Azt mindenki tudja már, hogy ma kiváló tartalomra van szükséged. Olyanra, ami mágnesként húzza be a linkeket és virálisan terjed.
Mondani könnyű: a minőségi tartalmat nem csak megírni nehéz. Sokan már a vázlatkészítésnél elakadnak.
Szerencsére a kiváló tartalom objektíven vizsgálható, és a legsikeresebb anyagok felépítését ellesheted. A Backlinko.com egyik posztja 113 817 egyedi látogatót kapott, a felépítésben pedig semmi titok nincs.
Ez lesz a hazai legjobb tartalommarketinges cikk, úgyhogy olvass tovább.
A NYTimes.com megmutatja, hogy mi virális és mi nem az
Dr. Jonah Berger és dr. Katherine Milkman arra voltak kíváncsiak, hogy miért osztanak meg emberek tartalmakat, és mikor teszik mindezt tömegesen (vagyis mikor terjed el egy anyag vírusszerűen).
Ezért átvizsgálták a NYTimes.com azon listáját, amely az e-mailben legtöbbször elküldött cikkeket mutatja, a vizsgálatba 7000-nél is több cikket vontak be.
Azt találták, hogy a hasznos és praktikus cikkeknek 30%-kal nagyobb esélyük van a megosztásra.
Mi derül ki 100 millió cikk elemzéséből?
A BuzzSumonál arra jöttek rá, hogy a hosszabb tartalmakat 52%-kal inkább osztják meg, mint a rövid cikkeket.
A logikát visszafejteni nem nehéz: a hosszú és részletes tartalom már a mennyiségével lenyűgöz.
Nem véletlenül írunk mi is ilyen hosszú cikkeket, és már átvettük azt is, hogy milyen hosszú tartalmakat készíts.
„Ülj le mellém, valamit mondok”
Az emberek imádják a történeteket. Nincs előttem statisztika, de valószínűleg a legtöbb bevételt hozó kulturális termékek mindegyike film volt. Ha épp nem egy filmet nézel meg, akkor a barátaiddal pletyizel vagy egy könyvet olvasol vagy megnézel egy dokumentumfilmet, amelyben valakinek a megható történetét mutatják be.
A történeteket könnyebben értjük meg, mint a száraz információt (az esettanulmány ezért is ennyire hatékony tartalomtípus).
A történetekkel eladhatsz, lenyűgözhetsz és sok-sok megosztást szerezhetsz.
A tartalom, amellyel megvásárolod a szociális státuszodat
Mindannyian aktívan alakítjuk a rólunk kialakuló képet. Persze egyénfüggő, hogy ezt ki mennyire tudatosan (vagy megszállottan) csinálja, de valamennyire kommunikálod az értékrendedet (már ha rendelkezel olyannal).
Kétfajta tartalmat már csak azért is meg fogsz osztani, hogy jobb színben mutathasd magad.
- Amivel a szakértelmedet bizonyítod („elsőként olvastam ezt a hírt”, „igen, én ilyen mély szakmai cikkeket olvasok ám, mert okos vagyok”)
- „Ugye megmondtam” anyagokat (pl. ha crossfit-hívő vagy, akkor az edzésmódszer pozitív hatásait bemutató tanulmányt gondolkodás nélkül megosztod mindenkivel)
A 4 „share trigger” tehát:
- hasznosság
- hosszúság
- történet
- presztízstartalom
Ha ezeket az elemeket jól az anyagaidba építed, akkor jelentősen növeled az esélyét, hogy a tartalmad népszerű lesz.
Figyeld meg, hogy esélynövelést írtam, nem pedig azt, hogy biztosan népszerű lesz. A viralitás nagyon sok faktoron múlik, ezek egy részére van hatásod (témaválasztás, terjesztés, írásod minősége stb.), másik részére nincs (hogyan reagál a célpiac). Aki biztos és garantált tippeket ígér, azt kacagd ki nyugodtan, mert kókler.
A fentiek kiválóak, de hogyan ültesd át ezt a gyakorlatba?
Így:
Bővített listaposzt – az előkészületek
A „listás bejegyzések” népszerűek, mert a számokat gyorsan megérted (jó lesz a headline), az anyag jól felépíthető (adja magát a struktúra) és valamelyest teljességet ígér a bejegyzés.
De a legtöbb felsorolós bejegyzés unalmas, mert ugyanazokat a tippeket olvashatod újra és újra.
Brian Dean (a Backlinko.com zsenije) viszont kibővítette ezt a bejegyzéstípust, és nagy sikere volt: egyik cikke 113 817 egyedi látogatót ért el és 2000-nél is több feliratkozót szerzett.
