Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Konvertál a beteg? Lesd el az amerikai gyermekkórházak marketingfogásait

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: bizalom, tartalommarketing

Ha egészségügyről van szó, a közönség bizalmának elnyerésén a jó közérzet, a jobb életminőség és végső soron gyógyulás múlhat.

A bizalmat azonban nem adják sem könnyen, sem ingyen.

Különösen, ha gyermekekről és szüleikről van szó.

Pár bizalomerősítő tartalmi fogást most te is elleshetsz az amerikai gyermekkórházaktól: olyanokat, melyeket egyáltalán nem csak az egészségügyben érdemes kipróbálni.

Amikor a Google a doktorod

Az új szülők többsége (Amerikában 90%-uk) már a millenniumi korosztályba tartozik.

Ezek a szülők egészen mások, mint felmenőik. Nem csak azért, mert szívesebben hallgatnak gyereknevelés terén más szülők véleményére, mint az előző generáció tapasztalataira. Nem csak azért, mert online vásárolnak, Netflixen nézik a sorozatokat és elárasztják közösségimédia-oldalaikat csemetéik fotóival.

Egy amerikai kutatás szerint a millenniumi generáció (ha úgy tetszik, hívhatjuk őket Y-oknak is) mindössze 58%-a bízik az orvosában (szemben a teljes amerikai népességgel, amely 73%-a még hisz az őt kezelő doktornak).

Az 1980–2000 között születettek 58%-a számára egészségügyi és táplálkozási kérdésekben egyedül a Google számít hiteles forrásnak.

A lecke tehát fel van adva a gyermekkórházak számára: vagy fogyasztóként kezelik a millenniumi szülőket és vásárlói élményt nyújtanak számukra, vagy nemcsak ők, hanem a jövő felnőtt páciensei, a gyermekek is elpártolnak tőlük.

Ezért hát az egészségügyi intézmények általában komolyan veszik a marketinget.

Hogy mennyire fontos eleme a hatásos webes tartalom az amerikai gyermekkórházaknak, azt az is jól mutatja, hogy a célcsoportot értő marketingszöveg-író legalább olyan megbecsült alkalmazott, mint az empatikus nővérke. A LinkedInen pillanatok alatt találhatsz olyan marketinges álláshirdetést, amely már szövegével meggyőz az adott gyermekkórház employer brandjének értékeiről. Merthogy ez a generáció munkahelyként is kedveli a számára vonzó kórházakat. (Az Egyesült Államokban a 25 legnépszerűbb munkahely közül több is egészségügyi intézmény, sőt, kifejezetten gyermekkórház.)

Már a márkaélmény sem a régi

Daphne Fink-Taber marketingszakember kisfia, Russel 2011-ben az egyik amerikai gyermekkórházba került, majd kis idő múlva gyógyultan távozott.

A hétköznapi történet itt mégsem ért véget, Daphne ugyanis lelkes beszámolót írt kórházi tapasztalataikról a Forbes.comra.

„Anyaként izgatott voltam, marketingesként lenyűgözött.” – fogalmazott.

Elmesélte, hogy a fia végig azt hitte, játszóházban van. Mindkettőjüket elbűvölték a játékos díszletek, a padlótól a mennyezetig érő ablakok és a vizsgálókban lévő gyermekméretű bútorok. Az orvosi környezetben máskor szorongó kisfiú alig akart hazamenni, még be akarta járni a kórház többi részét is.

Marketingesként Daphne díjazta, hogy a kórház felismerte, a szülőknek is nehéz érzelmileg a gyermek kórházi tartózkodása és ennek megfelelően alakították ki szolgáltatásaikat. Úgy érezte, mindketten márkaélményt kaptak, ami nemcsak fiának segített megbirkózni a stresszel és gyorsabban gyógyulni, hanem hűséges fogyasztóvá is tette őket.

Bár a megfelelő környezet elengedhetetlen, a minél teljesebb kórházi márkaélményhez ma már kevés az életnagyságú tehén, a gyerekbútor vagy a színes fal.

Az elvárások fénysebességgel változnak: a millenniumi korosztály tagjainak az egészségügyi szolgáltatás is épp olyan, mint a repülőjegyrendelés vagy az online bankolás.

Egy friss kutatás szerint főleg 2 dolgot szeretnének az egészségügyben: elviselhető időtartamú várakozást és több wifit.

Az elvárások ráadásul nemcsak a kórházakat nyomasztják, magukat az Y generációs szülőket is: tájékozottnak, naprakésznek kell lenni a gyerekeik betegségeivel, egészségének megőrzésével kapcsolatban.

Milyen tartalmi fogásokkal lehet egy millennial és gyermeke bizalmát elnyerni? Íme 4 ötlet amerikai gyermekkórházaktól.

1. Válj eggyé a célcsoportoddal

„Tudjuk, miről van szó. A sebészeink közül több is anyuka. Szóval megnyugodhatsz: szemed fényét úgy kezeljük, mintha a sajátunk lenne.”

Jól ismert marketingkommunikációs fogás (vagy inkább elvárás), hogy a célcsoportod nyelvén beszélj. De vajon beszélik az orvosok a páciensek nyelvét?

A connecticuti gyermekkórház weboldalán szülői szerepkörben megszólaló orvosokkal találkozhat a látogató. A mosolygós képeken a „nappal sebész, este anyuka” dolgozók saját gyermekeikkel pózolnak.

Az orvos–beteg kommunikáció hagyományos formája nem az egyenlőségről szól: az orvos utasításokat közöl, a beteg engedelmesen betartja. Már csak ezért is merész ötlet leszállni a piedesztálról és ennyire közvetlennek lenni.

A sebész anyukák a weboldalon arról is beszámolnak, hogy igenis sokat jelent nekik, hogy szülőként operálnak. Ezzel újabb nagy tabut döntögetnek: a közvélekedés szerint az orvosok szívesebben maradnak a kezelés során személytelenek.

Ha lehetne egy kis szépséghibát találni, természetesen az lenne, hogy az apukákról nem esik szó – ez persze csak akkor hiba, ha kizárólag női sebészek dolgoznak ebben a kórházban.

2. Határozz meg a célcsoporton belül szűkebb célcsoportokat

A Seattle Children’s kórháznak nem volt elég, hogy van egy általános blogjuk: kiválasztottak speciális szülői csoportokat is, hogy csak nekik szóló tartalommal tudjanak szolgálni.

Így külön blogjuk van az autista gyermeket nevelőknek, de a tinédzserek szüleinek is.

A niche tartalommarketing előnyeiről korábbi cikkünkben már olvashattál: találj olyan közönséget, amely eléggé nagy ahhoz, hogy megérje nekik tartalmat gyártani, de elég szűk ahhoz, hogy egyedi legyen a tartalom. Kétségtelen, hogy a fenti két célcsoport ilyen.

3. Legyél egyszerre friss és releváns a blogodban

A blogoknál maradva: az sem baj, ha nincsenek niche célcsoportjaid, ha a szélesebb közönségnek szóló blogodat jól csinálod.

Az egyedi, minőségi tartalom és a rendszeres frissítés olyan keresőoptimalizálási faktorok, melyek sok más szemponttal együtt erősen befolyásolják, hogyan rangsorolja weboldaladat a Google.

Egy értékes tartalommal bíró, folyamatosan frissülő blog azonban nem kizárólag az előnyös Google-rangsorolás miatt jó dolog. Hanem azért is, mert az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gazdag, elköteleződést elősegítő élményt nyújts látogatóidnak. (Anélkül, hogy görcsösen a Google-re kellene gondolnod.)

A Cincinnati Children’s kórház blogja jól példázza ezt. Egyrészt gyakran frissítik (általában hetente, de van, hogy akár kétnaponta).

Másfelől: ügyesen lavíroznak a szülők többségét érintő szezonális aktualitások és a speciális, olykor igen érzékeny témák között.

