Az örök kérdés, hogy hogyan keress pénzt egy bloggal.
Mivel a most olvasott blog tavaly 45 000 000 forintos árbevételhez segített minket, így van mit mondanunk arról, hogy mit érdemes és mit nem.
Hogyan ne monetizáld a blogod?
Ne monetizálj PPC-hirdetésekkel (a legismertebb az AdSense).
Miért ne?
Ennek több oka is van:
- Kiszolgáltatott leszel a forgalmadnak (ezt még kezelheted) és a Google-nek (simán kitilthatnak a programból, ha valamit elszúrsz) – ez vállalkozóként vállalhatatlan kockázat, mert nincs ráhatásod.
- A magyar piac kicsi – 15 millió főből kell annyi forgalmat összehoznod, hogy értelmezhető bevételed legyen.
- Több blogra ésvagy magazinra lesz szükséged és profi kampányokra – akik PPC-hirdetések jutalékaiból élnek, azok egyrészt nagyon értenek hozzá, másrészt főállásként végzik, harmadrészt jellemzően több felületük is van. Ennyi tudással és ennyi munkával már csinálhatsz „rendes” vállalkozást is.
Eltántorítani persze nem akarlak. Próbáld ki, hiszen tanulásnak mindenképp jó – és akár cáfolj ránk, írd meg a sikersztorid.
Ha már hirdetésekkel monetizálnál, akkor lehetőleg hirdetési helyeket adj el egyéni megrendelőknek – displayt vagy advertorialt (tévesen PR-cikknek mondják idehaza).
De nézzük a könnyebb utakat.
4 lépésre van szükséged
A stratégia egy szalvétára is felírható:
- írj döbbenetesen minőségi cikkeket
- építs listát a látogatóidból
- tartsd velük a kapcsolatot (pragmatikusan hírlevélben)
- értékesíts nekik
A logikus kérdés, hogy miért nem gazdag még mindenki.
Nos, azért, mert ezek mindegyike nehéz. Nagyon nehéz.
Ezek a cikkek segíteni fognak:
Így tervezd meg 10 lépésben a tartalommarketingedet
Hogyan kezdj hozzá?
Legelőször fejben tedd rendbe a mentalitásod.
Te nem írogatsz – mert írogatni a hatodikos unokahúgod írogat: házit.
Nem maga a cikk, a videó, a webinár, a podcast a lényeg. Ez egy formátum, amivel értéket tudsz átadni.
Tehát te első körben értéket adsz (blogbejegyzéseket jó információkkal), hogy a megcélzott emberek rád figyeljenek. A blog üzlet. Ezt a kapcsolást könnyebben teszed meg, ha már meglévő cégednek indítasz blogot.
Eljutottunk a következő lépéshez.
Mérd fel, hogy mi hiányzik a piacodról
Úgy tartalomban, mint termékben.
És ezt akkor is tedd meg, ha már megvan, hogy mi a szolgáltatásod vagy a terméked – zenetanár vagy, doméneket regisztrálsz, árut szállítasz, kisboltod van, tréningezel, coacholsz stb. (Mert pozicionálnod kell.)
A legelső lépésed az, hogy találj egy tartalmi rést. Ez a piaci rés mintájára az a terület, amit a többi szolgáltató (itt: blog, magazin, fórum stb.) nem tölt ki (vagy nem elég jó minőségben).
Kezdd a legelső kulcsszóval, ami eszedbe jut. (Ha komolyan akarod csinálni, akkor generálj kulcsszavakat például a Keywordtool.io szolgáltatással.) Mérd fel a találatokat, ezeket gyűjtsd egy Excelbe.
Nézd meg minden tartalmi konkurensednél, hogy milyen a stílus, hogyan közelítik a témát, egyáltalán ki az író (piaci szereplő, hobbista stb.), mik a legnépszerűbb anyagok és mi hiányzik.
Mi hiányzik? Így találj valós kérdéseket a piacodról
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.