Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Így írj tartalmat a „műszaki embernek”

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalomkészítés
  • Címkék: niche, tartalommarketing

Nagyapám műszaki ember. Mérnökként végzett, egész életében gépeket épített és szerelt, még most, hetven felett is áramköröket gyárt a nappaliban.

Egy évtizede szenvedek azzal, hogy megtanítsam a nethasználatra. Az egyik legnagyobb problémája, hogy nehezen talál meg olyasmit, amire egyes konkrét munkákhoz szüksége volna.

A tervrajzok és ábrák a szakmai oldalakon galériákba hányva, igénytelenül sorakoznak, összeszerelési útmutatók elvétve is alig találhatóak, alkatrészeket napnyi kereséssel találunk csak meg, mert a szakosodott webboltok láthatóan tesznek a SEO-ra.

Sok más műszaki emberrel együtt ő is csak bolyong a rosszul felépített, hiányos, rosszul működő weboldalak között. Meggyőződésem, hogy egy tudatosabban felépített niche-tartalomkampánnyal az ilyen magukra hagyott szegmensek kiválóan megfoghatók volnának – ebben akarok most segítséget nyújtani, mert tudom, hogy ügyfeleink és olvasóink között is bőven akad, aki hasonló célközönségre lő.

Kell-e a tartalom?

A Trew Marketing és a Linus 2016-ban közös kutatást végzett, melyben kifejezetten a mérnökökre célzott marketinggel foglalkoztak.

Ebből kiderül többek között az, hogy a mérnökök, kutatók és más hasonló reálterületek képviselői ~90%-ban úgy gondolják, hogy a munkához kapcsolódó tartalmak kiemelkedően fontosak.

A kutatásokból az is kiderül, hogy általában heti 3-4 órában böngésznek a munkához kapcsolódó tartalmakat, és a nagy többség azt szeretné, ha több ideje volna edukációs jellegű tartalmak fogyasztására.

Mindez azért fontos, mert itt is érvényes a régi szabály: a mérnökök 66 százalékánál 3–7 interakció kell egy branddel ahhoz, hogy utána vásároljanak is valamit.

Ennyi idő kell ahhoz, hogy a brandet megismerjék és kialakuljon a bizalom. Ehhez az kell, hogy lássa, profikkal van dolga, akik hozzá hasonlóan értenek a szakmához, akik tényleg a legjobb megoldásokat kínálják neki, mert személyes tapasztalatból tudják, hogy azok működnek.

Fontos szempont az is, hogy nem játszhatsz kivárásra. Az Industrial Marketing Today januári cikkéből kiderül, hogy az angolszász piacokon már szinte mindenki, aki a mérnökökre céloz, használja a tartalommarketinget, és közülük is szinte mindenki egyre többet és többet költ a tartalomfejlesztésre – a blogolásra, videók készítésére, esettanulmányok előállítására és webinárokra egyaránt.

Mi fontos egy mérnöknek?

Hogy egy tartalom mikor értékes, az nagyon is szubjektív kérdés.

Egy népszerű Index-címlapos poszthoz egy kapkodva összerakott, nagyrészt képekből álló lista is elegendő lehet, és az olvasó elégedetten fog távozni.

A műszaki ember viszont nem átlagolvasó.

A Threw 2014-es kutatásában azt is vizsgálták, hogy a közzétett tartalmakban egészen pontosan mi az, amit a műszaki emberek értékelnek, fontosnak tartanak. A legfontosabb szempontok sorrendben:

  1. Legyen a tartalom technikailag pontos.
  2. Tartalmazzon részletes diagramokat és képeket.
  3. Legyen aktuális.
  4. Legyen egyszerűen fogyasztható.
  5. Legyen profin felépített a megjelenése.
  6. A források legyenek lehivatkozva.
  7. Tartalmazzon idézeteket, testimonialokat felhasználóktól, értékesítőktől vagy iparági szakértőktől.

Nem lexikont várnak és nem is szórakoztató irodalmat: egyszerű, de nagyon pontos, hiteles információkat magába foglaló tartalomra van szükségük. Lehet ez egy guidevideó vagy egy termékbemutató, lehet egy útmutatócikk valamilyen feladat elvégzéséhez: a lényeg, hogy egyszerűen fogyaszthassák és a gyakorlatban is alkalmazhassák a tudást.

A pontosság azonban önmagában még nem jelenti számukra azt, hogy hitelesek is vagyunk.

Gyakran kérdezik, hogy egy szövegíró hogyan tud olyan témáról írni, amihez nem ért. A legtöbb esetben elég, ha beleássuk magunkat a témába, de néha ezen túl ki kell bővíteni a munkafolyamatot.

Írtam már például számos szakmai cikket pénzügyekről, hitelekről, nyugdíj-előtakarékosságról – pedig ezek a témák meglehetősen idegenek tőlem. Hogy mégis jó anyagok legyenek, hasznos és pontos információkkal, szakértők segítségét vettem igénybe. Könyvelőkét, pénzügyi szakemberekét.

