Úgy érzem, a marketingesek, online szakemberek nem egészen értik, mi az az esettanulmány.
Az elmúlt fél évben tűnt fel, hogy a konferenciákon hiába harangozzák be, hogy egy-egy előadás esettanulmányokat fog bemutatni, végül legtöbbször nem kapunk mást, mint egy vagy két diát néhány számmal.
Ez különösen akkor frusztrál, amikor közvetíteni vagy okulni ülök be egy előadásra, mert az ilyen kontextusából kiragadott információkkal nehéz bármit kezdeni – csak annyit látsz, hogy valami valakinek működött.
Hogy pontosan mi és hogyan?
És ez hogyan ültethető át a te marketingedbe? Mindez a legritkább esetben derül ki. (Még rosszabb, ha mindez egyszerű önpromóként működik: az előadó hoz néhány számot arról, hogy milyen eredmények érhetők el mondjuk egy bizonyos keresőoptimalizálási szolgáltatással, amelyet persze ő biztosít.)
Ezért most megmutatom, hogyan készíts esettanulmányt.
Mi is leírunk olyanokat, hogy 17 565%-kal magasabb konverziót érhetsz el X idő alatt, ha előfizetsz a Marketingszoveg.com blogjára – de ez egy olyan megállapítás, amelyet le tudunk hivatkozni, konkrét esettanulmánnyal, statisztikákkal tudjuk bemutatni, hogy nem csak a macska sétált végig a billentyűzeten.
A mi példánknál maradva: nem is volna értelme ilyen számokkal véletlenszerűen dobálóznunk, hiszen alig van két ugyanolyan ügyelünk. Egyikük béltisztítással foglalkozik, másikuk szervereket ad bérbe. Van, aki ruhamárkát épít, más duguláselhárítással tölti a mindennapjait. Ha nem tudnánk bemutatni azt, hogy az egyes technikák hogyan működhetnek más iparágakban, ha ezeket a számokat nem helyeznénk kontextusba és adnánk alternatívákat, tényleg dolgozhatnánk véletlenszám-generátorral.
Nézzük, egyáltalán miért éri meg ezt a cikket végigolvasnod.
Miért kell neked esettanulmány?
Egy esettanulmány két téren hajt neked kiemelkedő hasznot.
Erősíti a szakmai hiteledet.
Megmutathatod, hogy egy témához valóban kiválóan értesz, hogy nem csak bullshiteket tudsz hangoztatni, de konkrét számokkal, eredményekkel vagy képes konkrét módszerek eredményeiről beszámolni. Értelemszerűen a saját szolgáltatásod hitelét is erősítheted ezzel.
Az esettanulmány alapja lehet akár user-generated content is. Ha azt látod, hogy egyes vásárlók, ügyfelek visszaírnak neked, leírják, hogy a terméked milyen eredményeket hozott nekik, hogyan működött, készíts velük interjút, kérj be több adatot, és ezekből építsd fel. Ha valódi arcot tudsz a tanulmány mögé rakni, sokkal hatékonyabbá teszed is egyben.
Megoldasz egy problémát
Hiperreleváns tartalmat készíthetsz azzal, hogy egy olyan probléma megoldását mutatod be részletesen, amely a célközönséged nagy részénél valószínűleg megvan. A megoldást át tudják ültetni, fel tudják használni.
Ahhoz, hogy ez segítse az elköteleződésüket, még csak az sem kell, hogy tényleg ki is próbálják a megoldást saját maguk – elég ha tudják, hogy tényleg működne náluk. Érezni fogják nem csak azt, hogy meg tudod oldani a problémáikat – hanem azt is, hogy jól ismered az ő helyzetüket. Ez pedig a hitelesség alapja.
Hogyan írd meg az esettanulmányt?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.