Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Tartalomtőke? A tartalom mint digitális vagyontárgy

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing

Ha számlára veszel egy laptopot, az papíron kiadásnak számít, de pontosan tudod, hogy a céged nyereségét forgatod vissza a cégedbe: vettél egy olyan eszközt, amellyel hatékonyabban tudsz dolgozni és a céged értéke is nőtt.

Definíció szerint az eszköz olyan vagyonelem, amely számszerűsíthető értékkel bír és a cég bevételszerzésre felhasználhatja (illetve a cég tulajdonában van).

A tartalom lényegében ugyanolyan eszköz, mint egy laptop. Kiszámolhatod a blogbejegyzésed értékét, a blogod segít a leadgenerálásban (tehát jövedelemszerzésre használod) és a te tulajdonodban van.

A tartalom még értékcsökkenésre is képes, ha a benne szereplő információ elavul vagy a kampány lecseng.

Lehet, hogy jelenleg kiadásként gondolsz a tartalomkészítésre. Még gyerekcipőben jár a tartalommarketinges szemlélet, és a cégek többsége ötletszerűen készít digitális tartalmakat.

De idővel a tartalom ugyanolyan egyértelmű vagyontárggyá válik, mint egy laptop.

A tartalom mint eszköz

Tegyük fel, hogy készíttettél velünk 100 „örökzöld” blogbejegyzést – örökzöld alatt azt értsd, hogy a cikkek évek múlva is relevánsak maradnak.

Néha még megkérdezik, hogy az így készült tartalom kinek a tulajdona, de a keretszerződésünkben fontos rész, hogy a szerzői jogokat is átruházzuk (pontosabban a hozzájuk fűződő vagyoni jogokat, mert ilyen személyhez fűződő jogról nem lehet lemondani, de magyarul a rendelt szöveg korlátlanul a tiéd, módosíthatod, származékos műveket hozhatsz létre, eladhatod stb.).

Tehát ezt a 100 cikket megszerezted. Ha eszközként tekintesz rá, akkor elmondhatjuk a cikkekről az alábbiakat.

Növelik a céged értékét. Rutinszerűen adnak-vesznek weboldalakat, ugyanígy továbbértékesítheted ezt a 100 cikket is. Hangsúlyozom még egyszer, hogy olyan blogbejegyzéseket írtunk a példában, amelyek információtartalma nem avul (tehát nem egy hírt fejtettünk ki).

Bevételt hoznak. 12 szempontot összeszedtünk arról, hogy egy blogbejegyzés hogyan térülhet meg. Közvetetten növeli a bevételeidet úgy, hogy pl. a szakértői státuszod felépítésében segít. Közvetlenül is jövedelemforrás lehet: leadeket generálsz és eladsz a bejegyzések segítségével.

Megtartható (sőt emelhető) az értékük. Bár örökzöld témákról van szó, a cikkek értéke óhatatlanul csökken valamelyest, ahogy az idő telik. Ha felfrissíted az anyagokat (pl. aktuális információkat beleveszel), akkor az értékük megmarad. Könnyebb amúgy egy cikk értékét megőrizni, mint a céges autó amortizációjával küzdeni. A legnagyobb előnye viszont az, hogy származékos műveket hozhatsz létre, így pedig megsokszorozhatod a tartalomtőkédet (pl. összeállítasz a cikkekből egy e-bookot).

Kifogyhatatlanok. Mint minden valamirevaló immateriális jószágot, úgy a cikkeket sem tudod „elhasználni”.

A szemlélet 2 előnye

Jelen bejegyzéstől még nem fog a mérlegedben megjelenni a tartalom úgy, mint ahogy a céged tárgyi eszközei megjelennek. Ez nem jelenti azt, hogy ne tekinthetnél rájuk úgy, mintha megjelennének.

És két nagyon jó okod van arra, hogy így nézd a tartalmaidat.

1) Ki fogod számolni (vagy legalább felbecsülni) a tartalmaid értékét.

Már puszta kíváncsiságból is.

Amíg a tartalomkészítést költségként fogod fel, addig belenyugszol, hogy elköltöttél rá egy összeget, mert legutóbb a marketinges konferencián ezt ajánlotta a szakértő(nek látszó előadó), ez a trend vagy épp ezt csinálják a konkurenseid is. Természetesen bevételeket remélsz így is, de a költségszemléletből fakad a kampányszemlélet is: addig van értéke az anyagnak, amíg fut a kampány.

Amint eszközként tekintesz a tartalmaidra, úgy szép lassan levetkőzöd a kampányszemléletet. Rájössz, hogy a meglévő anyagok felhasználatlanul hevernek, pedig már kifizetted őket – és újrahasznosíthatod őket.

Nemhogy érdemes használnod az anyagaidat, de ez az egyetlen logikus lépés.

Idővel a csillogó kampányok helyett örökzöld blogbejegyzéseket is rendelsz, tartósan releváns és értékes e-bookokat készíttetsz és hosszú távú stratégiával hódítod meg az online marketinget.

A tartalom újrahasznosítása így leírva fájdalmasan triviális, de még a nagy presztízsű New York Timesnál is valahogy elsikkadt: a kiszivárgott jelentésükben a szerzők nagyvállalati stílusban ugyan, de őrjöngenek, hogy 14 milliós cikkarchívumuk van, és nem használják aktívan.

Megnézheted, hogy a tartalmad „fizet-e magáért” (azaz több bevételt hoz-e, mint amennyibe az elkészíttetése került). Felbecsülheted a tartalmaid várható élettartamát, kiszámolhatod az élettartamértéküket, és várható bevételeket számolhatsz. Idővel (elég nagy mintával dolgozva) tudni fogod azt is, hogy egyetlen bejegyzés átlagosan mennyi pluszbevételt hoz.Dagobert bácsi

2) Aktívan terjeszted

Joe Pulizzi meséli egy 30 000 dolláros white paper történetét, amely egyetlen letöltést kapott. Képzeld el, hogy 8 185 800 forintért elkészítesz egy anyagot, amely valószínűleg gyönyörű és kiválóan szövegezett – a legtöbb kkv-cégnek az éves marketingbüdzséje nincs 8 millió forint. És végül egy ember tölti el. (Az árak magasnak tűnhetnek, de egy összetett infografika 2000 dollárért már jó vétel, egy 40-50 oldalas white paper megírásáért a szövegíró 10 000 dollárt kér. Ha kíváncsi vagy, hogy a szövegírás mennyit ér, akkor olvasd el ezt a cikket.)

A probléma annyi volt, hogy a white papert nem terjesztették.

Irreális őrültségnek tűnik az egész, pedig ez az általános gyakorlat. A cég költ egy összeget, majd a megszerzett tartalmat nem terjesztik megfelelően.

Több tucat céges blogot viszünk, a bejegyzésekbe beletesszük a szívünket-lelkünket. És sok ügyfelünk nem terjeszti az anyagokat nemhogy megfelelően, de néha sehogy. Egyik ügyfelemnek már szabályosan könyörgök, hogy legalább Facebookra tegye ki a cikkeket. (A mi érdekünk is az, hogy a céges bloggal minél nagyobb sikered legyen, mert akkor leszel hosszú távon ügyfelünk.)

Viszont ha eszközként tekintesz a tartalmaidra, akkor maximalizálni akarod a hasznukat. A laptopot is használod, a céges autóval is járkálsz – ezentúl pedig a tartalmaidat is terjeszteni fogod.

A tartalommarketing következő lépcsője

A tartalommarketinged érettségét is lemérheted például azon, hogy költségként vagy befektetésként kezeled-e a tartalmadat.

Ideális esetben minden konkurensed költségként kezeli a tartalomkészítést, te viszont tudod, hogy minden bejegyzés értékes, minden tartalom sokszor használható, terjeszthető, értékben maximalizálható.

Az is versenyelőny, hogy komolyabban veszed a tartalmaidat, és például jobban terjeszted őket vagy több származékos művet hozol létre. Ha minden más ugyanolyan, akkor a jobb terjesztés nyer.

Pár hete egy marketinges szakdolgozathoz engem interjúvolt meg egy lány tartalommarketing témában. És akkor találtam ki a kávé mellett a tartalomtőke kifejezést. Kattogjon a te fejedben, hogy milyen értékkel dolgozol, mikor tartalmat gondozol!

Mit szólnál egy Optiblog nevű eszközhöz? Minden hónapban 8 cikkel növelheted a céged értékét!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk6 dolog, amit a póker tanított nekem a szövegírásról
Következő cikkLátogatószerzés 0,54 forintért – 3 és fél esettanulmány a sikerdíjas blogrólKövetkező

Ezeket olvastad már?

Másolhatatlan content: ezért a marketing jövője a felhasználói tartalom

Mondják, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz. Látom elharapózni azt a hozzáállást, hogy

Elolvasom »

Azok a makacs első mondatok, avagy a szövegírás legjobb nyitólépései

Amikor ezt a cikket írom, kint farkasordító decemberi hideg van, én pedig a forró radiátor

Elolvasom »

Ilyen volt a 27. Országos Marketingkonferencia

Bréking: mégis van Magyarországon marketingszakma. Legalábbis amit a 27. Országos Marketingkonferencián (helytelenül, de hivatalosan: 27.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.