Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

10 másodperced van! Hogyan kerülheted el a gyors lepattanást a honlapodról?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben
  • Címkék: honlap, kontent

10, legjobb esetben 15 másodperced van arra, hogy felkeltsd a honlapodra érkezők figyelmét.

Ha ezt elmulasztod, akkor olyan gyorsan lepattannak az olvasók, mintha ott se lettek volna, és percekkel később már arra sem emlékeznek, hogy jártak valaha nálad.

Kevésnek tűnik? Az is, egy normál tévéreklám ennek általában háromszorosa.

Lehetetlen ennyi idő alatt meggyőzni a honlapodra érkezőket? Nem az.

A célod valami hasonló lehet, mint amikor (jó) főcímet írsz: érd el, hogy elolvassák a következő mondatot, vagyis ebben az esetben mutass olyat, ami meggyőzi az érkezőket a maradásról.

A kérdés persze az, hogy mivel tartod a honlapodon az olvasókat? Mik azok a trükkök, amiket bevethetsz, hogy az emberek ne hagyjanak el téged azonnal? Még jóval azelőtt, hogy megismernének.

Hogy egy kicsit közelebb kerüljenek a válaszhoz, a Microsoftnál mintegy 2 milliárd weboldalmegnyitást elemeztek, és a kutatók arra jutottak, hogy…

A több ebben az esetben jobb

…hogy a felhasználók honlapon töltött ideje a Weibull-eloszlás fordítottjaként működik.

Anélkül, hogy nagyon belemennénk a statisztika rejtelmeibe: a Weibull-eloszlás egy folytonos valószínűség-eloszlás, ahol az elem megbízhatósági jellemzőit használják fel arra, hogy megállapítsák a rendszer megbízhatósági tulajdonságait. Szép, igaz? És még csak nem is ástunk mélyre.

Egy rendszer megbízhatóságát az adja, hogy a kívánt időpontban megfelelően tud-e működni. Csakhogy a meghibásodás konkrét időpontját nem lehet előre látni, hiszen a probléma véletlenszerűen következik be. A számítás az ilyen problémákkal kapcsolatos kérdésekre próbál válaszokat adni, természetesen a valószínűség-számítás keretein belül.

Vissza a honlapokhoz és az olvasóidhoz

A weblapon töltött idő esetében ez így működik fordított módon: minél több időt töltenek az emberek az oldaladon, az annál jobb (és annál jobban működik).

Hogy ez miért nagy dolog? Azért, mert 5 másodpercen belül végtelenül nagy az esélye annak, hogy egy felhasználó lepattan. 10 másodperc után már „csak” 3 százalék. 40 másodperc után pedig kb. ugyanannyi, mint annak, hogy az érdeklődő végül 2 percig nálad marad.

2 perc pedig sok mindenre elég lehet egy érdeklődő esetében…

web7

(via blog.eyequant.com)

RAS, ami miatt nem figyelnek rád

Ha ilyen rövid idő áll a rendelkezésedre, akkor egyértelmű, hogy csak minőségi munkával érhetsz el eredményeket. A szerencsét el is felejtheted, hiszen ha nem tudod, hova akarod vinni az érkezőket, akkor azok másodpercek múlva lelépnek.

A felhasználónak elég annyi, hogy kétségessé válik, mi a különleges értéke, az egyedisége és a célja a honlapodnak, és máris messze jár. Nincs ideje utánajárni, nincs ideje kutakodni és értelmezni. Ez nem egy személyes terefere, itt egy kilépéshez nem kell vastag bőr.

A weblapoddal az embereket egy egyértelmű cél felé akarod terelni, ez általában feliratkozás vagy vásárlás, és minél jobban felkelted az érdeklődésüket, annál könnyebb dolgod lesz, hogy ezt a célt végül elérd.

Itt jön be a képbe a RAS, vagyis a retikuláris aktiválórendszer, amely egy szűrő szerepét tölti be az agyunkban (az agyalap és a gerincvelő csatlakozásánál), és lényegében meghatározza, hogy melyik gondolatunkra összpontosítsuk majd a figyelmünket.

Melyik a fontosabb? Az, hogy végiggondoljam, hányra kell menni a gyerekért az oviba, vagy inkább az, hogy koncentráljak a megnyitott honlap első sorára? Éhes is vagyok, a kutya ugat valamiért, és lehet, hogy már vannak részeredmények az amerikai elnökválasztásról. El sem hiszed, hány dologgal versenyzel, hogy a felhasználó rád figyeljen.

A RAS viszont előszűr, információval lát el és figyelmeztet, vagyis „tudat alatt” megmondja, hogy mire fókuszálj. Tudjuk, hogy mik azok a szempontok, amik alapján rendszerez, ezért becsapható. Előnyt élveznek nála:

  • a fizikális szükségletek (étkezés)
  • saját döntések meghozatala (ezért látunk mindenki kezében iPhone-t azt követően, hogy vettünk egyet)
  • a nevünk (kedves számunkra, ha máshol viszontlátjuk)
  • az érzelmek (ha valami behúz minket érzelmileg, akkor a sztorié vagyunk)
  • kontraszt (jobban odafigyelünk azokra a dolgokra, amik kontrasztos helyzetet teremtenek)
  • az újszerűség

És így tovább.

10 trükk, amivel fenntarthatod az érkezők figyelmét

Vegyük végig akkor, hogy mi az a 10 trükk, amit több szakember is ajánl ahhoz, hogy a honlapodra érkezőket a lehető legtöbb ideig a felületeden tartsd.

1. Az újszerűség, vagyis statikus tartalmak helyett újdonságok.

Agyunkat a hírértékű érdekességek megállíthatatlanul bevonzzák, és ösztönösen figyelni kezdünk ezekre.

Konklúzió: ahhoz, hogy fenntartsd az érkezők figyelmét, állandóan újdonságot kell nekik adnod. Elég az is, ha nem felejted el, hogy ősszel az őszi ajánlatokkal kell bombáznod őket.

De jó példa erre az is, amikor egy kicsit elhagyod a megszokott utat, a konvenciókat, és újfajta megközelítést alkalmazol. Lentebb például azt látjuk, hogy a GiftRocket oldalán a „How it works” 3 pontja nem egymás alá került, hanem egy picit játszottak az egész dizájnnal a fejlesztők.

web1

 

(via drjeanchapman.com)

web6

(via conversionxl.com)

Előfizetői tartalom

A teljes lista még 9 pontot tartalmaz. Előfizetőink már használják. Mi a helyzet veled?

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikk[Kutatás] Ezt a zenét hallgatják a szövegírók (és ti magatok)
Következő cikkÍgy javíthat az OTP a leadgeneráló landing page-én (elemzés)Következő

Ezeket olvastad már?

Eredményes marketingrendszerek építése

A cikk teljes terjedelmében a Kontent Évkönyvben lesz olvasható. Automatizmusokat, rendszereket építeni jó Nemcsak a szakmai érdekesség

Elolvasom »

A/B-tesztelés gyorstalpaló egyszerűen: hogy értsd, mit mutatnak a számok

Az online marketing nagy erőssége, hogy mérhető – de ez csak akkor jelent jót, ha

Elolvasom »

Kire bízd a szövegírást? (5 kérdés, ami segít eldönteni)

Nagyon olcsó lenne, ha azt mondanám, hogy „természetesen bízd a Kreatív Kontrollra a szövegírási projektjeidet”,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.