Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

3 dolog, amit a konverzióoptimalizálásról tudnod kell

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: konverzió

A forgalom drága dolog, és a jó forgalom még drágább. De amikor a látogatók az oldaladra érkeznek, akkor a kampányod csak félig van kész. A fontosabb fele az oldaladon kezdődik: konvertál-e vagy sem?

Minél jobban konvertál az oldalad, annál nagyobb a megtérülésed (ez értelemszerű), és annál olcsóbbá válik a forgalom. Hiszen ha magasan konvertál az oldalad, akkor bátran költhetsz facebookos hirdetésekre még többet, mert tudod, hogy meg fog térülni. (Plusz a hirdetéseid relevánsabbak lesznek és az átkattintásokat kisebb összegekért kapod.)

Szerencsére az oldalad konverzióját emelheted, ha megismered, hogy mi akadályozza a konverziót, és az akadályokat elkezded lebontogatni.

Ez a cikk arról szól, hogy mik gátolják a konverziót.

1.) Súrlódás a csúszdán

Képzeld el a konverziós útvonaladat egy csúszdaként. „Bedobod” felül a látogatót, aki a tükörsima csúszdán végigcsúszva vásárlóvá (feliratkozóvá stb.) válik.

Ez egy ideális állapot, a valóságban a csúszda tele van olyan részekkel, amelyek akadályozzák a lecsúszást.

Tehát a látogatód súrlódik.

Négyfajta súrlódást különbözetünk meg:

1) Bonyolultság. Könnyű túlbeszélni egy témát, és ha az oldalad túl sok információt ad, akkor az csak agyonnyomja a látogatót. Nem érti, hogy mi miért történik, túl komplex a témád, túl sok űrlapmezőt akarsz vele kitölteni. Bonyolult az oldal, ezért alacsony a konverzió.

Típushibák:

  • Nem releváns információ (a cégedről beszélsz, de a termék érdekel)
  • Nehezen érthető mondatok (többszörös összetétel, túl hosszú bekezdések)
  • Túl sok szakmai szó
  • Nem érthető az oldalad belső logikája (mi hol található, mi a következő lépés)
  • Nem egyértelmű, hogy a CTA-d mit csinál (vagy hogy melyik az)

2) Információhiány. De az is gátolja a konverziót, ha a látogató kíváncsi lenne valamire, de nem mondod el neki. Megválaszolatlanul hagytad a kérdését? Nem kapott elég infót a döntéshozáshoz? Követhetetlen a logika? Csökken a konverzió.

Típushibák:

  • Nincs message match (a hirdetés és a landing page főcíme és vizuálja eltér)
  • Nem derül ki egyértelműen, hogy mi az ajánlatod (a látogató nem fog barkochbázni)
  • Nem derül ki, hogy az ajánlatodnak mik az előnyei
  • Nincs ott az ár (vagy rejtett költségekkel találkozik a checkout során)
  • Nincs ott a garancia
  • Nem egyértelmű, hogy ez melyik cég és melyik szakértő, és őt hol lehet elérni
  • Nincs értékajánlatod

3) Idő. Ha lassan töltődik be az oldal és nehéz használni, az is lassítja a konverziót. Sokan inkább bezárják az oldalt. Az is idősúrlódás, ha sietteted a konverziót vagy épp túl sok aloldalt kell végigrágni egy egyszerű feliratkozáshoz.

Típushibák:

  • Túl sok formot kérsz be (sok idő kitölteni)
  • Lassan tölt be az oldalad
  • Nehézkes a rendelés, mindent vissza kell igazolni
  • Nem a releváns infókat adod, rossz az információsorrend (gondolkozz mikromomentumokban)

4) Vizuális súrlódás. Ha olvashatatlan a szöveged vagy az egymástól elütő színek miatt vibrál az oldal, akkor is konverziót veszítesz. Ide tartozik az is, ha fontos információkat nem emelsz ki eléggé (pl. nem látszik az ár).

