Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 4 perc

6 dolog, amit a póker tanított nekem a szövegírásról

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

Szerencsejáték lenne a póker?

Részben. De hosszú távon a szerencse kiegyenlítődik, és mindenki megkap minden lapot minden létező szituációban. Mégis vannak stabil nyerők és ugyanilyen stabil vesztesek is.

És a pókernek több köze van a szövegíráshoz, mint elsőre gondolnád.

Nem a te lapjaidról szól

Számít, hogy milyen lapokat kapsz kézbe, de a kezdők rendszerint túlértékelik a saját lapjaikat, és csak arra figyelnek, hogy mi van náluk. De a pókert emberek játsszák, és fontosabb, hogy az ellenfeleid mit gondolnak a te lapjaidról, mint te magad.

Hasonlóképp a céges weboldad célja sem az, hogy önmagadnak írj pár oldalt, amire büszke lehetsz. Az számít, hogy ha az ügyfeled elolvassa ezt a pár oldalt, akkor mit gondol a szolgáltatásaidról.

Az alakulásotok éve nem meggyőző (nem azt keresi). Előnyöket vár.

Kockázatvállalás nélkül nincs siker

A lapok többségét nem játsszuk meg, viszont amivel játékban maradunk, az mindig kockázatos. Elenyészően ritka, hogy egy flop után verhetetlen a kezünk – így minden tét és minden kasszába tolt emelés mögött ott van, hogy ezt elveszítheted.

100%-os garancia tehát nincs, viszont van mondjuk 70%-os nyerési esély. Ez pedig hosszú távon vállalható kockázat, mert profitot hoz.

Gyakorlatilag nincs olyan szövegíró a Földön, aki a kampányod sikerét 100%-ra teheti. Ha ilyet hallasz, akkor kóklerrel van dolgod és menekülj.

De ha minden adott (jó a lista, forgalmat szerzel rá, jó az ajánlat, jó a garancia stb.), akkor egy profi szövegíróval van például 80%-os esélyed a pozitív megtérülésre.

Ismerd az ellenfeled

A póker papíron csak egy kártyajáték kiszámítható esélyekkel és szerencsével. Unalmas lenne.

Az ellenfelek teszik élővé, és elkezdődik a „mit gondol a lapom erősségéről, ha ezt lépem, és akarom-e, hogy ezt higgye”, illetve „legutóbb rajtakapott egy blöffön, most vajon kifizeti-e a nyerő lapomat, ha ennyit és ennyit hívok”.

Mindez megköveteli, hogy kiismerd az ellenfeleid gondolkodását és lásd, hogy mire hogyan válaszolnak, azt pedig miért teszik.

Nem kell magyaráznom, hogy ez a szövegírásra hogyan vonatkoztatható, ugye? Az ideális marketingszövegben minden szó az ügyfeledről szól – de ezt csak úgy tudjuk megírni, ha megismerjük, hogy hogyan gondolkodik, milyen problémái vannak, milyen előnyökkel szólíthatjuk meg és milyen stílust érez magáénak.

A váratlanság nyerhet

A papírforma szerint játszani biztonságos egészen addig, amíg mindenki a papírforma szerint játszik. Ha minden céges oldalon ugyanaz a stílusú (és kb. ugyanarról szóló) szöveg szerepel, akkor nincs versenyelőnyöd (és még kevésbé pozicionálásod).

A legjobb headline-ok váratlanok. A legjobb ajánlatokat még nem láttad. A legjobb landing page-eket nem sablonokra húzzák fel.

Ahogy a pókerben, úgy a szövegírásban is kifizetődő a merészség.

A tökéletesség ritka

A legtöbb játékban létezik tökéletes eredmény: az ászmagas színsor (Royal Flush) az elérhető legjobb kéz, és 0,00015% valószínűsége van, hogy egy leosztásban látod. (Én nyolc év alatt csak kétszer kaptam.)

Ez tehát meglehetősen ritka.

Valószínűleg nincs tökéletes szöveg, én legalábbis még nem láttam olyat. Legkevésbé saját írásaimban. Az íróvá (és szövegíróvá) válás egyik lépcsője, amikor megtanuljuk elengedni a kész szöveget és leadjuk neked.

Ha jó a szövegíró, akkor vérprofi, olvasmányos, lehengerlő szöveget fogsz olvasni. És a szövegíró így sem lesz maradéktalanul elégedett az anyaggal, mert mindig lehet javítani.

A végén úgyis kiderül

Nem minden kört játszanak végig (sőt, a legtöbb kéz nem jut el a showdownig). De ha blöfföltél és meg kell mutatnod a lapokat, akkor valószínűleg elveszíted a kasszát (kivéve, ha az ellenfelednek még gyengébb lapjai voltak).

Nem minden ügyfeled fogja átnyálazni a több tucat referenciádat, nem mindenki fog rád keresni és a 10. találati oldal linkjeit is végigbogarászni. De ha az ajánlatod csak a felszínen jó (a marketingígéreteidet nem tudod teljesíteni), illetve az online reputációdat rossz beszámolók pettyezik, akkor ügyfeleket fogsz veszíteni.

A szakértői státuszt nehéz felépíteni, de könnyű elveszteni.

Ha játszanál a Kreatív Kontroll csapatával egy partit, akkor oszd meg ezt a cikket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkJavíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel
Következő cikkTartalomtőke? A tartalom mint digitális vagyontárgyKövetkező

Ezeket olvastad már?

5 ok, amiért érdemes konferenciára járnia egy magyar marketingesnek

Többször olvashattátok és hallhattátok tőlünk, hogy enyhén szólva sem vagyunk megelégedve úgy általában a magyar

Elolvasom »

Hogyan írj esettanulmányt?

Imádjuk az esettanulmányokat, de még a legjobb dolgokat is könnyű elrontani, ha nem figyelünk oda

Elolvasom »

14 szövegírói formula (és a probléma a formulákkal)

A szövegírás nem egzakt tudomány. Nem írható le egyenletekkel, nincsenek olyan szabályszerűségei, melyek bármikor alkalmazhatók.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.