Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Hogyan interjúzz? (100+ interjú tapasztalata egy újságírótól)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Tartalomkészítés
  • Címkék: interjú, tartalomtípusok

Te a területedről kivel ülnél le a legszívesebben egy kávéra?

És mit kérdeznél tőle?

A senior szövegírói csapatunk lényegében egyszerre kezdett újságíróként dolgozni több mint 6 évvel ezelőtt, sokan még évekig ebben a szakmában dolgoztunk.

Ez idő alatt jóval több mint száz interjút készítettem – néha naponta többet, máskor úgy, hogy a másik fél Los Angelesből jelentkezett be. Az egyik Kontent-címlaposunk meginterjúvolása közben reggel 8-kor a Media Hungary előző napi bulija után próbáltam magamhoz térni – meglehetősen sikertelenül.

Nem mondom, hogy felgyűlt akkora tapasztalatom, mint aki 40 éve a szakmában dolgozik, de azért elég hatékonyan megtanultam interjúzni – ezt osztom most meg veletek.

Egyébként ezért jó az előfizetőnknek lenni – ezt a cikket is kérésre készítettük, ahogy már korábban is nem egyszer.

Nagyon röviden nézzük, mi haszna ennek.

Miért interjúzz egyáltalán?

Azért, mert a közönséged imádja a véleményvezéreket. Ha jól választod meg az alanyodat, inni fogják a szavait.

Nekünk például tökéletes választás volt Bogár Laci – egy olyan terület felfedezését kezdtük meg vele, amivel korábban nem foglalkoztunk mélyen, és erre az interjú tökéletes eszköz volt.

Ezzel új közönséget is bevonzhatsz, akik korábban az adott szakértőt, véleményvezért eddig is követték. Pláne, ha ő is megosztja saját követőivel.

Emellett egy új hangot is ad, a frissesség kedvezően hat majd a tartalmaidra.

Olvass, kutass mindenhol

Ha jó interjút akarsz készíteni, alaposan rá kell készülnöd.

Én ezt a következőképpen szoktam megtenni.

Akár ismerem az interjúalanyt, akár nem, mindig életrajzokat, biókat keresek róla. Nagyjából feltérképezem a munkásságát, minden fontosabb információt kijegyzetelek. Egy szakmai interjú esetében számít, hogy hol dolgozott korábban, milyen könyvei, egyéb publikációi jelentek meg, milyen eseményeken ad elő és így tovább.

Ha lehet, minden interjút elolvasok, ami az elmúlt 1-2 évben készült az alannyal. A korábbi válaszai egyrészt remek témaötleteket adhatnak az interjúhoz (látni, milyen témákról beszél szívesen, mi az, amiről már kérdezték, de részletesebben is ki lehetne fejteni a témát, az is kiderül, miről nem beszél szívesen).

Értelemszerűen ugyanazt a kérdést, amit korábban már feltettek neki, én később nem fogom – sem őt, sem az olvasót nem akarom redundáns tartalommal untatni.

Elolvasom a megjelent cikkeit, no meg ha van, akkor a könyvébe legalább belelapozok. Megnézem, miket posztol a közösségi médiában. Egy-egy félmondat is remek kérdésötletet adhat.

Magnus Hultmannal például az Internet Hungaryn egyeztettem le az interjút tavaly, ahol a natívról, a publisher universe-ről beszélt. Később az interjúban viszont más izgalmas témákról is kérdeztem, például arról, hogy felváltják-e a marketingeseket a robotok vagy mennyire etikus szerinte a Facebook tartalomajánló algoritmusa – hogy ezek a témák érdeklik, azt mind a LinkedIn-posztjaiból tudtam meg.

Írd le a kérdéseid

A kutatás közben írj le minden jónak tűnő kérdést, ötletet. Ha már mindent átolvastál, ezekből hagyj meg 15-20-at, ennél többre nem lesz szükséged. Ha az alanyod beszédes, akkor 10 kérdésből is összehozhatsz egy tartalmas, 30-40 perces interjút.

Próbálj már előre ívet adni az interjúnak, rendezd össze a releváns témaköröket érintő kérdéseket – ez később segít majd tartani a témát.

Készülj fel rá, hogy a beszélgetés néha nehezen indul – az első kérdésed lehetőleg valami olyasmi legyen, amiről sokat tud és akar is beszélni az alanyod. Kérdezd valamilyen aktuális konkrét projektről, a cégéről, a mindennapi rutinjairól akár.

A Kontent III. évfolyamának 1. számában olvashatod az interjút, amit Neil Patellel készítettem – ez például kifejezetten nehezen indult. Úgy gondoltam, a blogolási szokásairól kérdezem elsőre, mert nagyon érdekelt, pontosan hogyan dolgozik, de erről kevésbé akart beszélni – meg is értem, nála még csak reggel 8 óra volt, míg nálam délután 5.

A második kérdés után ezért témát váltottam – ezt a blokkot egyszerűen átugrottam, a váltást az segítette, hogy láttam magam előtt a korábban leírt kérdéssort.

Térjünk is rá arra, hogyan kérdezz…

Kérdezéstechnika, avagy hogyan ne zavarodj bele

Előfizetői tartalom

A 15 legjobb tipp még hátravan. Markold fel az előfizetésed, aztán olvasd el

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan szerezhetsz be ingyen zenét a videódhoz?
Következő cikkMi fog történni a marketingben 2017-ben? [videó]Következő

Ezeket olvastad már?

[A hét kérdése] Podcasteljek 2017-ben?

2 kérdésem van hozzád, és őszinte válaszokat várok: Tudod-e, hogy mi az a podcast? És ha

Elolvasom »

A tervrajzod a kreatív tartalomkészítéshez | The Inbounder

Te kreatívnak tartod magad? Mindegy is, mert megmutatom neked, hogy az vagy. A kreativitás nem

Elolvasom »

Így használd a hashtageket az Instagramon a maximális elérésért

A tartalmaink Instagramon való terjesztésére még ma is a hashtagek használata a legjobb módszer, pedig

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints