Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Konvertál a beteg? Lesd el az amerikai gyermekkórházak marketingfogásait

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: bizalom, tartalommarketing

Ha egészségügyről van szó, a közönség bizalmának elnyerésén a jó közérzet, a jobb életminőség és végső soron gyógyulás múlhat.

A bizalmat azonban nem adják sem könnyen, sem ingyen.

Különösen, ha gyermekekről és szüleikről van szó.

Pár bizalomerősítő tartalmi fogást most te is elleshetsz az amerikai gyermekkórházaktól: olyanokat, melyeket egyáltalán nem csak az egészségügyben érdemes kipróbálni.

Amikor a Google a doktorod

Az új szülők többsége (Amerikában 90%-uk) már a millenniumi korosztályba tartozik.

Ezek a szülők egészen mások, mint felmenőik. Nem csak azért, mert szívesebben hallgatnak gyereknevelés terén más szülők véleményére, mint az előző generáció tapasztalataira. Nem csak azért, mert online vásárolnak, Netflixen nézik a sorozatokat és elárasztják közösségimédia-oldalaikat csemetéik fotóival.

Egy amerikai kutatás szerint a millenniumi generáció (ha úgy tetszik, hívhatjuk őket Y-oknak is) mindössze 58%-a bízik az orvosában (szemben a teljes amerikai népességgel, amely 73%-a még hisz az őt kezelő doktornak).

Az 1980–2000 között születettek 58%-a számára egészségügyi és táplálkozási kérdésekben egyedül a Google számít hiteles forrásnak.

A lecke tehát fel van adva a gyermekkórházak számára: vagy fogyasztóként kezelik a millenniumi szülőket és vásárlói élményt nyújtanak számukra, vagy nemcsak ők, hanem a jövő felnőtt páciensei, a gyermekek is elpártolnak tőlük.

Ezért hát az egészségügyi intézmények általában komolyan veszik a marketinget.

Hogy mennyire fontos eleme a hatásos webes tartalom az amerikai gyermekkórházaknak, azt az is jól mutatja, hogy a célcsoportot értő marketingszöveg-író legalább olyan megbecsült alkalmazott, mint az empatikus nővérke. A LinkedInen pillanatok alatt találhatsz olyan marketinges álláshirdetést, amely már szövegével meggyőz az adott gyermekkórház employer brandjének értékeiről. Merthogy ez a generáció munkahelyként is kedveli a számára vonzó kórházakat. (Az Egyesült Államokban a 25 legnépszerűbb munkahely közül több is egészségügyi intézmény, sőt, kifejezetten gyermekkórház.)

Már a márkaélmény sem a régi

Daphne Fink-Taber marketingszakember kisfia, Russel 2011-ben az egyik amerikai gyermekkórházba került, majd kis idő múlva gyógyultan távozott.

A hétköznapi történet itt mégsem ért véget, Daphne ugyanis lelkes beszámolót írt kórházi tapasztalataikról a Forbes.comra.

„Anyaként izgatott voltam, marketingesként lenyűgözött.” – fogalmazott.

Elmesélte, hogy a fia végig azt hitte, játszóházban van. Mindkettőjüket elbűvölték a játékos díszletek, a padlótól a mennyezetig érő ablakok és a vizsgálókban lévő gyermekméretű bútorok. Az orvosi környezetben máskor szorongó kisfiú alig akart hazamenni, még be akarta járni a kórház többi részét is.

Marketingesként Daphne díjazta, hogy a kórház felismerte, a szülőknek is nehéz érzelmileg a gyermek kórházi tartózkodása és ennek megfelelően alakították ki szolgáltatásaikat. Úgy érezte, mindketten márkaélményt kaptak, ami nemcsak fiának segített megbirkózni a stresszel és gyorsabban gyógyulni, hanem hűséges fogyasztóvá is tette őket.

Bár a megfelelő környezet elengedhetetlen, a minél teljesebb kórházi márkaélményhez ma már kevés az életnagyságú tehén, a gyerekbútor vagy a színes fal.

