Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 18 perc

A #Godislove plakátkampány esettanulmánya

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Esettanulmány, Marketing
  • Címkék: Coca-Cola, egyházi kommunikáció, esettanulmány, godislove

Számomra is izgalmas projekten vagyunk túl, október 31-ig volt néhány fővárosi helyen látható egy plakátkampányunk, ami online ügynökségként mindenképpen érdemel pár szót: mennyibe került a kampány, milyen koncepció mellett futott és miért volt szükség offline eszközre?

A kommunikációs környezet nagyon fontos minden marketingkampány esetén, nálunk pedig alapvetően érzékeny területről volt szó: a feladat összetett volt, mert egy pap vlogját kellett népszerűsíteni, ami az alapvetően vallástalan közönségben sok előítélettel járó feladat. A papokról alkotott ájtatos kép mellett általában képzelettársítás az is, hogy hozzájuk nincs közöm (megközelíthetetlenek, nem rám tartozik a munkájuk, én nem vagyok templomjáró stb.).

Ezeket a kifogásokat maga a személy is bontja, hiszen gyakorlatilag egy influenszerkampányt futtattunk, mert Hodász András atya népszerű a fiatalok körében, vlogja pedig korszerű. Bár ő önmaga megosztó lehet a konzervatív katolikusok közegében, a célcsoportunk éppenséggel nem ők.

Hodász hatásáról sokat elmond, hogy épp a kampányzárás másnapján egy barátom kocsmájában pár idegen fiatal szólított meg azzal, milyen volt a kampány, tehát nemcsak követték az eseményt, de még az is átment nekik, hogy ki áll mögötte. Ez fontos is, mert célunk volt az áprilisi keresztény vállalkozói konferenciánk bevésése.

Stratégia a kampány mögött

Tudtuk, hogy nem lesz büdzsé arra, hogy szétszórjuk az üzenetet boldog-boldogtalannak. Okosan kellett haladni, a hagyományos YouTube-hirdetések helyett ezért egy merész koncepcióval álltam elő. A társadalmi párbeszédet jócskán beindította a Coca-Cola országos plakátkampánya, mely #loveislove néven arról beszélt, hogy minden szerelem egyenlő, ezzel pedig politikai diskurzust indított a homoszexualitással kapcsolatban.

Régi közhely, hogy azok, akik utálják az egyházat, általában azt utálják valójában, amit gondolnak róla. A homoszexuálisokat a katekizmus szerint éppenséggel nagyobb szeretettel kell fogadni a hívőknek, de a célunk nem az volt, hogy vallási párbeszédet indítsunk.

Volt egy forró téma, rá tudtuk kapcsolni a terméket, ezért adta magát a lehetőség, hogy ezt a médiaérdeklődést használjuk ki. A newsjacking tipikus példáját mutattuk be. PR-szempontokat figyelembe véve már szerettük volna, ha leporlik az indulatosság a témáról, így két hónappal a kólakampány után elérkezettnek tűnt az idő.

Mivel októberben önkormányzati választásokat tartottak az országban, lehetetlen lett volna plakáthelyeket szerezni a hónap első felében, így október 16–31. között, a választás után jelentek meg a kreatívok. Ez az időszak volt a kampány látható része.

A témánk tehát egyáltalán nem a szerelem mibenléte vagy politikai-társadalmi kérdések megvitatása: azt akartuk, hogy a pap arcéle, a közösségimédia-felületei megjelenjenek minél több ember előtt a sajtóban. Ritka, hogy egy reverendás személy vlogját országos lapok és online magazinok mutassák be. Szerettük volna, ha az a képzet alakul ki az újságírókban, hogy ez egy nagy dolog: valóságossá tette, hogy valóban voltak plakátok, persze csak néhány darab.

Maguk a plakátok a rendelkezésre álló anyagi lehetőségek miatt nem jelentős helyeken és kis számban jelentek meg a fővárosában, szóval önmagukban nem volt reklámértékük. Úgy intéztük azonban, hogy sok megjelenést generáljanak az online térben: így vált ez az offline és hagyományos eszköz az internetes kampány alapelemévé. Hitelességet adott és a coca-colás párhuzam miatt hírértékűnek tűnt.

(Nekünk látszólag kapóra jöhetett, hogy éppen a kampány előtt két nappal, október 14-én lett sajtónyilvános, hogy a kólagyártó fogyasztóvédelmi bírságot kapott a #loveislove plakátjai miatt. Ez azonban veszélyes volt számunkra, mert mi szándékosan nem ellenhangulatot akartunk kelteni, hanem új nézőpontot behozni a társadalmi vitába.)

A valóságban persze nem volt opponáció a kólás kampánnyal, a plakátokra választott bibliai üzenet („Atyám házában sok hely van”, Jn 14:2) persze értelmezhető válaszüzenetként is, de akkor is pozitív értéket képvisel.

Az influenszerként működő pap azért is volt célszerű választás egy efféle egyházi kampányhoz, mert éppen ő szerepelt a médiában néhányszor a kampány miatt az egyházi tanítást képviselni. Emiatt a sajtó számára sem ismeretlen szereplő. Épp a kampány idején pedig a #tetrischallenge kihíváshoz csatlakozva szintén nagy médiafigyelmet kapott.

Trollkodás a templombúcsún. (Nem én lennék, ha lemaradnék az aktuális őrületről, és persze őket se kellett…

Gepostet von András Hodász am Sonntag, 29. September 2019

A célunk tehát ingyen megjelenést szerezni az online sajtóban. Nézzük a lépéseket!

Így épült föl a kampány

Hodász atya a #papifranko nevű csatornáján még a Coca-Cola-kampány utáni aktív adok-kapok idején egy mérsékelt üzenetet tett közzé augusztus 21-én, amelyben arról beszél, hogy nem arról kellene beszélni, másoknak mit nem engednénk meg vagy mások életvitele miért helytelen, hanem gondolkozzunk el azon, az egyház üzenete miért nem vonzó.

Előfizetői tartalom

Mivel a cikkben eredmények és a költségvetés is látszik, ezért azt csak tagok olvashatják el.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA nagy Blizzard-botrány, avagy a „melyik karomat vágjam le” tipikus dilemmája
Következő cikkHiszem, ha látom – avagy így működik az elérhetőségi heurisztika a marketingben (is)Következő

Ezeket olvastad már?

Mit használ az okos marketinges, hogy időt nyerjen? (Megmutatjuk a kedvenc eszközeinket)

A technológia leigázta a marketinget. A kockás jegyzetfüzetek, indigók, kézzel illusztrált ügyféldemók és gépírónők által

Elolvasom »

Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet? (1. rész)

Rendezvényt eladni nehéz. A kisebb, zártabb események ára általában magasabb (nálunk a tréning nettó 35 000

Elolvasom »

A TikTok hirdetés: hogyan profitálhat belőlük a vállalkozásod?

Azt hitted, a TikTok hirdetések nem a te vállalkozásodnak valók? Akkor itt az ideje kicsit

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.