Képzeld magad ezen szövegíró helyébe.
Gary Halberttel közösen dolgozol, az évek során a legjobb szövegírók közé emelkedsz. Megkeres egy konzervatív könyvkiadó, hogy az új szexkönyvükhöz írj egy DM-levelet.
Nem akarod elvállalni, mert a nagy cégekkel mindig nehéz, ám a postán érkező csekk és a bőséges jutalék felajánlása megváltoztatja az elképzelésed.
Elkezdődik tehát a projekt, amely üvöltözésekkel tarkított meetingeken át elvezet egy klasszikus megszületéséig.
A szövegíró John Carlton, a most bemutatott levél pedig 5 éven keresztül futott változatlanul (ez százmilliós postázást és milliós könyveladást hozott).
A levél (és a projekt) érdekessége, hogy a kiadó épp azért kereste fel John Carltont, hogy friss és profi hangot vigyenek a DM-leveleikbe. Ez megtörtént, ám a levelet a konzervatív vezetőség túl erősnek ítélte, így nem akarták kiküldeni. 1 hónapos huzavona kezdődött a cég vezetőségével és a jogászokkal, a kiadó egyik kompromisszumot próbálta kötni a másik után (így vagy úgy megváltoztatják a levelet, kicsit átírják, megfelezik, színesítik stb.), ezeket Carlton természetesen elutasította.
A hónap végére odáig fajult a nézeteltérés, hogy Carlton a teljes board előtt üvöltözött, hogy a levelet nem kiküldeni a legnagyobb üzleti baklövés, amit eddig látott. (Erről állítólag felvétel is készült.) Mindez azért is pikáns, mert Carlton kifejezetten visszahúzódó és nyugodt figura.
Végeredményben Carltont feketelistára tették a cégnél…
…ám végül a levelet kipróbálták.
A levél soha nem látott sikereket hozott a kiadónak.
A DM-levél teljes elemzése
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.