Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Ezért törlöm a bemutatkozóanyagodat (és hogyan értékesítenék önmagamnak)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: DM levél, értékesítés, sales, sales funnel

Ebben a cikkben azt fogom részletezni, hogy értékesítőként hogyan értékesítenék önmagamnak – és azt, hogy hogyan nem.

Ha B2B területen értékesítesz, akkor ezt a cikket mindenképp olvasd el.

Elöljáróban annyit szeretnék tisztázni, hogy az értékesítőket nagyon szeretem. Kisebb átkötésekkel a marketingszöveg-írók valahol olyan értékesítőknek számítanak, akik írásban értékesítenek. A merevlemezemre van mentve több tucat zseniális szkript, sokat élőben hallgattam meg munkámból kifolyólag.

Ha jól értékesítenek, akkor a legcsillogóbb szemű műélvező tudok lenni.

Hangsúlyozom, hogy ezt a cikket a legmosolygósabb segítő szándékunkkal írjuk – és igyekszem olyan betekintést adni a fejembe, amit más B2B területeken is felhasználhatsz újra és újra és újra.

Felfedeztem egy mintát

Általában így keresnek meg a salesesek:

  1. Kapok egy megkeresést LinkedInen vagy e-mailben arról, hogy volna-e kb. 30–45 percem. (Ilyenkor bemutatkozót kérek.)
  2. Vagy egyből küldenek egy bemutatkozót.
  3. Ránézek a bemutatkozóra és a dolog elhal.
  4. Az ügyesebbektől kapok egy follow-upot.

Ezzel már kezdésként is több probléma is van:

E-mailben eleve hátrányból indulsz, mert saccra közepesen elfoglalt szakembernek tartom magam. Nekem a megkeresésed plusz egy teendő a sok másik mellé:

zaj

Ha azt mondod, hogy „találkozó” és „bemutató”, akkor lelki szemeim előtt megjelenik egy olyan prezentáció, ami a cégedről szól, illetve a terméked minden feature-éről – és van 30 diád teli nagyon sok információval, és a 10. diánál elunom. Ehhez nincs kedvem.

Az időm értékes. 2 órás konzultációért kérünk 50 000 Ft-ot, és a visszajelzések alapján már megint aluláraztuk egy termékünket. Akárhogy is: van tennivalóm.

Ha nem dolgozom, és mondjuk munkaidő után találkoznánk, akkor például ezzel kell versenyeznie a salesprezentációdnak:

Vavrek Balázs (@balazsvavrek) által közzétett fénykép, 2016. Okt 1., 04:48 PDT

Rendszerszintű problémák

A sokadik bemutatkozóanyag kezdődik így:

sales prezentáció

Őszintén? Nem érdekel, hogy te ki vagy, főleg nem a 2. dián.

sales prezentáció

Az sem érdekel, hogy hány országban vagy jelen.

Ezek hitelességelemek, amelyekkel az eladást bebiztosítod, de nem hitelességgel adsz el.

Nem tudom, hogy mit jelent neked a „solution”.

A marketingben dolgozom, ismerjük a buzzwordöket, és rutinszerűen fordítjuk le az ügyfélanyagokat (solution!) érthető és hatékony marketingszövegekre.

Ennek ellenére az átlagos bemutatkozó még nekem sem egyértelmű, pedig ha valahol üthetnének a buzzwordök, akkor az a marketing.

Most őszintén, te ennyiből (+ 1 képből) kitalálod, hogy mit csinál az adott cucc?

  • Empower your brand
  • Automate your social connections
  • Sales funnel excellence
  • Social storytelling for marketers
  • The No1 tool for sales integration

Ez nem marketingkommunikáció, hanem az ügyvezető és a marketingvezető közös maszturbációja. Felesleges finomítanom: ez tipikusan az a duma, ami a board előtt jól mutat, amit megszavaznának, és amiből semmit nem ért rajtatok kívül senki.

