Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Milyen tartalommal optimalizáld 404 hibaoldalad?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős szöveget a weboldalamra?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: hibaoldal, tartalomkészítés, webszöveg

Te tudod egyáltalán, hogyan néz ki a 404-es oldalad?

Valószínűleg ugyanúgy, mint mindenki másé: a zsákutcába forduló felhasználó egy egyszerű, semmitmondó hibaüzenetet kap, esetleg egy keresőmezőt is, amivel folytathatja a keresést.

Ez azonban nem szolgálja jól a felhasználót, mert csak minimális lehetőséget ad neki a további interakcióra.

Akkor milyen legyen a 404-es oldalad?

Arról, hogy hogyan optimalizálhatod különféle elemekkel a 404-es hibaoldalt, rengeteg cikk szól – legutóbb épp az AionHill blogján jelent meg egy részletes cikk, mely bemutatja, hogy egy webáruházban milyen 404-es oldalt ajánlott készítened.

Éppen ezért nem arról fogok most írni, hogy milyen navigációs elemeket helyezz el az oldalon, vagy hogy hogyan alakítsd annak a dizájnját. Arról olvashatsz alább, hogyan töltheted fel olyan tartalommal a hibaoldalt, ami hatékonyan az oldalon tarthatja a látogatót.

Lehetsz kreatív, de tényleg jó az neked?

Amikor a felhasználó a hibaoldalra jut, értelemszerűen nincs a legjobb hangulatban: valamilyen tartalmadat akarta megtekinteni, valamilyen akciót végrehajtani, ehelyett viszont falnak ütközik.

Ki kell tehát engesztelned valahogy.

Sok gyűjtést találhatsz, amelyek kreatívabbnál kreatívabb megoldásokat mutatnak be – az egyik első például, amelyet találtam, a Heyzap hibaoldalát mutatja be, ahol egy kis játékkal találkozhatunk.

404_heyzap

Jó megoldás lehet ez arra, hogy az oldalon tartsuk a látogatót, de igen speciális esetnek látom: a Heyzap egy mobilreklámozási megoldásokkal foglalkozó cég. Ha 404-es oldalra jutottam, jó eséllyel valamilyen tartalmat akartam megtekinteni vagy szolgáltatásról többet megtudni.

Elkezdtem én is játszani a játékkal, jól szórakoztam (sztenderd Asteroid-klón egyébként), de nem éreztem azt, hogy különösebben át akarnának irányítani olyan oldalra, ahol releváns tartalmakkal találkozhatok. De legalább kreatív.

A menühöz le kell görgetnem, amit nem biztos, hogy megteszek, mert semmi sem mondja nekem, hogy ezt tegyem – és számtalan hőtérképen láttuk már, hogy a felhasználók jelentős része nem görget. Egyetlen linket kapok, ami a főoldalra visz engem.

Ha már valami szórakoztatót akarsz, jobban jársz valami olyan megoldással, ami valóban humoros, vicces, de nem köti le nagyon a felhasználót.

A mi 404-es oldalunk például ilyen:

404_mszcom

Rendkívül egyszerű, de a belső hivatkozások jól láthatóak és kattinthatóak, és van némi kellemes humorfaktora is.

De jó megoldás az is, amit az Index csinál – már csak azért is nagy kedvencem az ő hibaoldaluk, mert olyan tartalmat használnak fel hozzá, amit másként igen nehéz lenne.

Az Index ugyanis a hozzájuk beérkező olvasói levelekből válogat random – azokból, amelyek legyíkemberekezik, leháttérhatalmazzák őket, esetleg csak simán elküldik őket a francba. Ezek a levelek önmagukban is jelentős humorfaktorral bírnak, és ezt még képi tartalommal is megtámogatják.

Ezen felül pedig a menü ugyanúgy kattintható marad, tehát azonnal tovább tudunk lépni, a navigációs lehetőségek nem tűnnek el. Ők egy olyan 404-es oldalt hoztak létre, amelyet sokan már csak önmagáért is meglátogatnak, hiszen nagyszerű tartalom található ott.

404_index

Egy másik megoldás, hogy külön tartalmat gyártasz az oldalra, mégpedig olyat, ami eléggé humoros, eredeti vagy kreatív ahhoz, hogy a felhasználó elkezdje olvasni – és olvasás közben el is köteleződjön. A célod itt az, hogy az olvasód megismerje a stílusodat, és a szöveg (vagy akár videó) végére érve vágyjon arra, hogy még többet halljon felőled.

404_humoros

Magyarázd el, mi történik

Igen, mindannyian találkoztunk már 404-es oldallal. Nem esünk különösebben kétségbe, hiszen általános jelenség ez – lehet, hogy csak elgépeltünk egy URL-t, lehet, hogy migráláskor máshová került egy adott tartalom, mert átalakultak a címek. Tudjuk, mi történik.

Ettől függetlenül a felhasználó hálás azért, ha útmutatást kap tőled. Ha ez csak annyi is, hogy elmondod neki, hogy egy nem létező címet próbált elérni, illetve megmutatod, merre mehet tovább, már az is javítja az élményt.

A szöveget nem kell túlzásba vinni.

