Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 17 perc

Hogyan írj esettanulmányt?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: elemzés, esettanulmány, tartalomkészítés

Imádjuk az esettanulmányokat, de még a legjobb dolgokat is könnyű elrontani, ha nem figyelünk oda bizonyos szabályokra (és emiatt elkövetjük a gyakori hibákat).

Egy kis kulisszatitok: az elmúlt másfél évben az esettanulmány címkével ellátott cikkeink mintegy 25 ezer olvasót értek el, pedig mi „csak” az Instagramról, a landingekről és a Facebook-hirdetésekről írtunk.

Azt tudjuk, hogy egy jól elkészített esettanulmány érdekes és hasznos (gyakorlati) tudást ad az olvasónak, ezért nem csoda, hogy minden szektorban örömmel olvassák. Hiszen azt mutatja be, hogy egy sokaknál fennálló problémát hogyan oldottunk meg.

De miért szeretjük azt mi, készítők? Azért, mert egy esettanulmány erősíti a szakmai hitelünket és segít abban, hogy a potenciális vevők felfigyeljenek ránk. Csakhogy jó (és legfőképpen érdekes) esettanulmányt írni piszkosul nehéz.

Ez a cikk ehhez a munkához ad neked tippeket.

Mi az esettanulmány?

Az esettanulmány segítségével egy már megtörtént jelenséget vizsgálunk azáltal, hogy nemcsak adatot gyűjtünk és információt elemzünk, de elméletalkotói tevékenységet is végzünk. Leegyszerűsítve: ez egy analízis adott projektről, kampány(ok)ról vagy akár vállalkozásról.

Tartalmazza a potenciális megoldásokat, a végrehajtható és implementálható műveleteket, valamint a sikerhez vagy kudarchoz vezető okok megnevezését. Leegyszerűsítve: probléma bemutatása, megoldási lehetőségek felvázolása, konkrét és általad javasolt megoldás elemzése.

Az esettanulmány által pontosabb képet kaphatunk arról, hogy az adott jelenség miért történt úgy, ahogy, és hogy azzal kapcsolatban mit érdemes még vizsgálni a jövőben.

A kutatás középpontjában a „hogyan” és a „miért” áll, és összefoglaló, leleplező jellege miatt a formátum rendkívül népszerű lett az utóbbi évtizedekben. Már nemcsak a tudományos területeken, hanem a vállalkozások életében is használhatók.

Típusai:

  • Magyarázó (angolul explanatory). Arra fókuszál, hogy egy eseményt vagy egy megoldást bemutasson, vagyis az okozati összefüggéseket igyekszik objektíven feltárni.
  • Értelmező, felderítő, feltáró (exploratory). A nagyobb horderejű vizsgálódások tartoznak ide, és ez a típus általában azt bizonyítja be a szöveg végén, hogy további vizsgálatok szükségesek. Ha a magyarázó azt mutatja meg, hogy 1+2=3, akkor az értelmező arra világít rá, hogy 1 és 2 hogyan viszonyul egymáshoz, illetve a végeredmény kijelentése milyen további következményekkel jár.
  • Kollektív, csoportos (multi-case). Az a célja, hogy több esettanulmányból készítsen egy újat. Maradva a példánknál: több kutatás vizsgálja, hogy 1+2 az mennyi, nézzük meg és hasonlítsuk össze őket, miképp jött ki a 3 ezeknél.
  • Belső, lényegre koncentráló (intrinsic). Azért végzik, hogy az egyedi, sajátos esetet jobban megértsék a vizsgálat által, az esettanulmány készítését a belső érdeklődés határozza meg. Miért 1 és 2 összeadásán van a hangsúly?
  • Eszköz jellegű (instrumental). Segítségével a készítő előbbre szeretne jutni egy jelenség megértésében, ezért az adott esetet azért vizsgálja, hogy pontosítsa az adott probléma értelmezésére kialakított elméletet.

A magyarázó kutatás a „Mi az oka?” vagy „Mi a kapcsolata?” kérdésre válaszol. A felderítő azt vizsgálja, hogy „Mi történt?” vagy „Mik a főbb jellemzői?” az adott esetnek. A kollektív szerint „Hogyan? Milyen feltételek esetében történik…?”.

Egy másik felosztás szerint:

  • felderítő
  • leíró
  • és értelmező típusokat különböztetünk meg.

A felderítő esetében előkutatásokról beszélünk, leírónál az adott jelenség narratív leírásra fókuszálunk, az értelmező kapcsán pedig egy elmélet alkotása és a létező elméletet ellenőrzése a cél.

Egy esettanulmány vizsgálhat:

  • embereket
  • csoportokat
  • helyszíneket
  • szervezeteket
  • eseményeket

Korábban Dani is írt már róla, hogyan érdemes nekifogni egy esettanulmánynak, én most erre a tudásbázisra kérek még lapot, hogy még átfogóbb lehessen az általad írt esettanulmány.

1. Az előkészület, avagy ne rohanj fejjel a falnak

Mielőtt nekikezdenél bármilyen munkának, először is határozd meg, hogy milyen típusú esettanulmányt szeretnél írni, illetve hogy mi illik a te célközönségedhez.

  • Miért készül az adott esettanulmány? Mi a célja?
  • Milyen kutatási módszertan keretében vizsgálódsz?
  • Milyen erőforrások állnak a rendelkezésedre?
  • Milyen mennyiségű kutatásra van lehetőséged és szükséged?
  • Kiknek szól az esettanulmány? Hol helyezkednek el az olvasóid a tölcsérben? Miről szeretnének ők olvasni?
  • Szöveges legyen vagy erősen vizuális a kész anyag?
  • Hosszú legyen vagy rövid?
  • Mennyire alaposan mutassa be a problémát és annak megoldását? Legyen szimpla magyarázó vagy mélyebben analizáló felderítő?
  • Mit vársz te a szóban forgó eset tanulmányozásából?
  • Hogyan fogod az esettanulmányt terjeszteni?

Minden apróság számít: ha úgy érzed, hogy a te célközönséged szeret olvasni, akkor bátran eleresztheted a gyeplőt, és akkor a terjesztésnél is inkább arra figyelsz, hogy a kész anyag letölthető legyen.

Miért írtam azt az alcímben, hogy ne rohanj fejjel a falnak? Azért, mert ezen a ponton nemcsak az alapokat kell átgondolnod, hanem akkor jársz a legjobban, ha az egész folyamatot végigelemzed a fejedben.

  1. Elolvasod ezt a cikket (és minden mást, amit a témában találsz).
  2. Jegyzetelsz az esettanulmány létrehozásával kapcsolatban. A témádat legfeljebb annyi ideig érinted, ameddig szükséges, vagyis hogy tudd, miképp szeretnéd azt bemutatni az olvasóidnak. A cél az, hogy átlásd: hogyan épül majd fel a munkafolyamatod. Mi a kezdet, mi a vég (lásd 3. pont).
  3. Döntéseket hozol. A téma és a célközönség infografikát igényel, amit a weboldaladon mutatsz be. A téma és a célközönség hosszabb, átfogó elemzést követel, amit letölthetővé teszel. A téma rövid szöveges tartalmat igényel sok képpel (szemléltetéssel), ezért blogposztként és sok képi magyarázattal élesíted.
  4. Összegezd, hogy ehhez milyen kutatásokat kell végezned.

Ezen a ponton tehát felméred, hogy mit vársz az eset tanulmányozásától. Bármit is választasz, mindig tartsd észben, hogy az adott szituációt (esetet) nemcsak elemzed kell, de egyértelmű megoldást kell mutatnod.

Nincs rosszabb annál, mint amikor

nem kapunk mást, mint egy vagy két diát néhány számmal.

2. Határozd meg ésvagy pontosítsd a témádat

Ez a rész kerülhet az 1. pont elé, ha már van konkrét ötleted, de az is előfordulhat, hogy az ember a vasárnapi rántott húshoz keresi a vendégeket. Értsd: tudod, hogy kiknek szeretnél írni és hogyan, de még nem tudod, hogy mit.

Ha ez utóbbi áll fenn, akkor kutasd le, hogy melyik téma érdekli a legjobban az olvasóidat/vásárlóidat. Melyik a legnépszerűbb cikked? Melyik az a kérdés, amit a legtöbben és vagy legtöbbször tesznek fel? Melyik termék/szolgáltatás iránt érdeklődnek a legjobban vagy melyiket szeretnéd erősíteni?

