Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

A tervrajzod a kreatív tartalomkészítéshez | The Inbounder

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Tartalomkészítés

Te kreatívnak tartod magad? Mindegy is, mert megmutatom neked, hogy az vagy.

A kreativitás nem veleszületett tehetség, inkább fejlesztett képesség. Gyerekként még mind kreatívak vagyunk: a doboz még időgép, a bot pallos, a csúszda hegycsúcs.

Te pedig az vagy, akiben ott él több ezer jó ötlet, amelyekből a legjobb tartalmakat készíthetnéd el, csak nem tudsz róla.

A The Inbounder alapvetően egy SEO-konferencia: keresőoptimalizálási szakembereknek szól, akik azért gyűlnek össze évente három-négy alkalommal, hogy megbeszéljék, hogyan juttathatják ügyfeleiket a találati listák élére, hogyan növelhetik az organikus forgalmat, egyáltalán milyen mérőszámokat érdemes éppen figyelniük és milyen technológiákat használniuk.

Éppen ezért is érdekes, hogy kifejezetten SEO-fókuszú előadásból tulajdonképpen 3-at hallhattunk május 2-án Londonban, miközben tartalommarketingesből rögtön 5-öt.

Ők már nem arról beszélnek, hogy király-e a tartalommarketing: a SEO megadta magát, a kérdés már csak az, hogyan lehet jobban csinálni. Egy szó sem esett linképítésről, a kulcsszavak is csak azért kerültek szóba, hogy elmondják, ne ezekre koncentráljunk már, hanem inkább releváns és minőségi tartalmat írjunk.

Illőnek érzem tehát, hogy az első beszámolót azzal az előadással kezdjem, amely általánosabban bemutatja, hogy a világ legjobb SEO-sai hogyan gondolkodnak a tartalomról (és szerintük hogyan lehet vele jobban bánni). Elsőként Hannah Smith előadásába kapsz betekintést.

Mi az, hogy „eredeti ötlet” egyáltalán?

Hannah Smith egészen egyedülálló jelenség, először az inOrbit konferencián láttam előadni 2016-ban, és már akkor is lenyűgözött. Ha azt mondom, hogy most 30 percre 254 diát hozott (és idő előtt a végére is ért), akkor szerintem érthető, hogy, miért.

Az inOrbitról készített közvetítésünket is olvasd el.

Előadásában (Going Down the Rabbit Hole – Chaos, Curiosity & Creativity) arról beszélt, hogyan állhatunk elő olyan ötletekkel, melyek felkeltik a média és a véleményvezérek figyelmét. Ez ugyanis a munkája: olyan „dolgokat” („thingers”) talál ki, melyek megjelenhetnek az online szájtokon, linkeket hoznak, brandet építenek. Ő a modern PR-es, aki már csak tartalommal dolgozik kávézgatás és telefonálgatás helyett. (De csúnya PR-es sztereotípia!)

Őszintén mondom, a „dolgoknál” jobb meghatározást én se tudnék, igazi kreatív munkát végeznek.

Néhány példa:

  • Vintage utazási posztereket készíttettek az Expediának, ezeken kihalt állatokat mutattak be. (150 linket szerezve, köztük a Business Insidertől, Washington Posttól, Guardiantől, Popular Science-től és így tovább).

  • Írtak egy listát arról a Sage-nek, hogy mi a közös az egymilliárd dolláros startupokban (240 hivatkozást szerezve: BBC, The Telegraph, Forbes, Business Insider, CNBC stb.).
  • Szintén egy listát készítettek arról a GoCompare-nek, hogy melyik filmben látható a legtöbb karakterhalál (amúgy a Guardians of the Galaxy nyert, és ez 500+ hivatkozást hozott).

A gond az, hogy minden húsz ötletükből csak egy működőképes – és tavaly 50 ilyen tartalmat gyártottak le, idén pedig már 75-öt fognak. Vagyis idén úgy 1500 ötletre lesz szükségük.

