[Kutatási összefoglaló] Ezért teszi gazdaggá cégedet a tartalommarketing

Még meg se száradt a tinta a szokásos évindító marketingtrend-előrejelzéseken, de a Joe Pulizzi (korábbi Kontent-címlapos) nevével fémjelzett Content Marketing Institute (CMI) és a MarketingProfs közös kutatása után lehet, hogy máris újra kell írnod az éves marketingtervedet. Miért izgalmas számodra kkv-marketingesként vagy ügyvezetőként egy B2B content marketing tematikájú kutatás a tengerentúlról? Egyrészt azért, mert Amerika … Read more

Pinterest-marketing: haladó tippek és gyakorlati tanácsok

Kezdjük a lényeggel: a BizRate felmérése szerint a felhasználók 70 százaléka használja a Pinterestet, amikor ötleteket keres a vásárlásához. A Facebook esetében ugyanez az arány csupán 17 százalék. A Pinterest felel az e-kereskedelmi szektor közösségi médiában történő megosztásainak 41 százalékáért; a Facebook 37 százalékot tudhat magáénak. Ennyit arról, hogy ez a cikk miért szól a Pinterestről, és hogy – bár Magyarországon még van hova fejlődnie platformnak –, a majd’ 1 millió hazai felhasználóval bíró felület használata már-már kötelező. Mi is írtunk róla korábban, de az akkori cikk inkább egyfajta bevezető volt. Kedvcsinálónál azért több, hiszen rengeteg hasznos tippet tartalmazott (például segített létrehozni egy üzleti fiókot), de a mostani anyag inkább a gyakorlatiasabb tanácsokra helyezi a hangsúlyt.

Mit tudhatsz eddig a Pinterestről?

  • A Pinterest-felhasználók 81 százaléka nő, de az új feliratkozók 40 százaléka férfi.
  • Az átlagéletkor 40 év, a fiatalok viszont aktívabbak.
  • Magyarországon tipikusan a 15–35 év közötti nők használják általában divat és kiegészítő kategóriában.
  • Népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy felhő- és képalapú, valamint ingyenes, jól rendszerezett és nem bonyolult a használata.
  • A Pinterest felületén a felhasználók általában ötleteket keresnek későbbi vásárlásaikhoz, ide valóban azért megyünk, hogy vásárlási döntést befolyásoló információkat szerezzünk (még a folyamat elején).
  • A pineket (képeket) ugyanúgy lájkolhatják a felhasználók, sőt, még kommentelhetnek a képek alá.
Nézzük, hogy milyen haladó technikákkal teheted cégedet sikeressé a Pinteresten. Read More

[Esettanulmány] Hogyan vezesd át a cégedet száraz lábbal a tartalommarketing szigetére?

Még mindig meglepően sok cégvezető és szakember mosolyogja meg a tartalommarketinget, bár a többség reakciója inkább tűnik kétségbeesettnek, mint őszintének. Van is rá okuk, hiszen akarva-akaratlanul algoritmusfrissítések és szeszélyes cégóriások kezébe tették le a vállalkozásuk sorsát. Több mint négy éve dolgozom egy olyan iparágban (nyelvoktatás) működő cég marketingeseként, ahol egyszerre zajlik öldöklő és az állami … Read more

Konvertál a beteg? Lesd el az amerikai gyermekkórházak marketingfogásait

Ha egészségügyről van szó, a közönség bizalmának elnyerésén a jó közérzet, a jobb életminőség és végső soron gyógyulás múlhat. A bizalmat azonban nem adják sem könnyen, sem ingyen. Különösen, ha gyermekekről és szüleikről van szó. Pár bizalomerősítő tartalmi fogást most te is elleshetsz az amerikai gyermekkórházaktól: olyanokat, melyeket egyáltalán nem csak az egészségügyben érdemes kipróbálni. … Read more

„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel

Moz, a nagy varázsló személyesen. Rand Fishkin az egyik legismertebb SEO-szakember, a Moz és az Inbound.org alapítója, aki most éppen a startupkultúráról ír könyvet. Védjeggyé vált sárga Pumájával az összes komolyabb marketinges és technológiai konferencia színpadát végigjárta már, miközben a cégvezetői munka megrágta, kiköpte és felvértezte mindazzal a tapasztalattal, ami csak segíthet egy jó vezetőnek … Read more

Lazán kapcsolódó tartalom: kapcsolatfüggőséged az on-brand tartalommal

Te mennyire vagy bátor? Legtöbbet hangoztatott alapvetésünk talán, hogy ha írsz, ne a cégedről, ne magadról vagy a termékedről írj. Ez persze néha elkerülhetetlen – egy termékoldali szöveg vagy egy landing page nehezen szólhat másról, mint amit el akarsz adni. Itt a reklámszövegírási technikáid, az érzelmekre hatás, a problémák bemutatása vagy épp a storytelling segítenek. … Read more

Hogyan találhatod meg a célcsoportod fájdalompontjait?

Ha egyszerű volna, akkor jóval több sikeres kampány születne. De nem az: legtöbbször nehéz megtalálni a célcsoportod valódi fájdalompontjait, ha viszont megleled, akkor onnantól kezdve játszi könnyedséggel szólíthatod meg a potenciális vásárlókat és elkerülheted a lepattanásokat. Pontosan tudni fogod, hogy milyen problémára kell felhívnod az érintettek figyelmét, és ha a problématudatot felébresztetted, akkor az már fél siker.

Ez a siker receptje?

