Van-e okod félni a hosszabb cikkektől?
Nincs. Ez persze így túl egyszerű lenne, szóval fejtsük egy kicsit jobban ki. Szinte mindenki fél attól, hogy hosszú cikket írjon, mert „mi van akkor, ha nem olvassák el” és az egész elsüllyed a világháló tengerében. Elvégre úton-útfélén ezt halljuk: „á, az emberek nem is olvasnak”, meg kinek van erre ideje. A szóbeszéddel szemben most foglalkozzunk inkább a tényekkel: 1. A hosszabb tartalmak jobban szerepelnek a Google rangsorában, az ahrefs pedig egy komolyabb (cirka 2 millió kulcsszavat magába foglaló) elemzés után el is készítette azt a grafikont, ami megmutatja, hogy a találati listán előrébb kerülnek a hosszabb cikkek. Persze ezek „csak 750-800” szavas anyagok (viszonyításképp a sokak által preferált 2000 karakteres cikkek általában 300 szó alatt maradnak). Nem véletlen, hogy a Backlinko kutatása is a fentebbi megállapítást támasztja alá.(Az ahrefs adatit látod a képen)
2. A serpIQ 2012-es kutatásának eredményét már sokszor láthattátok nálunk is (ez már egyértelműen kimutatja, hogy a 2000+ szavas cikkek mekkora előnyt jelentenek):
3. A BuzzSumo szerint a hosszabb cikkeket többször osztják meg: Bármennyire is szeretnék sokan vagy bármennyire is él egy ilyen kép az emberek fejében, a rövidebb cikkek nem hatékonyabbak és egy néhány száz szavas cikk nem feltétlenül visz előre, hiába van belőle több. A hosszabb cikk előnye ugyanis épp az, hogy több értéket tudsz adni. A hosszabb cikkeket:- elolvassák és szeretik őket a felhasználók (az sem baj, ha egy megfelelően tördelt cikket csak átfutnak, hiszen az elejétől a végéig történő precíz olvasásnál is fontosabb az, hogy a célszemély megkapja az üzenetet, amit küldtél neki)
- többen osztják meg
- több ember iratkozik fel belőlük
- többen fognak követni a közösségi médiában általuk