Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

A te tartalmaid életképesek a mobilkorban?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Minden a mikromomentumokról, Trendelemzés
  • Címkék: mobil, reszponzivitás

Mindenkitől azt hallod, mennyire fontos a mobiloptimalizáció. De a mobiltartalom mintha elsikkadna.

A reszponzivitás, a mikromomentumok, az omniplatform és a mobilbarát oldal olyan hívószavak, amelyek ma már szinte minden online marketinges előadásban előfordulnak.

De 2 kérdésre a sok elmélet nem ad választ:

  • Neked (magyar vállalkozónak, marketingesnek, cégvezetőnek) mennyire releváns mindez ma?
  • Hogyan alakíthatod át úgy a tartalmaid, hogy mobilon is életképesek legyenek?

Ezeket a kérdéseket most megválaszolom neked.

Kezdjük a legfontosabb (és legfrissebb) hazai adatokkal.

  • A KSH Statisztikai Magyarország 2016 kiadványa szerint jelenleg 100 háztartásra 186 mobiltelefon jut az országban.
  • Ebből mindössze 9 darab céges, a többi saját tulajdonú.
  • Még fontosabb, hogy ebből 53 darab okostelefon.
  • Az eNet 2015-ös adatai szerint az országban összességében 39%-os az okostelefonok penetrációja.
  • Az eNET-kutatás szerint az internetet rendszeresen használók 62%-a rendszeresen használja is okostelefonját böngészésre.

Ez hatalmas növekedési ütemet jelez: egyetlen év alatt 11 százalékponttal nőtt a mobilról netezők aránya. (2 év alatt pedig 25-tel.)

2015_03_04_kep_01

De mégis mit csinál a magyar felhasználó, ha okoseszközről csatlakozik?

A különböző források mást és mást mondanak, de a számok azért nagyjából egybevágnak, és világos trendet rajzolnak ki.

  • 70–85% napi szinten netezik mobilról,
  • 55–60% eközben cikkeket is olvas,
  • 58% használ mobilnetet, vagyis menet közben is netezik. (Mikromomentumok, szevasztok!)
  • 85–90% információkeresésre használja a mobilt, ez a legnépszerűbb tevékenység.
  • 76–78% használja eszközéről a közösségi médiát.

2015_06_02_kep_02

De ami a legfontosabb:

Ugyan az Egyesült Államokban 2014-ben már átbillent a mérleg, és többen neteznek mobilról, mint desktopról, itthon ez még nem következett be.

Viszont már vannak olyan szegmensek, ahol a mobilról internetezés jellemzőbb, mint az asztali gép használata.

A 15–29 éves korosztályban egyértelműen ezt mutatják a számok, de a férfiaknál, a városiaknál és a felsőoktatásban tanulóknál is a mobil felé billen a mérleg nyelve.

mobil_kozonseg

Forrás: HWSW Mobile!

Az első kérdésünk tehát megválaszolást nyert: a legfrissebb hazai adatok azt mutatják, hogy legkésőbb jövőre itthon is eldől a küzdelem, egyes szegmensekben pedig már ez meg is történt.

Nem teheted meg, hogy legyintesz, mondván sokáig tart felzárkóznunk: a nyugati piacok beérése e téren már csak pillanatokra van. Mondhatnók mikromomentumok alatt beérjük nyugatot (heh).

Na de mi az a mobil?

Amikor a mobilról netezésről beszélünk, általában az okostelefonokra gondolunk.

Ezzel több probléma is van:

  1. Az okostelefon is egy rendkívül változatos kategória: nincs két ugyanolyan készülék, mind más kijelzővel, felbontással, színvilággal bír.
  2. Nem csak az okostelefon lehet mobil. E kategóriát erősítik a tabletek, phabletek, palmtopok, hibrid laptopok és a végtelen számú, kategóriába sorolhatatlan egyéb eszköz.

Ha csak annyit teszel, hogy a mobil kisebb képernyőjére alakítod át a tartalmaid, akkor félmunkát végzel.

A megjelenítésben olyan dolgokra is tekintettel kell lenned, hogy hogyan használjuk fizikailag a különféle eszközöket. Például arra, hogy a képernyő mely részét érjük el kényelmesen…

thumb-zones-lineup

Ha a kijelző tetején jelenik meg a CTA-d, nem sok jót remélhetsz. (Köszi: Gizmodo)

…vagy hogy milyen messziről nézzük a kijelzőt.

Viewing-Distance-Range-for-Normal-Acuity-Medium

(A képet a KyberVisiontől loptuk)

Hogyan írj cikket mobilra?

Azt hihetnéd, a szöveges tartalommal nincsen túl sok dolgod, hiszen azt a legkönnyebb optimalizálni: ha a betűk megfelelő méretben jelennek meg, már készen is vagy, igaz?

Hát nem.

Ha ugyanis már leszoktál arról, hogy néhány száz szavas cikkecskéket publikálj, és helyette a hosszabb, jobban teljesítő és rangsoroló anyagokra álltál át, akkor most megint újra kell gondolnod a stratégiád.

Aki mobilról olvas cikket, annak nem mindig van türelme vagy lehetősége 1000-2000 szót végigolvasni. Ha egy adott problémára keres megoldást vagy egy konkrét információt keres, akkor sokkal jobban örül a rövidebb, lényegre törő tartalomnak.

