Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

30 szabály, amit be kell tartanod, ha blogot írsz

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog, céges blog, tartalomkészítés

Dobd félre akár csak az egyiket, és számolhatsz a következményekkel. Légy felületes a cikk átolvasásakor, és garantáljuk, hogy elsikkadsz a lényeg felett.

Egy 2013-as statisztika szerint 152 millió blog volt akkor a világon, és minden másodpercben két újabb született. Némelyiket ma már alig olvassák, más hosszú ideje inaktív, de a verseny még ezeket leszámítva is óriási.

Elfogadod (tudod) vagy sem, de nagyrészt rajtad áll, hogy sikeres lesz-e az a blogod. A munka dandárját neked kell elvégezned, de az általunk is használt 30 szabály segítségével most jelentősen megkönnyítheted a saját dolgodat.

Nem azt mutatjuk be, hogyan hozhatsz létre blogot, és ez nem is egy tutorial. Sokkal inkább egy tolvajkulcs: ki az, aki eldobna egy ilyen eszközt, ha már megtalálta az ajtót, amin be akar menni?

1. A kulcsszósűrűség

A kicsit nosztalgiázó agy még mindig úgy gondolkodik, hogy ha egy adott kulcsszó sokszor megjelenik a cikkben, akkor az biztos jobb helyezést ér majd el a Google-ben. Gyakran még arra is ügyelünk, hogy pontosan úgy szerepeltessük a kulcsszavunkat, ahogyan arra az emberek rákeresnek, és akkor, abban a pillanatban mindegy, hogy az a helyesírás szempontjából az megfelelő-e vagy sem.

Fogkő eltávolítás. Időjárás előrejelzés. Útvonal tervező.

Ha szíved szerint minden második mondatban leírnád az adott kulcsszót, akkor gondolj arra, hogy az egy kicsit olyan, mint a csiliszósz. Mértékkel érdemes használnod, mert önmagában ettől még nem kerülsz előrébb a Google-ban.

A szakértők szerint amúgy 2 százalék körül van az ideális arány, de láttunk már 0 százalékos kulcsszósűrűséggel is első oldalas találatokat. És igen, a Google egyre okosabb, és érti, hogy miről írsz (például a szinonimák vagy a helyes írásmód miatt). Az összefüggést a Social Media Sun grafikonján látod:

30_1

2. Légy transzparens, építs bizalmat.

Szívesen megosztod a sikereidet? Akkor ne felejtkezz el a kudarcaidról sem. Furcsának hat, de meglesz az eredménye annak, ha transzparens vagy. A blogolás minden pillanatában arra kell törekedned, hogy a munkáddal bizalmat építs.

Miképp teheted meg?

  • Légy őszinte.
  • Tiszteld az olvasóidat, és törődj velük.
  • Nem kell mindig hibátlannak tűnnöd. Nem is vagy az.
  • Tegyél fel kérdéseket a posztodban, és ha valaki válaszol, köszönd meg neki.
  • Ne kérkedj.

3. Találd meg a saját hangod, és ne akarj másokat utánozni.

Nem kell félned attól, hogy később ezen már nem változtathatsz, mert következetesen és megfelelő kommunikációval megteheted.

Döntsd el, hogy milyen formában blogolsz (mint cégvezető vagy a cég maga), és ragaszkodj ahhoz, ameddig csak tudsz. Ha úgy érzed, váltanod kell, mondd el az olvasóidnak, és ne sumákolj.

4. Mindig legyen egy téma, amiről írhatsz.

A blogolás nem naplóvezetés. A téma szerencsére bármi lehet: esettanulmány, tippek és trükkök, interjúk, beszámolók, de felkérhetsz vendégbloggert is. A lényeg az, hogy eredeti tartalmaid legyenek.

Így keress témákat.

5. A cím és lead kifogástalan legyen.

Többször is kihangsúlyoztuk (például itt), hogy ez milyen fontos: egy jó cím és a bevezető (lead) továbbolvasásra ösztönöz. Ha az emberek nem kattintanak és nem olvasnak, akkor miért írsz blogot?

