Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Így adj garanciát!

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes

Feltételezem, hogy eltökélt vagy a terméked vagy szolgáltatásod mellett: tudod, hogy jót adsz, megér annyit, amennyiért méred, de mégis el tudnád fogadni, ha több érdeklődőd lenne. Számtalan marketingtrükköt bevethetsz, hirdethetsz több pénzért, javíthatod az oldalad használhatóságát, mérheted a különböző szövegvariánsok konverzióját, de ezek már finomhangolások az alapvető marketingeszközökhöz képest. Ezek egyikét pedig nagyon sokan egyszerűen elfelejtik kihasználni!

Nincs ebben semmi titok: a trükk a garanciavállalás.

Nem tűnik nagyon dolognak abból a szempontból, hogy ezt sokan csinálják. Mégis nagy dolognak tűnik, mert talán attól félsz, hogy visszaélésszerűen kezdik használni a megrendelők. De hát a kereskedők nagy része az elállási joggal kapcsolatban is ezt gondolta! Ha egy webáruházban vásárolsz, távollévők között megkötött szerződés történik. Ilyenkor mint vevő minden esetben megillet a legalább nyolcnapos elállási jog, mely az áru megérkezésétől számítódik. Akár a kibontott, kipróbált árut is bármikor visszaküldheted, a kereskedőnek pedig vissza kell adnia a vételárat. Ez a törvény a fogyasztókat védi, de amúgy nem jellemző, hogy túl sokan így rendelnének egy-egy alkalomra ruhát, hogy aztán a hétvégi buli után visszaküldjék a boltba...

Az egész mögött az emberi pszichét kell meglátni. Mikor árulsz, mikor megpróbálsz marketingesként gondolkodni, a valóságban igyekszel machinálni az emberekkel. Megpróbálod megérteni, hogy mit miért tesznek, illetve megpróbálod őket motiválni bizonyos cselekedetekre (iratkozzanak föl, vásároljanak stb.). A motivációpszichológia és a döntéselmélet a munkád alapvető része, ezért fontos, hogy minél több dolgot megtudj az emberi viselkedésről.

Termék vagy szolgáltatás? Mindegy!

Gondold át, hogy vásárlás előtt mit gondolnak át a legtöbben? Fölmerül bizony minden kiadás előtt, hogy vajon megéri-e, amit vásárolok. Éppen a hétvégén vettem egy új hűtőgépet, és miközben nézelődtem a különböző webáruházakban, megfigyeltem, hogy azokat a boltokat hagytam ott a leghamarabb, amelyeknél nem derült ki, hogy mennyi garanciát vállalnak a hűtőre. Pedig igazából a kapott kétéves garancia semmi, mert azért hűtőt nyolc-tíz évre vásárol az ember. Azt is mondhatjuk, hogy ez az iparági minimum.

Egy lábbeliket áruló webáruházhoz készítettünk anyagokat a múlt héten. A törvényi előírás szerint összesen két év garanciát kell vállalni a cipőkre úgy. A konkurenciavizsgálat során kiderült számunkra, hogy megdöbbentően rosszul kommunikálják az online cipőboltok ezt. Pedig egyrészt jogilag kötelező, másrészt meg ebből előnyt is lehet kovácsolni!

A vásárlásnál a legtöbbször a visszatartó erő az online világban, hogy nem tudom pontosan, mit kapok. Vajon tényleg jó a termék vagy szolgáltatás? Aki tőlünk rendel szövegeket, talán sokat bizonytalankodik, mert kreatív munkakörről van szó, aminél még a referenciamunkák sem mondanak sokat. Vajon pont az ő weboldalának szövegezését jól föl tudjuk építeni? Erre én teljes körű garanciát kínálok neki: ha valami nem jó, akkor a szöveget átdolgozzuk, így nem kell olyasmiért fizetni, amit nem tud vagy nem akar fölhasználni. Ez egy biztosíték a megrendelőnek, hogy a pénzéért értékes anyagot kap, de számomra is biztosíték, mert tudom, hogy elégedetten távozik majd.


 

Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!

 

garanciaA hosszabb garancia kevesebb gond

Ezt nagyon érdemes megjegyezni: a marketingkutatások szerint minél hosszabb a garancia, annál kevesebb a panaszos! Ez elsőre hihetetlennek tűnik, pedig így van. Ma adtunk le egy munkát, melyben az ügyfél tanulási segédanyagokat kínál az értékesítő felületein. 30 napos pénz-visszafizetési garanciát kínált, ami jól hangzik, hiszen sok helyen halljuk. Mi azt mondtuk, miért ne lenne a garanciája egyéves? Hiszen a tanulás hosszabb folyamat! Nem arra kell számítani, hogy akkor majd többen kérik vissza a pénzüket, hanem arra, hogy így többen fognak vásárolni.

