Blogot vezetsz és rendszeresen frissíted. Nagyon jól teszed, nem sok jobb üzleti döntésed lehet annál, hogy belevágtál.
Fenn is kell tartanod a rendszerességet, mert a tartalom hosszú távon jövedelmez neked: ha eléred az 50 bejegyzést, a statisztikák szerint már 53 százalékkal növekedik a forgalmad, száz posztnál megháromszorozódik.
A HubSpot benchmarkjai szerint a blogposztok számának növelése a forgalmadat is szépen megnöveli.
Mivel olvasod a blogunkat, már azt is tudod, hogyan ne vágd haza egy év alatt a sajátodat, és hogyan találj jó témákat hozzá.
Az írás mégis rengeteg idődet veszi el, nagyon sok energiát fektetsz bele. Szeretnéd, ha valaki megkönnyítené végre neked a blogolást.
Ez a cikk éppen ezért készült: 11 olyan eszközt találsz itt, amely gyorsabbá, könnyebbé és egyszerűbbé teszi az üzleti blog vezetését.
1. Buzzsumo
Témát találni is nehéz, jó témát pedig még nehezebb.
Nem az a jó téma, amelybe sok kulcsszót bele tudsz zsúfolni (a kulcsszavakkal ne foglalkozz annyit), hanem az, amit sokan megosztanak (ha ez a cél).
A Buzzsumo ugyanúgy indexeli a tartalmakat, mint a Google – de ez az eszköz nem a kulcsszavakra, hanem a közösségi médiás szereplésre figyel.
Beírsz egy kulcsszót és megkapod azokat az anyagokat, amelyek a népszerűbb közösségi médiumokban a legtöbb megosztást kapták. Elég jó kiindulási alap, nem? (De.)
Ha a szövegírás legjobban terjedő anyagai érdekelnek, akkor csak beírom a copywriting keresési kifejezést, és találok 6,6 ezer Facebook-megosztással büszkélkedő anyagot.
Ingyenesen is használhatod: napi néhány keresést futtathatsz így le, ha pedig egyszerre több blogot futtatsz, ha használod social kampányaidhoz, ha egész csapatot tartasz fenn tartalomgyártásra, akkor elő is fizethetsz.
Ebben az is jó, hogy egy rakás hasznos funkcióhoz nyersz hozzáférést: több találatot tekinthetsz meg, szűrhetsz nyelv és ország szerint.
Így olyan témákban írhatsz, amelyek korábban már bizonyítottak, tehát bebiztosíthatod a sikered.
2. Open Site Explorer
Beírod az oldalad címét, és kiadja az összes aloldaladat – aszerint rendezve, hogy melyek kapták a legtöbb bejövő linket.
Ha tudod már, hogy a bejövő link milyen hasznos, akkor ebben a percben épp az eszközt próbálod ki. Minél több linket kap egy anyag, annál jobban rangsorol (ergo annál nagyobb keresőforgalmat kap).
Az elmúlt években erősen megkérdőjeleződött, hogy mégis mennyit érnek a backlinkek a rangsorolásban. Valójában nem az értékükről van szó, hanem arról, hogy egyre nehezebb olyan linkeket szerezni, amelyek valóban értékesek, a Google ugyanis tűzzel-vassal irtja a mesterséges linképítést.
A cél az, hogy azért hivatkozzon rád valaki (remélhetőleg minél erősebb oldalak), mert minőségi tartalmat gyártasz, ami hasznos, ami érdekes. Amit az emberek azért osztanak meg egymással, mert élvezik fogyasztani.
Andrey Lipattsev, a Google senior stratégája nemrég megosztotta, melyik az algoritmus 3 legerősebb eleme, amelyek alapján eldől, ki kerülhet egy találati oldal tetejére. Ezek között van a tartalom – és a linkek is. A linképítés tehát korántsem halott, csak meg kellene már tanulni jól csinálni.
Folyamatosan ellenőrizd a blogodat, és ha több bejövő linket szeretnél, akkor nézd meg a legtöbbet hivatkozott anyagaidat, és írj hozzájuk hasonló cikkeket.
De hogyan írj jó cikkeket? Segít ez a 40 oldalas e-könyv, ami egyetlen letöltésre van tőled:
[urlap]
*Az e-könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.
