Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

7 lépés, hogy Facebookon nagyobb átkattintási arányokat szerezz (saját példákkal)

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Trendelemzés
  • Címkék: ctr, facebook

100-ból 6,5 ember klikkel a Facebook-posztjaidra. Alacsony, ugye?

Pedig ez a kiemelkedő posztok átlaga. (És 2009-es adat.)

Azt gondolnád, hogy a friss cikked van olyan érdekes, hogy szinte mindenki rákattintson. A jó hír az, hogy a bejegyzéseidet optimalizálhatod az átkattintásokra, ha tudod, hogy mit csinálsz.

Ebben a cikkben megmutatom, hogy hogyan növeld meg a posztjaid átkattintását.

Mi számít jó átkattintásnak?

Fontos, hogy nem a hirdetések átkattintásáról, hanem az üzenőfaladra kitett posztok kattintását próbáljuk most növelni. Itt is tegyünk különbséget: a post click a Facebook analitikájában („Insights”) beleszámolja azt a kattintást is, amikor egy hosszabb állapotfrissítést lenyitsz vagy épp hozzászólsz (magyarul: rákattintasz a posztra).

Ezen belül látod a link click kategóriát, ez linkposztnál mutatja a tényleges átkattintásokat (magyarul: rákattint a linkedre és eljut az oldaladra).

(Másik módszer az, ha minden egyes Facebookon megosztott linkedet felparaméterezed. Ez azonban nem életszerű kkv-szinten, hiszen iszonyatos meló.)

A Techcrunch 2011-es cikkéből tudjuk, hogy egy 100 000 fő feletti Facebook-oldal átlagos CTR-ja (átkattintása) 0,14%. Minél nagyobb az oldalad, annál kisebb az átkattintás (ahogy általában az engagement is).

Ennek a csökkenésnek több oka van:

  • az algoritmus máshogy kezeli a nagy oldalakat (egyszerűsítve: kis oldalakat picit segíti, nagy oldalak viszont már inkább fizessenek)
  • a több fan felhígítja a rajongók összetételét (kisebb oldalnál több az evangelista, nagyobb oldalnál több az egyszerű lájkoló)
  • minél nagyobb az oldal, annál több álprofil lájkolja azt

Dan Leveille a Quorán megírta, hogy 12 oldalának kb. 10 millió impressziójából 0,22–1,4%-os átkattintást értek el az üzenőfali posztjai.

Mindig a saját számaidat kell megverned, ám nagyjából 0,5–1% körüli CTR-ra számíthatsz.

De ezt hogyan emeld meg?

Használj call to actiont még a képekben is

(Call to actionnek hívjuk a „kattints ide”, „iratkozz fel” és hasonló elemeket, amelyekkel aktivitást szeretnél kiváltani. Itt van sok példa.)

A call to action az egyik legfontosabb elem, bármilyen marketinganyagról is van szó. Számtalan tesztben lemérték már, hogy pusztán egy call to action hozzáadásával megnövelheted a feliratkozók… vásárlók… vagy átkattintók számát.

Ezt egy Facebook-posztnál 2 helyen is hasznosíthatod:

  1. A posztod végére fogalmazz egy „kattints ide” részt (nézd meg, pillants rá, olvasd el, tudj meg többet stb.), és nézd, ahogy az átkattintások (remélhetőleg) megnőnek.
  2. A cikked képén is szerepelhet egy call to action, mert a Facebookon kattintható a kép (képre kattintás is a megosztott linkre visz).

Átlagosan 14%-kal növelheted meg az átkattintást ezzel az egy elemmel.

A képek színe

Óvatos duhajok leszünk, mert a cégedtől függ, hogy milyen színekkel leszel a legsikeresebb. (Többek közt függ az arculatodtól és a célcsoportod ízlésétől.)

De úgy tapasztaljuk, hogy általában a fehéret, szürkét és kéket tartalmazó képek több átkattintást szoktak hozni Facebookon.

Fűzd hozzá a véleményedet – főleg akkor, ha megosztó

A legtöbb cég szeret kényelmes semlegességbe burkolózni. „Jaj, csak meg ne sértsünk valakit”, ezért semmilyen véleményt nem írnak le, nem foglalnak állást, és úgy általában véve meglehetősen unalmasak.

Viszont a semleges cégért nem lehet rajongani. Nem lehet „egy platformon lenni velük”, mert nem tudod, hogy milyen platformon vannak.

Csak az emberarcú cégnek van komoly követőtábora. Az embereknek pedig véleményük van.

Ismerem mindazt, amit teszel. Ismerlek téged: sem hideg nem vagy, sem forró. Bárcsak hideg, vagy forró lennél! De mivel langyos vagy, kiköplek a számból! (Jelenések könyve 3:15–16)

Ha megosztasz egy cikket, akkor fogalmazd bele a véleményedet. Emeld ki, hogy a 10 pontból a kilencedik tetszett a legjobban, a hetedikkel pedig nem értesz egyet. Vagy örvendezz, hogy végre valaki odacsap a szakmának (ha szerinted ideje volt már).

Wolf Gábor például rendszeresen a kkv-cégek és vállalkozók mellé áll, lelkes vállalkozópárti, valamint keményen véleményez és állást foglal. Nézd meg pl. ezt a posztját (a képre kattintva látod az eredeti posztot):

wolfgabor

Nem az a lényeg, hogy mindenki egyetértsen veled (erről az álomról eleve tegyél le).

Nekem pl. nem szimpatikus az, hogy Gábor a neki nem tetsző vagy neki élesen ellentmondó kommenteket törli (ehhez joga van amúgy)– de Wolf valamilyen, és ez a lényeg.

Open Graph

Előfizetői tartalom

Hogyan időzíts, mikor posztolj és milyen hosszú címeket használj? Belépés után láthatod!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA sebesség megszállottjai – végső lépésed a mikromomentumok felé
Következő cikkBrand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)Következő

Ezeket olvastad már?

Így készíts folytatást egy több mint 25 éves tartalomhoz [Twin Peaks 2017-ben]

2017 nagy durranása volt, hogy folytatódott a kultikus tévésorozat, a Twin Peaks. Ám nem csak

Elolvasom »

Hogyan alakította át a PPC hirdetések piacát a koronavírus?

Mit tegyél most az eredményesebb Google Ads kampányokért? A cikk publikálásának pillanatában bő másfél hónap

Elolvasom »

6 marketingtrend, amelyről a cégek 98%-a lemarad

Azt a feladatot szokták kiosztani ránk év elején a konferenciaszervezők, hogy a szakterületünk adott évi

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints