Világhódító napokat tartunk a Kreatív Kontrollnál, hiszen miközben a Traffic & Conversion Summiton is jelen volt a csapat, ketten a Ljubljana melletti inOrbit 2017 konferencián szívtuk magunkba a tudást.
Dani tavaly már megjárta az inOrbitot és annyira tetszett neki, hogy pár levélváltás és persze szakmai eszmecsere után idén már a rendezvény egyik médiapartnereként érkezhettünk ketten a festői konferencia központba, a szlovén fővárostól 30 kilométerre fekvő Brdo kastély és a hegye közé.
A kétnapos konferencia első napjáról élő közvetítéssel kedveskedtünk a marketingszoveg.com előfizetőinek, de ígéretünkhöz híven egy összefoglaló cikkel is készülünk, amit minden látogatónk láthat.
Az inOrbittal kapcsolatos jó vélemények egyáltalán nem alaptalanok. A körítés és a szakmai tartalom tekintetében is teljesen rendben van a konferencia, én kifejezetten örülök, hogy egy ilyen színvonalas rendezvényt szerveznek évről évre, Budapesttől mindössze 4-5 órányi autóútra.
12 előadó, egyenként 30-40 perces prezentációját láthattuk, és nem mondom, hogy csupa újdonsággal találkoztunk, de vastagon megéri a befektetett energiát az inOrbit 2017. A felhozatal nemzetközi és ha elsőre nem is ismerős valamelyik feltörekvő titán vagy régi motoros, én minden előadásban találtam olyan momentumot, ami miatt aligha fogom elfelejteni az előadó személyét.
(Fotó: Kreatív Kontroll – Gellér Anna)
A nehézségét nem lehet pontosan belőni az inOrbitnak, ha átlagolok, akkor én középhaladóra saccolnám. A legtöbb bemutatott szemlélet és gyakorlati útmutató ugyanis nem lehet teljesen ismeretlen azoknak, akik legalább csak nagyjából tisztában vannak a modern online marketing trendekkel, de szerintem az sem jött teljesen zavarba, aki még újoncnak mondja magát a területen.
Mire jó egy ilyen konferencia?
- megtudhatjuk, hogy a velünk szomszédos ország, a régió és persze Európa online marketingje hol tart éppen
- ebből azt is megtudjuk, hogy mi vajon jó dolgokat csinálunk, vagy esetleg mindent félredobva más irányba kell elindulnunk
- tanulunk
- ismerkedünk
Engem 1-2 érdekesebbnek tűnő előadáson kívül tényleg az érdekelt a legjobban, hogy mi a Kreatív Kontrollnál vajon tényleg arra haladunk-e, amerre a marketing elitje. Mert oké, hogy már-már abnormális módon és iramban faljuk a külföldi szakirodalmat napi rendszerességgel, de mi van, ha valami elkerülte a figyelmünket? Miben kell még fejlődnünk, milyen új dolgokat kell behoznunk?
A fenti kérdések megválaszolására tökéletes egy inOrbithoz hasonló színvonalú konferencia, és az első nap után nyugodtan ki merem jelenteni, hogy jól állunk.
(Fotó: Kreatív Kontroll – Gellér Anna)
Analitikus túlsúly
Az már a programot böngészve is kiderült, hogy idén inkább azok lesznek többségben, akik az adatok gyűjtését, elemzését és az ezek segítségével kialakítható marketingfolyamatokat részesítik előnyben.
Ez természetesen nagyon fontos területe a tartalommarketingnek (is), mi is sokat foglalkozunk vele, de én szövegíróként mégiscsak jobban szeretem a kevésbé száraz témákat.
Ami azonban minden előadásban előkerült, ráadásul kulcspozícióban szerepelt, az a szegmentálás volt.
Szegmentálj! Szegmentálj! Szegmentálj!
Ezt már Yehoshua Coren kiáltotta a színpadról, de tényleg annyira egységesen jelen volt minden előadásban a szegmentálás, hogy egy pillanatra azt hittem, hogy az idei inOrbit jelszava a szegmentálás, csak nekem erről nem szóltak.