Nem, ez csak egy része. De nagyon fontos összetevője. Szeretném ezért, ha most elültetnél magadban egy gondolatot, mert ennek kiemelt szerepet szánunk: az esetek többségében nem a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal van baj. Lehet, hogy módosítani kell rajta (például az árán vagy vásárlási feltételeken), de ha az nem teljesen őrültség (mint a házi kosztos Uber, a bebukott magyar startup), akkor nagy valószínűséggel nem kell eltemetned azt. Mondjunk egy példát: az egyre csak szaporodó (budapesti) fogászatok már-már kivétel nélkül úgy gondolják, hogy a fogfehérítés lesz az ő csodafegyverük. Van, aki ettől várja a bevételnövekedést, más inkább csalinak használja (és le is akciózza), miközben a piac elképesztően telített már. Nincs olyan nap, hogy ne találkoznánk legalább egy ilyen hirdetéssel, és akkor még a házi szettekről nem is beszélünk. A fogfehérítés nem lett kevésbé kívánatos beavatkozás, inkább ott van a baj, hogy már nem tudják megkülönböztetni ésvagy kiemelni magukat a fogászatok – főleg akkor, ha LED-lámpás kezelést ajánlanak (és nem lézerest), és az értékajánlatok szinte ugyanazok. „A szép mosoly 1 óra alatt” ma már nem elég, amikor brutális verseny van a piacon és egymást tapossák a szereplők. Más lenne a helyzet, ha valaki ezzel próbálkozna: „Megnézzük, betömjük, letisztítjuk, kifehérítjük! Állapotfelmérés, tömés, fogkőeltávolítás és fogfehérítés ___ forintért! Gyere el rendelőnkbe, és nemcsak fehérebb, de egészségesebb fogakkal távozol!” Már ezzel megkülönböztetsz. De ez még közel sem jelenti azt, hogy tisztában vagy a fájdalomponttal. Mert mi van akkor, ha a célcsoportod valójában a peroxidos fogfehérítéstől fél? Akkor hiába ajánlasz nekik nagyobb csomagot és átfogóbb gondoskodást, ha ők eközben erre vágynak titokban: „Peroxidmentes fogfehérítés, hogy egy pillanatig se kelljen aggódnod a mosolyodért!” Étteremként hiába hangsúlyozod az alapanyagok minőségét, ha hozzád leginkább ebédidőben járnak és az elsődleges szempont a gyors kiszolgálás (hogy mindenki időben visszaérhessen a munkahelyére).

A jól megtalált fájdalompont…

…nemcsak forgalmat, hanem konverziót is generál.

Éppen ezért most végig kell vennünk azt, hogyan lelhetsz rá a megcélzott csoport tagjainak fájdalompontjára. Szerinted mi az, amit a fogyasztók keresnek? Mi után kutatnak? Maradjunk a fogászati példánál: van egy rossz fogakkal rendelkező páciens, aki évek óta küzd a fogsorával vagy az instabil (kör)hídjával. Vajon ő mit szeretne? Két dolgot nem keverhetünk össze:
  1. mire vágyik ez a páciens
  2. valójában milyen megoldást keres
A klasszikus dramaturgiában emiatt teszünk különbséget a GOAL (cél) és a NEED (vágy) között: a főhősnek van egy célja („stabil fogpótlással akarom pótolni a hiányt”) és van egy vágya/szüksége („szeretnék főtt kukoricát enni úgy, ahogy gyerekkoromban”). Mindkettő a fogakról szól, mégsem ugyanaz. A karakter a GOAL felől halad a NEED irányába: a főhős a film végéhez közeledve döbben rá, hogy mi az ő NEED-je, mégpedig gyakran a GOAL kontextusában. Luke Skywalker célja a Tatuin elhagyása és a Birodalom elleni harc volt, a szüksége pedig az, hogy biztonságos világban éljen. Ez utóbbit hogy érhette el? Úgy, hogy elpusztítja a Halálcsillagot. Először is tedd fel magadnak a kérdést:

Mi a fogyasztói fájdalom?

Read More

Így írj tartalmat a „műszaki embernek”

Nagyapám műszaki ember. Mérnökként végzett, egész életében gépeket épített és szerelt, még most, hetven felett is áramköröket gyárt a nappaliban. Egy évtizede szenvedek azzal, hogy megtanítsam a nethasználatra. Az egyik legnagyobb problémája, hogy nehezen talál meg olyasmit, amire egyes konkrét munkákhoz szüksége volna. A tervrajzok és ábrák a szakmai oldalakon galériákba hányva, igénytelenül sorakoznak, összeszerelési … Read more

Pinterest-tartalommarketing: a kezdőtől a haladó szintig (tippekkel, példákkal)

A Pinterest hatalmas közösségi média, amelyet valószínűleg még nem használsz te sem. Nyugaton óriásnak számít, itthon viszont réspiacokon hódít. Egyelőre. Az Instagramról szóló cikkünket követően tudtuk, hogy a Pinterestről is születnie kell egy összefoglaló anyagnak. Mit kell tudnod a Pinterestről? A Pinterestet úgy kell elképzelni, mint egy ötletekkel teleaggatott faliújságot. A kulcsszó amúgy az „ötlet” … Read more

Niche tartalommarketing lépésről lépésre: így éred el a legszűkebb réspiacot

Egy tág demográfiai csoportnak akarsz eladni vagy pár száz elkötelezett potenciális vásárlónak? Ha úgy gondolod, hogy van egy réspiac, ahol a terméked vagy szolgáltatásod kiemelkedően sikeres lehetne, akkor tűélesen kell becéloznod ezt a szegmenst. Ebben fogok neked segíteni: lépésről lépésre bemutatom, hogyan hozhatsz létre egy réspiaci tartalomplatformot, hogyan találhatod meg, ismerheted, majd szolgálhatod ki ezt … Read more