Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 11 perc

Hogyan szerezz szövegírói munkát még akkor is, ha nincs tapasztalatod?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Marketing
  • Címkék: értékesítés, szabadúszó, szovegiras

Ez a cikk abban segít neked, hogy a szövegírói karrieredet elindíthasd.

Te is érzed, hogy az indulás a legnehezebb. Nincs portfóliód, nincsenek még eredményeid, amiket kommunikálhatnál, nincs ügyfélköröd – és valószínűleg nem tudsz százezreket ellőni marketingre.

2 jó hírem is van.

  • Ez a probléma általános, a marketinges fórumok tele vannak olyan beszélgetésekkel, hogy hogyan indítsd el a szabadúszó karrieredet.
  • Van megoldás, és a cikkben elmondom.

(Ez a cikk konkrét, megvalósítható és eredményes stratégiát ad a kezedbe. Nem olyan üres tanácsokat kapsz, hogy networkingelj, hanem lépésről lépésre megoldást.)

Miért legyél szabadúszó?

Kedves mondásunk, hogy hazánkban a szabadúszó inkább szabadon fuldokló.

A szabadúszás nagyon gyümölcsöző, ugyanakkor nagyon kockázatos és nagyon nehéz.

High risk, high reward.

A legtöbben ott rontják el, hogy a szabadúszást hasonlóképp fogják fel, mint a biztos alkalmazotti állást. Holott a szabadúszást úgy kell felépítened, mint egy céget – bár a szó legszorosabb értelmében nem vagy vállalkozó.

(Vállalkozónak azt tartjuk, aki 20+ embert egy közös cél felé visz, vállalati struktúrát alakít ki, termékvonalai vannak stb., tehát nagyban játszik – ugyanígy a legtöbb 3 fős mikrovállalat sem tekinthető hagyományos vállalkozásnak.)

Viszont nem kapod a munkát, hanem szerzed.

  • Te végzed a pozicionálást.
  • Te találod ki a szövegírói szolgáltatásaidat.
  • Te árazol.
  • Te értékesítesz.
  • Te csinálod a marketingedet.
  • Te készítteted (vagy készíted) el a weboldalad.
  • Te adózol. (A legjobb barátod a KATA lesz.)
  • Te osztod be az idődet.
  • Te teszed ki az arcod minden munka mögé (ha rossz, akkor te buksz, ha nyersz, akkor tied a hírnév).
  • Nincs limit a bevételeiden (bár 24 órából áll egy napod, de ahogy egyre jobb leszel, úgy növelheted az árakat, később pedig termékeket készíthetsz).
  • Több lábon állsz (nem 1 munkahelyed van, hanem mondjuk 10 állandó ügyfeled).

A magasabb kockázatért olyan szabadságot kapsz, amit munkavállalóként sehol.

És ha belököd a szekeret, akkor utána soha többé nem akarsz majd alkalmazott lenni. Nekünk van egy szövegírónk, aki szabadúszó – könyörgünk neki, hogy csak nekünk dolgozzon, de nem akarja feladni a szabadúszást. És megértem őt.

Nézzük lépésről lépésre, hogy hogyan szerezz munkát.

 

0) Tanulj folyamatosan

Ezt csak a tisztesség kedvéért mondom, de ez a cikk nem arról szól, hogy hogyan tanuld ki a szakmát.

Olvasd el az alapkönyveket.

Kövesd a legnagyobb neveket (meg ezt a blogot is).

 

1) Készíts egy saját oldalt

A domén és a tárhely egy évre pár ezer forintos költség, amit akkor is meg tudsz engedni, ha kilóg a segged a gatyádból. Én is meg tudtam engedni.

Ezután telepíts föl egy WordPresst (ha a szolgáltatód jó fej, akkor ezt megteszik neked) és válassz egy ingyenes sablont. Ezt utána finomhangolod (a HTML és CSS ilyen barkácsolási szinten nem nehéz, és mindig ott a Google).

Ha az oldalad megvan, akkor szükséged lesz ezekre az aloldalakra:

  • „Rólam”
  • Blogbejegyzések
  • Szolgáltatáslista & kapcsolat
  • Sales page
  • Feliratkozási oldal (vagy feliratkozási doboz, exit popup stb.)

 

2) Írj 5–20 blogbejegyzést

Nem kell keresőoptimalizálnod.

Nem kell utána frissítened a blogod.

Nem kell terjesztened sem.

Ezeknek a blogbejegyzéseknek kizárólag az a céljuk, hogy ha egy potenciális ügyfeled az oldaladra jut, akkor:

  • lássa, hogy jól tudsz írni (soft referenciának számít)
  • megmutasd, hogy hogyan tudsz neki segíteni

Témád lehet például az, hogy hogyan tud segíteni a szövegírás egy kkv-cégnek az árbevételek növelésében… hogyan tud a látogatód jobb weboldalt, e-mailt, Facebook-posztokat (stb.) írni… hogyan térül meg egy jó e-mail-sorozat (és itt kiszámolhatod, hogy a nagyobb megnyitás és nagyobb átkattintás hogyan hozza vissza a szolgáltatásod árát és hogyan térül meg az ügyfelednek). Írj legalább olyan jó anyagokat, mint amiket nálunk látsz, eszedbe se jusson általános, féloldalas cikkeket publikálni olyan címmel, hogy 5 módszer, hogy kasszarobbantóan bombasztikus legyen a céged kommunikációja. Tényleg ne, komolyan beszélek.

 

Előfizetői tartalom

Hogyan értékesíts még akkor is, ha nincs tapasztalatod? Ha előfizető vagy, akkor olvashatod!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkEsettanulmány egy rönkházépítő víruskampányáról
Következő cikkÍgy írj hosszú sales page-t, hogy sok eladást hozzon (letölthető vázlattal)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan adj visszautasíthatatlan árajánlatot? (3 példán keresztül)

Nagy hiba az árajánlat kiküldését egyszerű adminisztrációs teendőként felfogni, hiszen itt történik (vagy nem történik)

Elolvasom »

Storytellingre épülő hirdetési stratégia (amivel még Facebook-csoportok tagjaira is célozhatsz)

A Facebook nem az ingyenélő marketingesek játszótere, azt leszögezhetjük. A platform nem tolerálja a fejetlenséget

Elolvasom »

23 bizalomépítő elem, amit az okos marketingesek használnak (2. rész)

Az első részben arról a 13 kockázatcsökkentő elemről írtam, amely direkten vagy indirekten hitelesíti a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.