Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Szerezz 113 817 látogatót ezzel a bejegyzésvázlattal

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Szövegírás, Tartalommarketing
  • Címkék: blog

Azt mindenki tudja már, hogy ma kiváló tartalomra van szükséged. Olyanra, ami mágnesként húzza be a linkeket és virálisan terjed.

Mondani könnyű: a minőségi tartalmat nem csak megírni nehéz. Sokan már a vázlatkészítésnél elakadnak.

Szerencsére a kiváló tartalom objektíven vizsgálható, és a legsikeresebb anyagok felépítését ellesheted. A Backlinko.com egyik posztja 113 817 egyedi látogatót kapott, a felépítésben pedig semmi titok nincs.

Ez lesz a hazai legjobb tartalommarketinges cikk, úgyhogy olvass tovább.

A NYTimes.com megmutatja, hogy mi virális és mi nem az

Dr. Jonah Berger és dr. Katherine Milkman arra voltak kíváncsiak, hogy miért osztanak meg emberek tartalmakat, és mikor teszik mindezt tömegesen (vagyis mikor terjed el egy anyag vírusszerűen).

Ezért átvizsgálták a NYTimes.com azon listáját, amely az e-mailben legtöbbször elküldött cikkeket mutatja, a vizsgálatba 7000-nél is több cikket vontak be.

Azt találták, hogy a hasznos és praktikus cikkeknek 30%-kal nagyobb esélyük van a megosztásra.

Mi derül ki 100 millió cikk elemzéséből?

A BuzzSumonál arra jöttek rá, hogy a hosszabb tartalmakat 52%-kal inkább osztják meg, mint a rövid cikkeket.

A logikát visszafejteni nem nehéz: a hosszú és részletes tartalom már a mennyiségével lenyűgöz.

Nem véletlenül írunk mi is ilyen hosszú cikkeket, és már átvettük azt is, hogy milyen hosszú tartalmakat készíts.

„Ülj le mellém, valamit mondok”

Az emberek imádják a történeteket. Nincs előttem statisztika, de valószínűleg a legtöbb bevételt hozó kulturális termékek mindegyike film volt. Ha épp nem egy filmet nézel meg, akkor a barátaiddal pletyizel vagy egy könyvet olvasol vagy megnézel egy dokumentumfilmet, amelyben valakinek a megható történetét mutatják be.

A történeteket könnyebben értjük meg, mint a száraz információt (az esettanulmány ezért is ennyire hatékony tartalomtípus).

A történetekkel eladhatsz, lenyűgözhetsz és sok-sok megosztást szerezhetsz.

A tartalom, amellyel megvásárolod a szociális státuszodat

Mindannyian aktívan alakítjuk a rólunk kialakuló képet. Persze egyénfüggő, hogy ezt ki mennyire tudatosan (vagy megszállottan) csinálja, de valamennyire kommunikálod az értékrendedet (már ha rendelkezel olyannal).

Kétfajta tartalmat már csak azért is meg fogsz osztani, hogy jobb színben mutathasd magad.

  1. Amivel a szakértelmedet bizonyítod („elsőként olvastam ezt a hírt”, „igen, én ilyen mély szakmai cikkeket olvasok ám, mert okos vagyok”)
  2. „Ugye megmondtam” anyagokat (pl. ha crossfit-hívő vagy, akkor az edzésmódszer pozitív hatásait bemutató tanulmányt gondolkodás nélkül megosztod mindenkivel)

A 4 „share trigger” tehát:

  • hasznosság
  • hosszúság
  • történet
  • presztízstartalom

Ha ezeket az elemeket jól az anyagaidba építed, akkor jelentősen növeled az esélyét, hogy a tartalmad népszerű lesz.

Figyeld meg, hogy esélynövelést írtam, nem pedig azt, hogy biztosan népszerű lesz. A viralitás nagyon sok faktoron múlik, ezek egy részére van hatásod (témaválasztás, terjesztés, írásod minősége stb.), másik részére nincs (hogyan reagál a célpiac). Aki biztos és garantált tippeket ígér, azt kacagd ki nyugodtan, mert kókler.

A fentiek kiválóak, de hogyan ültesd át ezt a gyakorlatba?

Így:

Bővített listaposzt – az előkészületek

A „listás bejegyzések” népszerűek, mert a számokat gyorsan megérted (jó lesz a headline), az anyag jól felépíthető (adja magát a struktúra) és valamelyest teljességet ígér a bejegyzés.

De a legtöbb felsorolós bejegyzés unalmas, mert ugyanazokat a tippeket olvashatod újra és újra.

Brian Dean (a Backlinko.com zsenije) viszont kibővítette ezt a bejegyzéstípust, és nagy sikere volt: egyik cikke 113 817 egyedi látogatót ért el és 2000-nél is több feliratkozót szerzett.

Ritkán lelkesít fel ennyire egy esettanulmány, úgyhogy a tippjeit megosztom veled.

Válassz egy jó témát. A minőségi tartalom nem elég. Olyan minőségi tartalmat kell készítened, amire kereslet is van (ez piacfüggő, de ha ismered a piacodat, akkor tudod, hogy mire van igény). A választott téma ne legyen túl bő (pl. „marketing”), se túl szűk (pl. „call to actionök egy szórólapon”), mert 15-25 tippnek kell kijönnie a témából.

