Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Interjú velem: a Privátbankár a tartalommarketingről kérdezett

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: interjú, tartalommarketing

Előadtam a Privátbankár Webstratégia 2015 konferencián (az előadásomat meghallgathatod itt, illetve a vázlatot is átfuthatod). Most pedig egy interjút is készítettek velem, amit itt újraközlök, annál is inkább, mert ritka, hogy ilyen felkészült kérdéseket kapjak a témában. Meg hát magamat mégsem interjúvolhatom a Kontentben.

Változtatás nélkül leközlöm (néhány linket raktam bele, hogy a kapcsolódó anyagokat könnyebben elolvashasd).

Az interjú eredeti megjelenését itt találod.

Privátbankár.hu: Tudják ma egyáltalán a hazai cégek, hogy mi az a tartalommarketing és miért van szükségük rá?

Sipos Zoltán: A tartalommarketing nem eszköz, hanem szemlélet: az engedély alapú reklámozás elképzelése, amikor nem tolakodom be a célpiacom életébe, nem megszakítom a tévézést, olvasást, és nem erőszakosan akarok eladni. Inkább olyan tartalmat (szöveget, videót, zenét, játékot, bármit) szeretnék adni neki, ami érdekli, ami szórakoztatja, tanítja, és ezen keresztül ismeri meg az üzenetemet.

A hagyományos reklámozási kultúra az internet előtt alakult ki: akkor az emberekhez beszéltünk egyoldalú csatornákon, például tévéreklámokon keresztül. A kommunikáció korában már emberekkel beszélünk: az interneten válaszolnak. Az is válasz, ha letiltják a hirdetéseket egy oldalon, ha nem kattintanak a reklámjainkra. A content marketing szemlélete szerint ez a hagyományos, erőszakos modell rossz, mert kierőszakolja a figyelmet. A tartalommarketing ehelyett kiérdemli.

Mennyire jellemző ennek a megtervezése?

Leírt, átgondolt, hosszú távú tartalommarketing-stratégia itthon nagyobb cégeknél sincsen. Ad hoc készítenek anyagokat, de nem előzetese fölállított vevőprofilok számára, és sokszor az eredményesség mérése sem pontos. Ráadásul a tartalommarketing nem sprint, hanem maraton: éves tervekben érdemes gondolkodni, integrált kampányokat futtatni céges magazinnal, blogokkal, sajtóközleményekkel, videókkal.

Privátbankár-konferencia, Sipos ZoltánÚgy tűnik, mindenki hozzáférhet a tartalomgyártás eszközeihez. Indíthat blogot vagy készíthet videót. Milyen szolgáltatásokkal tud többletet nyújtani az, aki tartalommarketingre specializálódik?

A felmérések alapján ez nagyon nincsen így. A tavalyi számok szerint Nyugaton a B2B cégek 93 százaléka használt tartalommarketinget, de még az 1000 fő fölötti cégek 73 százaléka is kiszervezi a tartalomkészítés egy részét (63 százalékban amúgy a szövegírást). Ez nem csoda: elképesztő mennyiségű anyagra van szükség, hiszen ideális esetben minden vevőprofilnak külön-külön anyagok készülnek az értékesítési tölcsér különböző pontjain: mikor éppen megismer, mikor már másodszor van nálunk, mikor már vásárolt stb.

Ráadásul egy jó céges blog vagy magazin is sok tartalmat igényel. Két-három szövegíró a hazai közterhek mellett meghaladja a havi 800 ezer forintot. Ennek tizedéből már látványos eredményt ér el egy szövegíró ügynökség, a feléből pedig jelentős tartalommarketing-kampányoknak lehet megágyazni.

Szintén árulkodó adat, hogy csak a cégek 32 százaléka állítja, hogy elég tartalmat tud fejleszteni. A vezető hazai biztosítási cég húszfős marketingstábbal dolgozik, mégis a szövegírás részfeladatait hozzánk szervezi ki. A főállású újságírójuk is kiégett egy év alatt a témától, míg nálunk tíz-egynéhány szövegíró érhető el alacsonyabb költséggel.

A tartalom előállítása az, ami favágás részét, tehát a mennyiségi munkáját minden cégnek ki kell szerveznie.

Mi a lehengerlő, mindenkihez elérő tartalom kulcsa? Mi az, amivel a Kreatív Kontroll hatásosabban tudja megragadni a vevők figyelmét?

Vannak a direct response copywritingnak nevezett értékesítési szövegírásnak alapvető szabályai. Negyvenkönyves céges könyvtárunk és a tízezer óra szakmai gyakorlat után kikristályosodik egy marketingszöveg-íróban néhány formula, amelyek általában működnek.

