Magyarország egyik vezető keresőoptimalizálás (SEO) ügynökségeként pontosan tudjuk mennyire fontos a jó tartalommarketing.Több száz ügyfelünknek segítettünk és segítjük elérni céljait, legyen szó új brand felfuttatásáról vagy egy weboldal látogatóinak és/vagy bevételének megtöbbszörözéséről. Ehhez pedig szinte kivétel nélkül használjuk a tartalommarketing széles tárházát.
A tartalommarketing fő célja, hogy edukatív módon növeld az online népszerűséged és ezáltal új látogatókra, potenciális érdeklődőkre és vásárlókra tegyél szert. Éppen ezért úgy kell felépítened a tartalmak mondanivalóját, hogy az egyrészt megoldást nyújtson a látogatók aktuális problémáira, másrészt megfeleljen a kereső által támasztott elvárásoknak is. Hogy milyen eredményeket lehet ezzel a technikával elérni? Máris mutatjuk!
Tartalommarketinggel SEO eredmények
Egy jól felépített stratégiának köszönhetően, SEO alapú szövegírás segítségével értünk el közel 200.000 organikus látogatót a komplex energetikai megoldásokat kínáló E.ON áramszolgáltató egyik projektjén. Az oldal indulásakor felmértük a témában rejlő lehetőséget egy átfogó kulcsszókutatás és versenytárselemzés keretein belül, majd a hatásos tartalommarketing stratégiának köszönhetően pár hónapon belül az első oldalra repült az oldal a találati listákon.
Az eredmények a mai napig éreztetik hatásukat. Azóta közel 200.000 organikus látogató érkezett a weboldalra, ami a teljes forgalom közel 85%-nak felel meg. A gondosan kiválasztott kulcsszavakra írt optimalizált tartalmak a mai napig az első találatok között szerepelnek. A SEO alapú tartalomgyártás ereje pedig pontosan ebben rejlik: minimális utánkövetéssel hosszú távon is állandó forgalmat hoz. (A részletes esettanulmány megtalálható a bpdigital.hu weboldalon.)
3 gyakorlati tipp, amivel Te is értékes látogatókat szerezhetsz weboldaladra
A weboldaladnak technikai szempontból rendben kell lennie.
Fontos, hogy az alapvető SEO szempontok (gyors betöltés, elérhetőség, használhatóság) érvényesüljenek, különben a fáradozásaid hiábavalóak lesznek. A legfontosabb technikai elemek közé tartozik például az oldalad betöltési sebessége, valamint az oldal-élmény mutatók megfelelő optimalizálása is, melyek idén márciusban kerültek bevezetésre a keresőóriás által. Továbbá lényeges, hogy a weboldalad elérhetősége is biztosítva legyen a kereső számára, hiszen csak ekkor fogsz tudni bekerülni a Google találati listájába.
Emellett számtalan tényező van még, amely jelentős szerepet játszik a rangsor felállításában. Például: mobilbarát kialakítás, URL struktúra felépítése, oldalcímek használata, kanonikus címkék beállítása, SSL tanúsítvány, stb. A technikai beállítások kulcsfontosságú szerepet töltenek be, hiszen ez jelenti a keresőoptimalizálás alapját, ezért ha itt hiányosságok merülnek fel, az könnyen meggátolhat a SEO siker elérésben.
Tervezd meg tudatosan a cikkek témáit.
Mérd fel, hogy milyen kifejezésekre és milyen célból keres leginkább a célcsoportod, majd ezek alapján állíts össze egy tartalomstratégiát. A számodra releváns kulcsszavak kiválasztásánál érdemes olyan több kifejezésből álló szavakat (úgynevezett long tail kulcsszavakat) is összegyűjtened, melyekre a kulcsszó összetételéből fakadóan vélhetően kevesebben optimalizálnak.
Bár ezekre a szavakra sokszor alacsonyabb a havi keresések száma, könnyebben megcélozhatóak, ezáltal rövidebb idő alatt tudsz velük jó eredményeket elérni. A stratégia összeállításánál nélkülözhetetlen a konkrét kifejezések havi keresési volumenének és relevanciájának vizsgálata, hiszen így tudsz mérlegelni, hogy milyen témára érdemes cikket készítened. Téma ötletekhez remekül tudsz inspirálódni akár a magyar piacon, akár a nemzetközi piacon elérhető versenytársaid tartalmai által.
