Nem tetszik a hozzáállásod.
Annyiszor elmondtam, hogy a tartalommarketing hosszútávú projekt, és nem az azonnali eredményekről szól, hanem a (viszonylag) lassú építkezésről.
Ennek ellenére veszítettünk már el ügyfelet azért, mert az adott ügyfél nem tudott 1 éves időtávban gondolkodni: neki csak a következő havi kampány számít. Hiába számoltuk ki, hogy az ötször nagyobb büdzsével (amit kampányokra és hirdetésekre elfüstölnek) sem tudnak ilyen tartós eredményeket hozni. Hiába mutatom, hogy szűk háromnegyed év alatt heti 3 cikkel megtízszereztük a látogatottságunkat.
A tartalommarketing-tevékenységed nem holnap fog megtérülni, hanem mondjuk 1 év múlva. De addigra nem holmi leadgenerálgatásról és átkattintásokról beszélünk, hanem egy kiépült online birodalomról, ahol a saját csatornádon kommunikálsz a saját közönségeddel, és ezt egy Facebook-frissítés vagy új Google-algoritmus nem veheti el tőled, a konkurenseid pedig képtelenek lesznek behozni a lemaradásukat.
Ezt kampányszemlélettel nem érheted el.
Az a bajom a hozzáállásoddal, hogy kivársz, pedig a tartalommarketinget már 2 éve el kellett volna kezdened (most lenne egy sikeres blogod vagy céges magazinod, nem sorolom, mert itt már felsoroltam).
Ha a tényleg filléres Optiblog csomagunkat tavaly ilyenkor megrendelted volna, akkor most 104 olvasmányos bejegyzés szerepelne az oldaladon. Látnád a weboldalad statisztikáiban, hogy több organikus forgalmad van. Ennyi cikkből készíthetsz egy csaliterméket, amivel feliratkozókat gyűjthetsz (a mi feliratkozási oldalunk 40%-os konverziót hoz). Ez a blogcsomag csak a belépőtermékünk, tehát vannak még csodák a termékpiramisunkon, és ezeket csak az ügyfeleink érik el.
Mire elég 50 blogbejegyzés? Úgy 1000%-os forgalomnövelésre
A Tresnic Media esettanulmányából szemezgetünk, az eredeti (angol) cikket itt olvashatod el. A most olvasott cikk nem fordítás, csak a számaikat mutatom meg, de a szakmai merengés az enyém.
Feltették az égető kérdést, amit te is feltettél már: meddig kell blogolni ahhoz, hogy megtérüljön?
25 napon keresztül napi 2 cikket publikáltak, vagyis összesen 50-et. Kiemelik, hogy nem kulcsszavakkal telezsúfolt olvashatatlan szöveghulladékra gondoltak cikk alatt (amit 4 évvel ezelőtt „keresőoptimalizált cikknek” hívtál), hanem értékes, olvasmányos, embereknek írt anyagokat. Ha a blogunkat olvasod, akkor nem kell bemutatnom, hogy az milyen.
Kiemelik azt, amit én is kiemelek mindig: az anyagaidat terjeszd, mert anélkül feleslegesen írsz. Az íróasztalod fiókjába rejtett könyv nem lesz bestseller.
A terjesztésük nem volt bonyolult, te is követhetnéd: kirakták Facebookra, Twitterre és Google Plusra, felkerült StumbleUponra és Deliciousre a link, és ha a téma engedte, akkor egy LinkedIn csoportba is kirakták.
A keresőoptimalizálásuk is az alapokra szorítkozik, a Wordpress alapértelmezett szerkesztőjével adták a címet, metaadatot és ilyesmit, volt néhány kulcsszavuk, de ezt sem előzte meg komolyabb kutatás. Lelki társak lehetnénk, mert mi is hanyagoljuk a SEO-t, mégis eredményesek vagyunk. Leírom még egyszer: ma a sikeres keresőoptimalizáláshoz elég lehet az, ha jó tartalmakat publikálsz. Ez az 50 cikk elég volt ahhoz, hogy 496 különböző kulcsszóra beindexelje őket a Google.