Értelemszerűen olyan dologról írj, ami az ideális vásárlódat érdekelheti és amibe neked sem törik bele a bicskád. Az a cél ugyanis, hogy az olvasód érezze:

  • otthonosan mozogsz az adott témában
  • tisztában vagy az adott iparág és a vásárlók szükségleteivel

Ekkor már tudnod kell, hogy ki a célközönséged és hogy az adott téma miért lehet vonzó nekik. Nézzünk egy példát: főhősünk könyvkiadás során segít a wannabe szerzőket, és erre a szolgáltatásra szeretné felhívni a figyelmüket.

a) A célközönség nem csupán az írást kedvelők halmaza, akik szentül hiszik, hogy egyszer majd befejezik a könyvüket (vagy nekikezdenek), hanem azok, akiknek már csak az utolsó pontot kell odarakni a százoldalas kötetük végére.

b) Az anyag hosszabb lélegzetű és letölthető lesz, mert a célközönség szeret olvasni. Igényli a pontos magyarázatokat, kapcsolatokat, összefüggéseket.

c) Értelmező, feltáró jelleggel készíti el a szerző az esettanulmányt. A cél, hogy megmutassa: magánkiadásban is kiadható egy könyv, erre vannak példák és best practice-ek, ő pedig az egyik ismeretlen szerzőnek így és így segített (példák és konkrétumok).

d) Kommunikálja a végeredményt. Elmondja, hogy az általa nyújtott megoldás konkrétan mit eredményezett.

3. Jöhet a kutatás

A fenti példa is megmutatja, hogy a kutatásod kétirányú lesz:

  • belső
  • külső

A belső kutatás lényege, hogy a rendelkezésedre álló saját adatokat gyűjtöd ki és katalogizálod. Vagyis milyen konkrét tevékenységet végeztél az ismeretlen szerzőnek; hogyan értél el 100 százalékos konverziónövekedést; miképp újítottad meg a fogatlan páciens mosolyát?

A külső kutatás a nem saját információkat keresi és rendszerezi. Csúnyán mondva: ez a könyvtárazás (offline vagy online, mindegy). Vagyis hogy áll most a magánkiadás piaca? Hasonló konverziónövekedés még hogyan érhető el és milyen benchmark adatok állnak a rendelkezésedre? Milyen orvosi módszerek állnak rendelkezésedre az adott probléma megoldásakor? Mit mond a szituációról a szakma, a tudományos világ? Sőt, vannak-e hasonló esettanulmányok?

Előfordul, hogy már a téma kiválasztását is meghatározza a nyerhető információk összessége, de te általában fordítva fogsz gondolkodni. Megvan, hogy miről készítesz esettanulmányt, és ahhoz keresel forrásokat.

Dani is leírta: adatok nélkül nincs jó esettanulmány, mivel te nem élménybeszámolót készítesz. Számokkal és eredményekkel alátámasztott munkát teszel le, mert az esettanulmány tények és élmények összessége, és alapja a hitelesség.

3.2. Ha szükséges, szervezz le interjúkat

Előfordul, hogy a kutatáshoz valakit meg kell interjúvolnod. Erre ne fáradságként és nyűgként tekints, hiszen ezzel csak még hitelesebb lehet a végeredmény (főleg, ha fel is tünteted a szövegben az interjú tényét). Persze vannak itt is szabályok, amiket érdemes betartani.

Az egyik legfontosabb, hogy az interjúkra alaposan készülj fel: mielőtt leülnél az interjúalanyoddal beszélgetni, már tudnod kell, hogy milyen irányba viszed el a beszélgetést.

A kérdések összeírása előtt összegezd, hogy mit szeretnél kapni a beszélgetéstől (milyen információkra van szükséged), majd próbálj meg felvázolni egy lehetséges ívet magadnak, amit követni fogsz.

