Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Így akarta átírni egy egyetem a Google-t (és így menedzseld branded tartalommal)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Keresőoptimalizálás
  • Címkék: krízis, tartalommarketing

Miért költ egy egyetem milliókat arra, hogy „eltüntesse” a negatív említéseket a Google-ből?

Mert megteheti: a tartalommarketing és keresőoptimalizálás lehetőséget ad arra, hogy bármilyen negatív említésen felülkerekedj. De csak akkor, ha profin végzed az online brandmenedzsmentet.

Az egyetem, ami átírná a kínos találati oldalakat

Ma már egyáltalán nem szokatlan az oktatási intézményektől, hogy online hirdessenek: 2012-ben például a Google legnagyobb hirdetője az amerikai University of Phoenix volt, ők napi (!) 170 ezer dollárt (igen, körülbelül 47 millió forintot) költöttek AdWords-hirdetésekre.

Előfizettél már a Marketingszoveg.com legjobb anyagaira? Érdemes. Én szóltam.

A UC Davis egyetemnek azonban egészen más jellegű problémája akadt. 2011-ben egy az Occupy mozgalomhoz köthető tüntetésen diákok ülősztrájkot szerveztek az egyetem kampuszán. Az egyébként békés, fegyvertelen, egyszerűen csak üldögélő diákokhoz odalépett az egyetemi rendőrség kötelékében szolgáló John Pike őrnagy, és különösebb előzmény nélkül hanyagul arcon fújt paprikaspray-vel.

Ez a kis incidens országos botrányt kavart az Egyesült Államokban, a felháborodás évekre tematizálta az egyetemmel kapcsolatos közbeszédet – van saját Wikipédia-oldala, Pike-ból pedig mém lett, az esettel pedig több ezer online oldal foglalkozott.

john pike meme

Az incidens mémesítve. Nem mersz nevetni.

Az eset természetesen a UC Davis online brandjét is kikezdte: aki az egyetemre keresett, nagy valószínűséggel belefutott az esetről készült írásokba, képekbe, videókba (ahogy még ma, 5 évvel később is jó eséllyel teheti), ez pedig meglehetősen negatívan érintette az intézmény imázsát.

Az egyetem kancellárja, akit az eset kapcsán személyében is sokan támadtak, úgy döntött, hogy a problémával egy keresőmarketinggel foglalkozó ügynökséget keres fel, a Nevins & Associates céget, januárban alá is írtak egy havi 15 ezer dolláros, féléves szerződést. Hogy pontosan mire költött el a kancellár havi 4,2 millió forintnyi összeget? Nézzük az ajánlat szövegét:

„Nevins & Associates is prepared to create and execute an online branding campaign designed to clean up the negative attention the University of California, Davis, and Chancellor Katehi have received related to the events that transpired in November 2011.”

Emiatt rengeteg támadás érte ismét az egyetemet, az elmúlt hónapokban a kampány miatt ismét cikkezni kezdtek az esetről – végső soron tehát bőven visszafelé sült el a stratégia, pedig ennek nem kellett volna így lennie. Sőt, a közvélekedéssel ellentétben még csak etikátlan dolgot sem csináltak mindezzel. Elmagyarázom, miért.

El lehet-e tüntetni valamit a Google-ből?

A kulcskérdés ugye az, hogy mennyire vagyunk képesek kozmetikázni a Google találatait.

Az Európai Unió Bíróságának köszönhetően Európában ma létezik az ún. felejtés joga: ha valaki úgy gondolja, hogy egy adott tartalom a neten reá nézve sértő (ilyen lehet a bosszúpornó vagy a személyes lejáratásra törekvő oldalak), akkor megkérheti arra a keresőmotort, hogy távolítsák el a találati listáikról az erre mutató hivatkozásokat.

Tisztázzuk: ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Google bármit törölne a netről – vicces is lenne, ha minden tárhelyszolgáltatóhoz szabad bejárásuk volna.

Egyszerűen csak nem jelenítik meg a találatok között.

A felejtés joga azonban csak az Unióban él, és a Google-nek a legfrissebb hírek szerint esze ágában sincs globálissá tenni azt, legfeljebb leokézza, ha a helyi törvényhozás erre kötelezi.

Az Egyesült Államokban nem létezik ilyen jog: hiába fordulunk a keresőóriáshoz ilyen kérvénnyel.

Egyébként még az Unióban sem tesznek eleget vakon minden kérésnek: minden egyes kérelmet egyenként mérlegelnek, s nem kis számban (54%) elutasítják ezeket. A kérelmek 95%-a egyébként átlagemberektől érkezik, nem pedig bűnözőktől vagy politikusoktól.

Összegezve: megkérhetjük rá a Google-t, hogy távolítson el bizonyos találatokat, de semmi sem garantálja, hogy így fognak tenni, az pedig, ha néhány százezer dollárt hajítunk a problémára, lepereg róla.

Keresőkozmetika tartalommarketinggel

Előfizetői tartalom

Ez önmagában is megér egy előfizetést.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkVendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”
Következő cikkMiért ne szervezz ki semmit, ha most indulsz? (Meglepő vallomás egy kivitelezőtől)Következő

Ezeket olvastad már?

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban: mi a linképítés szerepe a kkv-k életében? [interjúval]

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO mondhatni az online marketing fekete lova. Mivel hatása és előnyei

Elolvasom »
hashtag

Organikus forgalomszerzés – A hashtag (#) jelentése, működése és profi használata

A hashtagek ma már az egyik legjobb követő-szerzési módszernek minősülnek a közösségi médiában. De mi

Elolvasom »

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.