Ritkán lelkesít fel ennyire egy esettanulmány, úgyhogy a tippjeit megosztom veled.
Válassz egy jó témát. A minőségi tartalom nem elég. Olyan minőségi tartalmat kell készítened, amire kereslet is van (ez piacfüggő, de ha ismered a piacodat, akkor tudod, hogy mire van igény). A választott téma ne legyen túl bő (pl. „marketing”), se túl szűk (pl. „call to actionök egy szórólapon”), mert 15-25 tippnek kell kijönnie a témából.
Listázd az összes tippet. Ne foglalkozz azzal, hogy mennyire bugyuta, triviális, elcsépelt vagy bármi más az a tipp, ami eszedbe jut, szűrni később fogunk. Olvass utána a témádnak, gyűjts össze mindent, amit eddig leírtak már, tedd hozzá a saját ötleteidet is. Ha jól csináltad, akkor a 15-25 tippnek a sokszorosa összegyűlt.
Húzd ki a rossz tippeket. A jó tipp ilyen:
- az olvasód azonnal fel tudja használni
- még senki más nem írta le
- fontos, hatékony, érdekes
Ami ezek egyikének sem felel meg, azt töröld. Törölj addig, amíg már csak a 15-25 legjobb tipp marad meg.
Válaszd ki a 3-4 legjobb tippedet. Ezekkel fogod kezdeni a bejegyzést.
Az előkészületekkel meg is vagyunk. Minden kutatást és anyaggyűjtést elvégeztél (nem mondtam ugyan, de kutass, kutass, kutass), és megvan a bejegyzésed váza.
Írjunk valami jót!
[facebook-page href="marketingszoveg" width="600" height="800" align="center" hide_cover="false" show_facepile="true" show_posts="false"]
A következő virális cikked
Írj egy jó headline-t. A headline-ba vedd bele az alábbi 3 elemet:
- A tippek száma
- Idő
- Előny
Ennek a pszichológiája egyszerű: minden előny azonnal kell. És ha ezt a cikket tippekre bontottam volna, akkor az alábbi egy viszonylag jó cím lenne:
17 tipp [tippek száma], amikkel már ma [idő] írhatsz egy olyan listás cikket, amely több száz megosztást hoz [előny]
Kezdd egy erős felvezetéssel. Itt is szerepeljen 3 rész:
- probléma
- ígéret
- megoldás
Megfigyelted ennek a cikknek az elejét?
Azt mindenki tudja már, hogy ma kiváló tartalomra van szükséged. Olyanra, ami mágnesként húzza be a linkeket és virálisan terjed.
Mondani könnyű: a minőségi tartalmat nem csak megírni nehéz. Sokan már a vázlatkészítésnél elakadnak. [probléma]
Szerencsére a kiváló tartalom objektíven vizsgálható, és a legsikeresebb anyagok felépítését ellesheted. A Backlinko.com egyik posztja 113 817 egyedi látogatót kapott, a felépítésben pedig semmi titok nincs. [megoldás]
Ez lesz a hazai legjobb tartalommarketinges cikk, úgyhogy olvass tovább. [ígéret]
A tippeket úgy építsd fel, mint egy cikket. Vagyis:
- Adj egy előnyközpontú címet (miért lesz ez a tipp hasznos, mit érsz el vele)
- Bevezetés (1-2 mondattal kontextusba helyezed a tippet)
- Lépések (részletesen és akár képekkel bemutatod, hogy mit, hol és hogyan csináljon az olvasód)
Ismételd addig, amíg minden tippet részletesen kifejtettél.
Zárd egy összefoglalóval.
Itt pár mondatban összefoglalod, hogy miről írtál, legnagyobb tanulságokat kiemeled, majd egy call to actionnel elegánsan lezárod a bejegyzést (pl. megkérdezed a véleményüket és bátorítod a hozzászólást).
Készen is van a cikked, amellyel valószínűleg minden konkurensedet lekörözheted.
Ha szerinted ez a cikk hasznos volt, akkor képzeld el, hogy egy 40 oldalas tanulmány a céges blogokról milyen hasznos lenne. A jó hír az, hogy ezt ingyenesen letöltheted. Rossz hír nincs.
[urlap]
*A tanulmány letöltésével elfogadod, hogy e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről egy kattintással bármikor leiratkozhatsz. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.
Szerinted is ritka az ilyen hasznos cikk, mint amit most olvastál? Akkor simogasd meg a lelkünket egy lájkkal!
Show More