Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Content curation: érték tartalomkészítés nélkül

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing

Ha ügyes vagy, akkor a tartalommarketing korában (a jelenre gondolok) adhatsz értéket úgy is, hogy te magad nem hozol létre tartalmakat.

Gondolj bele, hogy hogyan választod ki azt a filmet, amit este megnézel. Valószínűleg felmész egy olyan oldalra, ahol a legfrissebb filmeket spoilermentes értékeléséből el tudod dönteni, hogy az adott filmet érdemes-e megnézned.

Hogyan keresel új zenét? Megnézel egy zenei blogot, ahol a legjobb új kiadványok listáját ésvagy kritikáját átfuthatod.

Hogyan keresel szakmai cikkeket? Valószínűleg felmész a vonatkozó alltop.com oldalra vagy elolvasod a szakértő összeállítását a hónap legjobb cikkeiről vagy legfontosabb híreiről.

A 3 példában volt egy közös pont: szűrt és kontextusba helyezett tartalmakat kaptál. Annyi film, annyi zenei kiadvány és annyi szakmai újdonság jelenik meg minden nap, hogy azt még a szakemberek is alig tudják követni – hát még a laikus. Ezért a szűrés és értelmezés komoly hozzáadott értékkel bír és az életedet megkönnyíti.

Pontosan erre az elvre épül a (buzzword-veszély!) content curation. Ezt fordítják tartalomkurációnak (tükörfordítás, nem az igazi), Pécsi Ferenc tartalomgondozásnak hívja (ez sem tökéletes terminus, mert a tartalomgondozás inkább a saját tartalmaid újrafelhasználására vonatkozzék), szerintem hívjuk tartalomválogatásnak vagy a szakember szűrőmunkájának.

 

„Tartalomkuráció... hogy mi?”

 

A tartalomkurációt azért hívják így, mert a múzeumok és tárlatok kurátorának munkájához hasonlítják a tartalomválogatást is.

A múzeumok általában egy témához igazítják a tárlatot, és a kurátor feladata, hogy a múzeum saját tárgyait és a kölcsönbe kapott tárgyakat a téma szerint válogassa és kiállítsa.

Végeredményben nem egy véletlenszerűen összehányt tárgyhalomért veszed meg a belépőt, hanem a 19. századi impresszionisták festményeit láthatod akár időrendben, akár az impresszionizmuson belüli irányzatok szerint csoportosítva. A kuráció könnyíti a tárlat (vagy épp a tartalom) befogadását és értelmezését.

Kontextust ad a kontentnek.

A festészet stílusirányzatai és másegyebei rokoníthatók a piac/réspiac felosztásunkkal. Maga a festészet a nagy egész, azon belül az impresszionizmus (és az impresszionizmuson belül a 19. századi francia impresszionizmus és így tovább) más érdeklődőket (célcsoportot) vonz.

 

Ha van réspiac, akkor van réstartalom is

 

A tartalomkurátor réspiacokkal dolgozik (amelyre a cége céloz), és a (pl.) szövegírás legjobb, legrészletesebb cikkeit „állítja ki” úgy, hogy kontextust ad az anyagoknak.

A tartalomkurátor feladata tehát, hogy...

  • kövesse egy terület új anyagait
  • ezeket olvassa el és értelmezze
  • válogassa ki az értékes tartalmat, dobja el az értéktelent, majd...
  • mutassa be a talált anyagokat könnyen fogyasztható formában.

Például ha a héten megjelent 200 tartalommarketinges cikket elolvasom helyetted (én vagyok a szakember, én dolgom, ugye), majd a 10-20 legjobb cikket egy bejegyzésben feldolgozom (összefoglalom a cikkek legfontosabb insightjait és linkelek rájuk), akkor hálás leszel, mert sok időt megspóroltam neked.

A válogatás szempontjai (héten megjelent cikkek vagy épp a tartalomkurációról szóló cikkek vagy a hónap legjobb cikkei) oly bőségesek lehetnek, mint a platform, ahol a kurált tartalmakat gyűjtöd, vagy a tartalom formátuma, ahogyan az anyagokat feldolgozod. Ezekre mindjárt kitérek, de elébb...

 

Kinek higgyek, kinek ne?

 

Az interneten mindenről találsz információt – majd ennek a mindennek az ellenkezőjéről is találsz információt. Ez az egyik probléma.

A másik az, hogy irtózatos információhegyet termelünk minden nap, és ennek nagy része értékelhetetlen szemét és zaj.

Nézd meg, hogy hány ismerősöd van Facebookon (legyen mondjuk 300), és ők naponta átlagosan hány tartalmat „készítenek” (állapotfrissítés, megosztás, lájk stb., tehát minden olyasmi, ami a hírfolyamodban megjelenhet). A világátlag 90 tartalomdarab per felhasználó per hónap – ezt szorozd be az 1 milliárd Facebook-felhasználóval. És ez csak egyetlen weboldal volt a sok közül. A 300 ismerősöd 90 tartalmas átlagával számolva egy hónapban 27 000 tartalom jelenhetne meg a hírfolyamodban (azaz napi 900), de ettől az őrülettől a Facebook algoritmusa megvéd. Ezért (is) csökkennek a céges oldalak elérései (meg a saját profilod állapotfrissítései sem jutnak el mindenkihez, csak azt nem látod kiírva).

Az internet adatmennyiségét már bőven nem terabyte-okban (1000 Gb), nem is petabyte-okban (1000 terabyte), hanem exabyte-okban mérjük (1 millió Gb).

Egy friss (2015 márciusi) cikket találtam arról, hogy mekkorára becsülik az internet adatmennyiségét. Eric Schmidt (a Google ügyvezetője) 5 millió terabyte-ot tippel (vagy másképp: 5 billió gigabyte-ot vagy 5 trillió megabyte-ot). Összehasonlításképp: a most olvasott cikk Wordben 20 kilobyte. Ha már adatfetisizálunk: 4,59 milliárd weboldalra becsülik az internetet (2015. május, és ez csak az indexelt oldalakat jelenti), amit 75 millió szerveren szórt el az emberiség. Ha az összes szervert Magyarország lakóinak adnánk (amit most felkerekítünk 10 millióra), akkor mindannyiunknak jutna 7,5 szerver.

Szóval az interneten rengeteg az információ. Nem csoda, hogy a tartalommarketinget időnként azért kezdik el temetni, mert a sok információ tartalomsokkot okoz(na a kritikusok szerint).

Viszont nem olvasol el mindent (emberileg is lehetetlen lenne). Főleg akkor nem, ha egy tartalomkurátor is segít abban, hogy ne kelljen mindent elolvasnod ahhoz, hogy egy-egy területen naprakész maradhass.

 

A hozzáadott érték és a kuráció főbb előnyei

 

Ebben az igencsak zajos környezetben a válogatott és értelmezett információ értéke óriási.

Hasonló okokból rajongunk a big datáért. A bődületesen nagy adathalmaz önmagában csak ennyi: bődületesen nagy adathalmaz. Rendszerezéssel, feldolgozással és insightkinyeréssel viszont versenyelőny.

A content curation főbb előnyei az alábbiak.

Megbízható forrást adsz. Feltételezem, hogy szakember vagy és jó minőségű anyagokat válogatsz ki. Ezzel sokat segítesz annak, aki vagy most kezdi a szakmát, vagy épp laikus, mert nem ez a szakmája (pl. az ügyfeled). Te ránézésre megmondod az egyflekkes cikkizzadványról, hogy egy általánosságokat (és gyakran tévedéseket) tartalmazó minősíthetetlen hulladék – de aki először olvas a témában, az nem lát át az általánosságokon, nem ismeri fel a tévedéseket és nem feltétlenül tudja, hogy lehet ennél minőségibb anyagokat is készíteni. Tartalomjegyzéket adhatsz a szakterületedhez.

Időt spórolsz. Mint feljebb: ha te átrágod magad rengeteg tartalmon és kiválogatod a gyöngyszemeket, akkor az érdeklődőknek és ügyfeleidnek megspóroltad ezt az időt. Az idő pedig a legértékesebb erőforrása mindenkinek. Érdemes ajándékba adnod: ha spórolsz nekem hetente 20 percet, akkor gondolkodás nélkül feliratkozom a hírleveledre.

Építed a szakértői státuszod. A sorok között kommunikálod azt is, hogy sok szakmai cikket olvasol és ismered a legfontosabb forrásokat.

Thought leadership. Ezt véleményvezérnek szoktam fordítani (mert azt jelenti), de rossz csengése van a szónak. Mindenesetre ha a kurációd ismertsége eléri a kritikus tömeget, akkor a szavad formálni fogja a piacot. Sajnos nem jut eszembe jobb példa: Oprah könyvajánlói best sellerré emelnek könyveket.

Értéket adsz és hasznos vagy. A tradicionális marketing azzal ámítja a cégvezetőket, hogy a fantasztikus, lehengerlő (stb. stb.) cég és reklámja nyeri el az ügyfelek szívét. Legyünk őszinték egymáshoz: nem lesz minden vírusvideó-kísérletből vírusvideó, és minden bámulatos reklámra jut 99 rossz reklám, melyért ugyanúgy sok pénzt fizettek. Ne fantasztikus akarj lenni, hanem hasznos. Könnyebb elérni. A tartalomválogatás pedig hasznos.

Könnyíted az értelmezést. Megadod a kontextust. Ha a tartalom a király (de utálom ezt a kifejezést), akkor a kontextus a királynő.

Gyöngyszem, amiről csak te tudsz. Minden területen vannak mainstream blogok, feltörekvő oldalak és (még) alig ismert szereplők (melyek vagy a frissességük, vagy a réspiacosságuk miatt nincsenek szem előtt). Ha egy területtel behatóan foglalkozol, akkor találni fogsz kiváló, ám kvázi ismeretlen anyagokat. Ha ezeket megosztod, akkor a közönségednek is értéket adsz (elolvashatnak egy olyan anyagot, melyet nélküled talán soha nem találtak volna meg), illetve felkarolsz egy felkarolásra érdemes szerzőt vagy céget. Segíteni és értéket adni öröm.

 

Mi nem tartalomkuráció?

 

Ne értsük félre egymást.

A tartalomkuráció nem annyi, hogy összehánysz sok linket. Ez nem „ki tud több linket megosztani”-verseny, hanem egy módszer arra, hogy a közönségednek segíts.

És nem új (ahogy a tartalommarketing sem az). A múzeumok régóta csinálják kvázi ugyanezt, most épp az online marketingedbe emelheted a gyakorlatot. Ne hagyd magad szőrszálhasogató szakmai vitákba belekeverni, mert nem az elnevezés a lényeg, hanem a módszer.

Fontos, hogy a tartalomkuráció nem tartalomlopás. A feldolgozott anyagok nem a te szellemi műveid, és ennek egyértelműnek kell lennie. Te rendezed őket rendszerbe, te osztod meg a közönséggel, de ettől még nem te szerezted őket.

 

Felhasználási ötletek

 

Elkezdenéd? Adok pár ötletet.

heti/havi poszt. Írsz egy cikket a legjobb anyagokról, amiket a héten találtál. Több digitális ügynökség (Econsultancy, SE Land) gyűjti a friss híreket és kutatásokat, és egy-egy bejegyzésben tálalják, én pedig elolvasom.

hírlevél. Akkor fognak feliratkozni a hírleveledre, ha értéket adsz. Ez talán triviális pontnak tűnik, de sok olyan hírlevelet láthatsz, ahol nem egyértelmű, hogy miért értékes az a heti 1 levél, amit a feliratkozás után kapok. Válogasd az iparágad legfontosabb híreit, majd heti hírlevélben küldd el az összefoglalót és a kommentjeidet.

infografika. Összeszedtél 30 kutatást a blogbejegyzések hatékonyságáról? Hát készíttess belőle egy infografikát! Az infografika hálás tartalomtípus, mert a vizualizált információ általában több megosztást kap, mint az ugyanezen információkat feldolgozó blogbejegyzés. Gyorsabban értjük meg a képi infót.

Facebook-bejegyzés (vagy egyéb social). Valamivel meg kell töltened a hírfolyamodat. Miért ne lehetne ez egy kiváló cikk, ami nemcsak téged érdekelhet, hanem a követőidet is?

Ne bonyolítsd túl a tartalomkurációt, mert nem rakétatudomány. Arra azért figyelj, hogy ne csak más tartalmait oszd meg, mert a szakértőtől elvárják, hogy saját anyagokat is publikáljon.

 

Eszközök és oldalak

 

Scoop.it – Egyklikkesíti a tartalmak megtalálását, kommentelését és publikálását. Kiváló oldal, ha tényleg egy kattintással szeretnél megosztani valamit több oldaladon is.

Curata – Talán ez a vezető szoftver a tartalomkurálási réspiacon. Segít neked megtalálni, rendszerezni, kommentálni, megosztani, elemezni és automatizálni több száz és több ezer tartalmat.

List.ly – Közösségi tartalomkuráció! Hozz létre egy listát („legjobb tartalommarketinges cikkek”, melybe ezt a cikket természetesen berakod). Az olvasóid és ismerőseid ezt kiegészíthetik új cikkekkel és kommentálhatják a lista elemeit. A listát cikkekbe ágyazhatod.

Storify – Közös munkához. Találj tartalmakat, írjatok belőle cikket (közösen!), osszátok meg egy kattintással mindenhol. Google Docs tartalomkurálásra szabva.

Pinterest – Volt (van) parafatáblád, amelyre feltűzdeled a fotókat, friss cikkeket, heti teendőket? A Pinterest hasonló elven működik, csak ez megosztható és webalapú. Egyik legnépszerűbb közösségi platform.

Alltop.com – Több tucat (több száz) tematikus aloldaluk van, pl. content-marketing.alltop.com. Itt a népszerű blogok és oldalak legfrissebb cikkeit találod. Nincs válogatás (bár egy dobozban kiemelik a legnépszerűbb anyagokat) és a figyelt oldalak listája sem teljeskörű, de kiváló oldal, ha egy felületen akarod átnézni, hogy mi történik az adott szakterületen.

Feedly – Olvasni minket és másokat. Elsősorban tartalomfogyasztó eszköz, de blogokat és kapcsolódó cikkeket is könnyedén találhatsz a keresőjükkel.

Evernote – Az egyik legjobb szoftver valaha, ha annyi forrásból dolgozol, mint én. Gyorsbillentyűkkel gyűjtheted a fontos linkeket és jó mondatokat, írhatsz jegyzeteket, gyűjtheted a kapcsolódó anyagokat – és mindent meg fogsz találni. Van már appjuk is, a freemium-modelljüknek köszönhetően az alapszolgáltatások ingyenesek (mint a Dropboxnál).

Ha javasolsz egy jó eszközt, kiegészítem az alábbi listát és megköszönöm. De addig is: lájkold ezt a cikket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkLandingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)
Következő cikk360 szóban minden, amit a tartalommarketingről tudnod kellKövetkező

Ezeket olvastad már?

Miért nem veszed észre a saját elírásaidta?

Veled is előfordult már. Számtalanszor átolvastad a szöveget, és úgy láttad, hogy tökéletes. Aztán valaki

Elolvasom »

Így írj szakmai szöveget, hogy a laikusok is megértsék

Tehát el akarsz adni nekem egy duplakarburátoros fúziós szemöldöknyírót. A konkurencia technológiája messze el van

Elolvasom »

3 trend, amely megváltoztatja a tartalomfogyasztási szokásainkat a közeljövőben

A tartalom már most is rulez, de a technológiai vívmányoknak és a folyamatosan jelen lévő

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.