Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni?
Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz vendégblogolást”.
„Hogy mit?”, kérdezed, és ez a cikk példákkal megválaszolja.
Miért éri meg vendégblogolni?
3 fő előnye van.
- Backlinket és brand mentiont kapsz egy másik oldalról – lehetőleg erős oldalt választottál, és a link is erősíti a linkprofilod.
- Eljutsz egy olyan közönséghez, amelyhez másképp valószínűleg nem jutnál el.
- Validál a megjelenés.
Bár a SEO-szakmában felmerült, hogy már a vendégblogolás sem a régi, de szerintem a vendégblogolást elsősorban nem white hat linképítési módszerként használod, hanem közönségszerzéshez – arra pedig kiváló.
Mi a baj a vendégbloggal?
Ha apa nem enged játszani.
Elkészíted a stratégiád, kiszemeled az iparágad véleményvezéreit, írsz nekik egy kedves levelet arról, hogy vendégblogolhatnál-e náluk, és:
- nem válaszolnak (elkeveredik a leveled)
- nem engedik (az oldal nem fogad külső írókat vagy nincs akkora neved, hogy engedjék)
- nincs időd, hogy ennyi helyen publikálj (több vendégcikkünk itt áll sorban, és nem jut rá idő)
Tehát a kontroll (a kreatív, hihi!) nem teljesen a te kezedben van.
Szerezd hát vissza.
Mi ez az „inverz vendégblogolás”
Más témájáról (tréning, előadás, esemény stb.) írsz a saját blogodon.
Ennek az az ereje, hogy:
- a tartalom adott (jó témát találni annyira nem könnyű)
- a szakember vagy másik cég szeme elé kerülsz
- ha jó arc, akkor megosztja Facebookon (büszke arra, hogy mások írtak a tréningjéről)
- ha rákeresnek a témára, feljön a te neved is (ha az anyagod minőségi, keresőoptimalizáltad)
Hogyan néz ki a gyakorlatban?
Például a tavalyi tréningünkre eljöttek Online Katapulték, örültek, fotózkodtak, ettek a finom kajából. Utána gyöngéden kattintásmágnes címmel írtak egy beszámolót: [KILOPTAM A DIÁKAT]: 5+1 tipp amit egy 10 órás szövegírási tréningről INGYEN hazavihetsz
Hopp, reklám!
Emlékeim szerint az eredeti címben benne volt a Kreatív Kontroll, valószínűleg keresőoptimalizálási szándéktól vezetve írták át szövegírási tréningre. Ezután a cikk linkjét eljuttatták nekünk Facebookon – és természetes, hogy elolvastuk (te is elolvasod azt, ami rólad szól).
Sokkal frissebb a WPKurzus beszámolója: Milyen volt a Marketingszöveg Landing Page tréningje?
Ezt Attila berakta a tréninges Facebook-csoportunkba, mi pedig megörültünk neki (imádtam a beszámolóban, hogy a negatívumokat is leírta, így könnyebben fejlesztjük a következő alkalmakat). A terjesztést tényleg ne gondold túl: tedd olyan helyre, ahol a célzott szerzők biztosan meglátják (egy csoport, e-mail).
Ezután cikkét kiraktuk a Facebook-oldalunkra, és ebben a pillanatban vált „vendégcikké” az anyag: eljutott a mi közönségünkhöz úgy, hogy a saját felületén publikálta azt.
Tipp: ha a megcélzott szakértő marketingkommunikációjába belesimulsz, akkor nagyobb eséllyel rakja ki az anyagod. Nem nehéz kitalálni, hogy a tréninget el akarjuk adni – így a beszámolódat is meg fogjuk osztani, mert, nos, beszámol róla.
Miért érdemes „inverz vendégblogolnod”?
Hatalmas előnye a módszernek, hogy a saját felületeden marad az anyag:
- téged erősít
- neked hozhat linkeket és keresőpozíciót
- és nem mások szerkesztői döntéseitől függ az anyagod kikerülése.
Ugyanakkor a célzott szakértők közönségéhez eljuthatsz.
Mennyire juthatsz el?
A bejegyzést 1-2 nap után 119-en nézték meg, ami az 50-es napi átlag több mint duplája. 5 új feliratkozót szerzett, új látogatókat ért el (látja Analyticsből, hogy nem visszatérők kattintottak a cikkre), az átkattintók 12%-a ott maradat az oldalon (megnézte a főoldalt stb.).
Természetesen egy cikk életciklusa nem napokban, hanem hónapokban mérhető, így megfelelő terjesztéssel még több látogatót fog az oldalra vonzani.
Show More