Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 4 perc

Hogyan különböztesd meg magad még akkor is, ha ugyanolyan vagy? (Hirdetéselemzéssel!)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Marketing
  • Címkék: hirdetés, pozicionálás, videó

„Ezt mindenki tudja” – gondolnád te.

Ám lehet, hogy az ügyfeledet érdekli.

A legtöbb cég ott szúrja el a pozicionálását, hogy a piaci sztenderdeket nem kommunikálják – pedig versenyelőnyhöz juttatná őket.

Nézd meg ezt a 2 perc 48 másodperces videót, mert a végén rohansz majd a tervezőasztalhoz, hogy megelőzd a konkurensed. Egyszerű, de nagyszerű pozicionálási ötlet következik.

És a videó teljes átirata.

Hogyan add el a termékeid akkor, ha ugyanolyan vagy, mint a konkurenseid?

Nyilván a marketing egyik alapvetése az, hogy differenciáld a terméked a piacodon, és megkülönböztethető márkát építs megkülönböztethető előnyökkel.

De mi van akkor, ha a terméked ugyanolyan (vagy majdnem ugyanolyan), mint a többieké?

Menjünk vissza az időben Claude Hopkinshoz és a Van Camp’s babkonzervjéhez. Ez a babkonzerv épp olyan volt, mint a másik 6 konkurens babkonzervje. Konkrétan a cég fejesei a kóstoláskor nem tudták megmondani, hogy melyik a saját termékük és melyik a konkurenseké.

A rossz megoldás az, ha a hirdetésed csak annyit üzen, hogy „vásárold meg az én brandemet”. Őszintén: miért? Ez az ajánlat annyit mond, hogy „kérlek, ne a konkurensemnél költsd el a pénzed, hanem nálam, mert… mert csak!” Ez nem meggyőző, nem ügyfélközpontú és nem hoz eladásokat.

Ezzel szemben Hopkins megoldása egyszerű és nagyszerű: olyan tényeket mondtak el, amelyeket senki más.

Tehát adott egy babkonzerv, ami ugyanolyan, mint a másik 6 babkonzerv. Ugyanúgy készítik ugyanabból az alapanyagból ugyanolyan gyárakban.

Viszont Hopkins elmondta a hirdetésben, hogy a babokat speciális talajon termesztik – ahogy minden konkurensük. Elmondta, hogy hogyan ellenőrzik a babokat – nos, mindenki ellenőrzi a babokat. Elmondta, hogy órákig 245 fokon gőzsütőben készítik elő a babokat – ez a konzervgyártás sztenderdje volt akkor. Elmondta, hogy Livingston’s Stone paradicsomot használnak – minden konkurens ezt használta. Elmondta, hogy lágyított vízben főzik a babokat, hogy a héjuk ne keményedjen meg – minden konkurensük így csinálta.

Claude Hopkins Van Camp's

Legjobb tudomásom szerint Hopkins 5 különböző Van Camp’s-hirdetést készített. A képen azt a hirdetést látod, amely a gyártási folyamatot meséli. Ezt a hirdetést előfizetőnk megkapják olvasható formában… és mondatról mondatra elmondom a tanulságokat is.

Előfizetői tartalom

Az előfizetőink megkapják a fenti hirdetés elemzését is. Te mikor fizetsz elő?

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkBrand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)
Következő cikkÍgy használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)Következő

Ezeket olvastad már?

152 133 okom van arra, hogy elolvasd ezt a cikket: bizonyítottan sikert és bukást hozó e-mail-tárgymezők

Szenvedsz a tárgymezőírástól. Onnan tudom, hogy én is. Az e-mail-marketing legérzékenyebb pontja egyértelműen a tárgymezőírás.

Elolvasom »

Térkép a célcsoportod szívéhez: a marketingcélú kutatás 7 ökölszabálya

Piacismeret nélkül vakon és süketen tapogatózunk a reklámzajtól hangos kommunikációs térben. Hogyan (tartalom)marketingezhetnénk sikeresen, ha

Elolvasom »

Hogyan add el nekem ezt a tollat?

Szóval láttad a Wall Street farkasát és imádtad a filmet. Nem kell ellenkezned: ezt a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints