Mert sokszor nem az számít, hogy mit mondasz, hanem az, hogy hogyan.
Ugyanazt az infót bemutathatod blogbejegyzésben, infografikában, podcastben és még legalább egy tucat más műfajban is – és a különböző tartalomtípusokkal különböző csatornákon különböző emberekhez juthatsz el. Magyarul: a tartalmad értékét maximalizáltad.
Van, aki reggel a kávé mellett olvassa a szakmai blogokat. Más heti egyszer átfutja az új infografikákat. Megint más nem szeret sokat olvasni, de egy videót szívesen megnéz.
Rendben, ismered a tartalommutációt. A kérdés, hogy miért nem csinálsz minden blogbejegyzésből egy infografikát, egy videót, egy letölthető csalit, pár képet, akár podcastet?
Nézzünk 12 olyan tartalomtípust, amelyre már egy izmos tartalomstratégiát felhúzhatsz.
1.) infografika
Átlagosan egy infografika háromszor annyi megosztást és lájkot kap, mint az egyéb tartalmak. Tehát ha van egy jó ötleted, szemléleted vagy egy rakás statisztikád, akkor azt infografikában dolgozd fel, mert könnyen fogyasztható tartalom, és a közösségi médiában is nagy karriert fog befutni (plusz kapsz egy rakás bejövő linket).
Stílszerűen nézd meg a Market Domination Media infografikáját az infografikákról:
2) mémek
Szinte mindenki ismeri a mémeket. Nagy erejük, hogy az információ könnyen átadható, mert a mém megadja a közös értelmezési keretet, és minden piacon kitalálható valami jópofa poén.
De a mémekkel csak óvatosan: a félreismert mém vagy bugyuta poén nevetségessé teszi a cégedet. Továbbá nem minden cég „engedheti meg magának” ezt a könnyed netbulvár stílt.
Én pl. a Tumblrünkre posztoltam ezt:
3) videók
A rövid (2-3 perc max) videókban megvan minden, amit egy jó tartalomtól elvárhatsz: megfogó képi világ és hatásos szövegezés.
Egy jó videót elkészíteni bár nem olcsó (de azért olcsóbb, mint gondolnád), de...
- jól rangsorol a keresőben
- könnyen elterjed a közösségi médiában
- és óriási forgalmat szerezhet
Olyan releváns forgalmat, amelyből eladásaid lehetnek. Emellett ma az Y-generáció (és a náluk fiatalabbak) videóéhsége kielégíthetetlen.
4) útmutatók
Mindenki meg akar oldani valamilyen problémát. A te célpiacod is. És ezt az igényt kiszolgálhatod egy hosszú, látványos és részletes útmutatóval.
Ez pedig azért fog kiválóan rangsorolni a keresőkben, mert a Google (egyszerűsítek) releváns találatokat szeretne adni. Ha a te útmutatód a legjobb, legrészletesebb és leglátványosabb, akkor a kapcsolódó kulcsszavakra az elsők között fog megjelenni pusztán azért, mert az útmutatód a legjobb tartalom.
5) értékelések
Ha egy könyvet elolvastál és értékeltél, azzal két dolgot is megmutathatsz. Egyrészt naprakész vagy a szakmádban (hiszen elolvasod a legújabb könyveket), másrészt van véleményed róla (tehát képviselsz valamit a piacon, alakíthatod a piaci véleményeket).
A modern marketingben elfordulunk az arctalan cégektől, és keressük a véleménnyel rendelkező cégeket.
6) vélemény
Biztos van véleményed a szakterületed legújabb híreiről. Hát írd is meg!
Minél egyedibb, erősebb (vagy netán felháborítóbb) véleményed van, annál több megosztást fog kapni.
A sótlan véleményeket elfelejtjük, miközben de a határozott vélemények tulajdonosait véleményvezérré emeljük.
A véleményed mutatja meg, hogy ki vagy a piacon és milyen értékeket képviselsz. Mert az csupán egy üres sablon, hogy „cégünk alapvető értéke a tisztesség”. Ilyet bárki mondhat. De ha felemeled a szavad egy felháborító és tisztességtelen gyakorlat ellen, akkor látszik, hogy komolyan gondolod a tisztességet.
