Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

Így írj cikket a Google-nek! [20 pontos SEO szövegírás csekklista]

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: céges blog, seo, szovegiras

SEO szövegírás. SEO szövegírás Budapest. SEO szövegírás olcsón. Jó, abbahagyjuk, ez most nem a vicc helye.

Inkább elmondjuk, hogy a Google maga a megtestesült online rejtély, hiszen bár rengeteg szempontot használ rangsoroláskor (úgy tudjuk, 200-nál is több jelet vesz figyelembe), de ezeket tételesen, listába szedve nem teszi elérhetővé, így egy picit mindig a sötétben bóklászunk. Maradnak tehát a szakik megfigyelései (és a saját tapasztalatunk), amikor ezekre a kérdésekre igyekszünk válaszolni:

  • Hogyan érhetek el jobb eredményt a találati listán egy adott kulcsszóra?
  • Milyen szempontokra kell odafigyelnem?
  • Mi a megfelelő kulcsszósűrűség?

Ez egy csekklista, amit cikkírás előtt vagy után elővehetsz, és végigmehetsz rajta, hogy ellenőrizd, te mindent megtettél-e azért, hogy az adott anyagod a lehető legjobb helyezést érje el a keresőben.

Kezdjük mindjárt egy meghökkentő ponttal:

0. Ne a keresőnek írj!

...hanem az olvasóidnak!

Még mindig sok olyan megrendelővel találkozunk, aki ezt elfelejti, pedig a Google nem fog nálad vásárolni.

  • 1) A cikkedről leginkább az azt megnyitó emberek mondanak majd véleményt (rossz headline esetén azok is, akik nem kattintanak).
  • 2) A Google már évekkel ezelőtt megváltoztatta a hozzáállását, és szerencsére a minőségi tartalmakat preferálja.

Emlékszel még? „Legyen benne a cikkben 10-szer a kulcsszó, és 5-ször annak szinonimája.”

Ezek még a régi idők voltak, amikor a munka nagy része inkább abból állt, hogy miképp lehet értelmes mondatot faragni egy-egy frázisidegen kulcsszó felhasználásával (szivattyú Budapest, ugye?). Ehhez képest ma már az a legfontosabb szempont, hogy minőségi tartalmat készíts, amit élmény elolvasni.

1. Ne akarj mindenkinek megfelelni

Gondolkodtam, hogy legyen-e egy második 0. pont, de azért mindennek van határa. A nyitó tanács tehát rögtön egy vitaindító pont lett: ne akarj minden olvasónak megfelelni, hiszen téged elsősorban azok érdekelnek, akiknek az adott problémájára te megoldást tudsz nyújtani.

Jó, ez a probléma az is lehet, hogy „unatkozom és valami érdekes olvasnivalót keresek”, de a legtöbbször mégis olyan dolgokról beszélünk, mint:

  • nyaralni megyek (és nincs utasbiztosításom, esetleg nem tudom, hova érdemes utazni)
  • jó szövegeket/hírlevelet/landinget szeretnék készíteni (de nem tudom, hogyan kezdhetnék neki a feladatnak)
  • fáj a fogam
  • túl meleg/hideg van a lakásomban
  • pattanásos a bőröm

Gyakran ez a probléma nem is tudatos, hanem maga a (jó) headline hozza felszínre. Például sokszor felmerült már az a kérdés, hogy vajh' milyen hatással vannak egészségünkre (és főleg a kisgyermekek egészségére) a klímaberendezések. Sokan nem is gondolnak ebbe bele, aztán találkoznak egy főcímmel mondjuk a Facebookon megosztva, ami erre hívja fel a figyelmet: „Óriási kockázat a klíma az oviban, pedig létezik gyerekbiztos megoldás", és persze az egész arról szól, hogy a veszélytelen eszközt forgalmazó cég próbálja felhívni magára a figyelmet.

A SEO szövegírás két legfontosabb kulcsa:

  • minőség (leginkább: hasznos tartalom)
  • relevancia

Ezek a tanácsok a téma kiválasztásakor és az íráskor egyaránt segítségedre lesznek. A probléma megoldását keresőnek írsz, nem mindenkinek.

Így válassz jó témát.

2. Felhasználó- és mobilbarát weblap

Avagy kimaxolt UX.

Hogy a felhasználóknak tetsző felület milyen fontos, az nem újdonság, erről az Ecommerce Plage-on W. Szabó Péter is beszélt, aki elmondta, hogy egy-egy javítás, optimalizálás után mennyivel jobb eredményeket értek el a vizsgált weblapok.

A gyors és gyakori lepattanások nem tesznek jót, mint ahogy a mobilbarát elvárások hanyagolása is, márpedig gyakori hiba, hogy egy weblap sem szemre nem tetszetős, sem a használata nem valami gördülékeny. A Google észreveszi azt, ha a felhasználók nem szívesen látogatják az oldaladat, és hiába figyelsz minden másra oda, ha emiatt a vokálba tol a keresőóriás.

Plusz tipp #1: Tüntesd fel a weblapodon a kontaktinfókat.

Plusz tipp #2: Mindig frissítsd a weblapodat és ne tűnj el fél évre.

3. A hosszabb és több az jobb

Mielőtt magyarázni kezdenék, íme a serpIQ egyik kutatásának eredménye:

Average Content Length of Top 10 Results

És akkor itt van a robpowell bizblog egyik statja:

SEO copywriting checklist

Ez nem a megyei hírlap, ahol minden karakternek ára van, itt a színtiszta szöveg nyugodtan lehet (sőt, legyen) 2000+ szó. Jól láthatod, hogy egy találati listán a hosszabb cikkek előrébb szerepelnek.

És igen, nyugodtan írhatsz több blogbejegyzést is, mert a Google szeretni fog, és ha a Google szereti a honlapodat, akkor abban benne van az is, hogy a legfontosabb elvárásoknak megfelelő cikkeket is szívesen ajánlja majd az olvasóknak.

Fontos: a hosszabb nem azt jelenti, hogy akármiről írhatsz, mert a minőség ebben az esetben is szempont. Hogy ez mit jelent? Tekints jó hírként erre: legyen mélysége a cikkednek, hiszen az olvasók értékes (máshol el nem érhető) információt keresnek. Itt az idő, hogy egy probléma vagy téma mélyére áss, és olyan aspektusokat mutass meg, amit más nem.

Így írj információdús cikkeket.

4. Videók, fotók

Ágyazz be videókat a cikkedbe és használj sok képet. Miért? Egyrészt a videó növeli az oldalon eltöltött időt (ez pedig rangsorolási tényező), másrészt a képek megtörik a szövegtengert és megkönnyítik a fogyasztást.

Nézzük, mit mondanak a képekkel kapcsolatban a szakik:

  • a BuzzSumo szerint azok a cikkek, amelyeknél 75–100 szavanként megtörik a szöveget egy-egy képpel, azokat kétszer többször osztják meg az olvasók
  • azok a Facebook-posztok, amelyekhez van kép, 2,3-szor jobb bejegyzésaktivitást érnek el

Figyelj arra, hogy a feltöltött képek fájlneve is tartalmazza az adott kulcsszavat, valamint vizsgáld meg az alt és title adatokat is.

5. Statisztikák, adatok, grafikonok

Úgy is mondhatjuk, hogy adatközpontú tartalmat kell gyártanod, ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy a felhasználók jobban hisznek majd neked, ha mutatsz néhány statisztikát vagy grafikont.

Egy-egy ilyen ábrával ki is válthatod a fotókat (főleg, ha csak stockanyagokat tudnál berakni).

6. Kulcsszókutatás

Megvan a téma; tudod, hogy nem kell visszafognod magad (mehet a 2000+ szavas cikk), vadul gyűjtögeted a képeket, videókat, grafikonokat, statisztikákat, szóval minden kész, hogy megírd a cikkedet. Mielőtt ezt megtennéd, a kulcsszókutatást semmiképp se hagyd ki.

Meg kell találnod ugyanis azt a kulcsszavat, amivel előrébb kerülhetsz (vagy épp azt, amit a konkurenseid még nem aknáztak ki). Ez a te döntésed, de tudnod kell, hogy mi az, amire keresnek is az emberek. Hogy mi mely segédeszközöket ajánljuk?

  • Adwords Keyword Planner
  • Moz Keyword Planner
  • Ahrefs Keyword Explorer
  • LSI Graph
  • Ubersuggest

Oké, ha ez megvan, akkor jöhet a cikkírás. Amikor pedig az is kész, és már töltöd fel a cikkedet az oldaladra, akkor a soron következő 14 szempontot kell szem előtt tartanod, hogy jobb eredményeket érhess el.

Az 1. csomag: 7–11.

7. Egy aloldal egy kulcsszó

Ha lekutattad a megfelelő kulcsszavat, akkor figyelj a következőre: egy oldal csak egy kulcsszóra legyen célozva. A WordPress-bővítmények amúgy is csak egyet engednek (lásd a YoastSEO-t):

8. Szerepel a kulcsszó a címben?

Ha nem, szerepeljen. Tudom, ez sokszor nem egyszerű, de kikerülhetetlen a dolog.

9. A title tag hatalma

Hogy mi a title tag? A metatagek egyike, ami a keresőmotort (és ezáltal közvetetten a látogatókat) tájékoztatja az adott aloldal tartalmáról.

A title tag lényegében a cím, amit a találati listában látsz. Ügyelni kell a hosszára, a kulcsszó elhelyezkedésére (legjobb, ha elöl van), az egyediségre és a relevanciára. Gyakran javasolják a következőt: cím+kulcsszó+vállalat neve.

10. Meta description

Avagy a találati oldalon megjelenő összefoglaló (lead), amit a title tag alatt láthatunk. A jó meta description tartalmazza a kulcsszót, valamint betölti ugyanazt a funkciót, mint a cím: segíti az olvasó döntését (kattintson vagy ne kattintson).

Nem cikkösszefoglaló, nem is kulcsszóhalmozás. Legfontosabb szerepe: ha a cím után még kétkedik a látogató, akkor ez meggyőzze arról, hogy a linkre érdemes kattintania.

A title tag és a meta description így néz ki egy találati oldalon:

11. URL

Nincs nagy elvárás: tartalmazza a kulcsszót és legyen rövid.

A 2. csomag: 12–15.

12. Ne duplikálj semmilyen szinten!

Nem is kell ehhez mit hozzáfűzni: egy aloldalon belül minden tartalomnak egyedinek kell lennie a title tagtől kezdve a törzsszövegen át. Súlyos büntetést kaphatsz, ha ezt figyelmen kívül hagyod, főleg a törzsszöveg esetében.

Ne feledd: a metaadataidra is ügyelned kell, ne legyen például ugyanaz a szövege két meta descriptionnek.

13. Kulcsszó a H1, H2, H3 tagokban

A címsoroknak is fontos szerep jut a keresőoptimalizálás során, lévén a headerek aktívan kommunikálnak a keresőkkel, és az utóbbiak fontosnak tartják előbbiek tartalmát. Mi ezt javasoljuk:

  • H1 - tartalmazza a kulcsszót
  • H2, H3 - tartalmazza a kulcsszót vagy annak szinonimáját

Kiegészítés: a keyword stuffingot ebben az esetben is jobb, ha elfelejted, értelmes és szép alcímekkel dolgozz. Újra: nem (csak) a keresőnek írsz!

14. Kulcsszósűrűség

Sokszor és sok szaki elmondja, hogy ne halmozd a kulcsszavakat, hiszen ha túlzásokba esel, akkor az adott látogató biztosan nem olvassa végig a bejegyzést, lepattan (csökkentve az oldalon eltöltött időt), és ezáltal szinte biztosan romlik a honlapod helyezése.

Egy sor wordpresses bővítmény segít a megfelelő arány elérésben (például a YoastSEO), de ha mindenképp (arány)számokat akarsz látni, akkor tessék: 1–3%. Ha e fölé mész, akkor a szöveged egyre élvezhetetlenebbé válik a sok ismétléstől.

A lényeg: természetes hatású cikkeket írj és a szöveg szoros rokoni kapcsolatban álljon a kulcsszavaddal. A Google-t nem verheted át.

15. Kategóriák, címkék

A kategóriák vagy a címkék alapján könnyedén csoportosíthatod az aloldalakat, de ez a módszer nem csupán a szortírozásban segít, hanem a SEO szempontjából is jut némi szerep. Kulcsszó-optimalizált kategóriákat használj (pl. SEO szövegírás, blog, céges blog, videomarketing stb.), és nem baj, ha több címkéd van.

A 3. csomag: 16–20.

16. Linkelj (kifelé)

A Google szerint értékesebb a tartalmad, ha kifelé mutató linkeket használsz, vagyis egy hivatkozás segítségével megmutatod, hogy az adott állításod honnan, milyen külső forrásból származik. Éppen ezért aktívan linkelj kifelé.

17. Link (befelé is)

A 16-os, csak fordítva: a cikkben helyezz el a saját aloldalaidra mutató linkeket is, ezzel ugyanis a saját weblapodon tudod tartani a látogatókat.

18. Link a jó minőségű weblapokra

Authority site-oknak (vagyis nagy szaktekintéllyel bíró weblapoknak) nevezzük azokat az oldalakat, amelyeknek nemcsak a főoldala, hanem egyes menüpontjai is megjelennek a Google találati oldalán. Akkor kapja meg egy oldalt ezt a státuszt, ha a Google kiemelten relevánsnak ítéli meg azt.

Nagy, tartalomban erős (blogtípusú) honlapok kerülnek ebbe a kategóriába, amelyek legfontosabb tulajdonsaga, hogy masszív mennyiségű és hasznos információt hordoznak. Linkelj ilyen oldalra is.

19. Figyelj a backlinkekre

Ezt írtuk korábban:

A backlinkek a 3 legfontosabb rangsorolási tényezők között vannak (a Google szerint); a másik kettő amúgy a tartalom és a RankBrain.

A linképítés nem halott, úgyhogy igyekezz minél több viszontlinket (bejövő linket) szerezni az oldaladra, hiszen ezek száma döntő befolyással bír a kulcsszavas helyezéseknél.

20. Milyen gyors a honlapod?

A saját weboldalad sebessége nem az a szempont, amit érdemes elhanyagolni, de szerencsére a PageSpeed Insights segítségével mérheted (sőt, tippeket is kapsz, mivel javíthatsz).

Hogy miért van ennek jelentősége? Azért, mert a Google szerint egy gyorsan betöltődő oldal javítja a felhasználói élményt, egy lassan töltődő viszont rontja, márpedig tudjuk, hogy mi a vége annak, ha a keresőóriás szerint valaki belepiszkít a UX-be. Hátrasorolás.

De ez a hátrasorolás téged nem fenyeget, ha betartod a cikkben leírt 20 tippet és lelkiismeretesen figyelembe veszed a SEO szövegírás szempontjait. Hajrá!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy írj tartalmat a „műszaki embernek”
Következő cikkReklámozz ezzel a 17 főcímmel és legyél a leggazdagabb marketingesKövetkező

Ezeket olvastad már?

Vloggerek a céged szolgálatában

A konferenciák előadói sokszor tapasztalt és ügyes prezentálók: összefoglalják a szakmai híreket és trendeket, majd

Elolvasom »

4 azonnal használható szövegírási vázlat, amelyeket ismerned kell

4 olyan vázlatot kapsz a cikkben, amelyeket a profi szövegírók is használnak, a vázlat ugyanis

Elolvasom »

Brand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)

A tartalommarketinged (és általában az online marketinged) egyik célja bizonyosan az, hogy brandedet ismertebbé és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.