Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Hogyan segíti a WordPress a tartalommarketinget?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: céges blog, tartalommarketing

Amikor a WordPress és a tartalommarketing találkozik.

Kis gyorstalpaló: a WordPress a világ legnépszerűbb tartalomkezelője (CMS), amely az évek során kinőtte magát, és ma már az elérhető honlapok körülbelül egyharmada ezt a nyílt forráskódú rendszert használja. Ez több százmillió webszájtot takar.

Piaci részesedése közel 60 százalék, és mivel blogrendszerként indult, ezért tökéletes platform azoknak, akik intenzív publikációs tevékenységet szeretnének végezni. Úgy is mondhatjuk, hogy ha valakik, hát WordPress fejlesztői értik, mire van szüksége azoknak, akik céges blogot szeretnének csinálni.

A keretrendszert bemutató mostani cikkünkben nemcsak bemutatjuk az előnyöket, de azt is elmondjuk, hogyan segítheti a WordPress a tartalommarketinget, valamint hogy milyen ingyenes és fizetős bővítmények érhetők el blogoláshoz.

Miért olyan népszerű a WordPress?

Ehhez legalább 10 okot fel tudunk sorolni:

  1. Egyszerű megtanulni a kezelését (alapszinten).
  2. Lényegében bármilyen eszközről menedzselhető (PC, táblagép, okostelefon). Ezekről az eszközökről ráadásul könnyű az elérés és a belépés.
  3. A keresőmotorok imádják. Plusz (jól beállítva) gyors.
  4. Rengeteg (ingyenes és flexibilis) sablon érhető el hozzá, és még ezeket is személyre szabhatod.
  5. Pluginok (bővítmények) egész sora asszisztál ahhoz, hogy testre szabd a munkafolyamataidat.
  6. Könnyedén skálázható.
  7. Nagy barátja a közösségi médiának.
  8. Lehetővé teszi, hogy egyszerre többen is kezeljék: eltérő jogosultságokkal, kockázatok nélkül.
  9. A biztonságos működést a rendszeres frissülések garantálják.
  10. Olcsó a fenntartása.

Talán túlzás lenne azt állítani, hogy (a cégek számára) azért lett népszerű a blogolás, mert a WordPress megteremtette ehhez az ideális formátumot, de az biztos, hogy elengedhetetlen a szerepe a tartalommarketing múltjában és jelenében.

A fenti listához tegyük hozzá, hogy az optimalizálatlan WordPress-oldal bizony lassú (és belassíthatod a rengeteg pluginnel is), illetve ha nem frissíted föl néhány pluginnel a biztonságot, akkor könnyen törhető. Javasoljuk, hogy ezekhez fejlesztő segítségét kérd, mert bár jó dolog összekattintgatni weboldalakat, de nem mosolyogsz, ha feltörik (vagy még rosszabb: ellopják a felhasználóid adatait).

A döntés soha nem fekete vagy fehér: a WordPressnek előnyei és (fontos: és) hátrányai vannak, ahogyan az egyedi fejlesztéseknek is.

Ha blog, akkor WordPress?

A WordPress ingyenesen elérhető bárki számára, és felhasználóként te döntheted el, hogy a portálrendszer segítségével milyen sablont használsz fel a honlapodhoz. Nemcsak blogokról, hanem konkrét céges honlapok elkészítéséről is beszélünk a több tízezer elérhető és szabadon alakítható témának köszönhetően.

Belépőszinten a villámgyors letöltés és telepítés után azonnal felrakhatod a tartalmaidat, és akár órákon belül kész honlapod lehet. A kezed viszont nincs megkövetve, hiszen egy hozzáértő szakértővel még a kiválasztott sablonokat is személyre szabhatod.

Egyszerű a vezérlőpult kezelése

Nem véletlen, hogy annyian szeretik:

  • a webszerkesztésben kevésbé jártas bloggerek számára egyszerű és olcsó a kezelése
  • a testreszabhatóság miatt viszont a komolyabb cégek is használhatják

Rugalmasan és sokoldalúan tudsz posztolni, feltölthetsz képeket, videókat, podcasteket, infografikákat vagy Prezi-prezentációkat, mindezt tetszőleges formázási lehetőséggel.

A WordPresst és a tartalommarketinget talán az Isten is egymásnak teremtette.

Ilyen hosszú tutorialokat találtok a YouTube-on róla (régebbi dátummal magyar nyelvű anyagok is elérhetők):

 

A reszponzivitás nem kérdés

Amióta a Google előnyben részesíti a reszponzív (mobilbarát) weboldalakat, azóta a WordPressnek még inkább emelkedett a népszerűsége, hiszen a keretrendszer folyamatosan fejleszti magát, és változatai egyre inkább akadálymentesek .

Arról beszélünk, hogy nemcsak a felhasználók által látható végeredmény, hanem az adminisztrációs felület is támogatja a más platformokon történő munkát, és a portálrendszer tökéletesen megfelel azoknak az elvárásoknak, amit a Google mobile-first alapú stratégiája támaszt a weblapokkal szemben.

Hogy erre miért van szükség? Azért, mert a mobilos felhasználók száma folyamatosan emelkedik, és világviszonylatban már 2014-ben lehagyta a desktopot. Nem történhet meg, hogy egy weboldal asztali gépen vagy laptopon jól néz ki, mobilon viszont komoly akadályba ütközik a felhasználó a tartalomfogyasztás során.

A WordPress egyik legnagyobb előnye viszont épp az, hogy a kiválasztott reszponzív sablonok azonnal képesek az optimális megjelenésre, és nem kell külső programozói segítség ahhoz, hogy a tartalom akadálymentes legyen a különféle eszközökön.

Leegyszerűsíti a SEO-t

A keresőoptimalizálás lényegében gyerekjáték lehet az olyan bővítményekkel, mint a Yoast SEO, hiszen pontosan követhető pontok szerint határozza meg a tartalmat menedzselő felhasználó feladatait.

Eltéveszteni sem lehet, hogy hova kell beírni

  • a kulcsszavadat
  • a metaadatokat
  • és azonnal látható (egy preview segítségével), hogy a végeredmény miképp fog kinézni a Google keresőjében

Több mint portálrendszer

A WordPress 35 ezernél is több bővítményt kínál fel telepítésére a felhasználóknak, és a folyamatos fejlődés miatt a keretrendszer ma már nemcsak blogolásra vagy honlapok gyors felépítésére alkalmas.

Olyan pluginek érhetők el, amelyekkel termékkatalógusok, formanyomtatványok és kapcsolatfelvételi űrlapok is beépíthetők a honlapokba, így haladóbb tudással vagy egy ügyes szakértő segítségével – sok más mellett – akár az e-commerce szereplői is felépíthetik saját webshopjaikat.

Bizony, ami régen több hónapig tartó költséges fejlesztéssel volt csak elérhető, annak most jelentősen redukálódik az erőforrásigénye.

A legjobb e-commerce-bővítmények

…amelyeket ingyen megkaphatsz, csak le kell őket töltened, majd telepítened, hogy indulhasson a munka érdemi része.

  • WooCommerce
  • WP Ecommerce
  • Marketpress
  • Cart66Lite
  • iThemes Exchange
  • Jigoshop
  • Ecwid
  • Easy Digital Downloads
  • Shopp
  • Shopify

Hogyan segít a WordPress a kifogástalan tartalommarketingben?

Egyszerűen: önmagát adja.

Tegyük fel, hogy elhatároztad, a WordPress segítségével készítesz el egy honlapot, és meghatároztad már a céljaidat is. Már tudod, hogy a hagyományos menüpontok közé a blogot is be kell építened, és gondoskodnod kell annak rendszeres frissüléséről.

De hogyan néz ki mindez a gyakorlatban? Mikor és milyen bővítményeket kell használnod, telepítened, és mi a feladatod?

1. lépés:

Miután elkészítetted a tervet, építs be a Vezérlőpultodba egy publikációs naptárat (Editorial Calendar vagy Edit Flow). Ez segít abban, hogy átlásd az előtted álló feladatot, és hogy azokat szabadon módosíthasd. Mikor podcastelsz, mikor írsz cikket, mikor töltesz fel videót?

A publikációs naptárral előre láthatod a teendőket.

