Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Érdemes SEO alapon építeni a tartalommarketinget? Igen, mutatjuk miért!

  • Szerző: Szesztay Péter
  • Kategóriák: Esettanulmány, Keresőoptimalizálás, Tartalommarketing

Magyarország egyik vezető keresőoptimalizálás (SEO) ügynökségeként pontosan tudjuk mennyire fontos a jó tartalommarketing.Több száz ügyfelünknek segítettünk és segítjük elérni céljait, legyen szó új brand felfuttatásáról vagy egy weboldal látogatóinak és/vagy bevételének megtöbbszörözéséről. Ehhez pedig szinte kivétel nélkül használjuk a tartalommarketing széles tárházát.

A tartalommarketing fő célja, hogy edukatív módon növeld az online népszerűséged és ezáltal új látogatókra, potenciális érdeklődőkre és vásárlókra tegyél szert. Éppen ezért úgy kell felépítened a tartalmak mondanivalóját, hogy az egyrészt megoldást nyújtson a látogatók aktuális problémáira, másrészt megfeleljen a kereső által támasztott elvárásoknak is. Hogy milyen eredményeket lehet ezzel a technikával elérni? Máris mutatjuk!

Tartalommarketinggel SEO eredmények

Egy jól felépített stratégiának köszönhetően, SEO alapú szövegírás segítségével értünk el közel 200.000 organikus látogatót a komplex energetikai megoldásokat kínáló E.ON áramszolgáltató egyik projektjén. Az oldal indulásakor felmértük a témában rejlő lehetőséget egy átfogó kulcsszókutatás és versenytárselemzés keretein belül, majd a hatásos tartalommarketing stratégiának köszönhetően pár hónapon belül az első oldalra repült az oldal a találati listákon.

Az eredmények a mai napig éreztetik hatásukat. Azóta közel 200.000 organikus látogató érkezett a weboldalra, ami a teljes forgalom közel 85%-nak felel meg. A gondosan kiválasztott kulcsszavakra írt optimalizált tartalmak a mai napig az első találatok között szerepelnek. A SEO alapú tartalomgyártás ereje pedig pontosan ebben rejlik: minimális utánkövetéssel hosszú távon is állandó forgalmat hoz. (A részletes esettanulmány megtalálható a bpdigital.hu weboldalon.)

3 gyakorlati tipp, amivel Te is értékes látogatókat szerezhetsz weboldaladra

A weboldaladnak technikai szempontból rendben kell lennie.

Fontos, hogy az alapvető SEO szempontok (gyors betöltés, elérhetőség, használhatóság) érvényesüljenek, különben a fáradozásaid hiábavalóak lesznek. A legfontosabb technikai elemek közé tartozik például az oldalad betöltési sebessége, valamint az oldal-élmény mutatók megfelelő optimalizálása is, melyek idén márciusban kerültek bevezetésre a keresőóriás által. Továbbá lényeges, hogy a weboldalad elérhetősége is biztosítva legyen a kereső számára, hiszen csak ekkor fogsz tudni bekerülni a Google találati listájába.

Emellett számtalan tényező van még, amely jelentős szerepet játszik a rangsor felállításában. Például: mobilbarát kialakítás, URL struktúra felépítése, oldalcímek használata, kanonikus címkék beállítása, SSL tanúsítvány, stb. A technikai beállítások kulcsfontosságú szerepet töltenek be, hiszen ez jelenti a keresőoptimalizálás alapját, ezért ha itt hiányosságok merülnek fel, az könnyen meggátolhat a SEO siker elérésben.

Tervezd meg tudatosan a cikkek témáit.

Mérd fel, hogy milyen kifejezésekre és milyen célból keres leginkább a célcsoportod, majd ezek alapján állíts össze egy tartalomstratégiát. A számodra releváns kulcsszavak kiválasztásánál érdemes olyan több kifejezésből álló szavakat (úgynevezett long tail kulcsszavakat) is összegyűjtened, melyekre a kulcsszó összetételéből fakadóan vélhetően kevesebben optimalizálnak.

Bár ezekre a szavakra sokszor alacsonyabb a havi keresések száma, könnyebben megcélozhatóak, ezáltal rövidebb idő alatt tudsz velük jó eredményeket elérni. A stratégia összeállításánál nélkülözhetetlen a konkrét kifejezések havi keresési volumenének és relevanciájának vizsgálata, hiszen így tudsz mérlegelni, hogy milyen témára érdemes cikket készítened. Téma ötletekhez remekül tudsz inspirálódni akár a magyar piacon, akár a nemzetközi piacon elérhető versenytársaid tartalmai által.

Készíts hasznos, hosszú cikkeket, amik szakmai szemmel is hitelesek.

