Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

Civil kudarc a neten?

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés

SAJTÓKÖZLEMÉNY – Egy most elkészült gyorselemzés gyászos képet fest a hazai non-profit szféra webes jelenlétéről: óriási a digitális szakadék a civilek között. A legtöbb adófelajánlást kapó szervezetek félmilliós rajongótáborral rendelkeznek a közösségi médiában, mások évtizedes lemaradásban vannak.

Félmilliós online közösség

A civilek internetes jelenlétét vizsgáló felmérés közel száz non-profit szervezet webes jelenlétét elemezte, külön hangsúlyt fektetve az adófelajánlások nyerteseire.

Egyértelműen kiderült, hogy a legtöbb támogatást nyerő szervezetek nagy hangsúlyt fektetnek internetes jelenlétükre és különösen a Facebookon való kommunikációra. Köztük teljesen általános a tízezer főt meghaladó rajongótábor, de vannak százezer főt meghaladó Facebook-oldalak is. A tíz legtöbb adófelajánlást kapó szervezet online közössége 505 ezer főt számlál. Az első helyezett a 197 ezer tagot számláló Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány.

A Marketingszoveg.com elemzése.
A marketingszoveg.com elemzése.

Böjte Csabáék a legaktívabbak

Szinte mindegyik szervezetnél megfigyelhető, hogy míg a közösségi médián naponta vagy akár óránként adnak közzé új tartalmat, addig a honlapjuk frissítése heti egy-két alkalomra korlátozódik. A Facebookon a legaktívabb az elmúlt időszakban a Dévai Szent Ferenc Alapítvány volt, amely szinte óráról-órára közöl bejegyzéseket.

A weboldalak általában megfelelő színvonalúak, de még ezek a szervezetek is alig használják ki az internet lehetőségeit. Az e-mail marketing 10% alatt marad, a videók használatával is csak a szervezetek fele él, az internetes hirdetéseket viszont egyre szélesebb körben használják – derül ki a marketingszoveg.com felméréséből.

Digitális szakadék a civilek között

A civilek között azonban óriásiak a különbségek. A legtöbb felajánlást szerző civilek weboldala általában igényes, egyedi megjelenéssel rendelkezik, azonban a megvizsgált többi non-profit szervezet webes jelenléte nagyon gyenge és csak egy-egy szervezet emelkedik ki az átlagból.

A weboldalak minőségét osztályozva a civilek weboldalai gyenge minősítést kaptak, igen gyakori az egy évtizeddel ezelőtti megoldásokat és megjelenéseket alkalmazó oldalak. Nem ritkák a valamilyen tartalomkezelő rendszerre épülő, félkész weboldalak sem.

Mozgássérültek hátul, karitatívak elöl

A szektoron belül különösen az érdekvédelmi, kulturális és oktatási célból létrejött szervezetek weboldalai az igénytelenek. A sor végén a mozgássérülteket támogató civilek honlapjai vannak. Ellenpontként a karitatív, gyermek-egészségüggyel és környezetvédelemmel foglalkozó oldalak említhetőek meg.

Természetesen vannak üdítő kivételek minden területen. Az érdekvédők közül például kiemelkedik a Társaság a Szabadságjogokért, míg a zöld szervezetek közül a Tudatos Vásárlók a példája annak, hogy lehetnek sikeresek a civilek a weben.

Honlap helyett Facebook

A tartalomfrissítés gyakoriságát tekintve megszokott jelenség, hogy a szervezetek weboldalukat elhanyagolva inkább a Facebookon kommunikálnak szimpatizánsaikkal. Ennek oka vélhetően az, hogy a weboldal szerkesztése több hozzáértést igényel, mint a közösségi média használata. A weboldal tartalmának elhanyagolása viszont gyengébb keresőpozíciót eredményezhet.

– Mindig veszélyes egy külső szolgáltatóra bízni valamennyi anyagunkat – véli Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll tartalomfejlesztő ügynökség vezetője. – A Facebook kitűnő kommunikációs csatorna, de nem váltja ki a hagyományos platformot, azaz a hivatalos weboldalt.

Az átlagos civil szervezet online közössége a Facebookon azonban nem jelentős, jellemzően néhány száz fős rajongótáborral rendelkeznek, amelyből szigetként emelkednek ki az állatvédő és gyermekegészségüggyel foglalkozó, illetve a karitatív szervezetek oldalai.

A közösségi média sikere azonban csak viszonylagos. A honlappal rendelkező civil szervezeteknek csak 50%-a van jelen a Facebookon.

Online marketing gyerekcipőben

Az azonban egyértelmű, hogy az online marketing lehetőségeit még alig használja ki a civil szféra. Videotartalmat csak húsz százalékuk tölt fel az oldalára, hírlevelet kevesebb mint 10%-uk használ. A tartalomfejlesztés gyerekcipőben jár, a szervezetről közölt hírek mennyiség nagyon csekély, minősége pedig alacsony színvonalú.

Tudatos keresőoptimalizációra, linképítésre utaló nyomokat pedig szinte nem is lehet fellelni a non-profit szektor weboldalain.

És a lehetőségek

A tavalyi évben az adózóknak alig több mint fele ajánlotta fel adójának 1%-át valamely célból, így a felosztható pénzekből több mint tízmilliárd forint az államnál maradt. A civil szervezeteknek tehát még óriási lehetőségeik vannak a felajánlások megszerzésében, amelynek egyik legfontosabb eleme lehetne a szervezetek láthatóságának és kommunikációjának javítása. A gyors felmérés eredményei alapján azonban a non-profit szektor alig fordít figyelmet az internetes jelenlétre, és az online marketing eszköztárából pedig még a legsikeresebb szervezetek is keveset használnak. Ma a hazai lakosság mintegy kétharmada használja az internetet rendszeresen, a hazai Facebook-felhasználók száma meghaladta a 4,4 millió főt. Az online marketing professzionális felhasználása jelentős kitörési pont lehetne a non-profit szféra számára.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy adj garanciát!
Következő cikkReakció az árajánlatkérésre: jó és rossz példákKövetkező

Ezeket olvastad már?

Vendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”

Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni? Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz

Elolvasom »

Így írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék

Tehát el akarsz adni nekem egy duplakarburátoros fúziós szemöldöknyírót. A konkurencia technológiája messze el van

Elolvasom »

Hogyan szereztünk 210 000 forint bevételt 12 perc munkával és 321 szóval

Miért kérek el tőled egy hírlevélért 10–30 ezer forint körüli összeget? Mégis „mi kerül ezen ennyibe?”

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.