Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Népszerűbb vagy, mint hinnéd: mihez kezdj láthatatlan közönségeddel?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: facebook, social media, statisztika, tartalommarketing

Neked mi volt a legnagyobb elérés–aktivitás arányod?

Ha megnézed bármely posztodat a közösségi médiában vagy éppen a blogodon, láthatod, hogy sokkal, akár nagyságrendekkel többen látják a tartalmaidat, mint ahányan interakcióba lépnek veled.

Az olvasók és megtekintők száma sokkalta nagyobb, mint a kommentelőké, lájkolóké, megosztóké. Ők a te láthatatlan közönséged.

A nyilvánvaló kérdés, hogy mihez kezdj velük.

4-szer akkora a közönséged, mint gondolod

A láthatatlan közönség létezik, ez nem is kérdés. Az már inkább kérdéses, hogy mekkora is valójában.

A kérdéssel a Facebook külön tanulmányban foglalkozott – nem meglepő, hiszen a közösségi oldalaknak az az érdeke, hogy minél több interakció szülessen. Ne csak nézegessük egymás képeit, videóit, de serényen lájkoljunk, reagáljunk is azokra.

A Stanford kutatója, dr. Michael Bernsteint olyan találóan fogalmazott a témáról, hogy én is átveszem szavait:

Posting to a social network site is like speaking to an audience from behind a curtain. The audience remains invisible to the user.

While the invitation list is known, the final attendance is not.

Különféle kutatások szerint az emberek nagyjából negyedakkorának gondolják a saját közönségüket, mint amekkora az valójában – és semmi okunk azt hinni, hogy ez csak az egyéni felhasználókra igaz, a céges oldalak kezelőire pedig nem.

A valóság az, hogy a Facebookon posztolva például minden hónapban átlagosan ismerőseink 61%-át elérjük (ez a teljes havi aktivitásodra vonatkozik), és minden poszttal átlagosan ismerőseink 35%-át – akkor is, ha közülük talán csak egy-két tucatnyian vannak, akik aktívan visszajeleznek megosztott tartalmainkra.

A legtöbben csak találgatni tudják, hogy mekkora a valós közönségük. Nagyjából ugyanennyien a lájkok és kommentek számából ítélnek, körülbelül fele ennyien pedig összes ismerősük számából vezetik le (tévesen), hogy hányan látják tartalmaikat.

lathatatlan_2

A leggyakoribbnak gondolt okok a Facebook szerint.

A tipikus közönség „méretei”: 90-9-1

Még évekkel ezelőtt olvastam egy közéleti tudósításban, hogy minden tüntetésen résztvevő ember mögé 20 olyat kell számítani, aki egyetért ugyan az adott üggyel, de nem megy ki az utcára.

Hogy ez mennyire lehet megalapozott állítás, az nem tudom (vagy akarom) kideríteni, azonban az tény, hogy a neten is hasonlóan alakulnak az arányok.

Ben McConnell és Jackie Huba még 2006-ban határozták meg a 90-9-1 arányt, ezt épp a láthatatlan közönség kapcsán nemrég a Bufferapp is felidézte. Eszerint az online platformokon nagyjából az figyelhető meg, hogy a felhasználók...

  • 1%-a tartalomgyártó
  • 9%-a aktív résztvevő
  • 90%-a megfigyelő.

Ez persze közösségtől, platformtól függően változhat – egy zárt közösségben vagy egy olyan oldalon, ahol nagyon könnyű a részvétel, magasabb lehet a 2. csoport aránya. A többség azonban mindig „alvó ügynök” marad.

lathatatlan_3

Az aktivitáspiramis: a legalsó réteget tárgyaljuk. (A kép a ma már nem élő 90-9-1.com oldalról származik.)

Hogyan láthatod a láthatatlant?

Egyszerűen, hiszen nem láthatatlan, valójában tényleg inkább csak csendes. Ha az analitikában figyeled a látogatók számát, nem csak a megosztókét, a megtekintőkét, nem csak a lájkolókét, már jó képet kapsz erről a tömegről, akikhez szólsz, de némák maradnak.