Egy ügyfelünknek két hónap alatt 400-nál több cikket írtunk egy új magazinjába. Az első hónap végén (!) a fő kulcsszavára, amelynél olyan harc van, hogy havi több milliót füstölnek el AdWordsben, már a második oldal elején volt a vadonatúj oldala. A cikkeket csaliként újrahasználhatják, blogokat indíthatnak belőle, szóval a tartalomtőkéjük nem vész el akkor sem, ha leállítják a kampányt.
5 hét után 438%-kal több forgalom
Vagy 481%, a cikkben 2 számot írnak, valójában lényegtelen.
8 hét alatt pedig 1000%-kal nőtt a weboldaluk forgalma (az egyik bejegyzés kiemelten népszerű lett).
Jelen cikk itt kezd igazán érdekes lenni: kampányszemléleted van és elkezdted számolgatni, hogy a 25 nap az szűk 4 hét, hát hogyan lehet az, hogy a legnagyobb forgalomrobbanás hetekkel azután történt, hogy a cikkeket kirakták?
Nem hibáztatlak, mert az AdWordshöz, reklámszpotokhoz, bannerekhez és facebookos hirdetéshez szokott szemed azt látta, hogy a kampány végeztével a forgalom megszűnik.
A cikkek beszélgetéseket inspiráltak a különböző felületeken, és ahogy egyre több kommentet kapott egy-egy megosztás, úgy jutott el egyre több emberhez a cikk. Számold hozzá a megnövelt keresőforgalmat és azt is, hogy a jó cikkek bejövő linkeket is kaptak (így más oldalakról is érkeztek látogatók). A terjedés egy ideig önmagát erősíti: egyre több link miatt egyre többen látják, páran megosztják, még többen látják, még több linket kap a cikk, az egyre több organikus link miatt a keresőpozíció is feljavul, így még több emberhez jut el, akik szintén megosztják... érted.
A jó blog népszerűsége hasonló ahhoz az apró hógolyóhoz, melyet a hegy tetejéről elindítasz. Lassacskán kezd el gurulni, de lavina lehet belőle.
Üzletfejlesztés a céges bloggal
A szerző kiemeli, hogy az 50 blogbejegyzésnek komoly networkingértéke volt, mert több követője lett Twitteren, több kapcsolata LinkedInen. Tárgyalásokon a hitelességüket erősítette, hogy 25 nap alatt ilyen eredményeket ért el (digitális ügynökség), így könnyebben mondott igent az ügyfél.
Az ügyfélszolgálatukat tehermentesíti, hogy az ügyfél sok kérdést nem tesz fel, mert elolvasta a választ egy cikkben. Ha felteszi, akkor részletesebb választ tudnak adni a cikk linkelésével, mint a telefonba rögtönözve.
Apropó, a mi hitelességünk: a saját blogunk látogatottságát 972%-kal növeltük meg.
Tartalommarketing: végleg lemaradsz vagy az élére állsz?
A céges blog jelenleg a legköltséghatékonyabb (értsd: olcsó, de hatékony) online marketinges eszköz (és úgy általában a tartalommarketing is olcsóbb, mint a klasszikus outbound marketing, amit most épp csinálsz egyre kevesebb sikerrel, ahogy az egyre nagyobb reklámvaksággal küzdesz).
Az üzleti élet hálátlan: ha te nem építed fel a saját médiáidat, akkor a konkurensed valószínűleg fel fogja (vagy már el is kezdte).
A céges blogod elindításának legjobb időpontja 2 évvel ezelőtt volt. A második legjobb időpont: most azonnal.
Az Optiblog csomagunkkal heti 2 cikket kapsz, és mindegyik cikkhez jár egy jogtiszta kép. Indulásnak kiváló csomag, de nyugodtan kérj egyedi csomagot, ha több cikket szeretnél. És írj nekünk most, hogy kéred a céges blogodat.
Azért is írj, mert a konkurensed blogját már mi írjuk.
Show More