Akkor beszélhetünk kommunikációról, ha az a befogadó számára dekódolható, magyarán megértheti – minden mást zajnak hívunk. Akkor beszélünk marketingkommunikációról, ha az hatékony.

Továbbá nincs olyan (marketing)kommunikációs modell, amelyben az ügyvezető, head of sales, marketingvezető vagy az egyszeri értékesítő véleménye és ízlése számítana. Félreértés ne essék: a saját marketinganyagainkban nem számít az én véleményem – mert a célcsoport véleményét (és a konverziókat) tartjuk mérvadónak.

Az ügyfélorientált cég az ügyfélért dolgozik.

Mindent elmondtál magadról, csak azt nem, hogy mit tudsz nekem adni.

Ez a legnagyobb probléma.

Elmondod, hogy a céged hány országban van jelen, mondasz valami 4 szavas USP-nek csúfolt dolgot, majd rögtön bemutatkozót küldesz és találkozót kérsz.

  • Nem tudom, hogy mit csinál a terméked.
  • Nem tudom, hogy milyen problémát oldhatok meg a termékeddel.
  • Nem látom a terméked értékét.

Még rosszabb, ha megkérdezem, hogy miért egyedi a te megoldásod, és mit tud, amit a piac többi terméke nem – és valami teljesen irreleváns „pozicionálást” adsz („a konkurenseink átlagosan 7 országban vannak jelen, mi viszont 22 országban”).

A probléma az, hogy úgy kérsz tőlem elköteleződést (az időmet), hogy nem látom az ellenértéket, amit ettől kapnék (egy izgalmas és valóban hasznos megoldás).

Rendben, akkor hogyan értékesítenék magamnak?

Mivel B2B terület hosszú salesciklusáról beszélünk, valamint a tranzakció is nagy, így feltételezhető, hogy a legtöbb cégnél van idő a sales pitchek személyre szabására és a kutatásra.

Az alábbi részben azt írom le, hogy hogyan értékesítenék magamnak.

1. Adott a termékem, amit ismerek. Ez egyébként a legkevésbé érdekes rész (a mi cégünknél is).

2. Megnézem, hogy használok-e konkurens vagy helyettesítő terméket. (Ha nem, az a legjobb.)

3. Megnézem, hogy hogyan dolgozik a cég, és azt a termék hogyan tehetné jobbá. Jóval több infó elérhető és kikövetkeztethető, mint elsőre gondolnád:

  • Ha megnézed a hírleveleinket, akkor azonnal kitűnik, hogy MailMasterrel küldünk.
  • Ha ránézel a Google+-ra, akkor sejthető, hogy automatizáltan mennek ki a posztok (tehát valamiféle automatizálás lehet nálunk).
  • Cégadatbázisból látod a tavalyi árbevételt.
  • A social felületeken látod, hogy hány tréninget tartunk, hány meetupunk van stb.
  • A kommunikációnkból kitűnik, hogy épp merre, hol és mit csinálunk.

Mindez semmi belső infó és szuperadatbázis: nyilvánosan elérhető adatok, és abból levonható következtetések.

4. Megpróbálok nem salesesnek tűnni az első megkereséskor. Mindannyian tele vagyunk prekoncepciókkal: jössz a salespreziddel és untatsz a solutionöddel. Tehát a munkám nagy része az lenne, hogy te tűnjek még egy salesesnek önmagam előtt. Hogy hogyan? Következő pont.

5. Megpróbálom a tapasztalataim és az elérhető infók alapján megtalálni azt a csatornát, ahol a legkevesebb a zaj. A salesüzeneted konkurense nem a konkurens cég salesüzenete (talán el sem jutott hozzám), hanem az 50 feldolgozatlan e-mail. Tudom, hogy magamnál nyernék mondjuk az iroda címére küldött postai levéllel, mert jóval kevesebb postai levelet kapunk, mint e-mailt.

6. Készítek valami személyre szabottat, ami azonnal segít. Mondjuk egy 3 perces videót, amiben elmondom magamnak, hogy hogyan tudom az inboxomat lenullázni vagy hogyan tudok még jobban automatizálni.

