Az e-book valószínűleg a leggyakoribb csalitermék az online piacon. Neked is kell egy (vagy több).
Egy olyan digitális könyv, amely neked szakértői státuszt, a célközönségednek értékes információkat és segítséget, a vállalkozásodnak profitot vagy leadeket ad.
Elnézve a profi kiadványokat úgy tűnhet, nehéz ilyet készíteni – pedig nem az, jómagam több tucat e-könyvet adtam már ki a kezem alól.
Nincs másra szükséged, mint jó tervezésre és lelkesedésre.
Mutatom, honnan indulj és hogyan érkezz meg a célodhoz.
Egy ilyen e-könyv elkészítésén megyünk végig pontról pontra:
[urlap]
*A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni!
Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.
Előkészületek
- Határozd meg a célközönséged. Tudnod kell, hogy kinek írod az e-könyvet, hiszen ezen fog múlni a szöveg és a grafika stílusa, a könyv hossza, témája és így tovább.
- Válassz egy területet, amelyen szakértő vagy, és amely a célközönségnek érdekes lehet. (Ne csak olyat, amiről tudsz dolgokat, ahol valamennyire otthon vagy – egy ebook, melyből valószínűleg csalitermék vagy termék lesz, nagy értéket kell képviseljen. Komoly szakmai anyagot készíts, ami profi és méltó hozzád.)
- Határozd meg a pontos témát. Ha túlságosan szűken határozod meg a témát, lehet, hogy nem tudod elegendő tartalommal feltölteni az e-könyvet – bár ha szakértő vagy a területen, ez valószínűtlen, a céltalan szövegelést viszont el kell kerülnöd. A csalitermék minden szavának értéket kell adnia. Ha viszont túlságosan tágan lövöd be a témát, lehet, hogy szintén kevésbé leszel képes értéket átadni, mert az általános mondanivaló szintjén ragadsz, túl sok mindenről akarsz majd beszélni egyszerre.
- Ezen a ponton mérd fel a konkurenseid. Megvan a témád, keress hát rá, hogy készült-e már róla e-könyv, ha igen, hogyan dolgozták fel a témát, mennyire aktuális a benne található tudás. Attól még, hogy létezik a témában e-könyv, nem biztos, hogy az ötletedet el kell vetned – ha úgy ítéled meg, hogy fel tudod dolgozni jobban, aktuálisabban, hogy több értéket adsz máshogy, akkor állj neki bátran a munkának.
- Határozd meg a könyv célját. El akarod majd adni? Listaépítésre használod fel? Ajándékként adod valamilyen szolgáltatás vagy termék mellé, hogy növeld az értékét?
- Állítsd össze a könyv vázlatát. Írd le, milyen résztémákról fogsz írni és milyen sorrendben, milyen ívet akarsz a mondandódnak, hogy szükséged lesz-e infografikákra, grafikonokra vagy más szemléltetésre. Ebből már az is világos lesz, hogy nagyjából mennyi tartalmat kell gyártanod, és hogy ez mennyi idődbe fog kerülni.
- Adj neki egy munkacímet.
A könyv összeállítása
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.