A figyelmesebb olvasók biztosan észrevették, hogy néhány napja az oldal jobb alsó sarkában megjelenik egy chatablak, amelyben élő kapcsolatot lehet létesíteni operátorunkkal, Annalénával. A rendszert néhány napig teszteltük, és azt kell mondjam, beillik a tippek-trükkök rovatba: mert Neked is kell egy ilyen! (Ráadásul ingyenes...)
Az Olark által készített chatwidget teljesen automatizált, mindent elkészítettek már hozzá, elég csak egy pár soros kódot beillesztened a weblapodra. A megjelenő ablak küllemét, szövegét is alakíthatod. Megadhatod, hogy megjelenjen-e, ha éppen nincsen operátor a gép előtt. Nálunk ilyenkor is kint van, de jelzi, hogy éppen nincsen online munkatársunk, viszont az ilyenkor küldött üzeneteket e-mailben megkapjuk, tehát gyakorlatilag kapcsolatfelvételi űrlapként funkcionál.
Ezen felül mobiltelefonon is használható, illetve bármelyik chatklienssel kompatibilis, tehát a hagyományos, kedvelt chatprogramodon keresztül is kezelheted. A látogató megérkezik az oldaladra, ha pedig kérdése van, akkor azonnal, élőben felteheti. Az operátor pedig azonnal válaszolhat vagy egyetlen paranccsal átküldheti egy másik operátorhoz a témát, ha például a webáruházadban más foglalkozik a szállítással és az ügyfélszolgálattal.
Kell, mert növeli a konverziót
Ez nem csupán modern és ügyfélközpontú kapcsolattartásra jó, hanem növeli a konverziódat, tehát többet fogsz keresni, ha alkalmazod. Az akár díjmentesen is elérhető szolgáltatás rengeteg információval szolgál: amikor valaki megérkezik az oldaladra, hangjelzést kapsz. Megtudod róla, hogy milyen lapról érkezett (például én tudom, hogy melyik hirdetésemre kattintva vagy éppen milyen keresőszóra érkeztél ide, így ki tudom számolni, hogy melyek hoznak a konyhára és melyeket érdemes elfelejtenem), milyen böngészőt használ, épp melyik oldaladat nézi, járt-e már itt korábban stb. Némi programozói segítséggel még a felhasználói nevét és egyéb adatait is látja az operátor (ha van nálad regisztráció).
Így a chateléskor már az operátor fölkészülve várja az érdeklődőt. Van még egy trükk is: megadhatod, hogy némi eltelt idő után automatikusan beszélgetést kezdeményezzen. Nálunk például egy perccel azután, hogy följöttél az oldalra, fölnyílik a chatablak azzal, hogy segíthetünk-e. Sokan ekkor veszik észre, hogy valóban élő chatről van szó, és fölteszik a kérdéseiket. Beállíthatsz más változókat is: például ne jelenjen meg a chat a külföldi látogatóknak (mert például a webshopod csak Magyarországon belül szállít), de épp ellenkezőleg is működik, mert beállíthatod, hogy például a Romániából netezőknek román nyelven köszönjön az operátor az automatikus üzenetben.
Gondolj bele: beállítod, hogy csak a megrendelés vagy árajánlat-kérési oldalon jelenjék meg a chatablak, de csak azoknak, akik Magyarországról nézik a lapot, valamint legalább már hat oldalletöltésük volt... De megteheted azt is, hogy csak akkor jelenik meg a chat, ha valaki visszatérő látogató vagy úgy látod, nagyon hezitál, mintha elakadt volna. Akkor pedig fölugrik az ablak, és egy bájos segítő elmagyarázza, hogyan vásárolhatna tőled. Nem nagyszerű?
Milyen hatása van?
Már többen kérdezték az operátorunktól a chaten, hogyan tudnának ilyet a saját lapjukra telepíteni. Ezért is született ez a poszt, mert egy egyszerű regisztráció után bőven elég egy kódot beilleszteni. A chat segítségével olyanok is kérdeztek, akik amúgy telefonálni nem akartak vagy e-mailt nem írtak volna. Így viszont közvetlenül kérdezhették meg, nagyjából mennyiért dolgozunk, ezután pedig e-mailen keresztül kaptak árajánlatot. Mivel itt már megtörténik a személyes kontaktus, sokkal nagyobb arányban konvertálódnak valódi megrendelőkké.
Azok, akik talán csak nézelődtek volna, így megrendelőkké válhatnak. Egyszerűen azért, mert pont arra kapnak választ, ami érdekli őket, nincsenek sallangok.
Mi kell hozzá? Egy operátor, aki jelen van a lehető legtöbb időben. Ez akár Te is lehetsz, de mi is nyújtunk operátori szolgáltatást másoknak. Nagyon fontos, hogy empatikus, kitűnő kommunikációs képességű szakember legyen, mert nem mindig könnyű egyszerre akár több chatablakot is kezelni, ha forgalmas oldalról van szó. Több oldaladra is kiteheted: nem csupán webáruházaknak fontos (de ott szinte kötelező!), de a miénkhez hasonló értékesítő oldalakra vagy szakértői blogokra is érdemes.
Mennyibe kerül ez?
Az Olarkot egy nagyon szimpatikus csapat fejleszti, akik ingyenes változatot is elérhetővé tettek. Ezzel egy időben egy operátor dolgozhat és legfeljebb havi húsz beszélgetés folytatható. 14 napig a fizetős változat is kipróbálható, amelynél több operátor és számtalan extra funkció érhető el, ráadásul minden beszélgetést rögzíthetünk is. Én legalább a bronz fokozatot ajánlom, mert egyszerűen nem költség, ha ahhoz viszonyítjuk, hogy mennyit ér:
- javítja a felhasználói élményt;
- növeli a hitelességünket, bizalmat ébreszt;
- fényévekkel javítja az ügyfélszolgálatunk hatékonyságát;
- növeli a konverziót, így többletbevételt generál;
- rendkívül menő és újszerű.
Havonta a bronz csomag mindössze 17 dollár (≈3900 forint), de egy- vagy kétéves előfizetés esetén további kedvezmények vannak. Nagyobb oldalaknak érdemes nagyobb csomagokat is választani.
Ha értékesítő weboldalad van, mindenképpen tegyél egy próbát, elképesztően hasznos látni, hogy melyik percben éppen honnan érkezett látogató, milyen útvonalat jár be az oldaladon, s akár interaktív módon segítheted őt élőben. Emellett semmibe sem kerül, úgyhogy nincs rá okod, hogy ne tedd ki a lapodra.
Ha valamilyen kérdésed van, nagyon jó ügyfélszolgálatuk van, de én is szívesen segítek. A chatet az alábbi linken érheted el:
>> Kattints ide az Olarkhoz! <<

Show More