3. SEMRUSH
Ez az a SEO-eszköz, amire mindig is vágytál, akkor is, ha eddig nem tudtál róla.
A SEMRUSHnak mindössze egy URL-t kell adnod, és azonnal megtudhatod, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre a legjobban rangsorol az oldalad, hogy kik a konkurenseid, és hogy mennyi organikus forgalmad érkezik az adott keresőkifejezésekből.
Bónuszként azt is láthatod, hány és milyen backlinkje van az oldaladnak és milyen horgonyszövegekkel hivatkoznak rád.
Javaslatokat is kaphatsz arra, hogy milyen keresőkifejezésekre érdemes még rágyúrnod, illetve hirdetned.
Neil Patel oldalát elemezzük, mert van rajta mit.
Persze a teljes szolgáltatás fizetős, viszont ahogy a Buzzsumo esetében is, úgy a legfontosabb adatokhoz itt is ingyen hozzáférhetsz, ráadásul rendkívül egyszerű és látványos formában. Ami a legjobb: a szolgáltatás a magyar Google adatokat is képes feldolgozni.
4. W3 Total Cache
Minél gyorsabban tölt be az oldalad, annál nagyobb forgalommal számolhatsz. Ez két okból van így:
- A lassan betöltődő oldalakat a látogatók tekintélyes része néhány másodperc után elhagyja, különösen akkor, ha mobilról szeretnék megnyitni – a látogatóid ugyanis türelmetlenek, és aki a metróban vagy az ebédszünetben netezik a kis képernyőn, hatványozottan az. Ha tehát villámgyorsan betöltesz, többen döntenek majd a maradás mellett.
- A Google előrébb rangsorolja majd az oldalad. Azt gondolhatnád, hogy egyszerűen azért van ez, mert a Google tudja, hogy a gyorsan betöltődő oldalakat jobban szeretjük, ez viszont nem feltétlenül van így. A Moz.com egy esettanulmányában például arra jutottak, hogy a betöltési sebesség önmagában semmilyen hatással nem volt a rangsorolásra. Viszont a több látogató (lásd előző pont), a hosszabb oldalon eltöltött idő és a többi hasonló faktor viszont nagyon is befolyásolhatja a helyezésed. Tehát a betöltési sebesség egy közvetett faktor.
A W3 Total Cache egy Wordpress-plugin, és a kódod optimalizálásával gyorsítja fel az oldaladat. A legjobb, hogy nem kell értened a kódoláshoz, mert magától értetődő a beállítás, illetve nagyon felhasználóbarát leírásokból tudhatod meg, hogyan használhatod a kiegészítőt.
5. Crazy Egg
A Google Analytics mellé telepítsd ezt a webanalitikai eszközt is – tökéletesen kiegészíti.
Nemcsak hőtérképet kapsz, hanem azt is megtudhatod, hogy meddig görgetnek a látogatóid az oldalon, hová néznek, hová kattintanak, de még forgalmi forrás szerint is szétválogatja az aktív felhasználókat és így csatornára bontva követheted, hogy a nagyon egyértelmű gombodat vajon miért nem találják meg (magyarán látod, hogy ki mit csinál az oldaladon).
Fontos infók ezek, mert ez alapján jobb bejegyzéseket írhatsz – hiszen tudod, milyen az ideális hossz, vagy épp milyen résznél szoktad általában elveszíteni az olvasóid többségét.
Forgalom szerint választhatsz a neked tökéletes csomagok közül, a legkisebb csak 9 dollár havonta, és mivel rendkívül hasznos adatokat kapsz az optimalizáláshoz, ez a kis befektetésed valószínűleg sokszorosan megtérül.
6. Five Second Test
Hasonló, egyszerűbb, ám ugyanolyan hasznos megoldás a Five Second Test.
Beszédes neve mutatja, hogy a rendszerbe beírod egy adott weboldalad, a szolgáltatás pedig véletlenszerű felhasználóknak mutatja meg, és egészen pontosan 5 másodpercig.
Ezután a felhasználók néhány rövid kérdésre kell, hogy válaszoljanak: az oldal mely része ragadta meg a figyelmüket, mire emlékeznek a legélénkebben (megadhatsz konkrét kérdéseket vagy célokat is).
Beírhatod például, hogy milyen szolgáltatást vagy terméket árulsz, a felhasználók visszajelzései alapján pedig megtudhatod, hogy azt látják-e meg először, amit te szeretnél.