Magánkiadós példánknál maradva: az esettanulmány készítője meginterjúvol egy írót, akivel nem dolgozott együtt és akinek nem segített. A beszélgetés során ki akarja mondatni az íróval, hogy milyen jó lett volna, ha kapott volna segítséget a publikáció során. A beszélgetés íve éppen ezért valahogy így fog kinézni:

  1. Miért akart regényt írni? (puhít a kérdező)
  2. Mi volt a célja?
  3. Mit csinált?
  4. Miben lehetett volna hatékonyabb a feladat végrehajtása? (vagyis miért nem érte el a célját 100 százalékban?)
  5. Jobb lett volna-e, ha kap segítséget? (hogy célját 100 százalékban elérje)

A kérdéseket az ív ismeretében fogalmazod meg.

4. Jöhet a tervezés

Ezután még csak piszkozatszerűen készítesz egy vázlatot. Ez a vázlat viszont tükrözi a végső felosztást, hiszen ebbe a négy pontba dobálod be a kigyűjtött és rendelkezésre álló infóidat:

  • felvezetés (esetleírás)
  • fennálló probléma ismertetése
  • következmények ismertetése (mi történik akkor, ha nem oldódik meg az adott probléma)
  • a megoldás maga

A felvezetésbe kerül például a rövid összefoglaló, a fennálló problémák ismertetésébe a statisztikák, a következményekhez a megoldás nélküli állapot eredményeit pakolod, a megoldás pedig átfogóan ismerteti, hogy mit tettél te.

Lássuk a mi példánknál maradva, hogy mit csinál ekkor főhősünk:

1. Felvezetés. Költői kérdés: működik-e a magánkiadás? Az esettanulmány szerzője segített valakinek, aki röviden ezt és ezt az eredményt érte el. A feladat nehézségei (könyvesboltok és könyvkiadók uralma, vásárlói szokások) röviden. A szekció tartalmazza az utalást a pozitív végkifejletre.

2. Fennálló probléma ismertetése. Hazai és nemzetközi magánkiadás statisztikái, eredményei, plusz előrejelzések. Mit mondanak mások (áthidalható-e a probléma)? A feladat nehézségeinek jobb kibontása. A szekció tartalmazza az utalást arra, hogy a nehézségek megoldhatók.

3. Következmények. Mi van akkor, ha nem magánkiadásban adod ki a könyvedet? Mi van akkor, ha magánkiadásban adod ki, de elszúrod?

4. Megoldás. 

Amikre ügyelj:

Mindig mondj el egy sztorit

Mégpedig az elejétől a végéig. Az emberek szeretik a jó történeteket, másrészt a számok szárazak és unalmasak. A kettő együtt viszont: kiváló esti olvasmány és az olvasód sem dobja el az esettanulmányod a legújabb Leslie L. Lawrence-kötet miatt.

Meséld el, hogy ki a példavásárlód és mit csinált... hogy mi a célja, mik a vágyai, és hogy mit tettél te azért, hogy az ő vágyait kielégítsd.

Emlékezz: a marketingben a storytelling legalapvetőbb szabálya, hogy sohasem te vagy a főhős. Mindig az ügyfeled, a potenciális vásárlód a főszereplő.

Sződd bele az esettanulmányba:

  • élményeket
  • feszültségeket
  • hibákat
  • reakciókat
  • konfliktusokat
  • örömöket
  • váratlan elemeket
  • sikereket
  • kudarcokat

Ügyelj a személyességre és ügyelj a tárgyilagosságra is. Nem kell elbújnod az esettanulmány mögé (mint szerző), de a szakmai tanulságok objektívek legyenek.

Használj számokat és idézeteket

Sokat. A jó esettanulmány statisztikákkal és adatokkal támasztja alá mondanivalóját. Ne csak bemutass valamit, hanem támaszd is alá azt.

Ezeket már a vázlatba beépítheted (vagy utalást tehetsz róla, hogy adott ponton használni szeretnél adott statokat, idézeteket, megerősítéseket).

Szelektálj

A belső és külső kutatásból szerzett információkon legalább kétszer menj végig és szelektálj. Amire nincs szükség, dobd ki.

A legapróbb részletek kidolgozása helyett a begyűjtött információk feldolgozására figyelj. Ebben az esetben nagy a felelősséged, hiszen el kell döntened, hogy mi a lényeges és mi a kevésbé lényeges elem.

