A tartalomgyártás nem nehéz.
Sőt kifejezetten könnyű. Bárki képes megírni egy cikket, leforgatni egy videót vagy összerakni egy infografikát.
A kihívás nem ez.
A tartalomsokktól rettegők éppen azért aktívak még ma is, mert csak annyit látnak, hogy a digitális világ hatványra emelte a tartalomkészítést. Ma már mindenki tartalmat készíthet és publikálhat, és a konkurencia óriási(nak tűnik).
Nem azt kell tehát kérdezned magadtól, képes vagy-e tartalmat gyártani, hanem azt, hogy amit készítesz, az értékes-e.
Hogy képes vagy-e tartalmat alkotni.
Mennyire eredeti az ötleted?
Rákerestem a Google-ben arra, hogy esküvői fotózás ötlet.
Ha éppen az esküvőmre készülnék, és fotósorozatot akarnék készíttetni, én valami eredetit, kreatívat szeretnék – csakhogy az első oldalon a találatok egyike sem győz meg arról, hogy a felsorolt ötletek kreatívak lennének.
Nem kapok mást, csak gyűjtéseket, legalábbis a headline-ok ezt ígérik. Egy csöppet sem mozgatnak meg.
Vicces, kreatív, kihagyhatatlan és a többi buzzword.
Az első konkrétumért, ami felkeltette az érdeklődésemet, a 4. találati oldalig (más narratívákban „senkiföldje”) kellett mennem, és az is egy hír volt, nem egy üzleti blog.
Az, hogy csinálsz egy gyűjtést kreatív(nak gondolt) fotókból, nem egy eredeti ötlet. Ötletnek is csak nagyvonalúan hívnám.
Ha már elsőre azt gondolom a tartalmadról, hogy nem ad többet, mint 10 másik, amivel már korábban találkoztam, nem pazarolok rá értékes perceket az életemből.
Az első néhány tucatnyi ötleted olyasmi lesz, amiről már bőven sok tartalom készült. Az első eredetit jó eséllyel akkor szülöd majd meg, amikor dühösen az asztalra csapsz, kiemelkedsz a börleszkes gyűröttpapír-halomból és kimondod a legnagyobb marhaságot, ami eszedbe jut.
Egy jó ötletet megszülni rendkívül nehéz, de bőven megéri.
Az hoz majd neked elismerést lájkok, kommentek és megosztások formájában, ami új élményt ad a fogyasztónak.
Hozzáad valamit az oldaladhoz, brandedhez?
Attól még, hogy van egy nagyon jó ötleted, nem biztos, hogy az értékes is.
Több ezer cikket írtam már szövegíróként, és nem egyszer előfordult, hogy egy egyébként olyan munkát, amire büszke voltam, végül elvetettem, mert nem volt ideális az ügyfél oldalának. A téma nem illeszkedett tökéletesen ahhoz, amit fel akartunk építeni.
Gondolj bele, hogyan ír az ember önéletrajzot. A profik minden egyes helyre egy kicsit másképpen adják be: átszabják úgy – a valóság torzítása nélkül – hogy releváns legyen.
Ezen a blogon nem fogsz arról olvasni, hogyan készíthetsz jó dizájnt egy e-mailhez, mert bár vannak átfedések és rengeteget tudnánk írni arról, hogy a vizuális elemek hogyan irányítják a figyelmet, mi tartalommarketinggel foglalkozunk. Akit a dizájn érdekel, aki erre a témára keres rá, az nem (annyira) célközönségünk.
A kérdés tehát az, hogy gazdagít-e téged egy adott tartalom, hogy olyan érdeklődőket vonz-e, akik számodra értékesek.
Illeszkedik a célközönséged tudásszintjéhez, érdeklődéséhez?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.