2. lépés:

Jöhet a tartalom, és a statikus tartalommal szemben most a periodikusan frissülő anyagokról beszélünk. Bár az írás/forgatás/podcast elkészítésében nem segít (ahhoz tudás és gyakorlat szükséges), a WordPressre számíthatsz a tartalom megfelelő prezentálásában.

Nézd meg a CM Curated List Manager nevű kurátorbővítményt, amivel rendszerezheted és kategorizálhatod a tartalmaidat.

3. lépés:

Építs listát, mégpedig e-mail címekből, hiszen van már kiváló tartalmad, amibe beépítheted a CTA-kat. A feliratkozók gyűjtésében az OptinMonster, a SumoMe vagy a CM Popup Banners segít.

4. lépés:

Oszd meg (a közösségi médiában) és uralkodj.

A közösségi média kihagyhatatlan része a tartalommarketingnek, hiszen a Facebookra, LinkedInre vagy Twitterre linkelt anyagok sok száz vagy ezer emberhez juthatnak el akár jelentős ráfordítás nélkül. Nézzünk ehhez pár hatásos eszközt: AddToAny Share Buttons, Easy Twitter Feed Widget Plugin, Social Warfare.

5. lépés:

Elemezz, mert vakon vezetni balesetveszélyes. Ebben a Google Analytics Vezérlőpultba beépíthető bővítménye vagy a Better Google Analytics segíthet.

Tartsd be ezt az 5 szabályt:

  1. Mindig teszteld a honlapodat, hogy megfelelően működik-e mobilon is. Folyamatosan monitorozd (az Analytics segítségével), hogy mekkora forgalom érkezik mobilról.
  2. Ne használj olyan külső megoldásokat (e-mail optin boxokat), amelyek nem reszponzívak. Teszteld, hogy a telepített bővítmények jól működnek-e mobilon. Minden kampányindítás előtt olvasd át az oldalt, nyomogasd a gombokat, nézd meg különböző kijelzőkön.
  3. Figyelj arra, hogy a honlapod elég gyors-e, és hogy nem tart-e túl sokáig a betöltés (ellenőrizheted a PageSpeed Insights segítségével). Különösen a blognál törekedj arra, hogy annak betöltése villámgyors legyen.
  4. Optimalizáld a posztokban használt képeket, például 200 kB-nál ne legyenek nagyobbak.
  5. Érd el, hogy minél több ember látogassa meg a legjobb tartalmadat. Az lesz a hivatkozási alap, hiszen amiatt töltenek majd el a felhasználók több időt az oldaladon. vagyis abból konvertálhatsz még több feliratkozót.

És persze tervezz és mérj. Mindig, mindent. Ha megfelelő bővítményeket használsz, akkor a WordPress tökéletes asszisztenciát nyújt majd, hogy olyan tartalommarketinged legyen, amilyenre mindig is vágytál.