5. A vázlat kidolgozása

Avagy elkezded kibontani a vázlatot, és haladsz a megoldás és konklúzió irányába. Először kiírod egyben az egészet, majd félreteszed és néhány nap múlva újra átfutod a szövegett. Ekkor még csak arra figyelsz, hogy egységes egészet alkot-e az esettanulmány, helyesírással és elírással kapcsolatos dolgokkal nem foglalkozol.

A vázlat kidolgozásakor finomítasz a struktúrán, ami ideális esetben így néz ki:

  1. Bevezetés. Tartalmazza a kulcsprobléma felvezetését és az esettanulmány céljának bemutatását, valamint a potenciális végkifejletet, hiszen az esettanulmány által happy endet akar az olvasó. Sőt, gyakorlati tudást, és már az elején tudnia kell, hogy ezt végül megkapja.
  2. Konkrét probléma ismertetése. Ki, mit, miért?
  3. Háttér. A háttérinformációk és tények bemutatása (statok, adatok), a legfontosabb információk felsorolása. Kontextusba helyezed a konkrét problémát, valamint demonstrálod, hogy alaposan lekutattad az adott esetet és rendelkezel a megoldáshoz szükséges tudással/tapasztalattal.
  4. Következmények. Mi lett volna, ha...
  5. Alternatívák. Dolgozd ki a lehetséges alternatívákat és magyarázd el, hogy miért nem azokat az alternatívákat választottad. Jöhet a pro-kontra.
  6. Javasolt megoldás. Hogyan oldottad meg a konkrét problémát. Magyarázd el, hogy miért azt a megoldást választottad. Támogasd bizonyítékokkal és érvekkel, hozz fel bátran anekdotákat (saját tapasztalatot). Utalj vissza a háttérre.
  7. Konklúzió. Az esettanulmány végén öszefoglalod az eredményeket. Tanulságot közölsz.

6. Végső revízió és formázás

A végeredményt könnyedén fogyasztható formába öntöd, vagyis tagolsz:

  • alcímek
  • képek
  • listák/felsorolások
  • kiemelések (félkövér, dőlt)

A címmel a legvégén foglalkozol. A revízió során pedig ügyelsz a helyesírásra, valamint arra, hogy a cím és a tartalom megfelelő kapcsolatban áll-e egymással.

A végső formátum kapcsán új információt nem tudunk közölni, ezt Dani a korábbi cikkben remekül összeszedte.

5 gyakori hiba, amit te ne kövess el

  1. Nem a megfelelő eseteket dolgozod fel. Vagyis olyan esettanulmányt írsz, ami nem érdekli a célközönséged.
  2. Nem a megfelelő embereknek írsz. Jót, de rossz célközönségnek.
  3. Jogi aggályok merülnek fel. Bizonyos információk közlésére nem kaptál engedélyt.
  4. Rossz kérdéseket tettél fel és rossz oldalról vizsgáltad meg a témát.
  5. Nem elég széles körű a vizsgálódás.

A korábbi cikk és a mostani anyag kellő mennyiségű tudást tartalmaz ahhoz, hogy végre te is nekikezdj a saját esettanulmányod megírásának. Ha a munkához alázatosan állsz hozzá, akkor olyan végeredmény születik, ami hatékonyan kommunikálja a szakmai hitelességedet és stabilizálja a pozíciódat a piacon.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk[Eseménykommunikációs kisokos] Hogyan hozhatod felszínre a rendezvényedben rejlő kommunikációs kincseket?
Következő cikkEgy fillért sem adok a cuccodért! (5 lépés, hogy az unalmas terméked izgalmas megoldássá alakítsd)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan adj jó ajánlatot (és hogyan értékesíts úgy, hogy nem tűnsz értékesítőnek)?

Ismerem az egyetlen előnyt, amelyre szükséged van. Oké, ez talán egy kicsit hatásvadász és elcsépelt

Elolvasom »

Hogyan forradalmasítja a big data a kkv-s marketinget?

Belegondoltál már abba, hogy mekkora adatot generálsz egyetlen nap alatt a számítógépeden, a laptopodon és

Elolvasom »

Így rúgd be a funneled, és száguldozz a leadgyűjtés és a retargeting sztrádáján (Funnel Hacking Live 2019)

A sikeres ember ismérve, hogy nem rest tanulni másoktól. Ezért hát a Funnel Hacking Live

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.