Az első részben arról a 13 kockázatcsökkentő elemről írtam, amely direkten vagy indirekten hitelesíti a salesszövegeidet, írásos és személyes kommunikációdat.
Ma eggyel magasabb szintre lépve azokat a társadalmi bizonyítékokat (social proofokat) vesszük sorra, amelyekkel még minimálisabbra redukálhatod a potenciális vevőid félelemérzetét, mielőtt rákattintanak a weboldaladon a vásárlás gombra.
A közösség ereje a marketing szolgálatában
A társadalmi bizonyítékokról írt korábbi cikkünkben hosszabban írtunk annak a jelenségnek a pszichológiai hátteréről, hogy miért cselekszünk meg mi magunk is nagyobb eséllyel valamit, ha a hozzánk hasonló emberek már megtették korábban.
A lényeg röviden és tömören: a közösség biztonságot ad.
Ezért hajlunk a konformizmusra, veszünk részt a folyosói pletykagépezet fenntartásában, követjük a kerítésen átmászva sörtől felbátorodó barátainkat a lezárt strandra hajnali kettőkör ésvagy kérjük ki az ismerőseink, rokonaink tanácsát nagyobb kiadás előtt.
A social proof pokolian hatékony meggyőzéstechnikai elem, mert a vásárlói döntéssel magányosan birkózó vevőd köré virtuális közösséget szervez azokból, akik már „túl vannak” ugyanezen választáson. Az ő elégedettségük automatikusan csökkenti a vevőd fejében a tranzakcionális kockázatot (és teszi nyitottabbá a costumer journey végigjárására).
Minél magasabb, erősebb és demonstratívabb ez az elégedettség, annál kisebb, elviselhetőbb és vállalhatóbb a rizikó.
Meggyőző bizonyíték a közösség „tévedhetetlenségére”, hogy a vevők 70%-a elolvassa a termékről írt review-kat online vásárlás előtt és azokat 12-szer (!) hitelesebbnek tartja, mint a márkák termékleírásait.
Egy szó mint száz, a social proof kötelező elem, ha ki akarod maxolni a kampányaid bevételtermelő képességét, ezért nézzük is meg, milyen társadalmi bizonyítéktípusokat építhetsz be a marketingkommunikációdba.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.