Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

3391%-os látogatottságnövelés céges bloggal (A Marketingszoveg.com meztelenül)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Esettanulmány
  • Címkék: blog, esettanulmány

Ha még mindig nincs céges blogod, akkor az online marketing nevű játékot alapjaiban értetted félre.

Megmutatom a most olvasott blog számain keresztül a tartalommarketing döbbenetes erejét (és azt, hogy az üzleti blog mennyire nagyon megéri).

 

Ez a bejegyzéstípus immár hagyomány

 

Miért írjuk meg sokadszorra, hogy hány látogatónk van?

Az elsődleges ok, hogy a transzparens működést magunkra nézve kötelezőnek tartjuk, a marketingszakmától pedig elvárjuk. (Nagyon ritka, hogy bárki sikeres és sikertelen kampányok számait megmutatja – illetve vannak olyanok, akiktől számokat még nem láttunk, ellenben vehemensen támad mindenkit, aki transzparens. Ezzel ne foglalkozz: ha rókákra vadászol, nem állhatsz meg minden kutyaugatásra.)

A másodlagos ok, hogy nyomást helyezzünk a szakmára. Van egy álmom, hogy egyszer a magyar marketingszakma fölnő a nyugatihoz (keményebb lázálmaimban akár megelőzi azt), és mindenki transzparens.

A harmadik ok, hogy a tartalommarketinget zászlónkra tűztük, mert hiszünk benne – sőt ez hitnél több: látjuk, hogy működik. Ekkor viszont elvárható, hogy mi is bizonyítsuk. A Kreatív Kontroll marketingkommunikációja nagyrészt tartalommarketing-központú, a most olvasott blog pedig a fő pillér.

A negyedik ok, hogy kivitelezők vagyunk, és a hitelességünkhöz tartozik, hogy föl tudjuk építeni az ország talán legolvasottabb blogját egy réstémában, a marketingszöveg-írásban. Visszás lenne, ha az évi 50+ előadásunkban hatalmas lendülettel terjesztjük a blogigét – de nem lenne olvasott blogunk. Rettegj a szakértőtől, akinek a portája szegényes. Rettegj a marketingestől, aki nem tudja eladni önmagát.

A korábbi bejegyzések:

Ha unod a bullshiteket: 972%-os látogatottságnövelés egy céges bloggal

1233%-os forgalomnövekedés céges bloggal (számok és stratégia)

Mi köze egy Forma–1-es versenyzőnek az online marketingedhez? (2463%-os látogatottságnövelés céges bloggal)

 

„Na, mutasd a látogatottságot”

 

A korábbi bejegyzésekben 2014 júniusát vettük kontrollnak: ekkor 478 sessiont kapott a most olvasott blog.

Azóta havi bontásban így alakult a látogatottság:

Stabil pontnak belőttem 2016 novemberét, amikor már 16 689 sessiont kaptunk. A képen már a januári látogatottságot látod, a következő képen megbizonyosodhatsz arról, hogy a novemberi látogatottság tényleg annyi, amennyi.

 

Keresőforgalom és referral

 

211 olyan látogatást regisztrált a jó öreg Analytics, amely keresőből jött – ez 2014 júniusi.

3777 látogatóra nőtt 2016 novemberére, ami 1690%-os növekmény szűk 2 és fél év alatt. Érthetőbben: közel 17-szeresére nőtt a keresőforgalom.

A referral is kúszik fel:

A források eloszlása pedig a teljes időszakra:

A reddites forrás (nyíllal) ún. referral spam.

Hangsúlyozom, hogy nem vagyunk SEO-szakemberek. Némi rálátásunk van arra, hogy mi miért rangsorol és hogyan működik a Google, de ez marketingesektől elvárható – azonban ha komoly SEO-kampányt indítanánk, egészen biztosan kiszerveznénk. Barkácsolni túl drága. Ugyanez vonatkozik a hírleveleidre is: brutális pénzösszegeket hagysz az asztalon, ha nem profi a szövegezés – továbbá erodálhatod a listádat, ami sok esetben jóvátehetetlen kár.

Ami „történik”, hogy ezt a forgalomnövekményt indokolhassa:

  • 406 bejegyzés van most kint az oldalon (ezzel együtt)
  • Heti min. 4 új anyag kerül ki
  • A cikkek 1000 szó fölöttiek (ritka, amely ez alatt van), általában van bennük több kép, videó, Instagram-beágyazás és minden izgalom
  • Jók a cikkek (heh)
  • Töltögetjük a Yoast SEO-t

Bár utóbbinál van némi elmaradásunk: 179 cikknél nincs megadva kulcsszó, illetve nincs rendesen kitöltve az összes mező. Az oldal előfizetős magazinná alakulásakor pattintottuk fel a plugint, és visszamenőleg töltögetjük, amikor épp időnk van rá.

Érzésre azt mondom, hogy a 406 bejegyzéshez képest a napi durván 150 látogatás a keresőkből kevés (cikkenként átlagosan 0,36 látogatás naponta). Képzeld el, ha egy profi SEO-ügynökség ápolgatná a megjelenésünket.

Vagy inkább azt képzeld el, hogy a webáruházadnál van egy 400 cikkből álló tartalomtőke, amely folyamatosan szállítja a keresőkből a látogatókat.

Sőt nem csak a keresőkből.