Ha műszaki embernek készítesz tartalmat, egy szakmai lektornak mindenképpen részt kell vállalnia az elkészítésében – és ezt kommunikálnod is kell, mert ez fog hitelessé tenni.

A legjobb az, ha minden szakmai anyagot a szakértő(k) nevén publikálsz még akkor is, ha azt a marketinges, a szövegíró szellemírta.

Az esettanulmány mindent visz

Az egyik leghatékonyabb tartalomforma, itt viszont különösen fontos. Korábban említettem, hogy mennyire fontos, hogy magukhoz hasonló szakembernek lássa a célközönség a tartalom előállítóját.

A szakértői branded az építi a leghatékonyabban, ha konkrét példákat mutatsz be: mutasd meg, hogy az általad javasolt vagy kínált megoldásokkal mások hogyan oldottak meg korábban konkrét problémákat.

Nézd meg például ezt a videót, amelyben egy szerelő azt mutatja meg, mitől melegedhet túl egy Ford Explorer motorja.

Véletlenszerűen választottam ki a Pine Hollow Auto Diagnostics céget, de érdemes megnézni a YouTube-csatornájukat, amit egyébként 20 ezren követnek. A videóik amatőrnek hatnak, de profik: minden apró kis információt részletesen elmondanak, elmagyaráznak, miközben maguk szimpatikus, egyszerű szerelőként jelennek meg, akikkel a nézőnek könnyű azonosulnia.

A legjobb az, ha minden egyes projektnél, ami potenciálisan arra érdemes, már előre engedélyt kérsz, hogy esettanulmányként mutasd majd be. Ha szerelsz, építesz valamit, dokumentáld a folyamatot.

Ha előadást, webinárt tartasz, hívd el egy-egy ügyfeled, hogy vele együtt mutathasd be egy probléma megoldását.

Ne a tartalommal értékesíts

Annak ellenére, hogy tízből kilenc cég alkalmazza a tartalommarketinget a mérnökök megcélzására, alig tízből kettő ítéli sikeresnek a stratégiáját.

Ez valószínűleg összefügg azzal, hogy 87%-nak az értékesítés az elsődleges célja.

A cikk elején idézett statisztikákból is világos, hogy a legfontosabb tényező a bizalom. Nem kell rögtön a célközönséged arcába tolnod az árajánlatodat: ha hasznos tartalommal látod el, egy idő után bízni fog benned annyira, hogy automatikusan tőled vásárol majd, hiszen ismeri a brandet, komfortérzetet nyújt neki, hogy nem ismeretlen helyről kell rendelnie.

Próbálj inkább e-mail-listát építeni. A kutatások azt is megmutatták, hogy a mérnökök a személyes vagy telefonos kapcsolattartással ellenben sokkal inkább kedvelik az e-mailben folytatott kommunikációt. A legtöbben 2–5 szakmai hírlevélre iratkoznak fel.

Ebben az esetben viszont a hírleveledben küldött tartalomfolyamnak is ugyanilyen hasznosnak és hitelesnek kell lennie – és meg kell tanulnod jó tárgymezőket írni. E közönség nagy része ugyanis jellemzően kifejezetten akkor nyitja csak meg leveleit, ha a tárgymező megragadja a figyelmét.

Ezzel együtt küldhetsz nekik exkluzív ajánlatokat, kifejezetten a listádnak készített prospektusokat például. A lényegretörő kommunikáció itt általában nem hátrány, de rendszerben kell szemlélned ezt.

Fel kell állítanod a funnelt, hogy ne csak akkor vásároljanak tőled, ha a Google véletlenül kiadja a webáruházad egyik termékét.

Te hogyan éred el a mérnököket, szerelőket, tudósokat? Milyen tartalmat készítesz nekik? Milyenek a visszajelzések? Oszd meg kommentben, és segítünk javítani a stratégiádon!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan írj olyan újsághirdetést, amellyel letarolhatod a piacodat?
Következő cikkÍgy írj cikket a Google-nek! [20 pontos SEO szövegírás csekklista]Következő

Ezeket olvastad már?

Vegyek-e föl saját szövegírót?

Az elmúlt egy évben olyan fontossá vált a tartalommarketing, hogy megsokszorozódott a megrendelőink száma. Megjelentek

Elolvasom »

A marketing mix elemei: 4P, 7P, hány P?

Kedvenc közhelyem, hogy a marketing egyike a leggyorsabban fejlődő vállalati tevékenységeknek, vagy (ha úgy tartja

Elolvasom »

Mitől lesz sikeres a videomarketinged 2017-ben? (6 fontos szabály)

2017 a Kreatív Kontrollnál a videókról is fog szólni. Balázs már beharangozta, hogy a heti

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.