Amikor a WordPress és a tartalommarketing találkozik.
Kis gyorstalpaló: a WordPress a világ legnépszerűbb tartalomkezelője (CMS), amely az évek során kinőtte magát, és ma már az elérhető honlapok körülbelül egyharmada ezt a nyílt forráskódú rendszert használja. Ez több százmillió webszájtot takar.
Piaci részesedése közel 60 százalék, és mivel blogrendszerként indult, ezért tökéletes platform azoknak, akik intenzív publikációs tevékenységet szeretnének végezni. Úgy is mondhatjuk, hogy ha valakik, hát WordPress fejlesztői értik, mire van szüksége azoknak, akik céges blogot szeretnének csinálni.
A keretrendszert bemutató mostani cikkünkben nemcsak bemutatjuk az előnyöket, de azt is elmondjuk, hogyan segítheti a WordPress a tartalommarketinget, valamint hogy milyen ingyenes és fizetős bővítmények érhetők el blogoláshoz.
Miért olyan népszerű a WordPress?
Ehhez legalább 10 okot fel tudunk sorolni:
- Egyszerű megtanulni a kezelését (alapszinten).
- Lényegében bármilyen eszközről menedzselhető (PC, táblagép, okostelefon). Ezekről az eszközökről ráadásul könnyű az elérés és a belépés.
- A keresőmotorok imádják. Plusz (jól beállítva) gyors.
- Rengeteg (ingyenes és flexibilis) sablon érhető el hozzá, és még ezeket is személyre szabhatod.
- Pluginok (bővítmények) egész sora asszisztál ahhoz, hogy testre szabd a munkafolyamataidat.
- Könnyedén skálázható.
- Nagy barátja a közösségi médiának.
- Lehetővé teszi, hogy egyszerre többen is kezeljék: eltérő jogosultságokkal, kockázatok nélkül.
- A biztonságos működést a rendszeres frissülések garantálják.
- Olcsó a fenntartása.
Talán túlzás lenne azt állítani, hogy (a cégek számára) azért lett népszerű a blogolás, mert a WordPress megteremtette ehhez az ideális formátumot, de az biztos, hogy elengedhetetlen a szerepe a tartalommarketing múltjában és jelenében.
A fenti listához tegyük hozzá, hogy az optimalizálatlan WordPress-oldal bizony lassú (és belassíthatod a rengeteg pluginnel is), illetve ha nem frissíted föl néhány pluginnel a biztonságot, akkor könnyen törhető. Javasoljuk, hogy ezekhez fejlesztő segítségét kérd, mert bár jó dolog összekattintgatni weboldalakat, de nem mosolyogsz, ha feltörik (vagy még rosszabb: ellopják a felhasználóid adatait).
A döntés soha nem fekete vagy fehér: a WordPressnek előnyei és (fontos: és) hátrányai vannak, ahogyan az egyedi fejlesztéseknek is.
Ha blog, akkor WordPress?
A WordPress ingyenesen elérhető bárki számára, és felhasználóként te döntheted el, hogy a portálrendszer segítségével milyen sablont használsz fel a honlapodhoz. Nemcsak blogokról, hanem konkrét céges honlapok elkészítéséről is beszélünk a több tízezer elérhető és szabadon alakítható témának köszönhetően.
Belépőszinten a villámgyors letöltés és telepítés után azonnal felrakhatod a tartalmaidat, és akár órákon belül kész honlapod lehet. A kezed viszont nincs megkövetve, hiszen egy hozzáértő szakértővel még a kiválasztott sablonokat is személyre szabhatod.
Egyszerű a vezérlőpult kezelése
Nem véletlen, hogy annyian szeretik:
- a webszerkesztésben kevésbé jártas bloggerek számára egyszerű és olcsó a kezelése
- a testreszabhatóság miatt viszont a komolyabb cégek is használhatják
Rugalmasan és sokoldalúan tudsz posztolni, feltölthetsz képeket, videókat, podcasteket, infografikákat vagy Prezi-prezentációkat, mindezt tetszőleges formázási lehetőséggel.