Megárt, ha nem törődsz a csendesekkel

Mi történik, ha tudatlanságot választod, és nem törődsz azzal, valójában hányan látják a tartalmaidat?

Megeshet, hogy könnyelművé válsz, ahogyan ez például a New York Times egyik újságírójával, Justine Saccóval történt 2013-ban. Sacco Afrikába utazott, és azzal viccelődött, hogy reméli, nem lesz AIDS-es.

lathatatlan_1

Ezt egy ismerőse újraosztotta 15 ezer követőjének, 11 órával később pedig, mire Sacco gépe földet ért Fokvárosban, már a Twitter legpörgősebb témája volt.

Sacco ugyanis nem vette számításba, hogy mekkora közönség előtt nyilvánul meg: azt gondolta, egy, az AIDS-szel és bőrszínnel kapcsolatban elsütött gyenge poént csak ismerősei és kevés követője látja majd – ha előre tudja, hogy konkrétan az egész online világ vele foglalkozik majd, nyilván kétszer is megfontolja, akar-e jópofa lenni, mindez ugyanis az állásába került.

A legtöbb esetben aktívan törekedünk arra, hogy egy-egy megosztásunk virálissá váljon, néha azonban elfelejtjük, hogy ez bármilyen tartalommal megtörténhet.

Lehet, hogy egy átlagos napon csak 4-5 lájk érkezik a céges oldaladra, de garantálom, hogy ha kiraksz egy rasszista poént, hamar az is megismeri a neved, aki még csak a célközönségedbe se tartozik.

Nem rázhatsz fel mindenkit

A gondolataidban tehát helye van annak, hogy hány embert érsz el valójában egy poszttal – de hogyan veheted rá mégis valahogyan az aktivitásra őket?

Egyáltalán kell-e ilyet tenned?

Hasznod akkor is származik belőlük, ha egyszerűen csak látják a tevékenységedet: el kell fogadnod, hogy a legtöbbjük soha nem fog interakcióba lépni veled.

Hogy miért, az változhat:

  • lehet, hogy olyan ember idővonalán jelensz meg, aki napi egyszer csak átpörgeti a tartalmakat,
  • lehet, hogy olyanén, aki eleve introvertált és nem szereti felhívni magára a figyelmet.

A lényeg a megjelenés.

Ettől ugyanis még látnak téged, a branded megjelenik, megjegyzik azt. Látni fogják, hogy minőségi tartalmakat osztasz meg, és az aktív résztvevők a social proofot is biztosítják. Ha tehát szükségük van információra, vagy olyan termékre, amit épp te adsz, akkor valószínűleg te jutsz eszükbe először.

Ebből annyit kell leszűrnöd: csak azért, mert közönséged nagy arányban inaktív marad, még nem kell abbahagynod a posztolást.

Az offline megosztásokról sem felejtkezhetsz el. Ed Keller és Brad Fray könyvükben úgy becsülik, hogy a tartalommegosztásnak mindössze 7%-a történik online, a többi lényegében word-of-mouth. Ilyen az is, hogy a mi blogbejegyzéseinket például sok előfizetőnk kinyomtatja, lefűzi, és így terjeszti a munkatársak között.

„Van előfizetés is?” – Bezony.

De még a 7%-ra sincs teljes rálátásunk: ennek összesen 30%-a az, amit valamilyen analitikai eszközzel mérni tudunk. Miért van ez?

Mert inaktívnak látszó követőid egy része inkább csak homályban marad.

Én például több tucat szakmai online marketinges oldalt követek Twitteren: ez számomra a legkényelmesebb megoldás, hogy értesüljek az előszűrt (értsd: megosztásra méltó) tartalmakról egy helyen. Minden reggel átpörgetem az elmúlt nap termését.

És bár sok cikket megnyitok és elolvasok, sőt továbbküldök a kollégáknak, magán a Twitteren fényévente egyszer csinálok bármit. Nem osztok meg, nem kedvelek – csak csendben olvasok, ezzel látszólag az inaktívak táborát növelve.

Mit csinálhatsz másképp?

Tudd meg, mi érdekli őket

Kísérletezz bátrabban a különféle témákkal és tartalomformátumokkal. De ne csak arra figyelj, melyik hoz magasabb aktivitást: azt is vizsgáld, sikerült-e olyanokat aktivizálni, akik korábban nem vettek részt a diskurzusban.

Kiírhatsz akár szavazást is arról, milyen tartalmakat fogyasztanának szívesen: az ilyen akciókban a csendesek is nagyobb arányban hajlandóak részt venni, te pedig igen értékes adatokkal gazdagodhatsz.

A Facebook-oldalunkon ránézésre, elemzés nélkül is látod, hogy a különböző poszttípusok és témák más-más emberek lájkját és hozzászólását érdemlik ki.

Használj hatékonyabb CTA-kat

Sokan lehetnek közönséged soraiban, akik egyszerűen azért nem lájkolnak vagy szólnak hozzá, mert nem kéred meg őket, hogy így tegyenek.

Ne félj attól, hogy olyanná válsz, akár a lájkgyűjtő oldalak, a hozzászólásért nyereményeket ígérgetők: a felkérést szofisztikáltabb formában is megteheted.

(Sőt: a jó marketingszöveg nem nyomulós. Észre sem veszed. Olyan, mint a legjobb értékesítő, akivel „csak beszélgetsz” – de valójában minden mondatát a meggyőzésre hegyezte ki és tudatos.)

Nemrég írtam például arról, hogyan generálhatsz blogodon több kommentet: ugyanezek a technikák a közösségi médiában is működnek. Egyszerűen kérd ki az emberek véleményét. Vagy egyszerű megosztás helyett kérd azt, hogy osszák meg a tartalmad valakivel, akinek hasznos lehet.

Még egyszerűbb, ha felteszel egy kérdést: mit gondolnak egy témáról, mik az ő tapasztalataik, egyetértenek-e az álláspontoddal. Minél ellentmondásosabb vagy érdekesebb a téma, annál nagyobb az esélyed rá, hogy a csendeseket is megszólítod.

Maradj következetes

Kísérletezz, de ne hazudtold meg önmagad.

Ha feliratkozáskor ígértél egy témát a követőidnek (pl. marketingszöveget), akkor ezt tartsd. Ezen belül persze variálhatsz.

Mondom, hogy mire gondolok.

Facebook-oldalunkon jellemzően szakmai szöveges tartalmakat osztunk meg, a blogon pedig kizárólag ilyet.

Nemrég viszont elindítottuk Instagram-profilunkat is, ahol a mindennapjaink, a vizuális gegek is helyet kapnak. Ezzel elértünk egy olyan réteget, aki már ismert minket, de más típusú tartalmak képesek aktiválni őt – miközben egyik csatornánk tartalomszolgáltatása sem vált következetlenné.

A csendkirályok értéke

Soha nem fogsz mindenkitől visszajelzést kapni, aki lát téged. Növelheted az aktivitásukat valamennyire, de mindig sok lesz a hallgató bárányod a nyájban.

De a branded általuk is épül, offline és online is híre megy, jobban, mint hogy mérni tudnád. Ha tehát azt látod, hogy a közönséged 80-90 százaléka sohasem szól hozzád, nem reagál a tartalmaidra, ne ess kétségbe: ez még nem jelzi, hogy rosszul csinálsz valamit.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA te tartalmaid életképesek a mobilkorban?
Következő cikkMi köze egy Forma–1-es versenyzőnek az online marketingedhez? (2463%-os látogatottságnövelés céges bloggal)Következő

Ezeket olvastad már?

Humorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingben

A mémek az internetes társadalom kulturális közös nevezői lettek – az influencer marketing pedig csak

Elolvasom »

A márkaismertséged építése a weben – 4 szempont, amire figyelj

A márkaismertségedet ma már tucatnyi csatornán és módszerrel építheted. És amennyire jó dolog ez, ugyanakkora

Elolvasom »

Hogyan készíts 96,5%-on konvertáló felugró ablakot? (Esettanulmány)

A számot nem írtuk el. A felugró ablak hatékony. Nagyon hatékony. A kérdés viszont az,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.