Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

9 szövegírói technika, amiket már ma kipróbálhatsz

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: szovegiras, tartalomkészítés

E szakmai blog rendszeres olvasójaként rengeteget tudsz már a marketingszöveg-írásról. Sosem tagadtuk, hogy ez a műfaj tanulásigényes.

Ám ma olyan tudást kapsz, amit gyorsan a gyakorlatba ültethetsz: 9 olyan szövegírói technikát veszünk át, amelyek segítenek meggyőzöbb szövegeket írni.

Akár már ma.

1. Határozd meg a tökéletes vásárlót

…és írd a tartalmad ennek az egy tökéletes vásárlónak.

Létezik a mondás, hogy aki sokat markol, az keveset fog. Ez sajnos igaz a tartalomgyártásra is: ha úgy írsz szöveget, hogy az mindenkinek szóljon, akkor valójában senkinek sem fog. Másik példa: ha mindent kapitálissal írsz, akkor valójában semmit sem emeltél ki.

Hogy mire kell figyelned? Ülj le, helyezd magad kényelembe, legyen előtted a laptopod (meg egy kávé), és gondold végig, hogy milyen a tökéletes vásárló. Ki az, akit el akarsz érni. Mi a fájdalompontja? Milyen megoldást keres? Nő vagy férfi? Fiatal vagy idős?

Nyugodtan adhatsz ennek a személynek nevet, elképzelheted a munkáját, a lakását, vagyis ne félj attól, ha vizualizálnod kell őt. Készíts belőle buyer personát. És ha már itt vagy, ne sajnáld az időt attól se, hogy összegyűjtöd, milyen negatív érzések kerítik a hatalmába nap mint nap, avagy mit érez, ha a problémája előjön:

  • szkeptikus
  • dühös
  • türelmetlen
  • csalódott
  • zavart
  • irigy

Ne feledd, az emberek megoldásokat vásárolnak, szóval ennek megfelelően alakítsd ki a tartalmadat. Ha már látod, hogy ki az ideális vásárlód és milyen érzések kavarognak benne (a problémája kapcsán), akkor tudod, hogy milyen igazi előnyöket kell kihangsúlyoznod. Azért írjuk, hogy igazi előnyöket, mert a hamisakat kerülnöd kell, és előbbiek általában a pénzspóroláshoz, a pénzcsináláshoz, a boldogság eléréshez, a valamihez való tartozáshoz vagy a valamitől való függetlenség megszerzéséhez kapcsolódnak.

Foglaljuk össze a lépéseid:

  1. Vizualizáld az ideális vásárlódat
  2. Összegezd a fájdalompontokat és a fájdalompontokhoz tartozó érzéseket
  3. Figyelj a megoldásközpontú gondolkodásra
  4. Helyezd előtérbe az igazi előnyöket

2. Használj speciális üzenetet

A kedvenc. Ami rám és rád is biztosan hat. Amire millió példát tudunk hozni, lásd ezt a magazinborítót (és tényleg nem kellett több, mint 10 másodperc, amíg beírtam a Google-be, hogy „magazine cover”, és rákattintottam az első találatra a képek között):

A magazinedesigning.com képe

„186 more must-have songs”

Miért 186? Miért „19 napos izomerősítő gyakorlat”? Miért „200+ csodás nyári sminktipp”? Miért „41 módszer, amivel meggyőzőbb lehet a szöveged”?

Azért, mert az ilyen speciális üzenetre jobban felkapják a fejüket az olvasók. Egyrészt a 10 tipp már túlságosan gyakori, másrészt néha úgy érzi az ember, hogy minél többet kap, annál jobban jár. Ki tudja, lehet, hogy ezt 1848-ban is megértették, és ezért lett 12 pont a 12 pont? Lehet, de nem véletlen, hogy a különböző kiáltványok előszeretettel élnek ezzel a módszerrel.

Ez már csak azért sem mellékes, mert jobb konkretizálni a dolgokat, és ezt számokkal teheted csak igazán meg. Nézd csak:

„Tessék! Egy raklapnyi megoldás, amivel nyereséges lehet a webáruházad”

Vesd össze ezzel:

„99 tipp, amivel nyereséges lesz a webáruházad”

Melyikre figyelnél fel jobban, ha látnád valahol?

Használd bátran a számokat, mert kutatások támasztják alá, hogy működik ez a módszer. Nagyrészt azért, mert az emberek szeretik a kiszámíthatóságot; ha látják, hogy mi kapnak, amikor kattintanak: pl. 99 tippet. Nem valamennyit, ami a készítő szerint „raklapnyi”, hanem 99-et, 19-et, 186-ot stb.

Ráadásul ezzel a fokozást is kiválthatod (leg-leg-leg): nem azt írod, hogy valami a leggyorsabb vagy a legjobb, hiszen ez gyakran kétszínűnek és hiteltelennek tűnik, hanem konkrét számokkal támasztod alá az előnyöket (mennyivel gyorsabb, jobb, használhatóbb). Nem a leggyorsabb nyomda vagy, mert ezt nem lehet mihez kötni, és nem látható a kézzel fogható előnye. Helyette ezt mondod:

„Bízd ránk a névjegykártyád, és azt 24 órán belül elkészítjük!”

3. Fókuszálj

Előfizetői tartalom

Előfizetőink már olvassák a többi 7 technikát is.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikk3 ultrakonkrét szerkesztési lépés, amiket én sem merek kihagyni (írói kurzus 3. rész)
Következő cikkÍgy növeld meg a terméked értéket csak szöveggel (8 technika)Következő

Ezeket olvastad már?

A szövegíró, aki (túl) sokat tudott – legenda vagy ma is valóság?

Ismernie kell a szövegírónak a terméket, amelyről ír? És ha igen, akkor milyen mélységben? Ebben

Elolvasom »

Frank Kern 1400 dollárt ajánlott nekem. (Hirdetéselemzés mondatról mondatra)

Frank Kern gazdaggá kereste magát ezzel a levéllel. Most te jössz. Na jó: már előtte

Elolvasom »

A UX a szövegírásban [11 tipp a jobb olvasói élményért]

Talán te is találkoztál már azzal az érdekességgel, hogy külföldi nagy cégek úgynevezett User Experience

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.