A hosszabb cikkeidet úgy célozhatod mobilra, hogy széttördeled őket: 2000 szóból írsz négy-öt, kifejezetten egy témára fókuszáló, tömör, de információdús anyagot – miközben a desktopos felhasználóknak továbbra is a hosszabb anyagokat adod.

Ne tördeld a cikked több oldalra.

Biztosíthatlak róla, hogy ezzel csak önmagad (és a felhasználód) ellensége leszel. A több oldal több kattintást, ergo több betöltési időt jelent. Ez pedig próbára teszi a mobilról böngészők türelmét, akik szinte mindig sietnek – hiszen jellemzően a dugóban ülve, az okmányirodában, a liftben, ebédszünetben és hasonló helyeken olvassák tartalmaidat.

(Amíg lementünk a boltba, addig Benyó elolvasott egy szakmai cikket. Én is mobilról javítottam, és tettem be a nagykötőjeleket a megfelelő helyekre – a szerk.)

Vigyázz, hová raksz illusztrációt.

Ha a cikk közepén elhelyezel egy nagyobb képet, egy videót vagy egy reklámot, a felhasználó azt hiheti, vége a cikknek – ha nem jelzed valahogyan, hogy alatta is folytatódik a szöveg, az ilyen pontokon könnyen elveszíted az olvasót.

Hogyan készíts videót mobilra?

A tömörség az irányelv itt is.

A külföldi szakcikkek 3–5 perces videókat javasolnak, de szerintem ez is túlságosan sok.

Szerintem nagyon ritka az olyan felhasználó, aki két percnél hosszabb videót hajlandó volna a kis képernyőn végignézni.

Ha teheted, inkább 1-2 perces videókat készíts, amelyeket bármikor végig tudnak nézni, de még ezeknek is az elejére tedd a legfontosabb információkat.

Bónusz, ha vertikális videót használsz: a Forbes előrejelzése szerint a 2016-os év egyik nagy újdonsága lesz, hogy a tartalomgyártók elkezdenek vertikális (álló) videókat kínálni a mobilról netezőknek, ezzel is kényelmesebbé téve a tartalomfogyasztást. (Értsd: nem kell forgatnod a mobilod, hogy megnézd a videót, és nem kell arra várnod, hogy a képernyőd is elforduljon. Valahogy errefelé tol a Facebook új elő közvetítése is, amely szokatlan módon álló videókkal működik.)

Felejtsd el a lassú építkezést: keress egy jó sztorit, add elő pörgősen, térj a lényegre. Ne hadarj, de ne is akadj meg.

Hogyan készíts infografikát mobilra?

Az infografika jellemzően színes, kreatív, az információkat nem táblázatként mutatja be, hanem változatos vizuális elemekkel fűszerezve, néha szinte véletlenszerű elrendezésben.

Ezt csak azért írom le, mert ez a probléma része.

A kis képernyőn ugyanis a kreatívabban kialakított infografikák – bármily gyönyörűek legyenek desktopon – egyszerűen fogyaszthatatlanok.

infograf

A ScribbleLive-nál jobban én sem tudom illusztrálni, mennyire olvashatatlan mobilon egy amúgy remek infografika.

Ha egyszerre akarjuk megjeleníteni a fontos információkat, olvashatatlanul kicsire kell zsugorítanunk a képet. Ha belenagyítunk, információk maradnak le a kijelzőről.

Az infografikádnak tehát még egyszerűbbnek és keskenyebbnek kell lennie, hogy kényelmesen elférjen a mobilkijelzőn. Ha a felhasználónak görgetnie kell a kezével, nem baj: a fontos az, hogy csak a lefelé görgetésre szoruljon rá, ne kelljen négy égtáj felé lökdösnie a képet, ha meg akar szerezni minden fontos adatot.

Amit ebből le kell szűrnöd

Az okoseszközről netező felhasználók sietnek: egyszerre csak rövid ideig fogyasztják a tartalmaid, és sokszor inkább konkrét megoldásokat akarnak, mintsem hosszas fejtegetéseket.

Mivel a mérleg nyelve már itthon is átbillenni látszik, a mobiloptimalizálást el kell kezdened. Ehhez pedig az kell, hogy újragondold minden tartalmadat és tömörebb, könnyebben fogyasztható, de ugyanolyan minőségi anyagokká alakítsd át őket.

A mobilkor ugyanis Magyarországra is beköszöntött.

Ha ezt a cikket mobilról olvastad, akkor adj neki egy lájkot.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA tartalommarketing nem PR (még akkor sem, ha egy másik szakértő szerint az)
Következő cikkNépszerűbb vagy, mint hinnéd: mihez kezdj láthatatlan közönségeddel?Következő

Ezeket olvastad már?

Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel

A legtöbb weboldalszöveg unalmas. Ez pedig pontosan azért gond, amiért nem vennél fel egy unalmas

Elolvasom »

10 „mégsem annyira hazugság”, amit a szövegíró mondhat neked

A Kissmetrics blogján megjelent még 2010-ben egy 10 lies Freelance Copywriters Like to Tell You

Elolvasom »

Vendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”

Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni? Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.