Az elvárások fénysebességgel változnak: a millenniumi korosztály tagjainak az egészségügyi szolgáltatás is épp olyan, mint a repülőjegyrendelés vagy az online bankolás.

Egy friss kutatás szerint főleg 2 dolgot szeretnének az egészségügyben: elviselhető időtartamú várakozást és több wifit.

Az elvárások ráadásul nemcsak a kórházakat nyomasztják, magukat az Y generációs szülőket is: tájékozottnak, naprakésznek kell lenni a gyerekeik betegségeivel, egészségének megőrzésével kapcsolatban.

Milyen tartalmi fogásokkal lehet egy millennial és gyermeke bizalmát elnyerni? Íme 4 ötlet amerikai gyermekkórházaktól.

1. Válj eggyé a célcsoportoddal

„Tudjuk, miről van szó. A sebészeink közül több is anyuka. Szóval megnyugodhatsz: szemed fényét úgy kezeljük, mintha a sajátunk lenne.”

Jól ismert marketingkommunikációs fogás (vagy inkább elvárás), hogy a célcsoportod nyelvén beszélj. De vajon beszélik az orvosok a páciensek nyelvét?

A connecticuti gyermekkórház weboldalán szülői szerepkörben megszólaló orvosokkal találkozhat a látogató. A mosolygós képeken a „nappal sebész, este anyuka” dolgozók saját gyermekeikkel pózolnak.

Az orvos–beteg kommunikáció hagyományos formája nem az egyenlőségről szól: az orvos utasításokat közöl, a beteg engedelmesen betartja. Már csak ezért is merész ötlet leszállni a piedesztálról és ennyire közvetlennek lenni.

A sebész anyukák a weboldalon arról is beszámolnak, hogy igenis sokat jelent nekik, hogy szülőként operálnak. Ezzel újabb nagy tabut döntögetnek: a közvélekedés szerint az orvosok szívesebben maradnak a kezelés során személytelenek.

Ha lehetne egy kis szépséghibát találni, természetesen az lenne, hogy az apukákról nem esik szó – ez persze csak akkor hiba, ha kizárólag női sebészek dolgoznak ebben a kórházban.

2. Határozz meg a célcsoporton belül szűkebb célcsoportokat

A Seattle Children’s kórháznak nem volt elég, hogy van egy általános blogjuk: kiválasztottak speciális szülői csoportokat is, hogy csak nekik szóló tartalommal tudjanak szolgálni.

Így külön blogjuk van az autista gyermeket nevelőknek, de a tinédzserek szüleinek is.

A niche tartalommarketing előnyeiről korábbi cikkünkben már olvashattál: találj olyan közönséget, amely eléggé nagy ahhoz, hogy megérje nekik tartalmat gyártani, de elég szűk ahhoz, hogy egyedi legyen a tartalom. Kétségtelen, hogy a fenti két célcsoport ilyen.

3. Legyél egyszerre friss és releváns a blogodban

A blogoknál maradva: az sem baj, ha nincsenek niche célcsoportjaid, ha a szélesebb közönségnek szóló blogodat jól csinálod.

Az egyedi, minőségi tartalom és a rendszeres frissítés olyan keresőoptimalizálási faktorok, melyek sok más szemponttal együtt erősen befolyásolják, hogyan rangsorolja weboldaladat a Google.

Egy értékes tartalommal bíró, folyamatosan frissülő blog azonban nem kizárólag az előnyös Google-rangsorolás miatt jó dolog. Hanem azért is, mert az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gazdag, elköteleződést elősegítő élményt nyújts látogatóidnak. (Anélkül, hogy görcsösen a Google-re kellene gondolnod.)

A Cincinnati Children’s kórház blogja jól példázza ezt. Egyrészt gyakran frissítik (általában hetente, de van, hogy akár kétnaponta).

Másfelől: ügyesen lavíroznak a szülők többségét érintő szezonális aktualitások és a speciális, olykor igen érzékeny témák között.

Az ünnepi, év végi időszak közhelyeket sikerrel elkerülő cikkeinek címeiből jól látszik, miért mondhatjuk, hogy a szülőknek írnak, és nem a keresőnek:

  • Tippek az ételallergia-barát ünnepi parti szervezéséhez
  • Szülők, óvakodjatok a gombelemektől az ünnepek alatt
  • Hogyan előzzük meg a gyermekek véletlenszerű alkoholfogyasztását
  • Cisztás fibrózis kérdőív: készen áll a serdülő a függetlenségre?
  • Ismerd meg Medinát, a harmadik terápiás kutyánkat

(És ha gyermekednek is meg akarod mutatni a négylábút, akivel a kórházban találkozhat, itt a YouTube-videó, amin még a gyerekek számára könnyen olvasható feliratok is vannak.)

4. Magyarázz videóval és legyél minél személyesebb

A videó valóban megkerülhetetlen tartalomtípus egészségügyi témában is.

Az előbb említett intézményhez hasonlóan sok amerikai gyermekkórház él ezzel a lehetőséggel és tölt fel YouTube-csatornájára rövidebb-hosszabb „kedvcsináló”, szorongást oldó filmecskéket a kórházról, a kis betegek mindennapjairól, jótékonysági eseményekről.

A legnehezebb feladat azonban orvosnak és szülőnek egyaránt az, hogyan magyarázzák el a gyermeknek, mi is a betegsége, mi vár rá pontosan a kórházban, vagy miből áll, hogyan zajlik a kezelése.

Ha az alábbi kezdeményezéseket nézzük, nem vitás, hogy a kórházba érkezéstől a legsúlyosabb betegségek kezeléséig minden elmagyarázható a gyerekeknek – ha az ő nyelvén beszélünk. Számukra is befogadható képekkel, érthető kifejezésekkel, egyszerű, megnyugtató szavakkal.

A Children's Hospital of Philadelphia Sam nagy kalandja című rajzfilmje kifejezetten a kórházzal való első találkozásról szól. Sam egy helyes, ámde éppen betegeskedő és ijedt teknős, akit legjobb barátja, egy kislány hoz be a kórházba. Mire átesik a vizsgálatokon és találkozik a kedves kórházi dolgozókkal, egyre vidámabb lesz. Még arra is figyeltek, hogy a kislány végig a teknős mellett maradjon (úgy, ahogyan a szülők is tehetik gyermekükkel).

Ugyancsak ennek a kórháznak a projektje az az animáció is, mely gyermekbarát magyarázatot ad arról, hogyan működik a rákkezelésben alkalmazott immunterápia. Itt is van apró, bizalomnövelő figyelmesség: a videó többes szám első személyben (a kórház nevében) beszélő narrátora tényleg az ott dolgozó egyik onkológus doktornő, akivel a kis beteg személyesen találkozni fog. Szülőbarát megoldás, hogy a kórház weboldalán tájékoztatásképpen elolvasható a narráció teljes szövege is.

A te területeden hogyan tudnál a fogyasztók nyelvén beszélni? Láthattad már a műszaki témákat érthetővé tevő cikkünkben is: nincs túl bonyolult téma.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel
Következő cikkÍgy készíts feliratot a videóidhoz [útmutató]Következő

Ezeket olvastad már?

Így készíts folytatást egy több mint 25 éves tartalomhoz [Twin Peaks 2017-ben]

2017 nagy durranása volt, hogy folytatódott a kultikus tévésorozat, a Twin Peaks. Ám nem csak

Elolvasom »

Így módosította az AI a játékszabályokat

A mesterséges intelligencia megjelenése egyáltalán nem új dolog. Az elmúlt időszakban azonban felgyorsultak az események.

Elolvasom »

Leadgenerálás és revenue marketing – további előadások az email marketing konferenciáról (2. rész)

Az előző cikkben beszámoltunk, hogy az első 4 előadáson mik hangzottak el. Ebben a cikkben

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.