Legalább egy olyan konkurensed van, akitől irigyled a megjelenéseit, a linkprofilját. Megmutatom, hogyan érheted utol és körözheted le tudatosan építkezve.
Elsőként meg kell tudnod azt, hogy pontosan milyen linkprofillal bír az oldal: honnan kapja a linkeket, kiket kell majd a saját stratégiáddal megcéloznod.
Keressük az értékes backlinkeket
Első lépésként nyisd meg az Open Site Explorert. Nagyszerű eszköz, amit részben ingyenesen is használhatsz, nem véletlen, hogy már másfél éve is javasoltam a használatát.
Add meg az URL-t, amit meg szeretnél vizsgálni. Figyelj arra, hogy a „www”-re nincsen szükség, egyszerűen a domaint és utótagját írd be.
Hogy a legértékesebb oldalakat megtaláld, vagyis azokat, amelyeknél a link equity érték a legmagasabb, néhány plusz beállításra van szükség.
Mi az a link equity? Lényegében az a mutató, ami meghatározza, hogy mennyit segít majd neked saját oldalad erősítésében egy külső hivatkozás. Számos tényező befolyásolhatja, mint pl. a domén erőssége, a hivatkozó oldal tartalmi relevanciája, elérhetősége és így tovább.
Tehát:
- A célzást (target) állítsd this root domainre
- A hivatkozás forrását (link source) only externalra
- A linktípust (link type) link equityre
Láthatod, hogy nálunk valamiért a legértékesebb hivatkozások a lap.hu oldalakról érkeznek – szomorú hagyatéka ez egy másik linképítési korszaknak, de hát hozzánk lassabban érkeznek a változások.
Kiemelkedően jó helyen szerepelnek viszont azok a hivatkozások is, amelyeket másodlagos blogunkon, a blog.hun az élő közvetítésekben helyezünk el.
Az eredményeket a Request CSV linkre kattintva le is töltheted (ezt általában csak akkor ajánlja fel, ha legalábbis trial verzióban használod az OSE-t). Ez azért kell, hogy ne kelljen minden alkalommal újra elvégezned a keresést.
Az eredményeket rangsorold Page Authority értékük szerint – ez a Moz saját mutatója arra, hogy egy adott oldalnak mekkora az esélye arra, hogy jó helyezést érjen el a Google találati listáin. Értelemszerűen minél magasabb a Page Authority, annál erősebb a hivatkozás, amit a konkurensed kap.
Ezzel máris megvan a listád, amiből kiindulhatsz, ennél egyszerűbb módszert sehogyan sem tudok neked mutatni. De a munkád még csak itt kezdődik el.
Hogyan „nyúld le” a linkprofilt?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.