A harmincnapos határidő tudatilag könnyen befogható, igazából nem hosszú, sőt minimumnak tekinthető (ha például egy webáruház nem tájékoztat a termék mellé tett levéllel az elállási jogról, az nyolc napról automatikusan harmincra ugrik). Amikor egy évről beszélünk, ott már valóban érezhető, hogy a szolgáltató bízik a terméke minőségében, ez tehát önmagában hitelességnövelő és minőségnövelő.

Mi fordításokat is végzünk, és anyanyelvi fordítókkal dolgozunk az ügynökségi díjak harmadáért. Mikor elkészült németfordítónk oldala, ő nagyon aggódott, hogy garanciát adunk a fordításokra. Azt mondta, mi van, ha valaki félúton úgy dönt, hogy nem felel meg neki a szöveg? Hiszen ő Németországban született, itthon pedig a felsőfokú nyelvvizsga mellett német nyelvi diplomát is szerzett. Ez nem elég garancia? Erre mondtam, hogy nem, még ez sem elég, még ilyen reputáció mellett is 100%-os elégedettségi garanciát kell adnunk.

Vizsgáld meg, hogy a konkurenciád milyen garanciát ad, majd licitálj rá! A múlt héten egy ügyfelünknek ajánlottuk ugyanezt: mezőgazdasági gépre adott egyéves garanciát. Ezt kiemelte az oldalán, de minden konkurense is legalább ennyit adott. Ez így nem termékelőny, hanem átlagos kínálat. Senki sem egy évre vesz mezőgazdasági gépet! Az egyéves garancia olyan, mintha nem is lenne.

Minél hosszabb a garancia, annál jobban csökken a panaszok száma: a harmincnapos határidő szűk és szorít, hamar vissza kell lépni. Egy évig bármi történhet, ráérünk... aztán el is felejtjük. Tíz hónap után már ki írna, hogy nem tetszett neki az online leckesorozatunk egyik része?

Az emberek nem szeretnek tévedni

Nevezhetjük ezt akár garanciamarketingnek is: az emberek nem szeretnek hibázni. Ez a gőgösségünkre és hiúságunkra épít, de a többség nem szereti elismerni, hogy rosszul döntött. Minden vásárlás és megrendelés előtt elgondolkodunk, mérlegelünk, aztán döntünk. Élni a garanciával gyakorlatilag annyit jelent, hogy rosszul döntöttünk. Az emberek ezzel nem igazán szeretnek szembesülni. A döntésüket segíti, ha van garancia, hiszen tudják, hogy visszaléphetnek, ha valami balul sül el, de a valóságban nem szeretnek élni ezzel a lehetőséggel, mert azzal kiderülne, hogy rosszul döntöttek. Az emberek inkább szeretik a hibáikat megideologizálni: nem is volt hiba, nem is én tehettem róla és egyébként is lényegtelen az egész...

Valljuk be, azért általában ilyenek vagyunk!

Még egy apróság: amikor összeállítunk egy anyagtervet, nem mindig a garancia hosszára kell figyelmet szentelnünk. Bizonyos témakörök esetében ennek nincsen értelme. Ilyenkor a szövegírás során igyekezzünk valamilyen meghökkentő ötletet használni, s nevezzük is el a garanciát. Mégis elég jól hangzik, mikor Legalacsonyabb Piaci Ár Garanciát adunk vagy éppen valamilyen elégedettségi garanciát (például 100% mosoly garancia egy virágküldő szolgálatnál).

Merjünk élni a garanciavállalás eszközével, mert növelni fogja a konverziót és egyébként is: ez így korrekt!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÉlő chates kapcsolattartás a saját oldaladra is!
Következő cikkCivil kudarc a neten?Következő

Ezeket olvastad már?

Vloggerek a céged szolgálatában

A konferenciák előadói sokszor tapasztalt és ügyes prezentálók: összefoglalják a szakmai híreket és trendeket, majd

Elolvasom »

Hogyan használj félelmet a meggyőzésben?

A félelem elad. Nyaraláskor egyedül hagyod a lakást, és sejted, hogy a betörő figyelik azt,

Elolvasom »

A social proof pszichológiája: így használd a közösségek erejét a marketingedben

A social proof alapkoncepciója meglehetősen egyszerű. Ha úgy látjuk, hogy más, hozzánk hasonló emberek megtesznek

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.