Azt hinnéd, hogy a nagyon fontos hírleveledet a feliratkozóid azonnal felismerik, és kiéhezve vetik rá magukat az e-mailre, a megnyitási arányod pedig 100%-hoz közelít.
Rosszul gondolod. Senki nem akar még egy hírlevelet kapni.
Pedig valószínűleg valahol 27,4% körül nyitják meg a leveleidet. Ez ugyanis 7,3 milliárd kiküldött e-mail átlagos megnyitási aránya. És mindössze 4,5% volt, aki az e-mailben szereplő linkre kattintott.
Ez pedig azt jelenti, hogy a feliratkozóid 75%-a nem nyitja meg a leveleidet, és 95%-uk nem kattint. Ez a szám így nem vidám.
Kivéve…
Kivéve ha megtanulod, hogy hogyan írj olyan tárgymezőt, amit muszáj megnyitni… és hogy mikor küldd ki a hírleveleidet… és egyáltalán mitől függ a megnyitási arány.
(Ha e-mail marketing guru lennék, akkor inboxrobbantó tárgymezőtitkokról szólna a cikk. Szerencsédre nem vagyok az.)
Mi az a megnyitási arány?
A megnyitási arány egyenlő a megnyitott e-mailek osztva a kiküldött e-mailek mínusz lepattant e-mailek számával.
Vagyis ha kiküldesz 100 levelet, ebből 2 visszapattan és megnyitja 30 ember, akkor 30 / (100−2). Erre azt kapod, hogy 0,3061, innen pedig látod, hogy 30%-os megnyitási arányt értél el, és gratulálok.
De szerencsére nem kell matekozni, mert a hírlevélküldőd automatikusan kiszámolja a megnyitási arányt. Csak a magyarázat miatt számoltunk, hogy minél jobban megértsd ezt az arányt.
A megnyitásod függ:
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.