Mi a webáruházad legfontosabb usabilityeleme?
Hát a kereső!
A jó keresővel uralhatod a piacodat, a rossz keresővel pedig egy használhatatlan (és kereshetetlen) webáruház kirívóan alacsony konverziós adatai felett szomorkodhatsz. Működő kereső nélkül a vevőid alig tudnak pár lépést tenni az oldalon, és nem találják meg épp azt a terméket, amit megvásárolnának.
Ebben a cikkben átvesszük a legjobb és legrosszabb gyakorlatokat. A cikk végére megtudod, hogy hogyan keresnek a látogatóid, és mit kell tudnia a keresődnek ahhoz, hogy ezt az igényt kiszolgálhasd (és többet adj el).
Nem hasra ütünk: a Smashing Magazine az Egyesült Államok 50 legnagyobb webáruházánál nézte meg a keresőt, és a százalékos adatokat erre az 50 áruházra értsd.
A webáruházak 34%-ában nem lehet pontos terméktípussal keresni. De miért nem?
Pedig a legegyszerűbb keresés. Ha monitort szeretnék venni, és ismerek egy jó típust, akkor beírom a típusszámot. És sok webáruház pont a legpontosabb keresésre nem ad találatot.
Hogy miért nem?
Valószínűleg azért, mert a keresőt a kulcsszavakra építették (tehát a monitor szóra jönnek a találatok), és a kereső nem tudja az amúgy a termékoldalon szereplő típusszámot visszaadni a találatok között.
Így viszont a látogató azt fogja gondolni, hogy az adott webáruházban az adott monitor nem kapható. Ez egy elvesztett konverzió.
Másik hiba, amikor a kereső „túl szigorú”. A valóságban viszont sokszor elgépeljük a szavakat, elrontjuk a típusszámot, rosszul írjuk fel a termék nevét.
Az ideális kereső tehát találatot ad a típusszámra is, valamint a leggyakoribb elírásokra is.
Az oldalak 70%-a megköveteli, hogy az ő szóhasználatukkal keress
Mi ezzel a gond?
Tegyük fel, hogy kerékpárokat árulsz, erre a kulcsszóra optimalizálsz és az egész weboldalad minden kerékpárjánál azt a szót használod, hogy kerékpár.
Jön egy látogató, akinek kerékpár kell, csak épp a „bicikli” kulcsszót írja be a keresőbe – amire nem kap találatot.
Ilyenkor vagy elhagyja az oldalt, vagy megpróbálja a kerékpár szót – de az árbevételedet nem alapozhatod talánokra.
A legjobb kereső viszont ismeri a szinonimákat és visszaadja azokat. Nem várhatod el a látogatódtól, hogy első-második-harmadik látogatásnál ismerje azt, hogy az adott terméket te épp melyik szinonimájával szerepelteted az oldalon.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.