A WordPresst és a tartalommarketinget talán az Isten is egymásnak teremtette.
Ilyen hosszú tutorialokat találtok a YouTube-on róla (régebbi dátummal magyar nyelvű anyagok is elérhetők):
A reszponzivitás nem kérdés
Amióta a Google előnyben részesíti a reszponzív (mobilbarát) weboldalakat, azóta a WordPressnek még inkább emelkedett a népszerűsége, hiszen a keretrendszer folyamatosan fejleszti magát, és változatai egyre inkább akadálymentesek .
Arról beszélünk, hogy nemcsak a felhasználók által látható végeredmény, hanem az adminisztrációs felület is támogatja a más platformokon történő munkát, és a portálrendszer tökéletesen megfelel azoknak az elvárásoknak, amit a Google mobile-first alapú stratégiája támaszt a weblapokkal szemben.
Hogy erre miért van szükség? Azért, mert a mobilos felhasználók száma folyamatosan emelkedik, és világviszonylatban már 2014-ben lehagyta a desktopot. Nem történhet meg, hogy egy weboldal asztali gépen vagy laptopon jól néz ki, mobilon viszont komoly akadályba ütközik a felhasználó a tartalomfogyasztás során.
A WordPress egyik legnagyobb előnye viszont épp az, hogy a kiválasztott reszponzív sablonok azonnal képesek az optimális megjelenésre, és nem kell külső programozói segítség ahhoz, hogy a tartalom akadálymentes legyen a különféle eszközökön.
Leegyszerűsíti a SEO-t
A keresőoptimalizálás lényegében gyerekjáték lehet az olyan bővítményekkel, mint a Yoast SEO, hiszen pontosan követhető pontok szerint határozza meg a tartalmat menedzselő felhasználó feladatait.
Eltéveszteni sem lehet, hogy hova kell beírni
- a kulcsszavadat
- a metaadatokat
- és azonnal látható (egy preview segítségével), hogy a végeredmény miképp fog kinézni a Google keresőjében
Több mint portálrendszer
A WordPress 35 ezernél is több bővítményt kínál fel telepítésére a felhasználóknak, és a folyamatos fejlődés miatt a keretrendszer ma már nemcsak blogolásra vagy honlapok gyors felépítésére alkalmas.
Olyan pluginek érhetők el, amelyekkel termékkatalógusok, formanyomtatványok és kapcsolatfelvételi űrlapok is beépíthetők a honlapokba, így haladóbb tudással vagy egy ügyes szakértő segítségével – sok más mellett – akár az e-commerce szereplői is felépíthetik saját webshopjaikat.
Bizony, ami régen több hónapig tartó költséges fejlesztéssel volt csak elérhető, annak most jelentősen redukálódik az erőforrásigénye.
A legjobb e-commerce-bővítmények
…amelyeket ingyen megkaphatsz, csak le kell őket töltened, majd telepítened, hogy indulhasson a munka érdemi része.
- WooCommerce
- WP Ecommerce
- Marketpress
- Cart66Lite
- iThemes Exchange
- Jigoshop
- Ecwid
- Easy Digital Downloads
- Shopp
- Shopify
Hogyan segít a WordPress a kifogástalan tartalommarketingben?
Egyszerűen: önmagát adja.
Tegyük fel, hogy elhatároztad, a WordPress segítségével készítesz el egy honlapot, és meghatároztad már a céljaidat is. Már tudod, hogy a hagyományos menüpontok közé a blogot is be kell építened, és gondoskodnod kell annak rendszeres frissüléséről.
De hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Mikor és milyen bővítményeket kell használnod, telepítened, és mi a feladatod?