A kérdés: hogyan lehet valaki ennyire kreatív? Hogyan lehet akár egy egész csapat ennyire kreatív?

Radioaktív cápák a földköpenyben

A kreativitás mibenlétét Hannah egy példával mutatta be: gyerekkorában szeretett történeteket kitalálni. A Cápa megnézése után például úgy érezte, neki ebből kell egy saját verzió, ezért írt egy történetet, amelyben a cápák már a földköpenyben is tudtak úszni, hogy a földből feltörve végezzenek mit sem sejtő áldozataikkal.

Amikor apuka elmondta neki, mekkora marhaság ez tudományosan, közölte, hogy megharapta a cápákat egy radioaktív medúza, ezért szupererejük van. (Apukából nem is lett király PR-es.)

Maradj velem, értelme lesz: arról beszélünk, hogyan fogott két létező történetet (és az alapötletüket), majd ötvözte őket új, egyedi módon.

Ha folyamatosan ötletekkel kell előállnod, ne ragaszkodj görcsösen az eredetiséghez. Mindegy, hogy tartalommarketinges vagy cégvezető vagy: ha forradalmi ötletekkel akarsz folyamatosan előállni, egyszerűen bele fogsz őrülni.

Az Expediának készített posztereket például ezek a képzeletbeli lényekről készítettek inspirálták:

A startupokat listázó Unicorn League-et a Forbes milliárdoslistája ihlette. A karakterhalálozási listát egy online fórum.

Ha felnőttként kell kreatívnak lenned, már rosszul érzed magad, amikor valaki másnak az ötletére építesz, pedig a folyamat egyszerűen így működik. Ha mindig teljesen egyedi ötleteket akarsz szülni, az lelkileg és mentálisan megnyomorít.

Ha kétségeid volnának, olvasd el Austin Kleon Steal like an artist című könyvének első oldalát:

Nyilván van különbség lopás és szintézis között: a hozzáadott érték (avagy a hiánya). Ha egyszerűen átveszel egy adathalmazt, majd azt máshogy mutatod be, ábrázolod, átnevezed, abban semmi eredeti nincs.

Ha egyszerűen újrahasznosítasz egy ötletet anélkül, hogy valami aktuálisat, relevánsat vinnél bele, az szimplán lopás – hozzáadott érték, ötlet nélkül.

Hogyan néz ki a kreatív folyamat? Hannah és a legtöbb kreatív sztenderd válasza nagyjából ez:

Érdekes a kreatív szakemberek kultúrákon átívelő vonzalma az alkoholhoz és kábítószerekhez.

Aztán másnap kezdődik elölről.

Ehelyett viszont Hannah egy kicsit hasznosabbat is mutatott nekünk.

1. lépés: találj valamit, amit szeretsz

Előfizetői tartalom

Előfizetőként minden lépést elolvashatsz!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan dolgozz több forrásból, amikor blogposztot írsz?
Következő cikk„Vezetni tanulj meg, ne motort építeni”, avagy miért gondolsz rosszul a SEO-ra | The InbounderKövetkező

Ezeket olvastad már?

[Kötelező olvasmány] Minden, amit az üzletikönyv-kiadásról tudni akartál

Írnod kéne egy könyvet. Ha nyitott szemmel jársz a marketingtrendek korzóján, megfigyelhetted, hogy a könyvkiadási

Elolvasom »

Így csinálhatsz 2 óra alatt videót, avagy kipróbáltuk a Lumen5-ot

Írtunk mi már arról, hogyan csinálhatsz 5500 forintból videókat, és a sok kedves szó mellett

Elolvasom »

Lazán kapcsolódó tartalom: kapcsolatfüggőséged az on-brand tartalommal

Te mennyire vagy bátor? Legtöbbet hangoztatott alapvetésünk talán, hogy ha írsz, ne a cégedről, ne

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.