Kedvencek
Nem fogok egyesével haladva az elejétől a végéig minden egyes prezentációról kivonatot készíteni, hiszen azt ma már egyszer megtettem az élő közvetítés során.
Volt azonban pár olyan előadás és előadó, akikről mégis muszáj megemlékeznem.
(Fotó: Kreatív Kontroll – Gellér Anna)
Črt Podlogar
A szervező Red Orbit munkatársa, véleményem szerint ő volt az első nap legjobbja, és egyben ő mutatta be a legrészletesebb esettanulmányt is. Az általa levezényelt online folyamat során (egy bonyolultabb, többlépcsős sales funnelről volt szó) arra helyezték a legnagyobb hangsúlyt, hogy az adatok rendszerezésével minél részletesebb, minél mélyebb szegmentálást hajtsanak végre.
A szinte végtelenségig „leszalámizott” vásárlók, érdeklődők így egyre több csoportot alkottak, de a szegmentálást követően kialakított specifikus üzeneteknek köszönhetően minél jobban szétszedték a célcsoportot, annál olcsóbb volt egy-egy konverzió.
Jindrich Faborsky
A cseh Marketing Festival atyjának érdemes adni a szavára, ha rendezvényszervezésről van szó. Ezúttal mégis egy hatalmas bukásáról tartott egy remek előadást, a Londonba tervezett PPC Tribe marketingjének óriási bakijairól számolt be nekünk, ahol ugyan volt szegmentálástól, social jelenléten keresztül viszonylag nagy büdzséig minden. Utólag kielemezve a helyzetet persze mindent sikerült elszúrniuk és még az óvatosságra intő jeleket is rosszul értelmezték.
A marketinget tekintve a történtek nagy tanulsága, hogy hiába van tapasztalat egy csapat mögött, ha rosszul építik fel a stratégiát, és még az adatokat is rosszul értelmezik, akkor már csak a veszteségek minimalizálását lehet kitűzni célul.
Subir Majumdar
A Google szakembere még jobban megerősített abban, hogy fejleszteni kell a mobilbarát weboldalakat, de ami ennél is fontosabb, hogy külön online stratégiát kell építeni a mobilweboldalakra. Subir érdekes számokat hozott arra vonatkozóan, hogy milyen gyorsan nő a mobilos keresések aránya, és ezzel kapcsolatban arra vonatkozóan is hajszálpontos adatokkal rendelkezett, hogy milyen lepattanásokkal számolhat, akinek nem elég gyors a weboldala.
Az, hogy minimális betöltődési idővel kell tervezni nem újdonság, arra viszont őszintén kíváncsi lennék, hogy Magyarországon hányan rendelkeznek kifejezetten mobilra fejlesztett online marketing stratégiával.
Sajnos nem mentünk bele bővebben, hogy mit is jelent egy kifinomult mobilos online marketing stratégia. Subir annyit elárult, hogy ha kevesebb, mint 5 másodperc alatt tölt be az oldalunk mobilon és a design is maximálisan a felhasználó kényelmét és igényeit szolgálja, akkor már nagyon jó úton járunk.
(Fotó: Kreatív Kontroll – Gellér Anna)
Én természetesen a Kreatív Kontroll tudósítójaként és minden újdonságra farkaséhes szövegírójaként nem érhettem be ennyivel. Ezért meg is beszéltem Subirral, hogy ha nincs ellenére, akkor meginterjúvolnám „egy magyar nyelvű offline tartalommarketing magazin munkatársaként”, és mivel egyáltalán nem volt ellenére, bízom benne, hogy hamarosan nekünk is kifejti, hogy mit jelent ez a bizonyos mobilos online marketing stratégia.
Ma folytatjuk az élő közvetítést az előfizetőinknek és reményeim szerint még több online szakembert megkérdezhetünk az online marketing legfrissebb trendjeiről és jövőbeli kilátásairól. A második napról szóló beszámolót és a rendezvény egészének a szakmai értékelését a márciusi Kontent magazinban olvashatjátok.
Show More