Erről írnék egy anyagot (itt postai levelet), ami valahogy így festene:

Kedves Balázs,

Sejtem rólad, hogy tele van az inboxod. Ezért készítettem neked egy 3 perces videót, amelyben pár tippel segítek, hogy még ma lenullázd.

Ezt itt éred el: rövidített link*

(Nincs benne sales.)

Azért bátorkodom segíteni, mert specialitásunk, hogy 100 milliós árbevételű cégek marketingeseinek segítsünk megőrizni az inbox nyugalmát, valamint az ép elméjüket.

Peace,

Aláírás, cégnév

Elmondtam magamnak, hogy hogyan segíthetek magamnak. Elmondtam, hogy nincs benne sales (fontos), és hitelesítettem azt, hogy mégis miért érthetek a területhez.

Ez egy „beteszem a lábam” megoldás a sok közül. Számtalan csalianyaggal próbálkozhatsz, írtunk már itt erről, és még fogunk is.

Tisztában vagyok azzal, hogy az ilyen közvetlen és könnyed stílustól sok cégvezető, salesvezető (stb.) a világból kiszaladna, mert nem on brand. Hadd tegyem fel a nyilvánvaló kérdést: kommunikálni szeretnél vagy magadnak tetszelegni?

Emberi lennél vagy „tipikus cég”?

Nyugodtan kommunikálj üzletiesen minden egyes kontaktusban, és megígérem, hogy levelednek VIP-szekciót adok a trash mappában. Nem azért, mert üzleties – hanem azért, mert nem fogom percekig értelmezgetni, hogy mit akarsz nekem mondani.

*Rövidített linket használj, mert hosszút nem fogok begépelni. (Próbálkozhatsz QR-kóddal is, de legyen ott a kiírt link.)

Jó oldal erre a bit.ly. Tudtad, hogy adhatsz egyedi végződést? Például a webáruházas tréningünk egy linkje így fest: http://bit.ly/ecomtrening

Olyasmi a végződés, mint a felhasználónév: azt írhatod be, amit nem foglaltak még le mások.

7. Ezt a személyre szabott anyagot küldöm el magamnak. A linkből látom, hogy megnyitottam-e – és ha nem, akkor elküldöm egy utókövető levélben mondjuk egy 1 oldalas PDF-ben („Látom, hogy nem nyitottad meg. Nem baj, én is elfoglalt vagyok, itt a cucc PDF-ben.”).

8. Ha már értéket adtam magamnak, akkor küldök egy bemutatkozót vagy egy sales oldal linkjét, ahol nem beszélek a termékemről – hanem kiváló marketingszövegben bemutatom, hogy hogyan tud a termékem még többet segíteni.

Nagyjából ez a hatékony salesfolyamat.

És nagyjából ez az, amit még egyetlen saleses sem csinált meg velem.

Pedig a megközelítés hatékony, az elemeket pedig piactól és ügyféltől függően változtathatod. Van pár olyan évekkel ezelőtti sales funnelünk, ahol postán küldtünk minden csalianyagot. Van, hogy az egészet lezavarhatod digitálisan.

A kulcs az, hogy mielőtt bármit mondasz önmagadról, előtte mutass értéket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy készítsd el a következő e-könyved (22 pontos checklist)
Következő cikkÍgy érj el a több olvasót mobilon! (6+1 hasznos tanács)Következő

Ezeket olvastad már?

23 bizalomépítő elem, amit az okos marketingesek használnak (2. rész)

Az első részben arról a 13 kockázatcsökkentő elemről írtam, amely direkten vagy indirekten hitelesíti a

Elolvasom »

Hogyan készíts GIF-et a lehető legegyszerűbben?

Múlt heti cikkünkben megnéztük, hogy mik is azok a GIF-ek, miért olyan népszerűek és hogy

Elolvasom »

A márkaépítés téveszméje

A marketing szokott ám hazudni, csak nem feltétlenül a cég az ügyfélnek, hanem a marketingszakember

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.