Viszont nem elég ugyanúgy fölépíteni minden marketingszöveget: az alapelv hasonló, megtaláljuk a célközönség azon pontján, amivel érzelmileg meg tudjuk ragadni, problémát vetünk föl, feszültséget keltünk, majd ezt a termékkel oldjuk föl. De a valódi munka akkor kezdődik, amikor az eredmények ismeretében pontosítjuk, finomítjuk az anyagokat.

A szövegírás külön szakma, sem a cégvezető, sem a marketinges nem azért dolgozik, hogy írogasson. Mi egyféle híd vagyunk a vállalkozás és a célpiaca között: magyarról magyarra fordítunk, mikor elmondjuk a vásárlók nyelvén, amit a cég csinál. Ez gyakorlat és empátia kérdése. Némi tehetség sem árt hozzá, hiszen van, aki szenved, ha az üres lapon villogó kurzorra gondol.

A jó kontentnek viszont ára van, ám a legtöbb cég nem engedheti meg a saját szerkesztőség működtetését. Mire készülhet az egyszeri kkv? Mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha szeretné cége üzenetét minél jobb minőségben minél több emberhez eljuttatni, lehetőleg folyamatosan?

Egy hazai tartalommarketing-konferencián ismételgették, hogy hát igen, drága, de hát működik. Itthon jellemző, hogy a marketinggel foglalkozó ügynökségek szeretnek multikra, óriásokra lőni, hogy nagy pénzből lehessen dolgozni. Nekünk is sok jelentős ügyfelünk van, de mindig személyesen vonzódtam a kkv-khez, hiszen gazdasági szerepük és tehervállalásuk, sőt az alkalmazottak számában is megverik a nagyvállalatokat.

Más lehetőségekből más kampányokat lehet létrehozni. Mi magunk is alkalmazzuk a tartalommarketinget, mikor el akarjuk adni ezt a szemléletet: a mi content stratégiánk része, hogy interjút adok ilyen oldalakon, de van saját, nyomtatott tartalommarketinggel foglalkozó magazinunk is, a Kontent. Egy nyomtatott magazint nem minden kkv-nek ajánlanék, de számukra néhány speciális blog elérhető és hasznos lehet.

Én inkább úgy mondanám, hogy egységnyi marketingbüdzséből jelentősen nagyobb eredmény érhető el tartalmi szemlélettel. Ahelyett, hogy tízmilliós reklámhelyért kijelölöm a tévénézőknek a pisiszünetet, inkább olyan releváns anyagot állítok elő nekik, amit keresnek és élvezettel olvasnak. Nekünk ilyen oktató jellegű anyag a szakmai magazinunk, nagyon jól működik, pedig mi sem vagyunk nagyvállalat.

Tartalommarketing-tagozatot indít a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), amelyhez elsők között csatlakoztatok. Miért volt rá szükség? Hol tart Magyarországon a content marketing?

Éledezik a hazai piac, a földből pedig kibukkannak új ügynökségek vagy régiek új köntösben: tartalommarketing-szakértők jelennek meg, és miközben egyre nagyobbá válik a témában a zaj, még nem fektettünk le alapvetéseket. Ott tartunk a szakmai rendezvényeken, hogy a cégvezetőknek egyáltalán erről a szemléletről beszélünk, és esetleg van már konszenzus arról, hogy egy blog vezetése még nem tartalommarketing.

Jelenleg a szakma kezdi pozicionálni a dolgot. Nagy marketingügynökségek alvállalkozóiként látjuk, hogy ők most kezdenek éledezni, content managereket fölvenni. Pár napja voltam a Magyar Marketing Szövetségnél is, ahol az elnök rögzítette, hogy számukra is fontos, hogy kiálljanak a tartalmi megközelítés mellett (melyet a Kontent következő számában meg is tesznek). Fontosnak tartom, hogy a szakmai szervezetek föllépnek a téma mellett.

Milyen feladatok előtt álltok a tagozatban?

A feladata a korai szereplőknek (a szövegírásban pedig piacvezetőként különösen nekünk is), hogy közösen oktassák a cégvezetőket, marketingeseket az efféle régi-új eszközökre. Ez közös célunk, és mi örömmel fogunk össze akár versenytársainkkal is. Ezért is alapítottuk meg a Szövegírók Magyarországi Szövetségét is. Én nem véres harcként, hanem a vásárlók javát szolgáló versenyként fogom föl, ami elindul itthon ebben az évben.

