Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

[Szövegírás] Hogyan írj mindennap legalább 1 cikket (11 tipp)

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: blog, céges blog, szovegiras, tartalom, tartalomkészítés

Játsszunk ipari kémeset! Ez az a játék, amikor begyűjtesz egy fontos információt, amit a másik örökre elzárna egy fiókban, majd megpróbálod azt felhasználni a saját sikeredhez.

Annak érdekében, hogy ez könnyű legyen, most kiadunk néhány iparági titkot, és megmutatjuk, hogy mi az a módszer, amit használunk.

  • Hogy mindennap legyen legalább egy cikked,
  • hogy mindennap tudj írni,
  • és hogy mindennap legyen motivációd.

A rossz hír: miután leleplezzük magunkat, rajtad áll majd, hogy mit kezdesz ezzel a tudásanyaggal.

A kulcs: rendszeresség

Igen, tudjuk, hogy milyen nehéz rávenni magunkat arra, hogy produktívak legyünk. Mindennap van valami érdekes a tévében (vagy a Netflixen, a T-Home-on), minden nap folyik egy küzdelem a magánéletben, és van elég érdekesség a haveri körben is.

Blogolni márpedig kell, ezt tudjuk, de minden nap írni nehéz. Ráadásul sokszor halljuk másoktól, hogyan veszítették el az inspirációt és a fonalat idővel, és ez gyakran így néz ki:

  1. Induláskor hatalmas a lendület, kimegy néhány cikk, és jönnek is a kezdeti eredmények.
  2. Aztán az ember ráébred, hogy ez kemény meló, és hogy nem olyan egyszerű már, mint amilyen egyszerűnek az elején tűnt.
  3. Kimarad egy nap. Majd egy hét.
  4. Elkezded azt érezni, hogy ez az egész már nem is olyan fontos. Egyre kevésbé látod értelmét, és sodródsz a helyzet eredménytelenségével.
  5. Már nem jönnek az eredmények, nem látod az olvasókat, ezzel pedig racionalizálod a feladást.

Ez ugyan a te hibád, de nem kárhoztatunk, inkább segítünk: írni egyrészt nehéz, másrészt rengetegen küzdenek hasonló problémával.

Mi is tudtunk kihez fordulni: Neil Patelhez, Jeff Goinshoz, Kristen Kiefferhez vagy épp Robbie Blairhez. E cikk elolvasása után olvasd őket is.

11 tipp, egy sem lehetetlen

1. Olvass nagyon sokat

Jól látod, olvass, hogy könnyebben és jobbat írj. Apró trükknek tűnik, de ez a jó szöveg alapja, hiszen gyakran azért olyan nehéz írni, mert nem olvasol eleget, és leírt szavakat legfeljebb csak akkor látsz, amikor próbálsz valamit bepötyögni az üres szövegszerkesztőbe.

Figyelem! Munka célú e-mailek, családi fotókhoz fűzött édes megjegyzések (Facebook) nem számítanak, mert az szórakozás. Felejtsd el azt is, amikor csak átfutod egy-egy írás első néhány sorát.

Mi most arról beszélünk, hogy odafigyelve, lelkiismeretesen végigmész egy blogposzton vagy újságcikken, de ide tartozik még a regény élvezete is. Egy idő után észreveszed, hogy tájékozottabb lettél, és emiatt könnyebben tudsz majd írni. Szélesebb lett a látóköröd, tudat alatt felvettél másoktól néhány jó fordulatot, és bele sem gondolsz, de már írás előtt tudod, milyen szerkezetet használva építed majd fel a saját cikked.

Mint a vezetésnél: a tapasztalat miatt idővel anélkül mennek a dolgok, hogy rágörcsölnél. A jó dolgok ekkor elkezdenek jönni maguktól.

2. Gyűjtsd ki előre a lehetséges témákat

Ez az egyik leghasznosabb tanácsom számodra.

A legkönnyebben ott csúsznak meg egyesek, amikor témát kell kitalálni. Néha az maga a pokol, ahol ötlettelenséggel égetik a bőröd. Leülsz, határidő van, lenne más dolgod, de nem tudsz haladni, mert nem találsz jó témát. Ilyenkor választasz valami kevésbé érdekeset, könnyűt, gyorsan összecsapod, és attól várod a megváltást. Az meg nem jön.

Én úgy csinálom, hogy ötös csomagban gondolkodom. Jó előre kigyűjtöm a lehetséges témákat: nem is feltétlenül egy nap alatt. Nem kapkodok, hanem nyugodtan, ráérősen haladok. Nem hagyom ezt az utolsó pillanatra.

Mindig van nálam egy kis jegyzetfüzet, és mindent leírok, ami eszembe jut. Néha vicces, ahogy a vonaton, a bevásárlóközpontban, a hipermarket parkolójában (a kocsiban ülve) dülöngél az ember, miközben jár a keze, de hasznos a dolog. A témákat bevezetem egy szerkesztői naptárba, oda linkeket is teszek, ha van, gyűjtök még hozzá dolgokat, és voilà.

Amikor írni kell, csak rá kell néznem a listára, hogy mi az aznapi feladat.

Hogy miért csinálom így? Azért, mert témát keresni, azt feldolgozni, majd megírni ugyanabban a pillanatban frusztráló és embert próbáló dolog. Ilyenkor adják fel a legtöbben az egészet (vagy kezdik el halogatni).

+1 tipp: panelekből is dolgozhatsz, és sok oldalon összegyűjtötték már a legérdekesebb témavariációkat. Ezek bevált receptek, te is alkalmazhatod őket. Az egyikhez link itt.

Így gyűjts témákat.

Így készíts publikációs naptárt.

3. Tervezd meg előre a szerkesztői naptárat

Fentebb írtam, hogy ebbe vezetem be a témákat, de ennek van egy fontosabb szerepe is, mégpedig az, hogy előre megterveztem, mikor és mit publikálok.

Hasznos, mert hetekre előre látod, mi a feladatod. Nagyobb az esély, hogy be is tartod.

4. Szerezz tapasztalatot

Avagy ne ülj egy szobában, mert ha olvasol is eleget, új dolgokat igazán csak akkor tapasztalsz meg, ha azokat első kézből szerzed meg és éled át. Face to face, személyesen találkozva a nagybetűs élettel.

Mondok egy példát, és most megint magam felé húz a kezem: 4 évet dolgoztam egy fogászaton. Az üzletág, amelyet vezettem, külföldi páciensek beutaztatását segítette, és ahhoz, hogy a partnereknek az ő marketingjükhöz hatékony segítséget adjunk, meg kellett ismerni az egész szakmát, és azt, hogy az milyen problémákra milyen válaszokat ad.

Bármennyire is izgalmas viszont a Dentális implantológia című szakkönyv, nekünk a páciensek között kellett mozognunk, hogy tudjuk, mik a hétköznapi problémáik. Idővel aztán annyira jól sikerült a tanulás, hogy újra meg kellett tanulni hétköznapi, érthető nyelven fogalmazni egy-egy fogas anyagot, de a tudás, amit megszereztünk, sokat segített. Anélkül nem tudtuk volna átélni, milyen problémákkal küzd egy páciens.

Tehát:

  • olvass,
  • lépj ki a szobádból (sőt gyakran a komfortzónádból),
  • és én azt is tanácsolom, hogy ásd bele magad azokba a felületekbe, amik ma trendik (Pinterest, Facebook, Twitter, Reddit, bármi).

Szélesítsd a látóköröd, ismerd meg a világot, és hagyd, hogy elárasszon az élet.

5. Célozd be a napi 2 cikket

Egyből kettőt? Igen, mert két blogbejegyzés értelemszerűen több forgalmat hoz a weboldaladra, és ez hamarabb megerősít és megacéloz abban, hogy jó dolgot csinálsz.

Plusz ha egy ki is marad néha (véletlenül, mert ugye szándékosan nem tennél ilyet), akkor is megmarad a másik, tehát minden napra jut tartalom.

6. Alakítsd ki a napi rutint

10-ből 9 író erre esküszik. Vagyis ne akkor írj, amikor épp ráérsz, mert abból csak baj lesz.

Regényíróknál bevett szokás, hogy van egy napszak (vagy esetleg konkrét nap), amikor mindent eldobnak, és csak az írásnak élnek. Van, akinek ez reggel, másnak este, de elfoglaltabb, nem csak írással foglalkozók esetében ez lehet a vasárnap is.

Célozd be azt, amikor foglalkozni tudsz az írással, és amit nagy eséllyel tartani tudsz, majd ragaszkodj ehhez, és ne csinálj akkor mást. Ne csábulj el, ne rúgd fel a szokást, amit lassan kialakítottál. Egy idő után hozzászoksz ehhez, és egyre kreatívabb leszel akkor, mert az agyad tudja: itt az írás ideje.

Fontos az is, hogy megtaláld a tökéletes írói helyszínt. A nappali? Egy magányos dolgozószoba? Kávézó? Ahány ember, annyi szokás, és az a jó választás, ami neked megfelel. Ha segít, hallgass zenét is közben.

7. Delegálj

Avagy szerezz vendégírókat. Ez persze nem neked segít abban, hogy minden nap írj, de ad egy kis szabadságot, megoszthatod a terhet, ami a válladat nyomja (nem érzed magad egyedül). Kellemes mellékhatás, hogy te is komolyabban veszed az írást, ha azt látod, hogy mások a környezetedben komolyan veszik.

8. Válaszolj a kommentekre

Mert ha nem teszed, idővel nem érkeznek kommentek, majd nem olvassák el a cikket, majd azt veszed észre, hogy egyre rosszabb számokat produkálsz. A válaszokkal közösséget tudsz építeni, és lojális olvasókat szerezhetsz magadnak.

És így szerezz sok hozzászólást.

9. Fogadd el, hogy nem csinálhatsz mindent egyszerre

Másképp mondva: álmodj nagyot, de ne dolgozz nagy lépésekben. Ne is azzal kezdd, hogy rögtön elkészítesz mindent, és kigyűjtesz egy este alvás nélkül 10 témát, megírsz ezután sebtiben 5 cikket, mert másnapra elmegy a kedved az egésztől.

Később, amikor rutin lett az egész, felpörgetheted a dolgokat, de ne ezzel kezdj. Step by step, majd ha belejöttél. Ehelyett indíts azzal, hogy elolvasol pár cikket a blogolásról, rendszerezed az ötleteket, témákat írsz, tervezel, majd megírsz egy cikket, aztán egy másikat, és még egyet. Majd publikálod az elsőt, és ez fontos, ez lesz a következő pont:

10. Használj puffert.

Vagyis ne rakd ki rögtön az anyagokat, legyen tartalék.

Írj meg 5-6 cikket előre, és csak azután rakd ki az elsőt. Mert eltervezheted, hogy minden nap írni fogsz, de néha közbejöhetnek olyan dolgok, amik eltérítenek a célodtól. Mi is vagyunk néha náthásak, nekünk is jut nyaralás (néha), vagy közbejöhet bármi más. Ilyenkor jó, ha van tartalékban néhány cikk.

11. Jutalmazd meg magad.

Nem népszerűsítjük az alkoholizmust, de ismerünk olyat, aki minden cikk után legurít egy whiskeyt. Nos, napi egy cikk esetében ez a józan alkoholfogyasztás határain belül van még, de nem ez az egyetlen módszer, amit használhatsz.

Én például imádok a Football Managerrel játszani a számítógépen, mert jó érzés látni, hogy én is lehetek José Mourinho. De csak az aznapi anyag megírása után kapcsolom be a játékot. Más lemegy a kutyájával sétálni, elmegy focizni, esetleg megnéz egy filmet. Tőled függ, hogy mi az, ami neked jutalom.

Ez tehát a mi 11 tippünk arra, hogyan írhatsz minden nap egy cikket. Ha betartod őket (vagy csak többségüket), akkor nem kell attól félned, hogy téma, poszt, ihlet és kedv nélkül maradsz.

Van saját tapasztalatod, minden nap írsz? Oszd meg velünk a legjobb tippjeid!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk[Közkívánatra] Beszéljünk egy kicsit a forgatókönyvírásról (mert fontos a storytelling)
Következő cikkMi az a marketing? (29 definíció)Következő

Ezeket olvastad már?

A világ legjobb szövegírója 2 levelet írt az anyádnak

Gary Halbert vitán felül a legjobb direkt marketinges szövegíró volt. Megelőzte a korát, innovatív és

Elolvasom »

6 konkrét példa, hogy jobb AdWords-hirdetéseket írj

Hogyan kell hatékony Ads- (korábban AdWords-) hirdetéseket írni? Billentyűzettel, hihi. Meg az alábbi hat tippel.

Elolvasom »

Hogyan készíts „örökzöld” tartalmakat?

Minél több a blogposztod, annál több lead érkezik hozzád. A blogposztok minősége határozza meg azt,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.