10 hasznos és ingyenes plugin céges bloghoz

  1. Editorial Calendar vagy Edit Flow. Két különböző pluginről beszélünk, de mind a kettő a publikáció menedzselésében segít. A belépőszintű, de rendkívül népszerű Editorial Calendar kiváló tervező a posztoláshoz, és lojális asszisztens, ha az ötleteidet is vezetni szeretnéd. Az Edit Flow egy szinttel komolyabb, és már-már félprofi szerkesztőségi jellegű munkafolyamatokat tesz lehetővé, hiszen nagy mennyiségű posztokra és több szerkesztőre tervezték.
  2. Easy Content Templates. Nem szeretnéd, ha minden posztod ugyanúgy nézne ki? Hogy a publikáció még véletlenül se legyen unalmas, az Easy Content Templates mintasablonokat ad neked, amiket könnyű kezelni és felhasználni a saját céljaidra.
  3. Simple Share Button Adder. Egyszerű bővítmény azoknak, akik a népszerű közösségimédia-felületek ikonjait meg akarják jeleníteni a weblapjukon. A plugin előnye, hogy mindenki kedvére alakíthatja, mit, hogyan és hol jelenít meg, legyen az Facebook, LinkedIn, Reddit, Tumblr vagy Pinterest.
  4. Yoast SEO. A fentebb már ismertetett Yoast SEO az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel könnyedén elvégezheted a keresőoptimalizálási feladatokat. Nem kell kockaszemüveges szakinak lenni, hogy megadd a metaadatokat, a bővítmény ráadásul segít a hibák kijavításában, hiszen egy sor tanácsot ad arra, hogyan lehet a SEO hibátlan.
  5. Google Analytics for WordPress. Szintén Yoast-fejlesztés, de most azoknak kedveskednek, akik a saját oldaluk kezelőfelületén szeretnék látni a honlap látogatottsági adatait. Az on-page megoldással nem kell külön Analyticset megnyitnod, hogy pontos adatokat láss, hányan olvasták posztjaidat.
  6. Jetpack. Minden az egyben bővítmény, amely leegyszerűsíti az oldalad kezelését: nemcsak megmutatja a látogatottsági adatokat, de a statisztikák mellett biztonsági szolgáltatásokat is nyújt, hogy még hatékonyabb lehessen a munkád.
  7. Contact Forms & Website Analytics by HubSpot (régebben Leadin). Marketingautomatizációs és leadkövető plugin, amivel az oldalad látogatóit könnyedén konvertálhatod át vásárlókká. Segít a leadek menedzselésében és az előzmények tárolásában is.
  8. Akismet. Hogy a kommentszekció se maradjon ki. Az Akismet abban segít, hogy automatizált módon szűrhesd ki a kéretlen tartalmakat (spameket) a kommentekben.
  9. OptinMonster. Címlistát szeretnél építeni? Az egyszerűen kezelhető OptinMonster abban segít, hogy megszerzett e-mail-címek jó helyre kerüljenek. Integrálható a Mailchimppel és a HubSpottal.
  10. W3 Total Cache. Mert a villámgyors oldalbetöltés minden felhasználónak álma. A W3-mal játék a tömörítési eljárás, ha a kiválasztott WordPress-témád nem tartalmazza integráltan ezt a funkciót.

Landing page WordPress-bővítmények segítségével?

A landoló vagy érkező oldalnak is hívott landing page egy olyan aloldal a honlapodon, amelynek a konverzió a célja (ez pedig lehet feliratkozás, letöltés, vásárlás stb.).

Bár a Kreatív Kontrollnál mi az Instapage-t használjuk, szerencsére sok olyan WordPress-bővítmény érhető el a neten, amelyek segítségével jól működő landing page-eket készíthetsz akár minimális erőbedobással és pénzbefektetéssel.

Az Instapage (ma már) az egyik legjobb érkezőoldal-készítő alkalmazás, amit a nagyobb ügynökségek is szívesen használnak. Az Instapage-ben összeállított oldalaidat WordPress alatt egy saját Instapage-pluginen keresztül tudod publikálni, ez egy kész oldalnál csak az URL megadását és egy gomb megnyomását jelenti.

Landing page-re éhes marketingednek itt vannak még a hasznos pluginek.

  • Kalium (59 dollár)
  • a LeadX (46 dollár)
  • az Urip (49 dollár)
  • a Launchkit (59 dollár)
  • a SmartMvP (44 dollár)
  • vagy az xLander (49 dollár)

Ezekkel a bővítményekkel kiválóan személyre szabhatod a weboldaladat, és az általuk kapott segítséggel elérheted üzleti céljaidat.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA legkisebb ellenállás törvénye a szövegírásban és a storytellingben
Következő cikkÉlőben az inOrbit 2017-rőlKövetkező

Ezeket olvastad már?

Forráskritikai kisokos: honnan tudod, hogy jó forrást használsz?

Májusban arról írtunk, hogyan dolgozhatsz több forrásból, és már abban a cikkben is kiemeltük, hogy

Elolvasom »

Mihez kezdj leiratkozóiddal, hogy hasznot hajtsanak neked?

A leiratkozásoktól nem kell félned. Jót tesznek a listádnak. Ha persze túl sokan iratkoznak le

Elolvasom »

Összeférhetetlenség a szövegírásban

Bajt jelent-e, ha a szövegíród a konkurenciádnak is dolgozik? Ha csak egy magánzó szerződ van,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.