A DIMSZ-tagság mellett a Magyar Marketing Szövetségnél és tagok lettetek, emellett a XX. Media Hungary támogatói között is ott vagytok. Számítotok valamilyen mainstream fordulatra a tartalommarketinges szemléletben itthon?

A Media Hungary tartalommarketing-szekciójának főtámogatói posztja nagyon fontos számunkra. Őszintén gondolom, hogy az egyik hazai szakmai csúcsrendezvényen ott a helyünk, hiszen havi 200 ügyféllel dolgozva jelentős közvetlen tapasztalatunk van arról, hogyan működik itthon ez a piac, mik a hiányosságok és milyen erősségeink vannak.

Mi idén szövegíró ügynökségből tartalommarketing-stratégiát kínáló, komplex kampányokra képes content marketing vállalkozássá váltunk, aminek hivatalos bejelentése esik a Media Hungaryre. A magazinunk negyvenoldalas különszámmal jelentkezett az alkalomra, tehát elég sok energiát erre összpontosítottunk. Azért döntöttem így, mert közvetlen érdekünk tanítani, bemutatni.

Ez nem hókuszpókusz, nem ígérgetés: konkrét eredmények, mérhető számok vannak, ezeket kell bemutatni. Készítettünk egy 40 oldalas kézikönyvet a céges blogokról, melyet ingyen elérhetővé tettünk a marketingszoveg.com oldalamon is. Ez egyrészt önmagában is tartalommarketing, másrészt viszont oktatás. Nélkülünk, az egyetlen print szakmai magazint kiadó cég nélkül ilyen jellegű rendezvényt én el sem tudok képzelni, ha hiteles szeretne lenni. Mi pedig beleadjuk minden tudásunkat.

Említetted korábban, hogy ti gondozzátok az ország egyetlen print tartalommarketing lapját, a Kontent magazint. Miért fontos, hogy a webes megjelenés mellett egy nyomtatott, szakmai lappal is előálljatok?

A XXI. századi cég már kiadóként tekint önmagára. Olyan tartalmat akarunk adni, amit a mi közvetlen célközönségünk szívesen olvas. Emellett ez a content marketing egyik hazai csúcsterméke: olyan pozicionálást ad a cégünknek, olyan hitelességet és státuszt, amelyet nem tudnak elvenni. Én azt adom el, amit magamon kipróbáltam: blogot, magazint, videókat én is használok, és mérem, mi működik. Ami pedig pénzt hoz, azt kezdem kínálni.

Magunkon teszteltük le a céges magazin modelljét, és a kedvenc felületünkké vált. Őszintén mondom, öröm kézbe venni, elkészíteni, és büszkék vagyunk a Kontent magazinra.

Melyek lesznek 2015-16 slágerformátumai? Mindenki a videóról és infografikáról beszél, de már itt vannak a sarkon a márkázott képregények és websorozatok. Minden cégnek követnie kell ezeket? Van, amelynél jobban működhet a hagyományos, szövegalapú tartalomgyártás?

Idén a videomarketing megerősödésében hiszek, videós tartalmak felé mozdulunk mi is. Kitűnő eredményeket értünk el videoblogokkal, és ezt izgalmas területnek látom. A websék már a drágább kategóriát képviselik, az említett márkázott képregényt pedig szintén azoknak ajánlom, akik az alapvető szinteket már megoldották. Mi is együttműködünk karikaturistával, képregényrajzolóval, de ezek még csak érdekességek itthon. Díjnyerésre, látványosságra jók.

De amíg a videók és mobilapplikációk is egzotikumnak számítanak meglehetősen sok piacon, addig én annak is örülök, ha ilyen hasábokon pusztán az online magazinok, blogok fontosságáról beszélhetek.

Ha tetszett az interjú, adj neki egy lájkot.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk„A tartalommarketing mindenkié!” – interjú Damjanovich Nebojsával
Következő cikkLandingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)Következő

Ezeket olvastad már?

Landing page készítés nulláról (Az összes elem, amit legutóbb elfelejtettél)

Ez itt nem egy teljes szövegírási segédlet. Ez egy leltár. A landing page készítés alapjai

Elolvasom »

Miért ne spamelj a Webgalamb szerint?

A Webgalamb hírlevélküldő szolgáltatásként kiemelten érintett a szpemkérdésben: ha csak egyetlen ügyfelük is szpemel, akkor

Elolvasom »

Így készíts minőségi tartalmat: lépésről lépésre előadás 11 percben

Írj minőségi tartalmat – harsogja az újdonsült tartalommarketing-szakértő. Hát persze, a Forma–1-ben is úgy kell

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.