Pár száz szavas, rövid cikkekkel nem leszel képes átütő eredmények elérésére – törekedj a célcsoportod által érthető és értéket képviselő tartalom előállítására. A cikkek hosszának meghatározásához jó támpontot adhat, ha rákeresel az adott kifejezésre és megvizsgálod, hogy jelenleg milyen terjedelmű tartalmakkal versenyeznek a Google első oldalán.

A bejegyzések kidolgozásánál fontos, hogy a tartalomstatégiában meghatározott kifejezés több helyen is szerepeljen a tartalomban, hiszen így tudod jelezni a kereső felé, hogy releváns az oldalad az adott témában. Például fogalmazd bele az oldalcímbe, az URL-be, a képek nevébe, illetve a konkrét szövegtörzsbe is 1-2 alkalommal. Mindemellett érdemes figyelned a helyes címsorok kialakítására is, hiszen ez egyrészt átláthatóbbá teszi a szövegedet, másrészt az algoritmus is díjazni fogja a struktúrált elrendezést.

A keresőoptimalizálás (SEO) jobb, mint a fizetett hirdetések (PPC)?

Gyakran teszik fel ügyfeleink ezt az egyszerűnek tűnő kérdést, a válasz azonban meglehetősen összetett. A SEO és a PPC más-más helyet foglal el a marketing mixben és akkor működik legjobban, ha megfelelően össze vannak hangolva. A fizetett hirdetések vita nélkül sokkal gyorsabb eredményt tud hozni, mint a SEO, hiszen a kulcsszavak és budget meghatározása után máris indíthatod az adott kampányod, akár azonnal vásárlókat szerezhetsz.

Viszont nagy hátránya, hogy csak átmeneti forgalomnövekedést nyújt, ugyanis amint leállítod a hirdetést, azonnal elveszted a látogatókat és vásárlókat. Mindemellett a PPC hátránya lehet, hogy ma már rengeteg olyan tudatosan böngésző felhasználó van, akik automatikusan figyelmen kívül hagyják a fizetett hirdetéseket és csak az organikus találatokból válogatnak.

A keresőoptimalizálás sok esetben hosszú távon jobb megtérülést hoz, mint más online csatornák, hiszen egy idő után nincs szükség folytonos marketing célú kiadásra ahhoz, hogy látogatókat generáljunk. Az organikus találatokon keresztül érkező látogatók általában értékesebbek, mint bármely más online csatorna látogatói. Az átfogó, edukatív és jól optimalizált tartalmak nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a célcsoportod megismerje a márkádat, és elkezdjen érdeklődni a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

A sikeres tartalommarketing lényege tehát, hogy megszólítsd a potenciális vásárlóid, informáld őket a szakterületedről, majd a megfelelő témájú tartalmak által eredményesen konvertáld az egyszerű látogatókat vásárlókká. A bemutatott példánál maradva, az E.ON oldalára kb. hatszor olcsóbban szállítottunk egy organikus látogatót, mint a fizetett hirdetéseken keresztül.

Több, mint tartalom

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy igen, érdemes SEO alapokra építeni a tartalommarketinget. Ha te is a weboldalad keresőoptimalizálását tervezed, érdemes figyelmet fordítanod a tartalmakon kívül a SEO mindhárom területére:

  • Technikai SEO, azaz az oldalad technikai felépítése.
  • On-page SEO, ami az oldaladon található tartalmi elemekért felel.
  • És végül az Off-page SEO, ami linképítést takar, és az oldalad hitelességéért felel az adott iparágban.

Fontos, hogy csak az egyik rész teljes körű optimalizálása még nem elég a tartós siker eléréséhez. Éppen ezért a jól kivitelezett tartalommarketing csak az egyik alappillére a jó SEO-nak, emellett szükség van a megfelelő technikai alapokra, illetve minőségi, a Google szemében is hiteles külső  hivatkozásokra is.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkTartalommarketing- és rebranding-esettanulmány: így lett a Billingo vállalkozásból vállalat
Következő cikkAz étrend-kiegészítők izgalmas világa: mire érdemes figyelnünk ezen a területen marketingesként?Következő

Ezeket olvastad már?

3 trend, amely megváltoztatja a tartalomfogyasztási szokásainkat a közeljövőben

A tartalom már most is rulez, de a technológiai vívmányoknak és a folyamatosan jelen lévő

Elolvasom »

Hogyan érj el 83,2%-os megnyitási arányt

Azt hinnéd, hogy a nagyon fontos hírleveledet a feliratkozóid azonnal felismerik, és kiéhezve vetik rá

Elolvasom »

Így kösd össze az ár szerint szegmentált piacaidat 100%-os konverziónövekedéssel

Ha nemcsak a listafeliratkozóidat, de a lehetséges vevőidet is a legmagasabb szinten szegmentálod, azaz nem

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.