Listázd az összes tippet. Ne foglalkozz azzal, hogy mennyire bugyuta, triviális, elcsépelt vagy bármi más az a tipp, ami eszedbe jut, szűrni később fogunk. Olvass utána a témádnak, gyűjts össze mindent, amit eddig leírtak már, tedd hozzá a saját ötleteidet is. Ha jól csináltad, akkor a 15-25 tippnek a sokszorosa összegyűlt.

Húzd ki a rossz tippeket. A jó tipp ilyen:

  • az olvasód azonnal fel tudja használni
  • még senki más nem írta le
  • fontos, hatékony, érdekes

Ami ezek egyikének sem felel meg, azt töröld. Törölj addig, amíg már csak a 15-25 legjobb tipp marad meg.

Válaszd ki a 3-4 legjobb tippedet. Ezekkel fogod kezdeni a bejegyzést.

Az előkészületekkel meg is vagyunk. Minden kutatást és anyaggyűjtést elvégeztél (nem mondtam ugyan, de kutass, kutass, kutass), és megvan a bejegyzésed váza.

Írjunk valami jót!

[facebook-page href="marketingszoveg" width="600" height="800" align="center" hide_cover="false" show_facepile="true" show_posts="false"]

A következő virális cikked

Írj egy jó headline-t. A headline-ba vedd bele az alábbi 3 elemet:

  1. A tippek száma
  2. Idő
  3. Előny

Ennek a pszichológiája egyszerű: minden előny azonnal kell. És ha ezt a cikket tippekre bontottam volna, akkor az alábbi egy viszonylag jó cím lenne:

17 tipp [tippek száma], amikkel már ma [idő] írhatsz egy olyan listás cikket, amely több száz megosztást hoz [előny]

Kezdd egy erős felvezetéssel. Itt is szerepeljen 3 rész:

  1. probléma
  2. ígéret
  3. megoldás

Megfigyelted ennek a cikknek az elejét?

Azt mindenki tudja már, hogy ma kiváló tartalomra van szükséged. Olyanra, ami mágnesként húzza be a linkeket és virálisan terjed.

Mondani könnyű: a minőségi tartalmat nem csak megírni nehéz. Sokan már a vázlatkészítésnél elakadnak. [probléma]

Szerencsére a kiváló tartalom objektíven vizsgálható, és a legsikeresebb anyagok felépítését ellesheted. A Backlinko.com egyik posztja 113 817 egyedi látogatót kapott, a felépítésben pedig semmi titok nincs. [megoldás]

Ez lesz a hazai legjobb tartalommarketinges cikk, úgyhogy olvass tovább. [ígéret]

A tippeket úgy építsd fel, mint egy cikket. Vagyis:

  1. Adj egy előnyközpontú címet (miért lesz ez a tipp hasznos, mit érsz el vele)
  2. Bevezetés (1-2 mondattal kontextusba helyezed a tippet)
  3. Lépések (részletesen és akár képekkel bemutatod, hogy mit, hol és hogyan csináljon az olvasód)

Ismételd addig, amíg minden tippet részletesen kifejtettél.

Zárd egy összefoglalóval.

Itt pár mondatban összefoglalod, hogy miről írtál, legnagyobb tanulságokat kiemeled, majd egy call to actionnel elegánsan lezárod a bejegyzést (pl. megkérdezed a véleményüket és bátorítod a hozzászólást).

Készen is van a cikked, amellyel valószínűleg minden konkurensedet lekörözheted.

marketingszovegiras

Ha szerinted ez a cikk hasznos volt, akkor képzeld el, hogy egy 40 oldalas tanulmány a céges blogokról milyen hasznos lenne. A jó hír az, hogy ezt ingyenesen letöltheted. Rossz hír nincs.

[urlap]

*A tanulmány letöltésével elfogadod, hogy e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről egy kattintással bármikor leiratkozhatsz. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Szerinted is ritka az ilyen hasznos cikk, mint amit most olvastál? Akkor simogasd meg a lelkünket egy lájkkal!

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA könyv, amit 7-szer el kell olvasnod, mielőtt reklámszöveget írsz
Következő cikkA BOFU, a MOFU és a TOFU kontentKövetkező

Ezeket olvastad már?

A közösségi médiás kampányaid megtérülnek-e? Így számítsd ki

Sok cég még mindig úgy gondolja, hogy a közösségi médiát legfeljebb közösségépítésre, figyelemhajhászásra és hasonlókra

Elolvasom »

Mit tegyünk, ha elégedetlenek vagyunk a munkával?

Hogyan kerülhető el, hogy elégedetlenek legyünk a kiválasztott, amúgy jónak tűnő szövegíró munkájával? Mit tehetünk,

Elolvasom »

A stratégiától a szövegírásig: interjú Pásztor Krisztinával

Rendhagyó anyag ez, az első interjú a blogon. Pásztor Krisztina másoddiplomájához a szakdolgozatot a tartalommarketingről

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.