6. Egy meghatározott rendszer szerint blogolj, ne összevissza.

Írhatsz cikkeket aszerint, ami épp az eszedbe jut, de sok jóra akkor ne számíts.

A cikkeid épüljenek egymásra, hogy össze tudd kapcsolni őket. Tervezz, készíts publikációs naptárat, amiben látni fogod, hogy mikor mit posztolsz.

7. Ne csak posztolj, próbáld meg elérni is az embereket.

A munkád nem ér véget akkor, amikor feltöltöd a cikket. Irány a közösségi média, és oszd meg, terjeszd, tegyél meg mindent, hogy sokan olvassák.

30_3

(via problogservice.com)

8. Építs kapcsolatot és mondd el az embereknek, hogy blogolsz.

Igen, ha lehet, legyen rajta a blogod elérhetősége a névjegykártyádon is. Forgatókönyvíróknak javasolják, hogy meséljenek arról bátran, ha épp dolgoznak egy anyagon, mert ha már annyi ember tud róla, akkor azt előbb-utóbb illik befejezni.

Minél több embernek mesélsz a blogodról, annál komolyabban fogsz te magad is hozzáállni a dologhoz.

9. A legjobb inspirációk több forrásból érkeznek.

Olvass utána az adott témának, és több forrásból dolgozz. Mélyítsd el az ismereteidet, mert nincs jobb érzés annál, mint amikor valamit kútfőből tudsz beírni a cikkedbe.

10. A minőség számít, nem a mennyiség.

Annyit írj, amennyire szükség van, és olyan hosszú legyen az írásod, amennyi abban a posztban benne van. Nem hátrány a hosszú cikk, ezt többször leírtuk mi is, de csak azért ne írj keveset, mert szerinted az emberek nem olvasnak, és ugyanez igaz fordítva is, csak azért ne körmölj oldalakat, mert tőlünk egyszer ezt hallottad.

Minden cikk más és más. Ha egy témában benne van az 1000-2000 szó, akkor ne félj, írd ki magadból, amit csak lehet. Ha 300-400 szó a maximum, akkor zárd le ott a cikket, ahol annak vége van.

11. Szánj időt a munkára, ne csapd össze azt.

A kapkodás pocsék végeredményt szül: járj utána az adott cikknek, építsd fel, olvasd át újra és újra, és áldozz rá. Az összecsapott munka sajnos mindig elnyeri méltó büntetését (a lájktalanságot).

12. Ismerd a riválisaidat, és tanulj tőlük.

A hibáikból és az erényeikből egyaránt.

Mit csinálnak jól, és mi az, amit szerinted lehetne jobban is? Ismered a mondást, a bölcs ember mások kárán tanul.

13. Mindegyik tartalom reklámozzon legalább egy másikat.

Mégpedig belső linkek segítségével.

Biztos, hogy be tudsz linkelni legalább egy másik cikket, ami kapcsolódik valamennyire az új anyagodhoz, és mi erősen ajánljuk, hogy ezt tedd is meg. A keresztlinkelés miatt az olvasóid további értékes tartalmak közül válogathatnak, és szép statisztikákkal lepnek meg, ha kitartó vagy.

14. Posztolj minimum heti kétszer.

De ha tudsz, mehet ennél több is, egyesek három-négy cikket is ajánlanak egy hétre. Úgy is szoktuk mondani, hogy tartsd melegen a fogyasztóidat, mert egy langyos vagy kihűlt blogot nem olyan jó olvasni.

Veheted akár a Marketinszoveg.comot példának: mi heti 4-5 cikket minimum elétek rakunk, mert tudunk és akarunk is ennyit írni a tartalommarketingről és a szövegírásról.

15. Ints búcsút a saleses nyelvezetnek.

Ne próbáld meg magad lenyomni az emberek torkán, mert a legtöbben nem azért olvasnak blogot, hogy megkínálják őket egy kis értékesítéssel. Az értéket mutasd inkább meg, amit adsz az embereknek, valamint edukálj és szórakoztass.

