Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Beszéljünk a tartalomstratégiádról úgy, ahogyan eddig még nem

  • Szerző: Jasik Szabolcs
  • Kategóriák: Tartalommarketing
  • Címkék: marketingstratégia, tartalommarketing

A tartalomstratégia és a tartalommarketing-stratégia közel sem ugyanaz. De mi a különbség a kettő között, és mi köze ennek az üzleti modelledhez? A cikkből kiderül.

Miért van szükséged tartalomstratégiára?

Az egységes stratégiai ütemterv megmutatja, miként érdemes felhasználnunk a tartalmainkat az üzleti célok teljesülése érdekében. Megspórolja a legtöbb felesleges erőfeszítést (a tartalomtúlgyártást, a rossz publikációs időpontokat, a felesleges kampányokat stb.).

Tehát egyfelől időt és pénzt spórol meg, másfelől mérhetővé teszi a tartalmmarketingünket – ezzel előre tervezhetővé.
És ha ez még nem lenne elég indok. A CMI legutóbbi B2B kutatásából kiderül, hogy:

  • a legsikeresebb tartalommarketingesek 65%-a rendelkezik dokumentált stratégiával, szemben a legkevésbé sikeresek 14%-val;
  • a sikeres cégek 73%-a állítja, hogy a stratégia segít a csapategységeknek fókuszt tartani és prioritást megfogalmazni az egyes tartalmak között;
  • 68%-uk pedig úgy látja, mindez segít az erőforrások elosztásában és a kívánt eredmények elérésében.

Mi a különbség a tartalomstratégia és a tartalommarketing-stratégia között?

Rengetegen használják a két kifejezést egymás szinonimájaként. Tévesen.

A legegyszerűbben úgy írhatjuk ezt le, hogy a tartalomstratégia a vállalat által gyártott, gondozott és terjesztett tartalmak stratégiai felhasználására vonatkozik. Tehát a későbbi tartalommarketing-kampányok alapját adó – víziók és kutatások mentén megfogalmazott – stratégia. Míg a tartalommarketing-stratégia már egy-egy kampány egyedi tervezésének eredménye.

Az alábbiakban láthatjuk a Content Marketing Institute tisztázó ábráját a tartalomstratégia és a tartalommarketning-stratégia között.

Két oszlopban összehasonlítva a tartalomstratégia és a tartalommarketing-stratégia közti különbségek.

A tartalomstratégia közvetlenül a UX (user experience) alá tartozik. Az ezzel foglalkozó szakemberek a szervezet tartalmainak egészét vizsgálják és alakítják, a teljes célközönség tartalomfogyasztási élményének javítása céljából. A fő szempont annak vizsgálata: hogyan kapcsolódik egymáshoz a vállalat összes tartalma.

Ezzel szemben a tartalommarketing-stratégia azzal foglalkozik, hogy az egyes tartalmak hogyan segítik elő a vásárlói döntés megszületését, illetve hogyan oldják meg a fennálló problémát a különböző célcsoportoknál.

Azt is mondhatjuk tehát, hogy a tartalommarketing-stratégia a tartalommarketing és a tartalomstratégia halmazainak keresztmetszete.

Üzleti modell nélkül nem fog menni

A legegyszerűbb megfogalmazásban az üzleti terv az adott cég profitszerzésre vonatkozó terve. Azonosítja a terméket vagy szolgáltatást, amit a vállalkozás értékesíthet, és amely a lehető legpontosabban fedi a – szintén lekutatott – célcsoport igényeit.

Ezzel kapcsolatban két félreértést érdemes rögtön tisztáznunk:

  1. az üzleti modell nem azonos az üzleti tervvel – utóbbi egy 30-40, sokszor ennél is sokkal terjedelmesebb összegzése a cég működési stratégiájának;
  2. az üzleti modell nemcsak újonnan induló, hanem már működő vállalkozások számára is elemi fontosságú.

Az üzleti modell felépítésének legjobb eszköze a Business Model Canvas, amely egy 9 elemből álló tervezési keretrendszer.

9 oszlopban meghatározva a Business Model Canvas elemei.

Ez tehát az első lépés, amelyet meg kell tenned, ha valóban pontos, hatékony tartalomstratégiát akarsz építeni. 

Tényleg nem érdemes megspórolni az erre szánt időt, mert a későbbiekben sokszorosan fizetjük meg a restség árát. (Elég csak az átgondolatlan munkafolyamatok működés közbeni tisztázására, a következetlen tartalomstratégia miatt feleslegesen legyártott tartalmak terjesztésére, vagy a nem elég pontosan kiszámolt megtérülés okozta bevételhiányra gondolni.)

De hadd ajánljak egy köztes megoldást: mielőtt elkezdenéd kitölteni a Business Model Canvast – vagy épp elvetnéd az ötletet, mondván enélkül is meg tudod tervezni a tartalomstratégiád –, vess egy pillantást a Jobs-to-be-Done módszertanra és a vele kapcsolatban lévő értékajánlatra (Value Proposition).

A tartalomstratégiád legjobb barátai: az értékajánlat (Value Proposition) és a Jobs-to-be-Done módszer

A fentiekben beszéltem neked arról, hogy az üzleti modell célja: feltérképezni a potenciális vásárlók igényeit.

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHa a márkád beszélni tudna – módszerek a márkahangod finomhangolásához
Következő cikkGenerációs marketing 2021-ben: fókuszban a C-generációKövetkező

Ezeket olvastad már?

„A tartalommarketinget nem erőből kell csinálni” – interjú Neil Patellel

Neil Patel a Crazy Egg, a KISSmetrics, a Hello Bar és a Quicksprout alapítója, olyan

Elolvasom »

Hogyan hozd ki a legtöbb értéket a céges blogodból? (2. rész)

Az első részben azokat a pofonegyszerű trükköket mutattam meg neked, amelyekkel meghosszabbíthatod a régi blogbejegyzéseid

Elolvasom »

5+1 epic tartalomötlet, ha helyi vállalkozásod van

Ha online akarsz eladni, a tartalommarketinggel szinte már könnyű dolgod van. A célközönséget megtalálnod, kommunikációját

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.