Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Az élőbeszéd és a „vállalhatatlan” első vázlat ereje (írói minikurzus, 2. rész)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: írás, szovegiras

Belegondoltál már, hogy az irodalmi mesterműveket hogyan tudják megírni?

Elárulom a „titkot”: nem megírják őket… hanem szerkesztik.

Alapvető különbség van a „megírom” és a „megszerkesztem” között.

Az írásban járatlan ember sokszor úgy tekint az írásra, mint egy lineáris folyamatra, amely során a kész szöveg már elsőre szinte publikálható minőségben születik meg.

Valójában viszont az írás gondolkozás papíron. Adott, hogy mit szeretnél kommunikálni, és addig „legózol” a darabokkal (a struktúra, a bekezdések, a mondatok, sőt egyes szavak szintjén), amíg visszakapod azt, amit mondani akarsz.

Kibányászod a gyémántot.

Az írási minikurzusunk 2. része. Itt találod az elsőt.

Számtalan író (a szépirodalomtól kezdve az újságírókon át a copywriterekig) elsőre nem tud jót írni. Ha elolvasnád az első szövegüket, azt gondolnád, hogy egy nyelvtanból hármas középiskolás vakarta össze. Az ő „titkuk”, hogy kiválóan szerkesztik a saját anyagukat – nem elsőre akarnak jót írni, hanem az ötödik változatra.

A szerkesztés egy másik cikk témája lesz – mert most azt nézzük meg, hogy hogyan írj könnyedén vállalhatatlan első vázlatokat (amelyet aztán publikálható anyaggá szerkeszthetsz).

 

Ne üres papírlappal kezdj

 

Az üres lap bénítólag hat sokakra. Talán rád is.

De mivel olvastad a cikksorozat első részét, így már van egy vázlatod, amit kiegészítesz.

Soha ne üres papírlappal kezdj.

 

Tételmondat, kifejtés, példa

 

Amint megvan a szöveged íve (honnan akarsz eljutni hová, mi a téma és mi az anyagod célja), és van egy (ízlés szerinti kidolgozottságú) vázlatod, akkor kezdjünk el írni egy rossz szöveget.

A javasolt felépítés a textémáidhoz (szövegegység, puritánabbul: blokkok):

  1. tételmondat (elmondod a legfontosabb gondolatot, pl.: „a marketing az a tevékenység, amikor 20 000 Ft-os bankjegyeket vásárolsz 10 000 Ft-ért.”)
  2. kifejtés (a tételmondatot magyarázod annyi mondattal, amennyi a megértéshet szükséges)
  3. példa (egy mondat, egy kép, egy videó – ezt az elemet sokan lehagyják, pedig ez adja az anyagod igazi erejét)

Ha megfigyeled, nem azt mondtam, hogy a bekezdéseidet építsd fel így, hanem azt, hogy a szövegegységeket. Ennek oka az, hogy az online bekezdés rövid, így gyakran egy koncepciót több bekezdésben írsz le. Ha printszöveget írnál, talán egy bekezdésbe szednéd azt, ami online sok kis bekezdés.

Itt van 14 lépés, amelyekkel javíthatod a szövegeid minőségét.

A Copyblogger is írt a bekezdések művészetéről.

A szöveged tehát a kezdő gondolattól a konklúzióig felépíthető ezzel a hármas felépítéssel. Tételmondat, magyarázat, példa. Tételmondat, magyarázat, példa.

Ha még nem olvasatja magát jól az anyag, akkor se aggódj: egyelőre a csontvázat rakjuk össze. Minden átkötéssel, alcímmel és hasonló kohéziós elemmel később foglalkozunk.

 

Miért fontos, hogy úgy írj, ahogy beszélsz?

Előfizetői tartalom

Ez előfizetős anyag. Megéri előfizetőnknek lenned!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkEzért hazudsz nekem (és így látok át rajtad)
Következő cikkTrump és a tartalommarketingKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így írj jó szöveget a webre (amit el is olvasnak)

Az emberek nem olvasnak a weben. Ezt Jacob Nielsen még 1997-ben állapította meg, és nem

Elolvasom »

Ez a 381 szavas levél olyan sikeres volt, hogy új bankfiókot nyitottak miatta (elemzés)

Képzeld el azt, hogy egy kampányod annyi megrendelést hoz, hogy először a bank egy teljes

Elolvasom »

Mi a szöveged célja? [videó]

Folytatódik a videós dömping, legfrissebb témánk pedig az, hogy vajon mi a szöveged célja? Talán

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.