Típushibák:

  • Nem látszik (vagy nem emelkedik ki) a gomb
  • Olvashatatlan vagy nehezen olvasható a szöveg (sötét háttéren világos betűk)
  • Szétcsúszik az oldalad mobilon
  • A legfontosabb üzeneteid (főcím, alcímek, ár, gombok) beleolvadnak a dizájnba

2.) Aggodalom és bizalmatlanság

Minden vásárláshoz számtalan pszichológiai akadályt kell legyőznünk. És a feliratkozás is vásárlásnak számít (mert egy e-mail-címmel fizetsz).

Az akadályok egy része az értékesítésben is ismert: kifogások. (Túl drága, mit fognak szólni, át fognak-e verni, tényleg szükségem van-e erre és így tovább.)

Ha ezeket az akadályokat nem oszlatod el, arra a látogatód jogos aggodalommal és bizalmatlansággal válaszol. Magyarul nem hisz neked és nem érzi jól magát a weboldalon.

Ugyanilyen aggodalmat okoz az, ha...

  • rossz a tartalom (helyesírási hibák, túlhájpolt szöveg, ellenőrizhetetlen állítások)
  • túl olcsónak néz ki az oldalad és tele van hirdetésekkel (minden hirdetésre kicsit kétkedve nézünk már, és nem ezt az érzést akarod a potenciális ügyfeleddel éreztetni)
  • történik valami váratlan (rossz időben felugrik az ablak, nem az az oldal jön be, amire rákattintott stb.)
  • túl sok információt kérsz (a bizalmatlanság korát éljük, és ha egy egyszerű vásárláshoz 30 infót bekérsz, akkor gyanakodni fogok, hogy most a vesém kell-e, vagy a pénzem; tudtad például, hogy sok ember a telefonszámát szenzitív adatnak tartja?)

3.) Néha a kevesebb több

A legtöbben úgy állnak a konverzióoptimalizáláshoz (vagy weboldalfejlesztéshez), hogy „mit adjak még hozzá, hogy jobb legyen”.

Pedig a helyes kérdés így hangzik: mit változtassak, hogy jobb legyen?

És sokszor a változtatás azt jelenti, hogy felesleges részeket ki kell gyomlálnod. Kiveszed a felesleges képeket. Kitörlöd az üres bekezdéseket, amelyek nem segítik a meggyőzést. Kiszeded a szükségtelen linkeket, ahol elveszhet a konverzió. Lerövidíted az oldalt.

Az ideális oldal pont annyi és olyan infót tartalmaz, amennyi a konverzióhoz szükséges. Ha túl sok az infó, akkor a konverzióoptimalizálás törlést jelent.

A konverzióoptimalizálás alapjait elolvashattad ebben a cikkben. Ez volna a nagy kép: minél egyszerűbb a vásárlód dolga, annál magasabb konverziód lesz. Az A/B tesztelés és a fancy hőtérképek akkor lesznek hatásosak, ha a fentiek szerint teszteled és optimalizálod az oldaladat.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkGyakori kérdések az Ecommerce Expóról (+ így generálj leadeket marketingrendezvényeken)
Következő cikkA márkaismertséged építése a weben – 4 szempont, amire figyeljKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így néz ki a pókermarketing, ha Elon Musk csinálja

Elon Musk – aki egyébként idén júniusban tölti be az ötvenet – nehezen elhelyezhető és

Elolvasom »

A 3. e-mail marketing konferencián jártunk (1. rész)

„Haladó e-mail marketing” alcímű szakmai konferencia fogadott minket a Hotel Gellértben, és úgy gondoltuk, hogy

Elolvasom »

Tartalommarketing 2015-ben – 12 tipp a marketingtervhez (webinárium-beszámoló)

A marketingszakmában mindennél fontosabb, hogy naprakészek legyünk. Sőt: holnaprakészek. Ezért fogtam a kis telefonom, feltárcsáztam

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.