Miért olyan fontos ez?
Azért, mert bármely weboldalnak csak másodpercei, ha nem századmásodpercei vannak arra, hogy első benyomást tegyen látogatóira. Ilyen rövid idő alatt pedig több célt is teljesítenie kell.
- Töltődjön be az oldal. Az aranyszabály, hogy 3 másodperc alatt töltsön be teljesen, egy adott oldal mérete pedig ne haladja meg összességében a 3 megabájtot. (Olvass el 8 UX-alapvetést)
- Legyen vizuálisan meggyőző. Ha túlzsúfolod az oldalt, nehéz lesz irányítani a felhasználó figyelmét, ezért érdemes csak a legszükségesebb dizájnelemeket, képeket elhelyezned rajta.
- Ha a hajtás felett található a CTA, vonzza a tekintetet, ha egy fontos információ, akkor oda irányítsd a szemet. Hiába alkalmazol barokkos vizuális megoldásokat, ha üzeneted közben elvész a zajban.
Amit a felhasználó először meglát, erőteljesen képes meghatározni későbbi hozzáállását az oldalhoz, a brandhez.
A Five Second Test segít, hogy hús-vér embereken próbáld ki megoldásaidat, tehát A/B tesztek futtatására is ideális.
A szolgáltatás egyébként alapvetően ingyenes: ha tesztelsz, akkor krediteket kapsz, ezeket elköltheted arra, hogy saját teszteket indíts.
7. Qualaroo
Ha már a valódi feedbackről beszélünk, itt van még egy eszköz, ami segít ezeket begyűjteni.
Véleménye mindenkinek van, és az analitikából csak adott mennyiségű információt nyerhetsz ki. Tudni fogod, ha egy adott tartalmad nem sikeres, hogy egyből visszafordulnak-e a látogatók vagy csak nem osztják meg a közösségi médiában, nem kattintanak át a kívánt oldalra és így tovább. Ez viszont egyoldalú feedback: az adatokból következtetéseket vonsz le és feltételezéseket gyártasz.
A Qualaroo egy szolid felugró ablakot helyez el az oldaladon, így megkérdezhetsz a látogatóidtól bármit. Megadhatsz kész válaszokat, de rájuk bízhatod, hogy például a témajavaslataikat gépeljék be.
Az előnye leginkább az, hogy nem egy egész kérdőívet társz eléjük (hajh, a 15 kérdésből álló kérdőívek!), nem kérsz adatokat & egyetlen kattintással válaszolhatnak – és bár ebből azért még nem lesznek átfogó adataid, néhány száz ilyen véleményből már elképesztően értékes információkhoz jutsz bármiről, ami fúrja az oldaladat (átvitt és szó szerinti értelemben is).
8. Editorial Calendar
Beszéltünk már arról, hogy egy jól vezetett bloghoz milyen fontos a tartalomnaptár elkészítése. Ha hetekre, hónapokra előre meghatároztad a témákat, nem kell majd idegesen keresgélned naponta, hogy miről írj, nem lesznek csúszások, és kényelmesen úgy alakíthatod a naptáradat, hogy olyan témákat dolgozz fel, amelyekről tudod, hogy sikeresek.
Ehhez sokan egyszerűen Excelt vagy Google táblázatokat használnak, de ennél létezik professzionálisabb megoldás.
Feltéve, hogy WordPress alapú oldalt használsz, az Editorial Calendar pluginben hasznos társra lelsz. Naptár nézetben láthatod és menedzselheted időzített posztjaidat, drag&drop módszerrel, tehát egyszerűen és gyorsan.
A különféle poszttípusoknak külön naptárakat is létrehozhatsz (amikor például podcasteket vagy videókat teszel közzé), összességében sokkal hatékonyabban kezelheted és jobban átláthatod a vázlatokat, időzített posztokat, mint a Bejegyzések fül alatt, ami egy ömlesztett rettenet.
9. Yoast SEO
Továbbra is a WordPressnél maradunk: a Yoast az a bővítmény, amelyre szükséged lesz, ha még a publikálás előtt tudni akarod, hogy megfelelően keresőoptimalizáltad-e a szövegedet.