 

Facebook-túlsúly

 

A legnépszerűbb közösségi csatornáink (a terelt forgalmat nézve):

Nyert a Facebook, ami azért nem meglepő, mert:

  • Magyarország a közösségi oldalakat tekintve Facebook-túlsúlyos (a globális internet is az, hiszen a Facebook felfoghatatlan felhasználói bázissal bír, ám az angolszász piacon pl. a most már halódó Twitter, a jóval aktívabb Reddit és a nagyon erős Instagram kicsit gyöngíti a Facebook egyeduralmát)
  • Facebookon van a legtöbb követőnk (a cikk írásakor 9571 ember lájkol)
  • Itt hirdetünk a legtöbbet (bár a cikkeket csak havi kb. 30 ezer Ft értékben)
  • Minden cikket megosztunk
  • Több csoportunk is van

A képen is látod, hogy a közösségi forgalomterelésünk 96%-ban a Facebookot jelenti, ez pedig probléma: ha a Facebook algoritmusa a publikálóknak kedvezőtlenül változik, letiltják az oldalt, drágul a hirdetés vagy megszűnik maga a Facebook, akkor a közösségi forgalmunk bő 90%-a odavész egy időre – addig, amíg ugyanezt a közönséget átszoktatjuk egy másik felületre. (Praktikusan minimum hírlevélre iratkoztass fel minél több embert.)

Ha a befektetéseknél alapvető hiba egyetlen eszközbe fektetni, akkor marketingben is az.

  • Nem állhat a céged egyetlen lábon.
  • Nem szolgálhatsz egyetlen célcsoportot.
  • Nem lehet egyetlen terméked.
  • Nem lehet egyetlen forgalomforrásod.

Mindez ugyanis egy időzített bomba, amely vagy fölrobban… vagy nem. Vállalkozóként és marketingesként menedzseljük a kockázatot, amíg az vállalható szintre csökken. Aki tétlenül tűri a kockázatot, ámde nem cselekszik, annak vállalkozás helyett javaslom a nyerőgépezést.

Tehát feladatunk (és neked is, ha Facebook-túlsúlyos vagy), hogy:

  • minél több embert feliratkoztassunk
  • elérjük, hogy aki Facebookon lájkol minket, az Instagramon is tegye meg
  • minél több ember kövessen minket Google+-on
  • erősítsünk a LinkedInen (szerzőink rendszeresen megosztják a cikkeket, de a számokon is látod, hogy még elenyésző forgalmat terel át)

Van Tumblrünk is, de az inkább „miért ne” alapon létezik.

Twitteren nincs hivatalos csatornánk (de pl. Benyó fönt van), viszont itt is megosztogatják a cikkeinket:

Nagyon szeretünk mindenkit!

A YouTube-ot is közösségi oldalnak szokás tartani. Szerintem inkább az új tévé.

 

Mik a tanulságok?

 

A legfontosabb: a blog működik, ha jól csinálod.

Itt egy kis segítség, hogy hogyan vezess olyan üzleti blogot, amely üzleti eredményeket hoz majd.

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni: a tartalommarketing nem sprint, hanem maraton. Ez azt jelenti, hogy az eredmények egymásra épülnek, és ahogy bővül a tartalomtőkéd, úgy nő a látogatottságod, lesz egyre nagyobb neved a piacon, lesz több feliratkozód, több ügyfeled, nagyobb hiteled és így tovább.

A Kapost „Content Marketing ROI” tanulmányából látod az ábrát, ez több száz cég tapasztalatát összegzi egy grafikonon. Látsz 1000 dolláros „paid search” költést, ami átlagosan havi 9 leadet hoz cégeknek (B2B piac). Látsz szintén 1000 dolláros havi tartalommarketing-költést. A 20. hónap, tehát közel 2 év után a tartalommarketing eléri behozott leadek számában a paid searchöt, majd utána hónapról hónapra elkezdi megverni – mint egy hegyről leguritott hógolyó.

Brutálisan költséghatékony.

 

Az előfizetők csoportjában folytatjuk

 

Az előfizetők a cikk után bármit kérdezhetnek az oldalról, és mindent kiscreenshotulunk, mindent megválaszolunk. Mi már tudjuk, hogy az üzleti titok nem az elért számokban, hanem a know-how-ban van.

Ha már előfizető vagy, akkor csatlakozz a csoportba, mert lemeztelenítjük a Marketingszoveg.comot.

Ha még nem vagy előfizető, akkor csatlakozz. Annyi értéket kapsz, hogy nem is bírod földolgozni mindet. Ne feledd: minden egyes nap halogatással azt kockázattod, hogy lemaradsz a piacodon.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan építs pénzben mérhető bizalmat néhány hirdetéssel? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 2. rész
Következő cikkÍgy célozlak be Facebookon (Út az 1000 feliratkozóhoz, 2. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan készíts 96,5%-on konvertáló felugró ablakot? (Esettanulmány)

A számot nem írtuk el. A felugró ablak hatékony. Nagyon hatékony. A kérdés viszont az,

Elolvasom »

Szemétdombból precíziós leadgeneráló üzem, avagy marketingautomatizációs-rendszer bevezetése egy nemzetközi kkv-nál (Esettanulmány)

Manapság szinte megkerülhetetlen a digitális marketing esetében valamilyen szintű automatizáció, alaptechnológiának számít már egy automatikus

Elolvasom »

Amit a Metallica taníthat neked a termékbevezetésről (kampánytervvel)

Hosszú, hektikus előjáték után elnyújtott orgazmus – ilyen a termékbevezetés, ha a Metallica csinálja. De

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.