Maximum 3-4 bekezdésben, egy jobbfajta felütéssel megtámogatva már remek útmutatást adhatsz arról, hogy hol van, és merre indulhat. Magabiztosabban folytatja a böngészést, pláne, ha a keresőmezőt is e szöveg környékére rakod, utalsz is rá, esetleg dizájnban is megtámogatod azzal, hogy oda irányítod a figyelmét.

De ennél komplexebb oldalt is készíthetsz a 404-esből.

Automata ügyfélszolgálat

Megteheted persze azt is, hogy nem egyszerűen csak bedobod a mélyvízbe a látogatót, miután elmondtad neki, hogy nem ott van, ahol lennie kellene.

Megpróbálhatsz neki valóban segíteni.

Ha azt látod, hogy a téged látogatók nagy arányban jutnak a hibaoldalra, akkor már érdemes tartalmat fejleszteni rá. Egy automatizált kis ügyfélszolgálati útmutatót mondjuk, ahol megpróbálod kitalálni, hogy mit keresett a felhasználó, majd pontos és részletes útmutatást adsz neki, hogy hogyan juthat a legközelebb ahhoz, amit eredetileg szeretett volna.

Valahogy így:

404_ugyfelszolg

Nálunk egy hónapban alig egy-két tucat felhasználó jut hibaoldalra, emiatt kevéssé aggódunk. Nagyobb forgalmú weboldalnál már egy-két százaléknyi látogató miatt is érdemes lehet némi időt szánnod arra, hogy egy kis útmutatót összehozz, amely az oldaladon a megfelelő helyre irányítja őket.

Kiemelten akkor érdemes ezt megtenned, ha az oldalad nem a tartalomszolgáltatásra, hanem valamilyen termék vagy szolgáltatás eladására épül (és nem webshopról beszélünk). Ilyenkor mindenképpen pályára kell állítanod a látogatót, mégpedig olyan pontosan, ahogy csak tudod.

Legyen a hibaoldalad content guide

A content guide lényegében egy landing oldal, egy olyan tartalomgyűjtemény, ahová valamilyen séma szerint gyűjtesz össze tartalmakat. Ez például egy content guide.

Egy hibaoldal ideális a content guide-odnak. A felhasználót az oldaladon akarod tartani, és valószínűleg eleve úgy került a hibaoldalra, hogy egy már nem élő hivatkozást követett – tartalmat akar fogyasztani, csak éppen nem jut hozzá.

Ha mást nem tudsz róla, akkor a legjobb, ha megmutatod neki, mid van, abból is a legjobbat.

Egy ilyen content guide a magyarázat és útmutatás alatt kaphat helyet. Itt kiválogatva néhány tucat tartalmadat megmutathatod, hogy nagyon értékes anyagokat találhat még, ha nálad marad – akár el is rendezheted ezeket a tartalmakat az oldaladat leggyakrabban látogató szegmensek szerint.

Ezzel nemcsak magadnál tartod, de rögtön növeled az elköteleződés esélyét is.

Ha nagyon releváns tartalmat akarsz ajánlani, megteheted azt, hogy figyeled, milyen URL-t próbált elérni eredetileg, és az abban előforduló kulcsszavak alapján mutatsz neki olyasmit, ami valószínűleg érdekli.

Ehhez persze kell az, hogy keresőbarát URL-eket használj – ezekből olvasható csak ki jól a kulcsszó, egy rakás számmal és különleges karakterrel nem igazán tudsz mit kezdeni. De ha egy a címsorban elgépelt kifejezés miatt jutott a hibaoldalra, akkor abból ki tudod találni, mit keresett.

De soha, semmiképpen...

…ne engedd, hogy a látogató csak úgy otthagyjon.

Mindenképpen kínálj valamit, ami megragadhatja a figyelmét, ami csillapíthatja a frusztrációját, ami segíthet neki, hogy mégiscsak kielégítse valahogy az igényt, ami miatt felkeresett téged.

Ne engedd el a kezét, próbáld inkább a megfelelő irányba vezetni. Kérdezd meg, mit keres (csetatblak felugorhat), kérd meg, hogy keressen rá újból.

De ne hagyd, hogy egy-két elgépelt karakter vagy egy rossz helyre került aloldal miatt látogatókat veszítsen a szájtod és bevételt a céged.

Oszd meg ezt a cikket, hogy minél több oldalon lehessen szórakoztató 404-es oldal!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Ne akarjunk laikusként csak egy mondatot átírni” – Interjú Kádár Tímeával
Következő cikkMit tegyél, ha az árajánlatodat visszautasítják? (És hogyan árazd profin a szolgáltatásod)Következő

Ezeket olvastad már?

2018-as videomarketing-trendek: Hogyan használd ki a videók előnyeit?

Régen volt, de én még emlékszem azokra az időkre, amikor a cégek szemében a videó

Elolvasom »

A leghitelesebb marketingeszköz, amit te is elhanyagolsz

Nem publikálsz elég esettanulmányt, pedig 5 érvem is van rá, hogy kéne. Ezt onnan tudom,

Elolvasom »

Hogyan forradalmasítja a big data a kkv-s marketinget?

Belegondoltál már abba, hogy mekkora adatot generálsz egyetlen nap alatt a számítógépeden, a laptopodon és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.