7) lista
Minden listicle azt ígéri, hogy teljeskörűen bemutat egy témát, és éppen ezért olyan népszerűek. Mert ha már elolvasunk valamit, akkor egyből a legjobb cikket keressük.
Nézd meg a facebookos hírfolyamodat. Egyik listát találod a másik után.
És most is egy listát olvasol.
Gyűjts össze lehetőleg 10 dolgot egy adott témáról, és a cikked már félig készen is van.
8) e-book
A leggyakrabban használt csali: egy ingyenes e-book. Egyből komolyabb szakértő vagy, ha írtál egy e-bookot, ráadásul a jó e-könyveket a piacod is imádni fogja.
A mi e-könyvünk folyamatosan szállítja a feliratkozókat.
9) esettanulmány
Komoly hitelességet épít, ha nemcsak elmondod, hogy hogyan segítesz az ügyfeleidnek, hanem egy esettanulmányban be is mutatod. És nemcsak hitelesebb így, de elképzelni is könnyebb, hogy mit tud a szolgáltatásod.
Ez főleg akkor jön jól, ha a szolgáltatásod nem annyira egyértelmű. Az esettanulmányból megtudja a célpiacod, hogy milyen problémákat tudsz megoldani (lám, az övéit is!) és hogyan.
Nézd meg, hogy mi hány esettanulmányt publikáltunk már (a felépítést nyugodtan vedd át).
(A marketing ezen területén olyan ritka az esettanulmány, hogy amikor megnéztem, akkor a szövegírás esettanulmány keresési kifejezésre az első 6 találatot mi adtuk.)
A First10 és Smart Insights tartalom-koordinátarendszere egyrészt epic, másrészt segít kontenttel megtölteni a tartalomstratégiádat
10) podcast
A podcast előnye az, hogy bárhol hallgatható és könnyen fogyasztható tartalomtípus. Egy podcasttel elérheted, hogy a célpiacod a kocsiban ülve, edzés közben, buszon vagy bárhol máshol is téged hallgasson.
A mai reklámzajban ez a legtöbb, amit egy cég elvárhat az anyagaitól.
Példaként a This Old Marketing (CMI) podcastjét ajánljuk.
11) interjú
Az interjúval egyrészt egy érdekes és egyedi tartalmat hozhatsz létre (szövegként, videóként vagy audiofájlként is felhasználhatod), másrészt bemutathatod azt is, hogy ismered és elismered a saját piacod szakembereit.
Vagy kedveskedsz az ügyfeleidnek.
12) kutatás, felmérés
Leginkább a piacvezetők szoktak saját kutatásokat végezni (vagy megrendelni), mert drága, valamint szakértelem- és időigényes.
Viszont az interneten pár perc alatt összeállíthatsz kérdőíveket, és reprezentatív, jól kidolgozott felméréseket készíthetsz, amelyeket gyönyörű dokumentumban publikálsz. Ha nem is tanultad a kutatás módszertanait, akkor is csupán szorgalom kérdése az egész.
Ha a kutatásod fontos és jó, akkor a piacod is felfigyel rád, valamint komoly szereplőnek kommunikálhatod magad.
Összegezve
A weboldalad tartalmánál gyakorlatilag nincs printköltség, csak a tartalom „anyagköltségével” és a befektetett munkaóráiddal kell számolnod.
Óriási kihasználatlan lehetőségeket rejt a tartalommarketing, és csak rajtad múlik, hogy a céged üzenetét milyen tartalomtípusokba öntöd. Például a fenti tizenkettőbe. Vagy olvasd el korábbi hasonló bejegyzésünket, és gyűjts még több ötletet.
Kihagytunk valamit? Van kedvenc műfajod? Mit olvasol-hallgatsz-nézel a legszívesebben? Mindenképp írd meg kommentben (akár itt, akár Facebookon)!
Show More