16. Variálj: a szöveges tartalmak helyett néha készíts videót.

A videókról sokat beszéltünk már (például itt), és mivel hiszünk ebben a formátumban, még fogunk párszor írni róla. Hogy mi ennek az oka? Az, hogy a videós tartalmak elképesztően népszerűek a felhasználók körében, és nagyságrendekkel jobb számokat érhetsz el velük.

17. Ügyelj arra, hogy miről írsz.

Aktualitásról vagy örökzöld tartalmakról kell írni? Ez egy állandó kérdés, de ebben az esetben sincs jó vagy rossz döntés, legfeljebb csak következmény. Légy tisztában vele, hogy egy örökzöld tartalmat később is elolvasnak majd, egy aktuális anyag viszont csak abban a pillanatban érdekes.

Ez a cikk például az örökzöld kategóriába tartozik, hiszen nagy eséllyel 1-2 év múlva is releváns lesz a benne lévő tudáshalmaz. Előző héten viszont olvashattatok tőlünk néhány élő közvetítést a 27. Országos Marketing Konferenciáról (az elsőt itt találjátok), ezek nagy eséllyel elég hamar elveszítik majd aktualitásukat.

Te döntesz, hogy milyen tartalmat gyártasz.

18. Tagolj.

Legyél átlátható, mert senki nem szeret ömlesztett tartalmat fogyasztani. Emellett ügyelj arra is, hogy a cikkeidet mobilon se legyen kényelmetlen olvasni.

19. Mindig tüntesd fel a forrásaidat.

Kivétel nélkül, és a legjobb erre a hivatkozások elhelyezése. Ezt láthatod a mi cikkeinkben is.

20. Légy kitartó.

Zoli épp előző héten (a 27. Országos Marketing Konferencián) mondta el, hogy fél év után lelőni egy blogot ostobaság, mivel az eredményekre ott egy kicsit többet kell várni. Az élő közvetítésben akkor ezt írtuk az előadásról:

...a PPC átlagosan 9 leadet hoz havonta, tehát 1000 dollárra 9 lead jut. A tartalommarketing esetén (hónapról-hónapra) viszont érdekességet látunk: 7 hónapig nem mutatható ki eredmény, 18-20 hónap után – iparágtól függetlenül – viszont a tartalommarketing legyőzi a PPC-t. Aztán nő tovább, és nő, és nő. 36 hónap után 31 lead per hónap, és nem látszik a növekedés vége. Ergo hosszabb távon a tartalommarketing költséghatékony.

tartalommarketing hatékonysága

Valami ilyesmit fogsz látni (via Kapost)

21. Használj CTA-kat

Mivel üzleti célú blogolásról beszélünk, ezért mindig használj call to actiont, anélkül ugyanis értéktelen nemcsak egy weboldal, de egy blogposzt is.

Ahogy Balázs írta korábban:

Szövegírásban call to actionnek hívjuk azt a részt, amikor megmondod az olvasónak, hogy hogyan tud reagálni a hirdetésre, honlapra vagy bármilyen marketingszövegedre.

A blogodnak motiválnia kell az olvasót, hogy megtegye, amit szeretnél, és szerencsére ennek nem kell közvetlen vásárlásnak lennie. Ha ez egy kattintás az oldaladra (webáruházadra), oké, de akkor is ott kell lennie a CTA-nak a posztodban.

22. Kérj segítséget, ha elakadtál.

Profiktól vagy csak az ismerőseidtől, kezdetben mindegy, hiszen minél több embert kérdezel meg valamiről, annál összetettebb képet kaphatsz. Például arról, hogy az emberek mire kíváncsiak, és milyen megvilágításban.

Egy idő után pedig már az olvasóidat is megkérdezheted, hiszen lesznek annyian, hogy elég válasz befusson hozzád.

23. Mindig legyen konklúzió a posztjaidban.

Ennek a cikknek például az a konklúziója, hogy ha betartod ezeket a szabályokat, akkor felépíthetsz egy sikeres blogot magadnak.