1. lépés:
Miután elkészítetted a tervet, építs be a Vezérlőpultodba egy publikációs naptárat (Editorial Calendar vagy Edit Flow). Ez segít abban, hogy átlásd az előtted álló feladatot, és hogy azokat szabadon módosíthasd. Mikor podcastelsz, mikor írsz cikket, mikor töltesz fel videót?
A publikációs naptárral előre láthatod a teendőket.
2. lépés:
Jöhet a tartalom, és a statikus tartalommal szemben most a periodikusan frissülő anyagokról beszélünk. Bár az írás/forgatás/podcast elkészítésében nem segít (ahhoz tudás és gyakorlat szükséges), a WordPressre számíthatsz a tartalom megfelelő prezentálásában.
Nézd meg a CM Curated List Manager nevű kurátorbővítményt, amivel rendszerezheted és kategorizálhatod a tartalmaidat.
3. lépés:
Építs listát, mégpedig e-mail címekből, hiszen van már kiváló tartalmad, amibe beépítheted a CTA-kat. A feliratkozók gyűjtésében az OptinMonster, a SumoMe vagy a CM Popup Banners segít.
4. lépés:
Oszd meg (a közösségi médiában) és uralkodj.
A közösségi média kihagyhatatlan része a tartalommarketingnek, hiszen a Facebookra, LinkedInre vagy Twitterre linkelt anyagok sok száz vagy ezer emberhez juthatnak el akár jelentős ráfordítás nélkül. Nézzünk ehhez pár hatásos eszközt: AddToAny Share Buttons, Easy Twitter Feed Widget Plugin, Social Warfare.
5. lépés:
Elemezz, mert vakon vezetni balesetveszélyes. Ebben a Google Analytics Vezérlőpultba beépíthető bővítménye vagy a Better Google Analytics segíthet.
Tartsd be ezt az 5 szabályt:
- Mindig teszteld a honlapodat, hogy megfelelően működik-e mobilon is. Folyamatosan monitorozd (az Analytics segítségével), hogy mekkora forgalom érkezik mobilról.
- Ne használj olyan külső megoldásokat (e-mail optin boxokat), amelyek nem reszponzívak. Teszteld, hogy a telepített bővítmények jól működnek-e mobilon. Minden kampányindítás előtt olvasd át az oldalt, nyomogasd a gombokat, nézd meg különböző kijelzőkön.
- Figyelj arra, hogy a honlapod elég gyors-e, és hogy nem tart-e túl sokáig a betöltés (ellenőrizheted a PageSpeed Insights segítségével). Különösen a blognál törekedj arra, hogy annak betöltése villámgyors legyen.
- Optimalizáld a posztokban használt képeket, például 200 kB-nál ne legyenek nagyobbak.
- Érd el, hogy minél több ember látogassa meg a legjobb tartalmadat. Az lesz a hivatkozási alap, hiszen amiatt töltenek majd el a felhasználók több időt az oldaladon. vagyis abból konvertálhatsz még több feliratkozót.
És persze tervezz és mérj. Mindig, mindent. Ha megfelelő bővítményeket használsz, akkor a WordPress tökéletes asszisztenciát nyújt majd, hogy olyan tartalommarketinged legyen, amilyenre mindig is vágytál.
10 hasznos és ingyenes plugin céges bloghoz
- Editorial Calendar vagy Edit Flow. Két különböző pluginről beszélünk, de mind a kettő a publikáció menedzselésében segít. A belépőszintű, de rendkívül népszerű Editorial Calendar kiváló tervező a posztoláshoz, és lojális asszisztens, ha az ötleteidet is vezetni szeretnéd. Az Edit Flow egy szinttel komolyabb, és már-már félprofi szerkesztőségi jellegű munkafolyamatokat tesz lehetővé, hiszen nagy mennyiségű posztokra és több szerkesztőre tervezték.
