Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Mennyi idő, amíg az üzleti blogolás megtérül? Az 50 blogbejegyzéses kísérlet (esettanulmány)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing

Nem tetszik a hozzáállásod.

Annyiszor elmondtam, hogy a tartalommarketing hosszútávú projekt, és nem az azonnali eredményekről szól, hanem a (viszonylag) lassú építkezésről.

Ennek ellenére veszítettünk már el ügyfelet azért, mert az adott ügyfél nem tudott 1 éves időtávban gondolkodni: neki csak a következő havi kampány számít. Hiába számoltuk ki, hogy az ötször nagyobb büdzsével (amit kampányokra és hirdetésekre elfüstölnek) sem tudnak ilyen tartós eredményeket hozni. Hiába mutatom, hogy szűk háromnegyed év alatt heti 3 cikkel megtízszereztük a látogatottságunkat.

A tartalommarketing-tevékenységed nem holnap fog megtérülni, hanem mondjuk 1 év múlva. De addigra nem holmi leadgenerálgatásról és átkattintásokról beszélünk, hanem egy kiépült online birodalomról, ahol a saját csatornádon kommunikálsz a saját közönségeddel, és ezt egy Facebook-frissítés vagy új Google-algoritmus nem veheti el tőled, a konkurenseid pedig képtelenek lesznek behozni a lemaradásukat.

Ezt kampányszemlélettel nem érheted el.

Az a bajom a hozzáállásoddal, hogy kivársz, pedig a tartalommarketinget már 2 éve el kellett volna kezdened (most lenne egy sikeres blogod vagy céges magazinod, nem sorolom, mert itt már felsoroltam).

Ha a tényleg filléres Optiblog csomagunkat tavaly ilyenkor megrendelted volna, akkor most 104 olvasmányos bejegyzés szerepelne az oldaladon. Látnád a weboldalad statisztikáiban, hogy több organikus forgalmad van. Ennyi cikkből készíthetsz egy csaliterméket, amivel feliratkozókat gyűjthetsz (a mi feliratkozási oldalunk 40%-os konverziót hoz). Ez a blogcsomag csak a belépőtermékünk, tehát vannak még csodák a termékpiramisunkon, és ezeket csak az ügyfeleink érik el.

Mire elég 50 blogbejegyzés? Úgy 1000%-os forgalomnövelésre

A Tresnic Media esettanulmányából szemezgetünk, az eredeti (angol) cikket itt olvashatod el. A most olvasott cikk nem fordítás, csak a számaikat mutatom meg, de a szakmai merengés az enyém.

Feltették az égető kérdést, amit te is feltettél már: meddig kell blogolni ahhoz, hogy megtérüljön?

25 napon keresztül napi 2 cikket publikáltak, vagyis összesen 50-et. Kiemelik, hogy nem kulcsszavakkal telezsúfolt olvashatatlan szöveghulladékra gondoltak cikk alatt (amit 4 évvel ezelőtt „keresőoptimalizált cikknek” hívtál), hanem értékes, olvasmányos, embereknek írt anyagokat. Ha a blogunkat olvasod, akkor nem kell bemutatnom, hogy az milyen.

Kiemelik azt, amit én is kiemelek mindig: az anyagaidat terjeszd, mert anélkül feleslegesen írsz. Az íróasztalod fiókjába rejtett könyv nem lesz bestseller.

A terjesztésük nem volt bonyolult, te is követhetnéd: kirakták Facebookra, Twitterre és Google Plusra, felkerült StumbleUponra és Deliciousre a link, és ha a téma engedte, akkor egy LinkedIn csoportba is kirakták.

A keresőoptimalizálásuk is az alapokra szorítkozik, a Wordpress alapértelmezett szerkesztőjével adták a címet, metaadatot és ilyesmit, volt néhány kulcsszavuk, de ezt sem előzte meg komolyabb kutatás. Lelki társak lehetnénk, mert mi is hanyagoljuk a SEO-t, mégis eredményesek vagyunk. Leírom még egyszer: ma a sikeres keresőoptimalizáláshoz elég lehet az, ha jó tartalmakat publikálsz. Ez az 50 cikk elég volt ahhoz, hogy 496 különböző kulcsszóra beindexelje őket a Google.

Egy ügyfelünknek két hónap alatt 400-nál több cikket írtunk egy új magazinjába. Az első hónap végén (!) a fő kulcsszavára, amelynél olyan harc van, hogy havi több milliót füstölnek el AdWordsben, már a második oldal elején volt a vadonatúj oldala. A cikkeket csaliként újrahasználhatják, blogokat indíthatnak belőle, szóval a tartalomtőkéjük nem vész el akkor sem, ha leállítják a kampányt.

5 hét után 438%-kal több forgalom

Vagy 481%, a cikkben 2 számot írnak, valójában lényegtelen.

8 hét alatt pedig 1000%-kal nőtt a weboldaluk forgalma (az egyik bejegyzés kiemelten népszerű lett).

Jelen cikk itt kezd igazán érdekes lenni: kampányszemléleted van és elkezdted számolgatni, hogy a 25 nap az szűk 4 hét, hát hogyan lehet az, hogy a legnagyobb forgalomrobbanás hetekkel azután történt, hogy a cikkeket kirakták?

Nem hibáztatlak, mert az AdWordshöz, reklámszpotokhoz, bannerekhez és facebookos hirdetéshez szokott szemed azt látta, hogy a kampány végeztével a forgalom megszűnik.

A cikkek beszélgetéseket inspiráltak a különböző felületeken, és ahogy egyre több kommentet kapott egy-egy megosztás, úgy jutott el egyre több emberhez a cikk. Számold hozzá a megnövelt keresőforgalmat és azt is, hogy a jó cikkek bejövő linkeket is kaptak (így más oldalakról is érkeztek látogatók). A terjedés egy ideig önmagát erősíti: egyre több link miatt egyre többen látják, páran megosztják, még többen látják, még több linket kap a cikk, az egyre több organikus link miatt a keresőpozíció is feljavul, így még több emberhez jut el, akik szintén megosztják... érted.

A jó blog népszerűsége hasonló ahhoz az apró hógolyóhoz, melyet a hegy tetejéről elindítasz. Lassacskán kezd el gurulni, de lavina lehet belőle.

Üzletfejlesztés a céges bloggal

A szerző kiemeli, hogy az 50 blogbejegyzésnek komoly networkingértéke volt, mert több követője lett Twitteren, több kapcsolata LinkedInen. Tárgyalásokon a hitelességüket erősítette, hogy 25 nap alatt ilyen eredményeket ért el (digitális ügynökség), így könnyebben mondott igent az ügyfél.

Az ügyfélszolgálatukat tehermentesíti, hogy az ügyfél sok kérdést nem tesz fel, mert elolvasta a választ egy cikkben. Ha felteszi, akkor részletesebb választ tudnak adni a cikk linkelésével, mint a telefonba rögtönözve.

Apropó, a mi hitelességünk: a saját blogunk látogatottságát 972%-kal növeltük meg.

Tartalommarketing: végleg lemaradsz vagy az élére állsz?

A céges blog jelenleg a legköltséghatékonyabb (értsd: olcsó, de hatékony) online marketinges eszköz (és úgy általában a tartalommarketing is olcsóbb, mint a klasszikus outbound marketing, amit most épp csinálsz egyre kevesebb sikerrel, ahogy az egyre nagyobb reklámvaksággal küzdesz).

Az üzleti élet hálátlan: ha te nem építed fel a saját médiáidat, akkor a konkurensed valószínűleg fel fogja (vagy már el is kezdte).

A céges blogod elindításának legjobb időpontja 2 évvel ezelőtt volt. A második legjobb időpont: most azonnal.

Az Optiblog csomagunkkal heti 2 cikket kapsz, és mindegyik cikkhez jár egy jogtiszta kép. Indulásnak kiváló csomag, de nyugodtan kérj egyedi csomagot, ha több cikket szeretnél. És írj nekünk most, hogy kéred a céges blogodat.

Azért is írj, mert a konkurensed blogját már mi írjuk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittél
Következő cikk21+1 eszköz, amelyre kisvállalkozóként feltétlenül szükséged vanKövetkező

Ezeket olvastad már?

Átrendeződés az online marketingben

Tíz éve még vita tárgya volt az is, hogy az online marketinget külön kezeljük-e a

Elolvasom »

11 és fél tartalommarketinges blog, amelyet követned kell

„Tudtok ajánlani tartalommarketinges/online marketinges blogokat?” – hangzik el gyakran a kérdés. A válasz igen, az

Elolvasom »

Erre a 4 szempontra figyelj, amikor megszólítod hírleveled címzettjét

Minden hírlevelet el kell valahogy kezdeni. A hírlevél eredményessége ugyan nem csak a megszólítástól függ,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.