24. Használj fotót.

Csak ügyelj arra, hogy a fotód jó felbontású legyen, és hogy mindig meg kell nevezned a forrást, ahonnan azt beszerezted. A legjobb persze az, ha saját felvételeket csatolsz, elvégre a stock fotós stílus még kontraproduktív is lehet.

Biztos nevettél már te is ilyen képeken. Ne engedd, hogy az olvasód is megtegye a te blogodban.

Success (via 123rf.com)

25. Korrektúrázz, ha végeztél.

Olvasd el még egyszer, egyben az egész szöveget, amikor végeztél, mert jobb neked fáradni, mint később javítgatni a nyelvtannáci olvasók beszólásai miatt. A helyesírásod a branded része. (Ebben a cikkben egyszeri lektorálás után is talált Zoli két hibát.)

26. Mindig mérd az eredményeket.

Hányan és honnan jöttek, mennyien maradtak, hányszor olvastak el (az Analytics jó barátod). És ha szükséges, változtass az eredmények tükrében.

27. Hasznosítsd újra a slágertémákat.

Amennyiben méred az eredményeket, pontosan tudni fogod, hogy melyik cikk és téma igazán népszerű az olvasóid körében.

28. Ha kommentelnek, válaszolj.

Mégpedig olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak tudsz, és úgy, hogy az újabb kommenteket szüljön. A blog nem egy beszéd, hanem egy társalgás, vagyis nem hagyhatod lógva a tartalomhoz fűzött hozzászólásokat. Ha kapcsolatban maradsz az olvasóiddal, annak előbb-utóbb meglesz az eredménye.

És hogy mi a helyzet a kommentek törlésével?

A te blogod, rajtad múlik, mi törölsz, de arra figyelj, hogy feleslegesen ne cenzúrázz, mert végül elszoknak tőled az olvasóid. Engedd meg, hogy vitázzanak veled, hiszen a vita előrébb is vihet. A sértő vagy spam kommenteket viszont erősen javallott törölni, plusz azokat is megfontolhatod kukázni, amik nem szólnak hozzá a cikkhez érdemben (például „ez baromság" és társai).

29. Legyen meg az elérhetőséged és a Rólam menüpont a blogfelületen.

Engedd meg az olvasóidnak, hogy kapcsolatba lépjenek veled, ha szeretnének, és ne félj attól, hogy meg kell mutatnod magad. Éppen ezért a legjobb, ha a blogodat a weboldaladba integrálod, és nem külső felületen írod azt (például blog.hu-n).

30. Beszélj más bloggerekkel.

Nem vákuumban élsz, és a kapcsolati tőke rendkívül hasznos lehet hosszú távon. Kommentelj te is mások oldalára, és szabadulj ki a világodból, mert a legjobb dolgok ekkor fognak történni veled.

1, 2, 3... 30. Kész! Fentebb is írtuk, de elmondjuk újra: tartsd be ezt a 30 szabályt, és látni fogod az eredményeket. Csak utána ne felejts el beszámolni azokról, mert égünk a kíváncsiságtól.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHasználhatsz sablonokat az íráshoz? (Így swipe-olj, 1. rész)
Következő cikkIlyen volt a 27. Országos MarketingkonferenciaKövetkező

Ezeket olvastad már?

Joe Pulizzi: „elfelejthetnénk végre a branded contentet?”

A Chief Content Officer Joe Pulizzi szerkesztői jegyzetben rendet tesz a fejekben, és magyarázza, hogy

Elolvasom »

Megmutatom, hogyan irányítsd a célcsoportod figyelmét

Egy korábbi cikkben már bemutattam, hogyan ragadd meg a célközönséged figyelmét. Most arról lesz szó,

Elolvasom »

A UX a szövegírásban [11 tipp a jobb olvasói élményért]

Talán te is találkoztál már azzal az érdekességgel, hogy külföldi nagy cégek úgynevezett User Experience

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.