Készíts hasznos, hosszú cikkeket, amik szakmai szemmel is hitelesek.
Pár száz szavas, rövid cikkekkel nem leszel képes átütő eredmények elérésére – törekedj a célcsoportod által érthető és értéket képviselő tartalom előállítására. A cikkek hosszának meghatározásához jó támpontot adhat, ha rákeresel az adott kifejezésre és megvizsgálod, hogy jelenleg milyen terjedelmű tartalmakkal versenyeznek a Google első oldalán.
A bejegyzések kidolgozásánál fontos, hogy a tartalomstatégiában meghatározott kifejezés több helyen is szerepeljen a tartalomban, hiszen így tudod jelezni a kereső felé, hogy releváns az oldalad az adott témában. Például fogalmazd bele az oldalcímbe, az URL-be, a képek nevébe, illetve a konkrét szövegtörzsbe is 1-2 alkalommal. Mindemellett érdemes figyelned a helyes címsorok kialakítására is, hiszen ez egyrészt átláthatóbbá teszi a szövegedet, másrészt az algoritmus is díjazni fogja a struktúrált elrendezést.
A keresőoptimalizálás (SEO) jobb, mint a fizetett hirdetések (PPC)?
Gyakran teszik fel ügyfeleink ezt az egyszerűnek tűnő kérdést, a válasz azonban meglehetősen összetett. A SEO és a PPC más-más helyet foglal el a marketing mixben és akkor működik legjobban, ha megfelelően össze vannak hangolva. A fizetett hirdetések vita nélkül sokkal gyorsabb eredményt tud hozni, mint a SEO, hiszen a kulcsszavak és budget meghatározása után máris indíthatod az adott kampányod, akár azonnal vásárlókat szerezhetsz.
Viszont nagy hátránya, hogy csak átmeneti forgalomnövekedést nyújt, ugyanis amint leállítod a hirdetést, azonnal elveszted a látogatókat és vásárlókat. Mindemellett a PPC hátránya lehet, hogy ma már rengeteg olyan tudatosan böngésző felhasználó van, akik automatikusan figyelmen kívül hagyják a fizetett hirdetéseket és csak az organikus találatokból válogatnak.
A keresőoptimalizálás sok esetben hosszú távon jobb megtérülést hoz, mint más online csatornák, hiszen egy idő után nincs szükség folytonos marketing célú kiadásra ahhoz, hogy látogatókat generáljunk. Az organikus találatokon keresztül érkező látogatók általában értékesebbek, mint bármely más online csatorna látogatói. Az átfogó, edukatív és jól optimalizált tartalmak nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a célcsoportod megismerje a márkádat, és elkezdjen érdeklődni a terméked vagy szolgáltatásod iránt.
A sikeres tartalommarketing lényege tehát, hogy megszólítsd a potenciális vásárlóid, informáld őket a szakterületedről, majd a megfelelő témájú tartalmak által eredményesen konvertáld az egyszerű látogatókat vásárlókká. A bemutatott példánál maradva, az E.ON oldalára kb. hatszor olcsóbban szállítottunk egy organikus látogatót, mint a fizetett hirdetéseken keresztül.
Több, mint tartalom
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy igen, érdemes SEO alapokra építeni a tartalommarketinget. Ha te is a weboldalad keresőoptimalizálását tervezed, érdemes figyelmet fordítanod a tartalmakon kívül a SEO mindhárom területére:
- Technikai SEO, azaz az oldalad technikai felépítése.
- On-page SEO, ami az oldaladon található tartalmi elemekért felel.
- És végül az Off-page SEO, ami linképítést takar, és az oldalad hitelességéért felel az adott iparágban.
Fontos, hogy csak az egyik rész teljes körű optimalizálása még nem elég a tartós siker eléréséhez. Éppen ezért a jól kivitelezett tartalommarketing csak az egyik alappillére a jó SEO-nak, emellett szükség van a megfelelő technikai alapokra, illetve minőségi, a Google szemében is hiteles külső hivatkozásokra is.