Az ünnepi, év végi időszak közhelyeket sikerrel elkerülő cikkeinek címeiből jól látszik, miért mondhatjuk, hogy a szülőknek írnak, és nem a keresőnek:

  • Tippek az ételallergia-barát ünnepi parti szervezéséhez
  • Szülők, óvakodjatok a gombelemektől az ünnepek alatt
  • Hogyan előzzük meg a gyermekek véletlenszerű alkoholfogyasztását
  • Cisztás fibrózis kérdőív: készen áll a serdülő a függetlenségre?
  • Ismerd meg Medinát, a harmadik terápiás kutyánkat

(És ha gyermekednek is meg akarod mutatni a négylábút, akivel a kórházban találkozhat, itt a YouTube-videó, amin még a gyerekek számára könnyen olvasható feliratok is vannak.)

4. Magyarázz videóval és legyél minél személyesebb

A videó valóban megkerülhetetlen tartalomtípus egészségügyi témában is.

Az előbb említett intézményhez hasonlóan sok amerikai gyermekkórház él ezzel a lehetőséggel és tölt fel YouTube-csatornájára rövidebb-hosszabb „kedvcsináló”, szorongást oldó filmecskéket a kórházról, a kis betegek mindennapjairól, jótékonysági eseményekről.

A legnehezebb feladat azonban orvosnak és szülőnek egyaránt az, hogyan magyarázzák el a gyermeknek, mi is a betegsége, mi vár rá pontosan a kórházban, vagy miből áll, hogyan zajlik a kezelése.

Ha az alábbi kezdeményezéseket nézzük, nem vitás, hogy a kórházba érkezéstől a legsúlyosabb betegségek kezeléséig minden elmagyarázható a gyerekeknek – ha az ő nyelvén beszélünk. Számukra is befogadható képekkel, érthető kifejezésekkel, egyszerű, megnyugtató szavakkal.

A Children's Hospital of Philadelphia Sam nagy kalandja című rajzfilmje kifejezetten a kórházzal való első találkozásról szól. Sam egy helyes, ámde éppen betegeskedő és ijedt teknős, akit legjobb barátja, egy kislány hoz be a kórházba. Mire átesik a vizsgálatokon és találkozik a kedves kórházi dolgozókkal, egyre vidámabb lesz. Még arra is figyeltek, hogy a kislány végig a teknős mellett maradjon (úgy, ahogyan a szülők is tehetik gyermekükkel).

Ugyancsak ennek a kórháznak a projektje az az animáció is, mely gyermekbarát magyarázatot ad arról, hogyan működik a rákkezelésben alkalmazott immunterápia. Itt is van apró, bizalomnövelő figyelmesség: a videó többes szám első személyben (a kórház nevében) beszélő narrátora tényleg az ott dolgozó egyik onkológus doktornő, akivel a kis beteg személyesen találkozni fog. Szülőbarát megoldás, hogy a kórház weboldalán tájékoztatásképpen elolvasható a narráció teljes szövege is.

A te területeden hogyan tudnál a fogyasztók nyelvén beszélni? Láthattad már a műszaki témákat érthetővé tevő cikkünkben is: nincs túl bonyolult téma.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel
Következő cikkÍgy készíts feliratot a videóidhoz [útmutató]Következő

Ezeket olvastad már?

360 szóban minden, amit a tartalommarketingről tudnod kell

Nincs időd, nekem sincs, így tömör leszek. A Media Hungaryn is erről adtunk elő, ezt

Elolvasom »

Marketingszövegben használhatsz szakzsargont?

Ha megkérdezel egy szövegírót, azt fogja válaszolni, hogy a szakzsargon helyett emberi nyelven írj. Ennek

Elolvasom »

„A szövegíró azt mondta, hogy kénytelen vagyok hamisítani”

Pár napja egy szövegíró írt egy cikket, amely mellett nem mehetünk el szó nélkül, mert

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.