Kezdjük a lényeggel: a BizRate felmérése szerint a felhasználók 70 százaléka használja a Pinterestet, amikor ötleteket keres a vásárlásához. A Facebook esetében ugyanez az arány csupán 17 százalék. A Pinterest felel az e-kereskedelmi szektor közösségi médiában történő megosztásainak 41 százalékáért; a Facebook 37 százalékot tudhat magáénak.
Ennyit arról, hogy ez a cikk miért szól a Pinterestről, és hogy – bár Magyarországon még van hova fejlődnie platformnak –, a majd’ 1 millió hazai felhasználóval bíró felület használata már-már kötelező.
Mi is írtunk róla korábban, de az akkori cikk inkább egyfajta bevezető volt. Kedvcsinálónál azért több, hiszen rengeteg hasznos tippet tartalmazott (például segített létrehozni egy üzleti fiókot), de a mostani anyag inkább a gyakorlatiasabb tanácsokra helyezi a hangsúlyt.
Mit tudhatsz eddig a Pinterestről?
- A Pinterest-felhasználók 81 százaléka nő, de az új feliratkozók 40 százaléka férfi.
- Az átlagéletkor 40 év, a fiatalok viszont aktívabbak.
- Magyarországon tipikusan a 15–35 év közötti nők használják általában divat és kiegészítő kategóriában.
- Népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy felhő- és képalapú, valamint ingyenes, jól rendszerezett és nem bonyolult a használata.
- A Pinterest felületén a felhasználók általában ötleteket keresnek későbbi vásárlásaikhoz, ide valóban azért megyünk, hogy vásárlási döntést befolyásoló információkat szerezzünk (még a folyamat elején).
- A pineket (képeket) ugyanúgy lájkolhatják a felhasználók, sőt, még kommentelhetnek a képek alá.
Nézzük, hogy milyen haladó technikákkal teheted cégedet sikeressé a Pinteresten.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.