A Yoast annyira egyértelműen hasznos, hogy nem is voltam benne biztos, helyet kapjon-e a listán: ha nem használod, akkor most azonnal telepítsd, mert nem élhetsz nélküle.
A céges oldalak forgalmát a HubSpot felmérése szerint a blogolás és a SEO növeli legjobban – szerényen javaslom, hogy a kettőt együtt végezd.
Mit tud pontosan?
- Megépítheted vele az oldaltérképedet
- Menedzselheted, hogyan jelennek meg tartalmaid a közösségi oldalakon
- A meta címeket és leírásokat is optimalizálhatod
- Minden bejegyzés alatt megadhatod a legfontosabb kulcsszavakat, és azonnal láthatod, hányszor szerepelnek a címben, leadben, szövegtörzsben, URL-ben
- Külön optimalizált címet adhatsz a bejegyzéseknek
- Template-eket hozhatsz létre, tovább optimalizálva megjelenésed a találati oldalakon
A Yoast rengeteg opciót kínál, használata egyszerű és a mindennapokban gyorsan rutinná válik.
10. Toggl
Szövegíróink rengeteg céges blogot vezetnek, elképesztően sok briefet olvastunk már és sok száz személyes beszélgetésen vagyunk túl a témában. Éppen ezért pontosan tudjuk, hogy a blogírás kiszervezésének fő oka általában az, hogy egyszerűen nincs idő a szövegek megírására.
Az időmenedzsment egyébként sem egyszerű feladat, az írásnál azonban különösen trükkös. Soha nem tudhatod előre, hogy egy blogbejegyzéssel mennyi munkád lesz: témát találni, annak utána olvasni, kihozni belőle minden hasznosat, illusztrációkat keresni vagy készíteni hozzá... és közben féken tartani a social media állandó nyüzsgését.
A Toggl abban segít neked, hogy a segítségével egyszerűen mérheted az időt, amit blogoddal töltesz. Tudni fogod, mennyi időbe telik átlagosan egy bejegyzés megírása, hogy melyek a leginkább időrabló feladatok, hogy hol tudnál a folyamaton optimalizálni vagy éppen mi az, amit muszáj delegálnod.
A szolgáltatás nagyon egyszerű, néhány kattintással máris használhatod, és ha elfelejtenéd, utólag is megadhatod, így pedig látni fogod, mennyire vagy hatékony.
11. Coffitivity
Vannak, akik akkor képesek igazán hatékonyan dolgozni, ha egyedül ülnek le a gép elé, kikapcsolják a rádiót, kizárják a macskát, még az ablakot is becsukják.
Mások legkreatívabb pillanataikat akkor élik meg, amikor például egy kávézóban ülnek – a nyugati szabadúszó copywriterek kedvenc munkahelyei a hangulatos vagy az agyonbrandelt kávézók, de hidd el nekem, hogy híres írók és költők generációi se véletlenül az ilyen helyeken töltötték mindennapjaikat.
Kutatások is bizonyítják, hogy az ilyen egyenletes háttérzaj segíthet a hatékonyságban – de mitévő legyél, ha egy csendes irodában dolgozol, vagy éppen otthonról? Egyszerű, nyisd meg a Coffitivity oldalát.
Nem kifejezetten az írást segítő eszköz ez, de a tapasztalatok (és a tudományos kutatások) szerint az ilyen munkáknál kiemelkedően hatékonyan működik: többféle alapzaj közül választhatsz, és csak egy fülhallgatóra lesz szükséged hozzá – és esetleg a valódi kávéra.
Konklúzió
Ha már blogolsz, akkor ne hagyd abba. Optimalizáld a munkafolyamataidat, szervezd ki, amit kell, de ne hagyd abba.
A blog az egyik legjobb leadgeneráló eszköz, ha profi módon használod, célközönséged minden csoportját megszólíthatod vele, kifogásokat kezelhetsz, brandet építhetsz: marketinged kb. minden területén hasznot hoz.
Persze segítség nélkül ritkán képes az ember maximalizálni a hatékonyságát, ezért azt javaslom, legalábbis próbálj ki minden szolgáltatást, amit ezen a listán látsz.
Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy miután felvértezted magad az összes hasznos digitális segéddel, hogyan kerülheted el, hogy mégis elszúrd a blogodat, akkor olvasd el ezt a cikket is, mert részletes útmutatást adok róla.
Show More