- Easy Content Templates. Nem szeretnéd, ha minden posztod ugyanúgy nézne ki? Hogy a publikáció még véletlenül se legyen unalmas, az Easy Content Templates mintasablonokat ad neked, amiket könnyű kezelni és felhasználni a saját céljaidra.
- Simple Share Button Adder. Egyszerű bővítmény azoknak, akik a népszerű közösségimédia-felületek ikonjait meg akarják jeleníteni a weblapjukon. A plugin előnye, hogy mindenki kedvére alakíthatja, mit, hogyan és hol jelenít meg, legyen az Facebook, LinkedIn, Reddit, Tumblr vagy Pinterest.
- Yoast SEO. A fentebb már ismertetett Yoast SEO az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel könnyedén elvégezheted a keresőoptimalizálási feladatokat. Nem kell kockaszemüveges szakinak lenni, hogy megadd a metaadatokat, a bővítmény ráadásul segít a hibák kijavításában, hiszen egy sor tanácsot ad arra, hogyan lehet a SEO hibátlan.
- Google Analytics for WordPress. Szintén Yoast-fejlesztés, de most azoknak kedveskednek, akik a saját oldaluk kezelőfelületén szeretnék látni a honlap látogatottsági adatait. Az on-page megoldással nem kell külön Analyticset megnyitnod, hogy pontos adatokat láss, hányan olvasták posztjaidat.
- Jetpack. Minden az egyben bővítmény, amely leegyszerűsíti az oldalad kezelését: nemcsak megmutatja a látogatottsági adatokat, de a statisztikák mellett biztonsági szolgáltatásokat is nyújt, hogy még hatékonyabb lehessen a munkád.
- Contact Forms & Website Analytics by HubSpot (régebben Leadin). Marketingautomatizációs és leadkövető plugin, amivel az oldalad látogatóit könnyedén konvertálhatod át vásárlókká. Segít a leadek menedzselésében és az előzmények tárolásában is.
- Akismet. Hogy a kommentszekció se maradjon ki. Az Akismet abban segít, hogy automatizált módon szűrhesd ki a kéretlen tartalmakat (spameket) a kommentekben.
- OptinMonster. Címlistát szeretnél építeni? Az egyszerűen kezelhető OptinMonster abban segít, hogy megszerzett e-mail-címek jó helyre kerüljenek. Integrálható a Mailchimppel és a HubSpottal.
- W3 Total Cache. Mert a villámgyors oldalbetöltés minden felhasználónak álma. A W3-mal játék a tömörítési eljárás, ha a kiválasztott WordPress-témád nem tartalmazza integráltan ezt a funkciót.
Landing page WordPress-bővítmények segítségével?
A landoló vagy érkező oldalnak is hívott landing page egy olyan aloldal a honlapodon, amelynek a konverzió a célja (ez pedig lehet feliratkozás, letöltés, vásárlás stb.).
Bár a Kreatív Kontrollnál mi az Instapage-t használjuk, szerencsére sok olyan WordPress-bővítmény érhető el a neten, amelyek segítségével jól működő landing page-eket készíthetsz akár minimális erőbedobással és pénzbefektetéssel.
Az Instapage (ma már) az egyik legjobb érkezőoldal-készítő alkalmazás, amit a nagyobb ügynökségek is szívesen használnak. Az Instapage-ben összeállított oldalaidat WordPress alatt egy saját Instapage-pluginen keresztül tudod publikálni, ez egy kész oldalnál csak az URL megadását és egy gomb megnyomását jelenti.
Landing page-re éhes marketingednek itt vannak még a hasznos pluginek.
- Kalium (59 dollár)
- a LeadX (46 dollár)
- az Urip (49 dollár)
- a Launchkit (59 dollár)
- a SmartMvP (44 dollár)
- vagy az xLander (49 dollár)
Ezekkel a bővítményekkel kiválóan személyre szabhatod a weboldaladat, és az általuk kapott segítséggel elérheted üzleti céljaidat.
Show More